Szerintem szóljunk nekik telefonon mindjárt, hogy dobjanak el a kezükből mindent, és hagyják ott a picsába az egészet mert Trizs szerint a fotelből nézve hülyeség amit csinálnak.
Igazán nem vagyok vádolható az előző rendszer szeretetével, de Ferencz József-híd is jobban hangzik Szabadság-hídként.
Ergo:
Ezt a magyargyűlölő, kultúraírtó, nemzeti vagyon üzemi szinten harácsoló és mindenek felett világkártékony Habsburg családot akkor lássam bárhol feltüntetve visszahozott névként, amikor a hátam közepét.
Igenis össze kell hasonlítani az új Szőke Tisza egy ágyra egy folyamkilométerre eső költségét egy Viking költségeivel.
Mert most derüljön ki, hogy a Vikingek mennek mondjuk 100 fabatkáért ágyanként és folyamkilométerenként, míg az új Szőke Tisza nem működtethető 280 fabatka alatt.
( a számok csak példák)
Ilyen számításokat most kell elkészíteni.
Az nem baj ha 280-ért hajózik, hanem fel kell készülni arra, hogy van e olyan fizetőképes kereslet a Dunán, akik hajlandók a hajó nyújtotta élményért megfizetni a háromszoros árat?
Mert ha nincs akkor az üzemeltetés üzleti modelljébe bele kell vonni az államot (közpénzt).
Mondjuk, úgy hogy az állam nemzeti értéknek nyilvánítja az újra elkészülő hajót és és annak éves üzemeltetési költsége kb. 80-85%-t a Nemzeti Múzeum költségvetése állja, hogy versenyképes legyen a Dunán hasonló szolgáltatásokat végző más hajókkal.
Csak egy apróság. Az angol Waverley hamarosan új kazánokat kap. A kéményeit tegnap emelték le róla. Hatalmas, ámbár szerintem nem dönthető. Feltehetőleg a 2020-as szezont végigfuthatja majd.
A Viking Cruises modern, a mai kornak megfelelő, sorozatgyártott hajókat üzemeltet.
A IV. Károly, ha újraépítenék, egyedi lenne, gőzhajtású termes-szállodahajót jelenleg senki nem üzemeltet - a Dunán legalábbis biztos nem. Ez az egyediség lehetne a varázsa.
Az országos villamosenergia-átviteli hálózat távvezetékein a fázisvezetők száma mindig három egészszámú többszöröse (egyrendszerű távvezetéknél 3, kétrendszerűnél 6 és így tovább). Egy fázisvezető állhat 1-4 vezetékből, ez az adott távvezeték-szakasz villamos és mechanikai terheléseitől függ. Emellett (általában az oszlopcsúcsokon) párhuzamosan fut még 1-2 földpotenciálú védővezető. A 400 kV-os távvezetékeknél rendszerint egy fázisvezető három párhuzamos vezetékből áll. Négyvezetékes fázisvezetőt én még csak az albertirsai 750 kV-os távvezetéken láttam, de persze attól még lehet másutt 400-ason is.
Szegeden biztos nincs keresnivalója. Már a neve is kifejezetten ciki, gagyi a szegediek felé való tiszteletem ellenére.
Ennek Budapesten volna a helye a Várkert bazár alatt.
Szegedet meg örökre elfelejtené márcsak a rövid bácskai zsilip miatt is.
10 éve kb. szép terv készült egy kereskedelmi luxus szállidahajónak való újjáépítésével.
Az üzletileg meg nem érő, de történelmileg értékes emlékeket az MNB Magyar Állam szokta védőszárny alá venni. Romániában aTudor Vladimirescut újították fel 20 éve kormányzati protokollhajónak. Ha hasonlóan eredeti állapotában modernizálnák,évente térítés ellenében néha pár útra be lehetne fizetni, az is jó lenne.
Van valakinek ötlete arról, hogy egy ágyra vetítve mennyi lenne a Szőke Tisza költsége a VIKING sorozat hasonló költséghez viszonyítva ha a Dunán hajózna?
Szegeden sok szálloda van, valszeg megélne még egy, főleg egy ilyen különleges. Persze kérdés, hogy mi lenne belőle, állóhajó vagy mozgó szállodahajó. Utóbbi esetben inkább a Dunán lenne a helye, alkalmanként - Victor Hugo módra - átruccanva a Tiszára.
De a Szőke Tisza szegedi története - ami amúgy a hajó életében igazából csak egy rövidebb epizód volt - alapvetően nem is szállodakénti működésről szólt, tudomásom szerint csak az elődje volt szállodahajó. Volt strand, diszkó, étterem, hajóállomás, meg egyszerűen városképi látványelem. A gondot nyilván az okozta, hogy magára a hajóra nem forgattak vissza kellő pénzt a legszükségesebb festéseken, futó karbantartásokon kívül, hogy erre is futotta volna annak idején a bevételekből, azt ki tudja. Ebben a tekintetben szvsz nem lenne állandó helye Szegeden egy újjáépített hajónak, pénzt termelni a Dunán tudna. És persze valszeg már nem Szőke Tisza néven futna vagy állna...
Azt tudom, hogy nekem még mindig hiányzik a szegedi partról a látványa, de ez az én egyéni problémám.
Minden régi jármű megmentésének, megőrzésének, vagy ha sorozat volt akkor 1 db megőrzésének híve vagyok.
Pártolom.
De az, hogy mit csinálunk vele ha sikerül, azt nem akkor kell majd megbeszélni amikor rövid szoknyás hosztesz lányok az ünnepség után leveszik a kötelező protokoll magassarkút.
Más a költségigénye (fenntartási, karbantartási) ha egy postás Roburt mentesz meg, vagy a Szőke Tiszát.
Itt inkább az a hiányérzetem, hogy egyetlen olyan ember se szólalt meg a Szőke Tiszával kapcsolatban az elmúlt 4 év alatt, aki arról beszélt volna mennyibe kerül az éves fenntartása ha már lábra állt és működik?
Meggyőzik a politikát, hogy adjon rá 10 milliárd forintot, újjáépítésre.
Ok.
Politika ad.
Egy db eredeti kilincset megmentenek belőle (ettől nem lesz új építés hanem felújítás) és a kilincs köré, új anyagokból, 5 év alatt újból fel- és megépítik a hajót.
Ok.
Avatás +ünnep + beszédek + szalagátvágás + TV Híradók + az újjáépítőknek plecsnik.
Ok.
Bevontatják a Tiszára, Szeged közepére.
Ok.
Hétfőn reggel meg a polgármester + a felelős bánatában golyóstollába dől.