Keresés

Részletes keresés

v_peti Creative Commons License 2019.05.30 -1 0 128380

Az egy dolog, hogy nincs szóbeli tájékoztatás, de a mentőeszközök helyét az utasok számára feltűnő helyen kéne kiírni. Erről kéne kifüggeszteni szerintem mindenhol tájékoztatót, ahogyan az épületekben is van tűz esetére ilyen kirakva. Valahogy nekem ilyesmi eddig nem tűnt fel a hajókon. Vagy csak eldugva. Tűzvédelmi tervet találtam maximum.

 

Persze, ha alaposabban körbenéz az ember, akkor találhat ilyen dolgot, de amíg minden oké, addig nem ezzel foglalkozik, ha meg baj van, akkor meg a pánik miatt nem fogja megtalálni. Ezért jó, ötlet lenne egy nagy méretű plakátra minden fontos infót kirakni sok rajzzal, hogy a külföldiek is értsék!

 


Azért a tűzvédelem terén is találtam már érdekességet, igaz, ezelőtt közel 40 évvel, amikor anyám munkahelyére bementem. Üvegvitrinben egy lezárt borítékban volt a tűzriadó terv, azzal az ukázzal, hogy tűz esetén ki kell venni a borítékot, és kibontani, majd elolvasni a tervezetet. Addig meg füstmérgezést kapok, amíg olvasom.

 

 

Előzmény: gabor144 (128357)
etomcat Creative Commons License 2019.05.30 -12 0 128379

> Hát persze, most hiányoznak a Margit szigeti halászok...

 

Már régen nem Bp-en belül keresik a dél-koreai áldozatokat, hanem a fővárostól délre egészen le az országhatárig. És igen, pl. Paks és Mohács környéke híres halászias helyek voltak. Biztos volt a Dunán három tucat halászatból élő család még a 21. század elején is a betiltásig.

 

(A modern ember azt hisz a műhold, az infra meg a szonár mindent lát...)

Előzmény: jakyg (128377)
jakyg Creative Commons License 2019.05.30 0 0 128378

Ennek a hajónak a vízkiszorítása 135*11*1,8=2673 m3, azaz tonna lehet maximum. De a hasábos teltsége miatt inkább 2400 tonna körüli.

Előzmény: Mopat (128372)
jakyg Creative Commons License 2019.05.30 0 5 128377

Hát persze, most hiányoznak a Margit szigeti halászok.... Nem kéne ezt nyomnod. Van annyi jó topic...

Előzmény: etomcat (128367)
viking star Creative Commons License 2019.05.30 0 1 128376

Sajnos a Marinetraffic sem a legtökéletesebb. Én előfizuval vissza tudok nézni hetekkel ezelőtti pozíciókat is, de semmi értelme, ha ennyire ritkán rögzít. Amit most mellékelek, az a SIGYN útja indulás után: ez összesen 2 db értékelhető rögzítés - a pontokat egy egyszerű egyenes köti össze a szemléltetés végett, ami a legkevésbé sem azonos a hajó által leírt ívvel. Amit korábban beszúrtam, annak viszont örülök, hogy elkaptam a képernyőképét: a VTS rögzítette a legtovább (és a leggyakrabban!) a HABLEÁNY-t, még a hídban is adott. Csak ugye ott nincs archívum, miután bezárod a progit és újra megnyitod, elveszted az adatokat. Most visszagondolva bánom, hogy a SIGYN-t nem szkríneltem le.

 

Előzmény: SzJ2 (128369)
SzJ2 Creative Commons License 2019.05.30 0 0 128375

Mindig a legelso hiradasok a mervadoak. Amikor eloszor hallottam akkor ott volt a neve is , aztan mar csak nehezsegek aran sikerult elokaparnom hogy pontosan hogy irjam be a marinetrafficba , de csak a M. Hid utani parszaz meter van feltuntetve rajta , pedig pont az elotte levo percek lennenek az erdekesek.

Előzmény: gumidani (128374)
gumidani Creative Commons License 2019.05.30 0 1 128374

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=151500690&t=9011160

 

Nagyon igyekeztek eleinte a kabinos hajó érintettségét, majd később a nevét homályban tartani. A baleset után 3 órával Viking kollegától tudtuk csak meg.

Előzmény: SzJ2 (128369)
mindenev Creative Commons License 2019.05.30 0 3 128373

Mindenkit megráz ez a tragédia. A sok vélemény és észrevétel és vélemény között még nem találtam olyant, ami azt feszegette volna, hogy a hatályos vizikresz előírásai szerinti oldalsó 30 és hátulról 60 méteres "követési" távolság be lett volna tartva. Ráadásul a híd két pillérje között ezt az oldalsó távolságot figyelembevéve el sem fért volna biztonságosan a két hajó (van kishajóvezetői vizsgám...)

Mopat Creative Commons License 2019.05.30 0 2 128372

Azért vigyázzatok, mert az 5000 tonna az valójában 5000 GT, azaz Gross tonne. Ez egy olyan szám, amit a hajó belső köbtartalmából számolnak ki. Személyhajóknál ez jó nagy. De ez nem azonos az 5000 tonnás "haditengerészeti vízkiszorítással". Az Oasis osztály hatalmas személyhajói 260 ezer fölötti GT-vel bírnak, de a displacement az nem sokkal nagyobb, mint egy 100000 tonnás Nimitzé....

Amúgy, a Viking hajó méretei még 12 méter szélesség esetén is egy nagyobb második világháborús rombolóéval vetekszenek. A merülése kisebb, ugye folyami hajó. Viszont egy romboló csak a kéményeknél volt a legszélesebb, olyan volt, mint egy zabszem. Ennek kicsit "párhuzamosabb" az alakja...

Az Auróra sem sokkal hosszabb! A Szent István is csak 152m volt.

Előzmény: etomcat (128368)
FOMA Creative Commons License 2019.05.30 0 2 128371

Bocsánat, de igen.

Előzmény: FOMA (128370)
FOMA Creative Commons License 2019.05.30 0 0 128370

https://www.napi.hu/magyar_gazdasag/https://www.napi.hu/magyar_gazdasag/hajo-baleset-hableany-tragedia.685245.html.685245.html

 

Arról nem szól a hír, hogy előterjesztést tettek volna az előzetes letartóztatására.

 

SzJ2 Creative Commons License 2019.05.30 0 0 128369

Erdekes hogy a Viking utjat az utkozest megelozoen , egyaltalan nem mutatjak sehol. A marinetrafficon is csak annyi van hogy kikotott.

etomcat Creative Commons License 2019.05.30 -5 0 128368

> Most elbizonytalanodtam a széleségét illetően.

 

Alul, a 29 méteres szélességi adat alatt még az is szerepel, hogy 5000 (ötezer) tonnás. Ha ez így lenne, akkor ő nem kiránduló hajó lenne, hanem az Auróra cirkáló... Szóval szerintem masszívan összekeverték az adatlapot valami tengeri hajóéval.

Előzmény: gumidani (128360)
etomcat Creative Commons License 2019.05.30 -16 0 128367

Nagy gond van a hajó szerencsétlenség eltűntjeinek keresésével, mert a rendőrök néznek, de nem sokat látnak, hiszen ők nem ismerik a víz mozgásának apáról fiúra szálló titkait! Most bűnhődik meg Magyarország azért, hogy az Áder horgászbotja kedvéért pár éve betiltották az élővizekben a halászatot. Pedig a halász emberek ismerték a víz minden apró járását és a hálóikkal mostanára már minden áldozatot vagy majdnem mindenkit kifogtak volna - nem kellene majd szégyen szemre a románoknál kuncsorogni, hogy adják vissza a Vaskapunál fennakadt testeket, amelyek akkorra már olyan állapotban lesznek, hogy csak leforrasztott koporsóban tudják eltemetni őket!

SzJ2 Creative Commons License 2019.05.30 0 0 128366

"
    0 0 128343

Most már "javították", de rosszul, mert így azt sugallják, hogy a Hableány kapitánya volt ukrán.

 

"Valószínűleg a Viking kapitánya hibázhatott, aki egyébként rutinos szakember a rendőrök szerint, pont úgy, ahogy a másik hajó ukrán kapitánya is."

 

Szerintem a Viking kapitanya nem ismerte a helyet , ugy gondolta hogy a harmadik iv alatt fog athaladni , - van egy felvetel ahol nagyon hirtelen jobbra veszi az iranyt , ott latszik ez- , gondolom gyorsitott is , es meg megprobalt atsurranni a kis Hableannyal egyutt.

Lehet hogy nem is latta. Lehet hogy be volt rugva. Vagy csak ukranul ert.

Előzmény: M61021 (128343)
jakyg Creative Commons License 2019.05.30 0 5 128365

Nem tudom. Szerintem a Viking arra figyelt, hogy jól menjen be a hídba, nem a radart bámulta, a Hableány meg talán holt térben volt.

De nem akarok okoskodni. A rögzített útvonalak méterre pontos elemzése és a rádióforgalmazás hanganyaga vélhetően a hatóságok rendelkezésére áll, akik ebből, meg a szemtanú hajók vallomásaiból talán egészen pontosan rekonstruálnak majd minden másodpercet.
Párszor, pár helyen, több kabinos kerékállásában is megkérdeztem, hogy a hajó kameraképei és radarja valóban helyettesítik azt, hogy a hajóvezető körbenéz, s mindent lát? De mindig megmosolyogtak.

Előzmény: gumidani (128364)
gumidani Creative Commons License 2019.05.30 0 2 128364

Ezt úgy érted, hogy a VIKING SIGYN-t úgy vezették, mintha a HABLEÁNY ott sem lett volna?

Előzmény: jakyg (128363)
jakyg Creative Commons License 2019.05.30 0 0 128363

Szerintem 11,4 m széles lehet. Én nem tudom, ez előzés akart-e lenni bármelyik fél részéről.

Előzmény: gumidani (128359)
Emdzsí Creative Commons License 2019.05.30 0 2 128362

Nem láttam, hogy fordult volna. A kabinos elkapta az orrával és be fordította maga elé.

Előzmény: glbtech (128354)
Emdzsí Creative Commons License 2019.05.30 0 0 128361

Én is így látom, egész egyszerűen legázolta.

Előzmény: sualsidal (128358)
gumidani Creative Commons License 2019.05.30 0 0 128360

Most elbizonytalanodtam a széleségét illetően.

gumidani Creative Commons License 2019.05.30 -2 3 128359

Én is ugyanígy vélekedem. Ezt a "hirtelen eléjefordult" dumát a felelősségnek az elhunytakra való kenési szándékának gondolom. Legjobb felelős a halott felelős, mert az nem védekezik.

 

Kérdezem a szakiktól:

A 60 méter használható szélességű hídnyilásban biztonságos dolog-e egy 135x12 m-es hajóval egy 27x5 m-es másik előzése?  

Előzmény: sualsidal (128358)
sualsidal Creative Commons License 2019.05.30 0 3 128358

A 128297-en látható video alapján szerintem a Hableány egyáltalán nem fordult a Viking elé. A V. gyorsabban ment, utolérte a Hableányt és orrának jobb oldalával a H. tatjának bal oldalába ütközött, ekkor kezdte azt beforgatni maga elé majd felborította és legázolta. Gyorsabban ment, utolérte, felöklelte, maga alá taposta ... 

Előzmény: glbtech (128354)
gabor144 Creative Commons License 2019.05.30 -1 0 128357

"there was not even any guidance as to what to do in case of an emergency"

 

Vajon arra gondolnak, hogy nem volt kiírva feltűnően, hogy hol a mellény is hogy kell felvenni, vagy a repüléshez hasonló biztonsági útmutatást hiányolnak?

 

Ilyen jellegű hajókon egyébként bárhol is szokásos olyasmi "előadás", mint ami a repülés elején van? Én még sehol nem tapasztaltam ilyet Európában.

Előzmény: hlln (128330)
FOMA Creative Commons License 2019.05.30 0 1 128356

OFF

 

"A vasúti térközjelző "csak" tájékoztatja a mozdonyvezetőt.

(Természetesen a jelzési kép alapján lehet/kell beavatkozni.)

A sebességszabályozás alapvetően már az Ő feladata és kötelessége." 

 

Ez így nem teljesen igaz. Valszeg azzal kevered, hogy az F.1. sz. utasítás 1.3.10. pontja alapján az egyéb feltételek (ld. F.2. sz. ut. 15.19.2.2.) betartása mellett a fehér árbocos jelző "Megállj!" jelzés esetén is meghaladható akár megállás nélkül is, de jelfeladásra kiépített pályán a vonatbefolyásoló berendezés beavatkozik térközjelzőnél is sebességtúllépés esetén. 

 

Arról meg nem is beszélve, amikor a térközjelző szerepét egyéb főjelző tölti be.

ON

Előzmény: uni-cum-laude (128319)
glbtech Creative Commons License 2019.05.30 0 0 128355

Pont pénteken keltem át személykomppal a Dunán, és azon a hajón a mentőmellények a padok alatt voltak a gyári nejlon csomagjukban. Végül is hozzáférhető helyen, de ha csak pár másodperc lenne, maximum a zárt csomagba lehetne kapaszkodni, felvenni semmiképp. A Hableány pedig elég tempósan borult, az utasoknak maximum kapaszkodni lehetett idejük, akárhol voltak is a mellények, de szerintem még akkor is kétséges a túlélésük, ha mindenkin rajta lett volna a mellény a baleset bekövetkeztekor.

glbtech Creative Commons License 2019.05.30 0 0 128354

Sziasztok ! Nem vagyok hajós, csónakkal, kenuval járom csak a Dunát, de felmerült bennem, hogy nem lehetséges, hogy a Hableány nem szándékosan fordult, hanem a kabinos által tolt hullám, plusz a híd alatti áramlások hatására fordult a kabinos elé ? Olyan nehéz elhinni hogy ez szándékos manőver volt, a Hableánynak látnia kellett maga mögött a nagy hajót.

paca664 Creative Commons License 2019.05.30 0 0 128353

Milyen hajókon van rendszeresítve az ülés alatt? Azért kérdezem mert most tudatosult bennem hogy többször láttam már ilyet.

Előzmény: HG. (128345)
zjakabfi Creative Commons License 2019.05.30 0 0 128352

Ha minden stimmelne, a vasúttól eltérő jelentő sebesegkülönbségek és a vasuthoz képest gyakori előzesek miatt nem megvalósítható a terköz.

Előzmény: -Smiley- (128318)
paca664 Creative Commons License 2019.05.30 0 1 128351

Tudnak, ha van megfelelő elektromos hálózat. Ezalatt nem azt kell érteni hogy jegypénztár bódé résnyire nyitott hátsó ajtaján kidobsz egy 20m-es hosszabbítót, gondolom sejted. Ekkora teljesítményekhez az elsoztóhálózatba is komolyabban bele kell nyúlni.

Előzmény: etomcat (128340)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!