Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ERP Creative Commons License 2006.01.23 0 0 396
Hát nem tudom, hogy milyen a grande punto, de magáról a puntóról meg a fiatról sok rossz véleményt olvastam itt:mazda autó fórum.
fabris123 Creative Commons License 2006.01.22 0 0 395
A Riót én is nézegettem a Kia nyílt napon, kivülről nagyon tetszik, de a műszerfal és a középkonzol látványa elég elkeserítő. A nyílt napon csak az alap Rio volt, a magasabb felszereltségűeknek szebb valamivel a beltere?
Előzmény: GRoman (392)
aTom_DJ Creative Commons License 2006.01.22 0 0 394

OFF

Mostmár én is utánnanéztem a Rionak hogy mégis mit takar! Valóban nagyon olcsó bár ABS nélkül....

Baromi erős az adatok szerint az 1.5D

110ló, 235Nm(viszont ez csak 2000-es fordulaton)(A fiat 1.3D-je 120lovas lesz még idén elvileg :P)

De ha ilyen erős akkor, hogy a búsba lehet a 0-ról 100-ra gyorsulása 11,5s ha az autó menetkész tömege mindössze 1131kg :|?

Na mind1, biztos azért nem megy annyira, mert inkább az üzemanyagtakarékosságra törekedtek!

ON

 

Ma délelőtt, még napsütéses +5fokban lemostam a kocsit, így ismét látom a szépséges kék színét :D

Jövő héten valamelyik nap elviszem egy olajcserére, mert már a 3000km-t súroja alulról.

Mazso8 Creative Commons License 2006.01.22 0 0 393

Mindenképpen próbáld ki mielőtt döntenél, szerintem érdemes. Még mindig meg van a HGT. Beszámítják a Rióba. Ha minden igaz két héten belül meg lesz. Egyébként jóval többet adnak érte mint a Fiatnál adtak volna. Nagyon nem hajtottam meg a kocsit, úgyhogy nem tudom hogy orrnehéz-e. Billegni a HGT-nél jobban billegett, :-) de korántsem annyira mint Öcsém 206-osa. Ha van kérdésed, nézz át a Rio fórum -ba, ott szivesen válaszolok. Már vannak egy páran akiknek megvan az új Riójuk és gyakorlati tapasztalatokról is írnak. Nem akarom szét off-olni a fórumot.

Üdv!

Előzmény: GRoman (392)
GRoman Creative Commons License 2006.01.22 0 0 392
Mazso:

Nekem is a tesztek hívták fel a figyelmemet a Riora, de még nem vezettem...
Nem billeg, nem orrnehéz?

Ezek szerint neked HGT-d volt? Mi lett vele? (Nekem könnyebb lesz "visszaszoknom", mert az enyém csak 148LE... Igaz, hátsókerekes, sperres... :-))

Kia árlistát már elkevertem valahova, lehet, hogy rosszul emlékszem...
Előzmény: Mazso8 (391)
Mazso8 Creative Commons License 2006.01.22 0 0 391

Sziasztok! GRoman én is a Rion és a Grande Punton gondolkoztam. Vagyis igazából már szeptember óta a Puntóra vártam. Nagyon megtetszett, és már akkor eldöntöttem, hogy amint piacra dobják veszek egy 90 lovast Dynamic felszereltséggel. Akkor még nem tudtam, hogy ilyen drága lesz. Aztán egy teszt olvasása közben felkeltette az érdeklődésemet az új Rió. Addig azt sem tudtam, hogy létezik ilyen autó. Több tesztet is elolvastam, de mindenhol dicsérték, és az ára is nagyon kedvező volt. Pár nap múlva be is mentem egy Kia szalonba és sikerült is kipróbálnom a 110 lovas dieselt. Külsőre nem fogott meg úgy mint a Grande, de miután vezettem nagyon megtetszett, és egy pár nap gondolkodás után meg is rendeltem. Egy kicsit fáj a szivem a Punto miatt, de az hasonló felszereltséggel több mint 600e-el drágább. Ez már nekem sok, 75 lovast meg nem akartam. Kb az került volna annyiba mint a Rio. Ez is furcsa lesz a 150LE-s Bravo után. Egyébbként a szedán nem 200-al drágább mint az 5ajtós, csak 35-el.

Üdv!

Előzmény: GRoman (389)
aTom_DJ Creative Commons License 2006.01.21 0 0 390

Holnap lesz 1 hónapos a kicsikém, és nagyon örülök, hogy problémamentes volt az első közös hónapunk ;)!

Az első hónap adatai: ~2600km-t tettem meg 50üzemóra alatt 5.2literes átlagfogyasztással!

Ebben a hónapban ~52literrel kevesebb üzemanyagot használtam el, mintha a stiloval mentem volna! Ez még kimondva is sok, pedig alig kocsikáztam mostanában!

GRoman Creative Commons License 2006.01.20 0 0 389
Sziasztok!

A nyílt hét utolsó napján én is voltam tesztvezetni (a Fiat Fehérvárnál). Ide is beszúrom, amit utána írtam, hátha valaki hasznát veszi:

"Ebéd után meg - szinte az utolsó pillanatban - elmentünk tesztvezetni a Grószpuncit. Egész jó! A 75 lovas zsebdízellel vezettem, először úgy tűnt, hogy nagyon nem akar menni - miközben elég furcsa hangokat hallatott - de csak meg kellett találni, hogy hol szeret menni, aztán ment az... Persze a 2.0 TS-t nem szorongatja meg, de még az 1.2 16V régi Puteszt sem, de egy tolakodó kisbuszt meg egy Pug 206-ost azért lenyomtam vele, biztos nagyon örült a szalonos... (Meg úgy általában... De itt legalább nem ütötek folyton a kezemre, csak egyszer szólt a szalonos, hogy elég lenne 3000-ig húzatni... Mondom neki, elnézést, de nem vagyok szokva dízel autókhoz... (Persze, 2000-től kezd megindulni, akkor 1000 a használható fordulatszám-tartomány, vagy mi?)) A féke nem rossz, csak szokni kell, eléggé "digitális", mint a Lybráé (vagy még annál is inkább), bólintottunk egyet-kettőt. A váltóról semmilyen emlékem nem maradt, egész természetesen csak kapcsolgattam vele a fokozatokat, tehát jó. De a legjobb a kormányzása (a city szervót persze rögtön az elején kiutáltuk), halálpontos. Tartottam tőle, hogy tolni fogja az orrát, de nem. (80-100 körül kicsit megrángatva a kormányt persze bebillegett, de meg van rendesen csillapítva, éppen csak annyira lágy, hogy azért kellőképpen kényelmes lehessen. (Na, _emiatt_ már megérheti a Riohoz képest, az állítólag eléggé orrnehéz, és takony felfüggesztésű.) A kis, vaskos, "bütyöktartóval" ellátott műanyag kormány fogása elég fura volt, érdemes bele bőrt kérni, de az a Dynamicban úgyis széria, 90 LE meg azért úgyis kéne bele...
Beltéri anyagokat nem kopogtattam, vakarásztam, szagolgattam, engem nem az érdekel... A műszerfalat kivilágítva kifejezetten szépnek találtam, elég informatív, de nincs túlcsicsázva. Lámpát úgy kapcsoltam fel, mintha mindig ebben ültem volna (persze, a 75 kombikapcsolója ugyanilyen elvű, csak nem ilyen buci), az index van kicsit magasan (mint a Buzukiban).
Szóval határozottan jó érzés volt vezetni (ez azért kritikával kezelendő, mert ugyanezt mondtam a Focusra is, amiről pedig éppen ellentétes véleménye van némelyikünknek), elég rossz volt utána visszaülni az Unoba... A gyerekeknek is az volt a véleménye, hogy kényelmesebb a Grószpunci (merthogy ők is velünk tartottak a hátsó ülésen). Családgyarapodás előtt állóknak mindössze azért nem ajánlám, mert eléggé kétesélyes, hogy a csomagtartójába belefér-e egy összecsukott babakocsi... (Járóka pedig biztos nem.) Ezt is írtam a "mi nem tetszett" rovatba, hogy "Mitől Gande? Attól az egy hüvelyknyivel több hátsó lábtértől? Mert a csomagtartója nem nagyobb." (Összehasonlítottam egy Classic Puntoval a szalonban, míg a tesztautóra vártunk.) A "mi tetszett"-be pedig végül is azt, hogy "elsőkerékhajtású kisautóhoz képest elég stabil", nem azt, hogy jól néz ki az eleje. (Fel van tüntetve persze az is, hogy jelenleg milyen autóm van, aki tudja, érti...) Jeleztem azért azt is, hogy a 20 LE-vel erősebb, ugyanolyan felszereltségű Kia Rio fél millával olcsóbb, a "miért nem ilyet venne" rovatban, a szalonos egyből rá is izgult..."

Összefoglalom még amit a többi hozzászólásomban írtam, így talán érthetőbb lesz néhány hivatkozás a fenti szövegben is. (Minden mondathoz a "szvsz" hozzá értendő):
Szóval, a 75 lovas verzió csak "ahhoz képest" megy jól, városból kiérve meghal. Egy olyannal mondjuk a 81-esen kamiont előzni... Brrr. Ekkora tömeghez kell legalább a 90 LE, az meg csak Dynamic szinttől hozzáférhető, az meg 3,5-5,6 milla. (3/5a.) És ebben még nincs bent a klíma, miközben a Kia - az új Rio formájában - talán nem ennyire szép, de nagyjából ugyanekkora autót ad 110LE-s(!), 1.5-ös turbodiesellel fullosan (LX + Cool + Safety) valamivel több, mint 3 milláért. (És ha valakinek nem elég a csomitartó, sedan valtozatban is van, kb. további plusz 200e-ért, még mindig olcsóbb, mint a Dynamic. Alapból én is olaszautó-kedvelő vagyok, de ez azért már meggondolandó...)
Tovább böngészve az extralistát, a Dynamic és az Emotion között a fő különbség a 15"-os alufelni és a kétzónás klíma. Természetesen olcsóbb így egyben, mintha külön-külön rendelnéd a Dynamichoz, de akkor már közel 4 millánál tartunk, ami egy ekkora autóért nagyon sok... A csúcsváltozatot meg végképp nem éri meg megvenni 4,6-ért, amikor annyiért már van 1.8-as "űr"-Civic, ami ugyanúgy megy, csak egy osztállyal nagyobb... Az 1.4 8V motor meg nem értem, hogy egyáltalán minek van (és honnan kotorták elő), amikor a hasonló teljesítményű zsebkályha csak 50e-el drágább... (A már említett Rioban az alapmotor 1.4 16V, 90 LE körüli teljesítménnyel. A kicsivel 2 milla fölötti alapváltozatban is az van, amiben pedig még vízhőfokmérő sincs... (Meg persze ABS sem, ami viszont a GPuntonál minden változatban alap.))
Szóval, magával az autóval nincs gond, csak az árazásával (főleg a motorpalettához képest). De ezt szvsz észre fogja venni a Fiat is, lesz még itt árengedményes akcó (vagy legalább klíma-akció)...

Az összehasonlításhoz tudni kell, hogy nekem egy Alfa 75 2.0 TS-em van. Ez ún. "transaxle", közel 50-50%-os tömegeloszlással, nem mindennapi futóművel, úgyhogy ehhez képest a legtöbb mai McPherson-os, elsőkerékhajtású autó billeg, és tolja az orrát. (A váltója viszont nem nagy ász.) Papíron menetteljesítményekben még mindig kicsivel többet tud, mint a mostani csúcs-Grószpunci, bár a konstrukció már erősen nagykorú. De a konkrét példány is már lassan 17 éves, az idő vasfoga pedig már belekóstolt, de annyival úgysem nőne az értéke, amennyit a felújítására kéne tolni... Ha pedig úgy hajtom, ahogy "kijár neki", akkor a gatyámat is lezabálja... Ezért tájékozódtam Kia Rio - Grande Punto zsebturbodiesel ügyben. (Ha már az utódot, az Alfa 159-est úgyse tudom megvenni, pláne hasonló súly/LE arányú kivitelben nem...)
A szövegben említett Uno (1.0 i.e.-ugyanott vettem '99-ben) is az enyém, ez volt meg előbb, most már többnyire az asszony jár vele.
aTom_DJ Creative Commons License 2006.01.19 0 0 388
Hát a zajszint az végülis elég tűrhető még 170-nél(többet még nem mentem vele) és erőlködés sem volt még 170-nél, simán gyorsult volna, de elvettem a gázról a lábam, mert nem autópályán mentem :D!
rígel Creative Commons License 2006.01.19 0 0 387
Mi az a sebesség, ahol még tűrhető a zajszint? És mennyi az a maximum, ahol még nem erőlködik, kényelmesen lehet vele utazni?
Előzmény: aTom_DJ (386)
aTom_DJ Creative Commons License 2006.01.19 0 0 386

Ma egy kicsit kipróbáltam, hogy valójában mit is tud, mivel mostmár a 3000km-hez közelítek.

115-nél raktam a 4-et, 140-nél meg az 5-et, de egyik sem volt még odáig kipörgetve, hogy már nem gyorsult volna még tovább! Valahol 4500körül váltottam :D

fabris123 Creative Commons License 2006.01.18 0 0 385
A mostani 1.4-es 75LE-s Ibizáknak elég nagy a nyomatékuk, ha jól emlékszem 3800-nél 128Nm. Egyik cimborám vitt egy kört a múltkor, hát tényleg megy mint az állat, kapaszkodtam rendesen.
Előzmény: DKori (382)
Pith Creative Commons License 2006.01.18 0 0 384

Jogos, ez nem suzuki:) Úgy látszik nem értem a különbséget, de majd még kicsit képzem magam futómű szakirányon...

Utánanéztem és a PII-n "félig független rendszerű, csatolt torziós lengőkarokos" megoldás van, és a Grande-n is valószínűleg ugyanez. De a lényeg, hogy a grande hátulja nem pattogot.

 

 

Előzmény: D H (376)
Csizi PII Creative Commons License 2006.01.18 0 0 383
Ezért kell 5500-nél váltogatni :)
Előzmény: DKori (382)
DKori Creative Commons License 2006.01.18 0 0 382
Igazad van Varshi!

Én is furcsálltam a dolgot...és nem állítom, hogy kapásból el is hittem neki.
Pontosan azért "dobtam föl" ide a dolgot, hogy hátha már más is hallotta...ezek szerint totál hülyeség. Nem lep meg a dolog...nyilván Nekik sem érné meg ha egy ilyen cuccot teszel be, ahelyett, hogy az erősebb modellt vennéd.

Hát igen...nyilván kell nekik a vevő...mondjuk egy ingyen klímával jobban felcsigáztak volna az tuti ;-))

Csizi!

Hát igen ez a kergetőzéses dolog gondolom az eltérő motorkarakterisztikából fakadt. Valószínűleg az 1.4-es Seat nyomatékosabb alul, ezért alacsonyabb fordulaton (visszaváltás nélkül) el tud lépni...
Ez olyasmi lehet, mint ha olyasmit "jáccanánk", hogy 2500-3000nél elváltogatunk...akkor az 1.2 16v-s nem hiszem, hogy lényegesen elhúzna a 8v-s elől...persze 3000-3500tól "fordulna a kocka"! :-))
Előzmény: Varshi (381)
Varshi Creative Commons License 2006.01.18 0 0 381

1.4-es 8 szelepes motor 100 lóval?  Változó vezérlés nélkül elég hihetetlen. Ilyen 100 lovat 8 szeleppel tudott eccer asszem egy régebbi 1.6-os (nem 1.4-es!) Opel motor az Astrákban (kegyetlen alacsony nyomatékmax-hellyel), de az szerintem az EURO3-at se érte el. És nem 6000-nél volt telj. max, mint ennél az 1.4-esnél.

A többi ~1.4-es, ami kiköhögni a 100 lovat (Rover 1.3, Suzuki 1.3, Alfa 1.4), az mind valami trükkel, illetve 16 szeleppel csinálja, ráadásul azok is valszeg EURO2-esek kb. Az egyetlen motor, ami EURO3(4?) 100 lóval, az a VW csoport 16V-s 1.4-ese, amiről az a hír járja, hogy jobb belőle vezetni a 75 lovas verziót, de itt se látok 8 szelepet. Asszem ezt a kérdést körbejártuk. :)

 

Ez egy "vicces" fickó lehetett, kábé olyan szintű a benyögése, mint hogy a sportdob+direktszűrő+sportgyertya 10+ lóerőt dob egy 1.4-esen...

 

---

Asszem egyetlen típusnál hallottam ilyet (kivenni a fojtást), ami működik benzinesre, de az meg valami Hondáknál volt, és valszeg azért, mert egy blokkból több telejesítményváltozat ment exportra (tudni kell ugye,  hogy "nyugatabbra" teljesítmény után fizetnek kötelezőt az autóra).

 

Srácok, ha autókereskedőnek mentek, ezeket a trükköket ne feledjétek el! :)

Előzmény: DKori (379)
Csizi PII Creative Commons License 2006.01.18 0 0 380

Gyári LE adatok azért csalókák. Szüleimnek van egy 1,4 8V MPI Ibizájuk, ami 60 LE, de állítólag márőpadon 70 LE felett teljesít.

"Kergetőztünk" Cserkeszőlőtől Budapestig és 140-ig mindíg ellépet, pedig nem is váltogatott vissza, én meg szúrkáltam a 3-as mindíg (1,2 16V), hogy utolérjem.

Autópályán 5 ből, max gázzal nagyon sokat rámvert, de 140 körül megállt és ott vissza is hoztam, de rendesen :)

Előzmény: DKori (379)
DKori Creative Commons License 2006.01.18 0 0 379
Igen...de ez a motor kapható a Grandehoz is. Ez egy 16szelepes 1.4-es (95lóva), ellenben azzal amelyikról én beszélek...az 8szelepes és 77lovas.

Mivel már eleve van 95lovas Grande így énse nagyon értem a dolgot, csak hallottam ilyet, pontosabban:
- Mikor a szalonban nézegettük a Grandekat, és dumáltunk a kereskedővel, pont azt "ecseteltük" neki, hogy kár érte, hogy nem izmosabbak az indulómotorok (1.2, 1.4), hogy azért elég sokat (kb3.5milla) kell leszurkolni, hogy egy dinamikus benzines legyen a gép orrába... Erre ő azt mondta, hogy a 77-les 1.4-esről le lehet vetetni a gyári folytást...és így kb 100lovat fog ő is tudni. (persze nyilván benne van a pakliban, hogy ez csak "mézesmadzag" lett volna...ha ilyesmin törném a fejem, előbb utánaérdeklődnék rendesen, de mivel nem esedékes Grande vásárlása, ezért, hagytam "elméleti szinten" a dolgot). Ezek után azt beszéltük (már nem a kereskedő előtt...), hogy akkor mondjuk az 1.2-est is fel lehetne túrni 75-80lóra (ami azért annyira nem is lenne irreális, mert ugye Punto I-ben volt már 75lovas 8szelepes 1.2-es...igaz nem Euro4-es...).

Összességében: 1részről szerintem is hülyeség, hogy 100lovas "lenne" a 8szelepes, csak gyárilag lefojtják 77-re...másrészről, viszont ha mégis 100lovas, akkor érthető, hogy nem akarnak "konkurenciát" a 95le-s nek...és így lefojtják 77le-re.

Egyébként énis sajnálom, hogy miért nem lehetett mondjuk az 1.4-es helyett, az 1.2 16v-t meghagyni a kínálatban...és mondjuk lehetne ez az alapmotor...így máris javulna az árával kapcsolatos megítélés szerintem... Írták egyesek, hogy azért "száműzték" az 1.2 16v-t, mert nem teljesíti a környezetvédelmi előírásokat...nekünk volt 1.2 16v Stilonk, és tudtommal az is Euro4-es volt (legalábbis itt a kezemben a prospektus, és azt íja Euro4). Mondjuk ez kb. olyasmi lehet mint, hogy OFF a Suzuki a Swiftbe 1.3-as 92lovas motort tesz, az Ignisbe 1.3 VVT 93lovast... ON Mindenesetre kár azért a motorért...
Előzmény: aTom_DJ (378)
aTom_DJ Creative Commons License 2006.01.17 0 0 378
Miért? Van, a stiloban már jól bevált 95lovas moci is!
fabris123 Creative Commons License 2006.01.17 0 0 377
Ez az 1.4-es tuning elég érdekes dolog, hol olvastad? Ha az igaz lenne, akkor mindjárt kedvezőbb vétel volna a Grande az biztos, mert a jelenlegi benzines választék igencsak gyalázatos.
Előzmény: DKori (373)
D H Creative Commons License 2006.01.17 0 0 376
nem azért, de én nem emlékszem, hogy a Punto valaha is merev hátsó hidas lett volna...
Előzmény: Pith (367)
Varshi Creative Commons License 2006.01.17 0 0 375

Új vedánál nincs lényegi engedmény, ez tök bevett dolog. (Sőt, a bevezetés után meg is szokták még emelni egyes márkáknál.)

 

Én úgy kaptam ingyen metálfényt és riasztót (kb. 120e HUF kedvezmény a 4.2 millás Stilómra még 2001 decemberében, hogy apám a kereskedés üzleti partnere x éve, és egy új Puntót már vettünk nálunk kb. 3 milláért 1 évvel előtte...)

Előzmény: DKori (374)
DKori Creative Commons License 2006.01.17 0 0 374
Ja majd elfelejtettem :-)...nekem sem beszéltek árengedményről...bár én csak úgy "nagy általánosságban" érdeklődtem (nem mondom, hogy nem teccik a gép, de nem töröm cserén a fejem...főként anyagi okokból). Szerintem kb egy metálfény felárat lehetne belőlük kicsikarni (vagy ezzel hasonló értékben mást...pl.:riasztó), de egetverő engedményekre ne nagyon számíts szerintem.
DKori Creative Commons License 2006.01.17 0 0 373
Szia ismeros!
Bár én is az ezüsttel mentem, szerintem nem feltétlen vertek át minket...mivel én 8.-án mentem a géppel, ez lehetett 'annyira az eleje" a nyílt7nek, hogy a tuningboxot csak később hozták nekik bele (legalábbis én "yohiszemű" vagyok :-)).

Nyilván csökken egy autó motorjának az élettartama BÁRMILYEN tuningról is beszélünk. Én sem azt állítom, hogy ez a tuningbox "rizikómentes" dolog...csak azt mondom, hogy nyugodtabb szívvel bele teheti az ember, mert szerintem pl.: ha már a 0km-es autódat megchippelteted, akkor (pláne egy vadiúj szériánál) ha a gari idején (asszem kb2 év) kiderül, hogy valami gyári gubanc van a motorral (esetleg gyári hiba, amit orvosolniuk kellene!!!), akkor szerintem ha a márkaszervíz "kideríti", hogy chipes a géped, akkor igyexik kibújni kötelezettsége alól..."ugrott a gari"...és nem csinálják meg a gépet. Ettől a megoldástól jobb szerintem, ha "eleve velük tuningoltatok", így a garancia is megmaradhat. Ebből a szempontból újautó esetén talán szerencsésebb dolog ezt választani, ha az ember eleve tuningolni akarna.

ui.: egyébként én hallottam, olyat is, hogy az 1.4 8v (77le)-ről meg "le lehet vetetni a gyári folytást (?!)", hasonló áron, és akkor kb 100le-t fog tudni (gyakorlatban ilyet nem láttam, csak hallottam róla...ne kövezzetek meg érte ha nem így van :-)).
aTom_DJ Creative Commons License 2006.01.17 0 0 372
Az élettartamot úgy értettem, hogy akkor nő, ha minnél kisebb teljesítményen megy, a maximumhoz képest!
Varshi Creative Commons License 2006.01.17 0 0 371
TDi, persze...
Előzmény: ismeros (370)
ismeros Creative Commons License 2006.01.17 0 0 370
Mi az a Tri? Vagy Tdi akart lenni?
Előzmény: Varshi (369)
Varshi Creative Commons License 2006.01.17 0 0 369

Nem. A több lóerővel csökken. ;))

 

Amúgy már csak azért is ebből a szemszögből kell nézni, mert valszeg csak gyárilag tudja teljesíteni az EURO4-et. Anélkül meg mostanában kihozni egy kocsit piaci öngyilkosság. (A P-Boxszal valszeg a zöldkártya még meglsz, de az EURO4-es (talán a 3-ast is??) normákat szerintem izomból buktad.)

 

A másik: nem lineáris a kapcsolat, illetve a romlás a szennyezőanyag-kibocsátá és az élettartam terén a lóerőnövelésnél. Míg az első +20 valszeg nem gond (még garit is ad rá a FAM), addig a második +20 (szumma +40) már igencsak amortizál, és a köv. +20 (ez már persze nem csak chip) már hamar kikezdi a leggyengébb láncszemet a sorból, többnyire első körben a kuplungot.

 

A fenti számok alapból erősebb motoroknál nagyobb, biz. alkatrészeket cserélve még tovább feszíthető a rúd. Ültem már gyárilag 110 lovas 1.9-es TRi-ben, ami 220 lóra volt húzva, és üzembiztosan ment utcai autónak is! Igaz, cserélni kellett pár gyengébb cuccot benne, de az autó vételárának 10%-a körül volt az összes költség. Cserébe füstölt, mint a disznó.

És nevetséges, de még így - katalizátor nélkül! - is átment "kenés" nélkül a zöldkártyán. No comment.

aTom_DJ Creative Commons License 2006.01.17 0 0 368

Tudnak az olaszok erről egyáltalán, hogy nálunk ilyen tuningal is lehet venni :)?

Biztos, hogy többet tud a motor, mint ahány lóerővel adják, de így legalább nő az élettartam gondolom.

Pith Creative Commons License 2006.01.17 0 0 367

Szerintem nem rossz a műszerfal, nekem még a kapcsolók is tetszenek. Kicsit olyan mint egy 307-esben. Az mondjuk igaz, hogy a középkonzol geometriája váratlan látvány a kocsi külseje alapján.

 

Futómű: határozottan jobb, ki merem jelenteni. Hogy miért?

- alapban 15 colos és szélesebb -> nem esik bele a kátyúkba

- jobb zaj és rázkódás szigetelés

- nagyobb önsúly (a futóműhangolásnál alapprobléma az, hogy az egész önsúly-összsúly tartományban jól kell működnie, így egy kiskocsi baromi kemény lesz üresen, telepakolva viszont hintázós. Ha nő az önsúly, akkor kisebb a terhelés és az összsúly relatív aránya, így állandóbb a futómű karakterisztikája)

- és a lényeg, hogy hátul már nem merevtengelyes, mint a szénásszekér, hanem csatolt lengőkaros. Ez szintén nem egy extra dolog, de egy könnyű hátsóval rendelkező kiskocsinál jó megoldásnak tartom, nem pattan meg keresztirányú útbordákon.

 

Egyébként én PII-vel voltam már nagyon komoly szerpentineken (Korzika, Szardínia) és értem, hogy miért így van hangolva. Iszonyú állat, úgy megy mint egy sínautó, pedig gyári alum van 185/65-tel. Ja, és az úthiba, mint fogalom nem létezik harmadrendű hegyi utakon sem...

 

Ha pesti vagy, akkor a Nero M5-t (Gyáli út) ajánlom melegen, nagyon rendesek voltak mindig velem. Két tesztautójuk van (emo és dyn), mindegyik dízel.

Előzmény: fabris123 (356)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!