Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

aTom_DJ Creative Commons License 2006.01.23 0 0 410
Apámnak 5éves fiat scudojával defekten kívül más baj nem volt! Stilomban 2 aksi tönkrement 1 év alatt de más semmi. Bátyjámnak 4éves seicentoval még defekt sem volt! Akkor az én családom fogja csak ki a jó fiatokat(kivéve a stilot)?
aTom_DJ Creative Commons License 2006.01.23 0 0 409

Ez a teszt valóban nem egy igazi teszt, de az összesítés végén ezen jót röhögtem: "magasra felemelhető az ülés, így az apróbb termetű fehérnép jól láthatja az autó elejét..."

Nem lehet olyan magasra ülni, hogy lásd az autó elejét, bár tényleg extra magasra fel lehet emelni :D

Jobb volt a bravo formája :|? Na azért ez egy kicsit túlzás sztem!

A gyenge meg mihez képest gyenge? 90lóval 1145kg-os kocsi nem fog repülni ezt mindenki tudja, de ne is foglalkozzunk már azzal a tesztetel szerintem!

Sajnos sokan el vannak tévedve, hogy a fiat milyen szar!

Ez a punto talán bejön a fiatnak(végre...)

Úgy néz ki, hogy idén a Ferrari ismét visszaveszi az uralmat az f1-ben mert Schumacher 3 tizedes előnnyel tartja a jerezi pályán a körrekordot V8-al! Tudnak azok az olaszok, Csalonzónak meg nem lesz idén is mázlija, ő pont ugyanolyan mint Villneuve volt régen.

 

Más

Szerdán viszem egy 3000-es olajcserére

Varshi Creative Commons License 2006.01.23 0 0 408
Tökéletesen megértelek, én ugyanígy jártam, csak 2-szer is: és újonnan vásárolt Fiatokkal.
Előzmény: Mazso8 (407)
Mazso8 Creative Commons License 2006.01.23 0 0 407

Valószinűleg az F1-es autók fejlesztésére egy kicsit több pénzt fordítanak. Miután megvettem a Bravot én is folyamatosan kaptam az ívet a családtól ismerősöktől, hogy miért Fiatot vettem. Meg hogy szét fog esni alattam stb.. Persze ezekre a beszólásokra mindíg haraptam, igyekeztem mindíg kiállni a márka mellett. Sőt azt terveztem, hogy a következő autóm is Fiat lesz /Grande/. Másfél évig nem is volt gond vele, nagyon szerettem. De amit az utóbbi kb 10 hónapban produkált végleg meggyőzött arról, hogy soha az életben ne vegyek még egyszer Fiatot!!! Pedig nem sajnáltam rá a pénzt, mindíg cseréltettem mindent amit kellett, nem úgy voltam vele, hogy hajtom amíg szét nem esik, gyakrabban cseréltem az olajat stb.. Már több mint a fél autó új, mégis mindíg elromlott valami. Az utolsó két hónapban pedig végleg betelt a pohár! Kb. 150e-ft ot költöttem rá. Ez karácsony környékén pont jól jött! Az autó elvileg most is tökletes hibátlan állapotban van, és lehet hogy ez így is marad jó ideig. Sőt valószinűleg jól jár vele az aki megveszi majd, de én már semmiképp sem tartanám meg. Egyszerűen azért, mert már nem bízom meg az autóban! Folyton az jár az eszemben, hogy csak nehogy valami elromoljon. Nem merek már vele hosszabb útra menni. És ami a legrosszabb, /és ez volt az egyik fő oka annak, hogy a Kiát választottam, még ha nem is olyan szép mint a Grande/ hogy mostanában azt vettem észre magamon, hogy amikor a családban, vagy az ismerőseim leszólják a Fiatot, csak lesütöm a szemem, és már nem tudok mondani semmit! Hát így jártam Én a Fiattal. Bármi lesz is fikázni sohasem fogom, de már megvédeni sem tudom. Szívből remélem, hogy a Grande Puntó valóban egy jól sikerült, hosszútávon is megbízható autó lesz, és kihúzza a fiatot a kátyuból! Atom gratulálok az autódhoz, nagyon szép! Valószinűleg én is pont ilyet vettem volna, ezzel a szinnel. Használd egészséggel!

Üdv!

Előzmény: rígel (401)
rígel Creative Commons License 2006.01.23 0 0 406
Te ezt a szutykot tesztnek nevezed? Egy 8.-os gyerek különbet ír, ha beültetik 1 órára a kocsiba. Tulajdonképpen tényleg nem ír semmit. A végére meg odabiggyesztenek egy műszakiadat táblázatot, ami 6 millió helyen olvasható, és akit érdekel a Grande már kivülről fújja.

Az ilyenektől mindig felhúzom magam
Előzmény: fabris123 (404)
fabris123 Creative Commons License 2006.01.23 0 0 405
8-9l-es átlagfogyasztás mellett csodálkozol?
Előzmény: ismeros (403)
fabris123 Creative Commons License 2006.01.23 0 0 404
Szeretem az ilyen teszteket, csak éppen semmi konkrétum nincs benne. Miért engednek nőnek autót tesztelni? Hülyén nézne ki ha a pasik meg rúzst tesztelnének...
Előzmény: rígel (402)
ismeros Creative Commons License 2006.01.23 0 0 403
A mazda fórumon valószínüleg sokaknak van FIATjuk.Így bőséges tapasztalattal bírnak.
Esetleg második autóként használják a rizsrakétát? :P
Előzmény: ERP (396)
rígel Creative Commons License 2006.01.23 0 0 402
olvastam. Ezért a "tesztért" ugye nem fizetnek!? Répa Kata 2
Előzmény: Varshi (399)
rígel Creative Commons License 2006.01.23 0 0 401
Ezt én is így gondolom, és a jó öreg Luca is. Mindenki szidja az olasz munkát, de azért ne felejtsük el, hogy ha olyan F1-es kocsit tudtak építeni, ami jó pár évig fölényesen uralta a F1-et, akkor mégis csak tudnak valamit az autógyártásról ezek a "trehány" digók... Szóval Luca már letett egy-két dolgot az asztalra- én hiszek neki.
Előzmény: fabris123 (398)
Varshi Creative Commons License 2006.01.23 0 0 400

> A fiat 1.3D-je 120lovas lesz még idén elvileg :P)

 

???

1.5-2 éve igérnek egy 100 lovas verziót belőle, de még az se jött ki. Vagy ez csak poén volt?

 

 

> De ha ilyen erős akkor, hogy a búsba lehet a 0-ról 100-ra gyorsulása 11,5s ha az autó menetkész tömege mindössze 1131kg :|?

 

Valszeg 5sebességes a váltója.

Előzmény: aTom_DJ (394)
Varshi Creative Commons License 2006.01.23 0 0 399
fabris123 Creative Commons License 2006.01.23 0 0 398
A régi Puntó az tényleg f*s nekem is olyan van. A motorral nincs baj, de azon kivül kezd minden elromlani benne 3 évesen. A Grandéról meg majd kiderül hogy jó lesz-e. Ha az olaszok ezt is eltolták, akkor nekik viszont roló, mert ez az utolsó mentsváruk, hogy kimásszanak a szép nagy "illatos" kupacból.
Előzmény: ERP (396)
rígel Creative Commons License 2006.01.23 0 0 397
Biztosan jó autó a Rio, de ez a Grande Punto fórum!!! Ezért nem is ide írom le a véleményemet róla... pedig van nekem is.
ERP Creative Commons License 2006.01.23 0 0 396
Hát nem tudom, hogy milyen a grande punto, de magáról a puntóról meg a fiatról sok rossz véleményt olvastam itt:mazda autó fórum.
fabris123 Creative Commons License 2006.01.22 0 0 395
A Riót én is nézegettem a Kia nyílt napon, kivülről nagyon tetszik, de a műszerfal és a középkonzol látványa elég elkeserítő. A nyílt napon csak az alap Rio volt, a magasabb felszereltségűeknek szebb valamivel a beltere?
Előzmény: GRoman (392)
aTom_DJ Creative Commons License 2006.01.22 0 0 394

OFF

Mostmár én is utánnanéztem a Rionak hogy mégis mit takar! Valóban nagyon olcsó bár ABS nélkül....

Baromi erős az adatok szerint az 1.5D

110ló, 235Nm(viszont ez csak 2000-es fordulaton)(A fiat 1.3D-je 120lovas lesz még idén elvileg :P)

De ha ilyen erős akkor, hogy a búsba lehet a 0-ról 100-ra gyorsulása 11,5s ha az autó menetkész tömege mindössze 1131kg :|?

Na mind1, biztos azért nem megy annyira, mert inkább az üzemanyagtakarékosságra törekedtek!

ON

 

Ma délelőtt, még napsütéses +5fokban lemostam a kocsit, így ismét látom a szépséges kék színét :D

Jövő héten valamelyik nap elviszem egy olajcserére, mert már a 3000km-t súroja alulról.

Mazso8 Creative Commons License 2006.01.22 0 0 393

Mindenképpen próbáld ki mielőtt döntenél, szerintem érdemes. Még mindig meg van a HGT. Beszámítják a Rióba. Ha minden igaz két héten belül meg lesz. Egyébként jóval többet adnak érte mint a Fiatnál adtak volna. Nagyon nem hajtottam meg a kocsit, úgyhogy nem tudom hogy orrnehéz-e. Billegni a HGT-nél jobban billegett, :-) de korántsem annyira mint Öcsém 206-osa. Ha van kérdésed, nézz át a Rio fórum -ba, ott szivesen válaszolok. Már vannak egy páran akiknek megvan az új Riójuk és gyakorlati tapasztalatokról is írnak. Nem akarom szét off-olni a fórumot.

Üdv!

Előzmény: GRoman (392)
GRoman Creative Commons License 2006.01.22 0 0 392
Mazso:

Nekem is a tesztek hívták fel a figyelmemet a Riora, de még nem vezettem...
Nem billeg, nem orrnehéz?

Ezek szerint neked HGT-d volt? Mi lett vele? (Nekem könnyebb lesz "visszaszoknom", mert az enyém csak 148LE... Igaz, hátsókerekes, sperres... :-))

Kia árlistát már elkevertem valahova, lehet, hogy rosszul emlékszem...
Előzmény: Mazso8 (391)
Mazso8 Creative Commons License 2006.01.22 0 0 391

Sziasztok! GRoman én is a Rion és a Grande Punton gondolkoztam. Vagyis igazából már szeptember óta a Puntóra vártam. Nagyon megtetszett, és már akkor eldöntöttem, hogy amint piacra dobják veszek egy 90 lovast Dynamic felszereltséggel. Akkor még nem tudtam, hogy ilyen drága lesz. Aztán egy teszt olvasása közben felkeltette az érdeklődésemet az új Rió. Addig azt sem tudtam, hogy létezik ilyen autó. Több tesztet is elolvastam, de mindenhol dicsérték, és az ára is nagyon kedvező volt. Pár nap múlva be is mentem egy Kia szalonba és sikerült is kipróbálnom a 110 lovas dieselt. Külsőre nem fogott meg úgy mint a Grande, de miután vezettem nagyon megtetszett, és egy pár nap gondolkodás után meg is rendeltem. Egy kicsit fáj a szivem a Punto miatt, de az hasonló felszereltséggel több mint 600e-el drágább. Ez már nekem sok, 75 lovast meg nem akartam. Kb az került volna annyiba mint a Rio. Ez is furcsa lesz a 150LE-s Bravo után. Egyébbként a szedán nem 200-al drágább mint az 5ajtós, csak 35-el.

Üdv!

Előzmény: GRoman (389)
aTom_DJ Creative Commons License 2006.01.21 0 0 390

Holnap lesz 1 hónapos a kicsikém, és nagyon örülök, hogy problémamentes volt az első közös hónapunk ;)!

Az első hónap adatai: ~2600km-t tettem meg 50üzemóra alatt 5.2literes átlagfogyasztással!

Ebben a hónapban ~52literrel kevesebb üzemanyagot használtam el, mintha a stiloval mentem volna! Ez még kimondva is sok, pedig alig kocsikáztam mostanában!

GRoman Creative Commons License 2006.01.20 0 0 389
Sziasztok!

A nyílt hét utolsó napján én is voltam tesztvezetni (a Fiat Fehérvárnál). Ide is beszúrom, amit utána írtam, hátha valaki hasznát veszi:

"Ebéd után meg - szinte az utolsó pillanatban - elmentünk tesztvezetni a Grószpuncit. Egész jó! A 75 lovas zsebdízellel vezettem, először úgy tűnt, hogy nagyon nem akar menni - miközben elég furcsa hangokat hallatott - de csak meg kellett találni, hogy hol szeret menni, aztán ment az... Persze a 2.0 TS-t nem szorongatja meg, de még az 1.2 16V régi Puteszt sem, de egy tolakodó kisbuszt meg egy Pug 206-ost azért lenyomtam vele, biztos nagyon örült a szalonos... (Meg úgy általában... De itt legalább nem ütötek folyton a kezemre, csak egyszer szólt a szalonos, hogy elég lenne 3000-ig húzatni... Mondom neki, elnézést, de nem vagyok szokva dízel autókhoz... (Persze, 2000-től kezd megindulni, akkor 1000 a használható fordulatszám-tartomány, vagy mi?)) A féke nem rossz, csak szokni kell, eléggé "digitális", mint a Lybráé (vagy még annál is inkább), bólintottunk egyet-kettőt. A váltóról semmilyen emlékem nem maradt, egész természetesen csak kapcsolgattam vele a fokozatokat, tehát jó. De a legjobb a kormányzása (a city szervót persze rögtön az elején kiutáltuk), halálpontos. Tartottam tőle, hogy tolni fogja az orrát, de nem. (80-100 körül kicsit megrángatva a kormányt persze bebillegett, de meg van rendesen csillapítva, éppen csak annyira lágy, hogy azért kellőképpen kényelmes lehessen. (Na, _emiatt_ már megérheti a Riohoz képest, az állítólag eléggé orrnehéz, és takony felfüggesztésű.) A kis, vaskos, "bütyöktartóval" ellátott műanyag kormány fogása elég fura volt, érdemes bele bőrt kérni, de az a Dynamicban úgyis széria, 90 LE meg azért úgyis kéne bele...
Beltéri anyagokat nem kopogtattam, vakarásztam, szagolgattam, engem nem az érdekel... A műszerfalat kivilágítva kifejezetten szépnek találtam, elég informatív, de nincs túlcsicsázva. Lámpát úgy kapcsoltam fel, mintha mindig ebben ültem volna (persze, a 75 kombikapcsolója ugyanilyen elvű, csak nem ilyen buci), az index van kicsit magasan (mint a Buzukiban).
Szóval határozottan jó érzés volt vezetni (ez azért kritikával kezelendő, mert ugyanezt mondtam a Focusra is, amiről pedig éppen ellentétes véleménye van némelyikünknek), elég rossz volt utána visszaülni az Unoba... A gyerekeknek is az volt a véleménye, hogy kényelmesebb a Grószpunci (merthogy ők is velünk tartottak a hátsó ülésen). Családgyarapodás előtt állóknak mindössze azért nem ajánlám, mert eléggé kétesélyes, hogy a csomagtartójába belefér-e egy összecsukott babakocsi... (Járóka pedig biztos nem.) Ezt is írtam a "mi nem tetszett" rovatba, hogy "Mitől Gande? Attól az egy hüvelyknyivel több hátsó lábtértől? Mert a csomagtartója nem nagyobb." (Összehasonlítottam egy Classic Puntoval a szalonban, míg a tesztautóra vártunk.) A "mi tetszett"-be pedig végül is azt, hogy "elsőkerékhajtású kisautóhoz képest elég stabil", nem azt, hogy jól néz ki az eleje. (Fel van tüntetve persze az is, hogy jelenleg milyen autóm van, aki tudja, érti...) Jeleztem azért azt is, hogy a 20 LE-vel erősebb, ugyanolyan felszereltségű Kia Rio fél millával olcsóbb, a "miért nem ilyet venne" rovatban, a szalonos egyből rá is izgult..."

Összefoglalom még amit a többi hozzászólásomban írtam, így talán érthetőbb lesz néhány hivatkozás a fenti szövegben is. (Minden mondathoz a "szvsz" hozzá értendő):
Szóval, a 75 lovas verzió csak "ahhoz képest" megy jól, városból kiérve meghal. Egy olyannal mondjuk a 81-esen kamiont előzni... Brrr. Ekkora tömeghez kell legalább a 90 LE, az meg csak Dynamic szinttől hozzáférhető, az meg 3,5-5,6 milla. (3/5a.) És ebben még nincs bent a klíma, miközben a Kia - az új Rio formájában - talán nem ennyire szép, de nagyjából ugyanekkora autót ad 110LE-s(!), 1.5-ös turbodiesellel fullosan (LX + Cool + Safety) valamivel több, mint 3 milláért. (És ha valakinek nem elég a csomitartó, sedan valtozatban is van, kb. további plusz 200e-ért, még mindig olcsóbb, mint a Dynamic. Alapból én is olaszautó-kedvelő vagyok, de ez azért már meggondolandó...)
Tovább böngészve az extralistát, a Dynamic és az Emotion között a fő különbség a 15"-os alufelni és a kétzónás klíma. Természetesen olcsóbb így egyben, mintha külön-külön rendelnéd a Dynamichoz, de akkor már közel 4 millánál tartunk, ami egy ekkora autóért nagyon sok... A csúcsváltozatot meg végképp nem éri meg megvenni 4,6-ért, amikor annyiért már van 1.8-as "űr"-Civic, ami ugyanúgy megy, csak egy osztállyal nagyobb... Az 1.4 8V motor meg nem értem, hogy egyáltalán minek van (és honnan kotorták elő), amikor a hasonló teljesítményű zsebkályha csak 50e-el drágább... (A már említett Rioban az alapmotor 1.4 16V, 90 LE körüli teljesítménnyel. A kicsivel 2 milla fölötti alapváltozatban is az van, amiben pedig még vízhőfokmérő sincs... (Meg persze ABS sem, ami viszont a GPuntonál minden változatban alap.))
Szóval, magával az autóval nincs gond, csak az árazásával (főleg a motorpalettához képest). De ezt szvsz észre fogja venni a Fiat is, lesz még itt árengedményes akcó (vagy legalább klíma-akció)...

Az összehasonlításhoz tudni kell, hogy nekem egy Alfa 75 2.0 TS-em van. Ez ún. "transaxle", közel 50-50%-os tömegeloszlással, nem mindennapi futóművel, úgyhogy ehhez képest a legtöbb mai McPherson-os, elsőkerékhajtású autó billeg, és tolja az orrát. (A váltója viszont nem nagy ász.) Papíron menetteljesítményekben még mindig kicsivel többet tud, mint a mostani csúcs-Grószpunci, bár a konstrukció már erősen nagykorú. De a konkrét példány is már lassan 17 éves, az idő vasfoga pedig már belekóstolt, de annyival úgysem nőne az értéke, amennyit a felújítására kéne tolni... Ha pedig úgy hajtom, ahogy "kijár neki", akkor a gatyámat is lezabálja... Ezért tájékozódtam Kia Rio - Grande Punto zsebturbodiesel ügyben. (Ha már az utódot, az Alfa 159-est úgyse tudom megvenni, pláne hasonló súly/LE arányú kivitelben nem...)
A szövegben említett Uno (1.0 i.e.-ugyanott vettem '99-ben) is az enyém, ez volt meg előbb, most már többnyire az asszony jár vele.
aTom_DJ Creative Commons License 2006.01.19 0 0 388
Hát a zajszint az végülis elég tűrhető még 170-nél(többet még nem mentem vele) és erőlködés sem volt még 170-nél, simán gyorsult volna, de elvettem a gázról a lábam, mert nem autópályán mentem :D!
rígel Creative Commons License 2006.01.19 0 0 387
Mi az a sebesség, ahol még tűrhető a zajszint? És mennyi az a maximum, ahol még nem erőlködik, kényelmesen lehet vele utazni?
Előzmény: aTom_DJ (386)
aTom_DJ Creative Commons License 2006.01.19 0 0 386

Ma egy kicsit kipróbáltam, hogy valójában mit is tud, mivel mostmár a 3000km-hez közelítek.

115-nél raktam a 4-et, 140-nél meg az 5-et, de egyik sem volt még odáig kipörgetve, hogy már nem gyorsult volna még tovább! Valahol 4500körül váltottam :D

fabris123 Creative Commons License 2006.01.18 0 0 385
A mostani 1.4-es 75LE-s Ibizáknak elég nagy a nyomatékuk, ha jól emlékszem 3800-nél 128Nm. Egyik cimborám vitt egy kört a múltkor, hát tényleg megy mint az állat, kapaszkodtam rendesen.
Előzmény: DKori (382)
Pith Creative Commons License 2006.01.18 0 0 384

Jogos, ez nem suzuki:) Úgy látszik nem értem a különbséget, de majd még kicsit képzem magam futómű szakirányon...

Utánanéztem és a PII-n "félig független rendszerű, csatolt torziós lengőkarokos" megoldás van, és a Grande-n is valószínűleg ugyanez. De a lényeg, hogy a grande hátulja nem pattogot.

 

 

Előzmény: D H (376)
Csizi PII Creative Commons License 2006.01.18 0 0 383
Ezért kell 5500-nél váltogatni :)
Előzmény: DKori (382)
DKori Creative Commons License 2006.01.18 0 0 382
Igazad van Varshi!

Én is furcsálltam a dolgot...és nem állítom, hogy kapásból el is hittem neki.
Pontosan azért "dobtam föl" ide a dolgot, hogy hátha már más is hallotta...ezek szerint totál hülyeség. Nem lep meg a dolog...nyilván Nekik sem érné meg ha egy ilyen cuccot teszel be, ahelyett, hogy az erősebb modellt vennéd.

Hát igen...nyilván kell nekik a vevő...mondjuk egy ingyen klímával jobban felcsigáztak volna az tuti ;-))

Csizi!

Hát igen ez a kergetőzéses dolog gondolom az eltérő motorkarakterisztikából fakadt. Valószínűleg az 1.4-es Seat nyomatékosabb alul, ezért alacsonyabb fordulaton (visszaváltás nélkül) el tud lépni...
Ez olyasmi lehet, mint ha olyasmit "jáccanánk", hogy 2500-3000nél elváltogatunk...akkor az 1.2 16v-s nem hiszem, hogy lényegesen elhúzna a 8v-s elől...persze 3000-3500tól "fordulna a kocka"! :-))
Előzmény: Varshi (381)
Varshi Creative Commons License 2006.01.18 0 0 381

1.4-es 8 szelepes motor 100 lóval?  Változó vezérlés nélkül elég hihetetlen. Ilyen 100 lovat 8 szeleppel tudott eccer asszem egy régebbi 1.6-os (nem 1.4-es!) Opel motor az Astrákban (kegyetlen alacsony nyomatékmax-hellyel), de az szerintem az EURO3-at se érte el. És nem 6000-nél volt telj. max, mint ennél az 1.4-esnél.

A többi ~1.4-es, ami kiköhögni a 100 lovat (Rover 1.3, Suzuki 1.3, Alfa 1.4), az mind valami trükkel, illetve 16 szeleppel csinálja, ráadásul azok is valszeg EURO2-esek kb. Az egyetlen motor, ami EURO3(4?) 100 lóval, az a VW csoport 16V-s 1.4-ese, amiről az a hír járja, hogy jobb belőle vezetni a 75 lovas verziót, de itt se látok 8 szelepet. Asszem ezt a kérdést körbejártuk. :)

 

Ez egy "vicces" fickó lehetett, kábé olyan szintű a benyögése, mint hogy a sportdob+direktszűrő+sportgyertya 10+ lóerőt dob egy 1.4-esen...

 

---

Asszem egyetlen típusnál hallottam ilyet (kivenni a fojtást), ami működik benzinesre, de az meg valami Hondáknál volt, és valszeg azért, mert egy blokkból több telejesítményváltozat ment exportra (tudni kell ugye,  hogy "nyugatabbra" teljesítmény után fizetnek kötelezőt az autóra).

 

Srácok, ha autókereskedőnek mentek, ezeket a trükköket ne feledjétek el! :)

Előzmény: DKori (379)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!