Hello! Az 5 ajtós szürke volt nekem is! Akkor vagy Neked,vagy nekem lódítottak. Esetleg idő közben került be a chiptuning. Neked sem akartak engedni az árból? ;)
Most kapcsolok, hogy kicsit érthetetlenül írtam le a dolgot.... Azt akartam mondani hogy kb 100ezerig szól a garncia, mert két év alatt úgysem megy vele senki többet! Ez nem haszongépjármű :)!
Jó akkor tegyük fel, hogy kihozzák ugynazt a teljesítményt, a garancia viszont csak 00ezer km-ig szól, és a felhúzott motor a gyári 250ezer helyett lehet hogy csak 150ezret bír! De az is lehet, hogy nem viseli meg, csak a turbot, de az sem olcsó mulatság. Lehet, hogy majd én is rakatok bele chipet jövőre, attól függ, hogy mekkora fogyasztás többlettel jár.
Szerintem simán elérheti a 90lovat...gondoljunk csak bele: én láttam a neten olyan céget, ahol 100lovat hoznak ki a "régi" 1.3as 70le-s MultiJetből chipppel. A nyomatékról is hasonló a véleményem, mivel a 75lovas 190Nm-es gyárilag 1750nél...így a kettő dízel nyomatékgörbéjén nem is az a +10Nm láccik, hanem az, hogy a 75lovas nyomatéka a maximum után drasztikusabban csökken, mint a 90lovasé. Inkább azt furcsállom a dologban, hogy mivel ez "gyári" így a garanciát is vállalják a többletterhelés ellenére. Tény, hogy a dieseleken nagyot dob egy chiptuning, de ehhez a turbónyomást is növelik...amivel szerintem drasztikusan csökkenhet a motor/turbo élettartama (minden esetre "imponáló", hogy 70ezerért betetethetek egy "csomagot" ami 90le-t hoz ki a motorból úgy, hogy nem kell félnem a garancia elvesztésétől...). Persze ez a 90ló szerintem azért "sosem lesz" olyan, mint a Tied 90lova...mivel neked változó geometriás a turbód, így azt sejtem, hogy a Tied a nyomatékosabb...viszont pörgetve már eltörpülhetnek a különbségek. Minden esetre szerintem nem egy rossz alternatíva, hogyha nem tellik/nem akarunk az erősebb dieselre áldozni, de azért szeretnénk egy kis plusz teljesítményt.
Képzeld én is gyöngyösi vagyok!!! :-) Nekem jelenleg PII-esem van (3ajtós). Mint, ahogy már lejjebb azt leírtam...én is vezettem a Grande-t...ha már itt tartunk melyik tesztautó a "tuningboxos"? Én az ezüst 5ajtóssal mentem (múlt vasárnap...tehát a 2. nyílt napon), arra nekem azt mondták, hogy a gyengébbik MultiJet (sőt...kérdésemre, hogy "ez akkor a 75le-s?", azt mondták, hogy ez a gyengébbik 1.3-as a 70 (?!) lovas). Alacsony fordulaton nem nagyon volt ereje...de kb 2000től egész szépen meglódult...bár, most, hogy olvasom amit írtál, jó lenne tudni, hogy vajon 75 vagy 90paci volt-e a gépben.
Nem csoda, hogy a 4 milla körüli változatokat viszik, mert a jelenlegi benzinesek nem érnek semmit ilyen súlyú kasztni mellett, a 90LE-s dízelt meg nem lehet az alapfelszereltséghez venni, csak a Dynamictól felfelé. Úgy meg már elég húzós az ára. Nekem a germanoid féle középkonzol nem tetszett benne igazán, a régi Puntóké sokkal egyedibb és szebb volt ez szerintem nagy visszalépés a beltér kinézetében. Mondjuk az összement csomagtartó se volt jó ötlet de ezeket és a magas árat leszámítva más baja tényleg nincs. Puhább azért valamivel a futómű az úthibákon mint a korábbi Puntóké? Nekem Puntó II-m van, és a legjobban az idegesít benne, hogy marhára ráz az úthibákon.
Ja, jó volt a helyi márkakereskedés: múlt hét előtt voltam kint nyilt napon, hogy kipróbáljak egy dízelt. 1 azaz egy tesztautójuk se volt (nyilt napon!) amivel lehetett volna menni. A csajszi megígérte, hogy a jövő héten (ami az előző volt) amikor megkapják a dízelt szólni fog telefonon. Azóta hív, jó kis szalon...
Csatlakoztam én is pénteken a tesztelők táborához, és egy kollégámmal meglátogattuk a Nero M5-t a Gyáli úton (Bp.). Itt vettem a jelenlegi gépemet is (PII Emo 3a), és lám-lám pont sikerült beparkolni egy PIII Emo 3a tesztautó (1.3 Mjet 90hp) mellé. Igaz az nem jégkék volt, hanem valami "felhőlilás-kékes", de biztos van hivatalos szép olasz neve is.
Amíg vártunk addig alaposan "szétszedtük" a szalonban lévő autókat, és tényleg meg tudom erősíteni az eddig írtakat: szebb, nagyobb, igényesebb - komolyabb minden részletében. Újrapozícionálták az egész autót, ez már kicsit gazdagabb rétegnek szól... Ezt a kereskedő srác is megerősítette, és mondta, hogy még az erős árképzés ellenére is a drágább - 4 milla körüli/feletti változatokat viszik.
A design hibátlan - a szalonban volt egy narancsszínű is, hát igen... Fájt, hüpp-hüpp.
Én vezettem elsőnek, első feladat a parkolóból való kicentizgetés volt, a City gomb ebben is jól működik. Aztán főútra kifordul, kettesben gázt ad, és... semmi. Még nem vezettem ilyen minidieselt, eddig azt hittem, hogy alacsonyan is megindulnak. A nyomatékgörbéje szerint alapjáraton úgy húz elvileg, mint az 1.2 16V 4000-nél, de nem. Viszont 1800-tól kárpótol, tol rendesen 3500-4000-ig:) Elég rugalmas minden fokozatban, nem sokat kell kapcsolgatni, 80-nál hatosban 1500-öt forog - gyorsításra viszont gondolni sem lehet ilyenkor. Az üléspozíció itt is legalább olyan magas, mint a PII-ben, ami ugye nem tesz jót a spotos feelingnek, de a helykihasználás optimális. Az ülések kicsit keményedtek, de majdnem ugyanolyanok, talán kicsit jobban tartanak, mert az ülőlap eleje meg van picit emelve.
A műszerfal sokat komolyodott, szép azzal a szálcsiszolt hatású betéttel. A kormányon valamilyen eszement fogásjavító élek, dudorok vannak 10:10-nél, valaki magyarázza majd el, hogy miért... A kerek légbeömlőket én is sajnálom, de ehhez a műszerfalhoz a szögletes megy jobban, ez van:( A kerek különben is az Alfától jött, most visszaadták:)
Fék brutál, nem is kell rálépni, csak gondolni rá. Váltó perfekt, aki rövidebbet akar, az vegyen sportautót. A futómű is állat, jót tett neki a 15"-ös kerék meg az a pár szilent. Viszont kicsit feszes maradt - gondolom kellett a magasság miatt is - , szerintem 1 személlyel ez is szívás lesz a pesti utakon. Legalább a hátsó tengely nem merev, így a kiálló villamossíneken áthajtva sem pattogott el a hátulja.
Jól össze van rakva, nem zörög sehol (még a hátsó ablak sem, mert nem nyitható:), egy-egy csatornafedélen áthajtva megmutatja, hogy van benne anyag is.
Nagyon vártam, hogy sokkal csendesebb lesz, de nem igazán éreztem... A motor elég rendesen behallatszik, elég béna dolog a Fiattól, hogy nem áldoznak hangszigetelésre, pedig ezzel nagyon meg lehet dobni minőségérzetet. (-> lásd Megane II, kívülről csattog-zörög, bent pedig olyan mintha légpárnás hajóval közlekednél) Jó-jó, azért nem olcsó és nehéz is lesz tőle az autó...
Összesítve: 5 csillag nálam, de drága, kicsit hangos (lehet, hogy csak a dízel?), és még mindig túl feszes a futómű (ez persze relatív, az utakon is múlik). A fogyit 6l-re monta a srác (1 hete van meg nekik, csak tesztvezetésre).
Találtam azóta egy jó cikket is, aki nem ismerné még:
Sajnos nem tudok semmit róla. Felajánlották,hogy ezt is beteszik + 70.000 Ft-ért. Gondolom csak fel kell csatlakoztatni az elektronikára,aztán bármikor le lehet szedni.
Nem csak Gyöngyösön van így, megnyugtatlak. Egyes helyeken kiemelkedően pofátlanok, máshol viszont normálisabbak. Én három kereskedést látogattam meg, és csak a harmadiknál tudtam normálisan beszélgetni az értékesítővel. Volt pl. olyan hely, ahol nagylelküen felajánlották azt a 60eFt-ot kedvezményként (persze azt is nagy nehezen) , amit amúgy is érvényesíteni kellene az áfa csökkentés és a regadó növekedés eredőjeként! Szánalmas
Hello! Én is kipróbáltam a Grandét. 75 lovas multiJet volt tuningboxxal (érthetetlen számomra miért nem egy 90 lovas) ami elméletileg 90 LE-volt felhúzva. Engem nem igazán győzött meg.Mostani kis előkamrás 1.9 TD Tipom is simán megy így. Igaz ez alulról jobban megindult,de nem estem hasra tőle.Többet vártam. Kérdeztem az eladó srácot,h mennyi engedményt tud belőle adni,azt mondta semmit. Pfff... Ez Gyöngyös. Lehet,hogy a változó geo-s turbó azért jobban "repíti"? A fék viszont első osztályú az új Puntoban!
Valami szerződés van valamelyik biztosítóval, és az alap puntonak a swiftel egyárban van a cascoja! Tehát ha valaki a 2,6milliós puntot megveszi annak 6ezer alatt lesz a cascoja, bár ezt én nem fogom megtapasztalni :)!
Ha esetleg valaki megveszi a legalapabbat és köt rá cascot akkor pls írja meg, hogy mennyi lett neki!
Jó duma volt a részükről, hogy azért 10e a casco mert 4 millás a kocsi. Azért volt nekem gyanús, hogy 6-7e-ret igértek a casco-ra mert a 2 milliós Puntó Classic cascója is 8-9e Ft körüli, aztán az mégiscsak fele annyiba kerül.