Keresés

Részletes keresés

cssz74 Creative Commons License 2008.09.19 0 0 154

Nekem nem voltak kételyeim, de szerintem sokaknak, köztük politikusoknak is.

Arra leszek kíváncsi, mit mindanak ezután, de szerintem hallgatni fognak...vagy keresik majd a csomót...

Előzmény: Törölt nick (149)
pista 60 Creative Commons License 2008.09.19 0 0 153
Bocsi, de nem elsősorban a "szigetlakók" miatt kellene még egy híd, hanem az összes ember miatt aki arra szeretne menni, családjának megmutatni a szép (!) dunaparti vidéket. (Vagy ez talán  kizárólag annak a pár ezer embernek a privilégiuma lenne aki ott lakik?) Az pedig, hogy hová kéne hidat építeni, eldöntendő kérdés. Nyilván, ha a Buda-i oldalon középtájon már van híd, akkor a túloldalra  lenne logikus felépíteni  a párját. (Mint korábban írtam az Őslakóknak sem lenne ez akkora baj, hiszen néha a gyorsan beérkező mentő, v. tűzoltó autó életet menthet.)
Előzmény: E(x)clipseboy_ (150)
alibi-man Creative Commons License 2008.09.18 0 0 152
Valami hasonlót írtam én is, és bizony vót akinek nem teccett. Pedig SZVSZ sokan költözhettek oda ki, azért mert nehezen elérhető, ezért nyugodt hely, és úgy vannak vele, ha hetente (havonta) egyszer kimozdulnak a faluból, megéri az a 20 km kerülő a nyugalomért.

Nekem nagyon tetszett - amikor ott jártam - hogy nehezen megközelíthető, ezért igazán pihenésre való hely.

A helyzet azonban nem ilyen egyszerű. Ez most egy kicsit OFF-os lesz, és terjengős.

Szóval vegyük pl. Szigetmonostort. Az ember kimegy oda, és elájul a jó levegőtől, és a nyugalomtól. A főúton jó, ha 20 percenként elmegy egy autó, „csúcsforgalomban”. A lepkefingot is meghallani. Ugye ezért cserébe a nehéz megközelíthetőség az ár. És akkor mérlegelünk. Ha nem kell sűrűn elhagyni a falut, akkor rendben van. Például én is otthon dolgozom, viszont a gyermekem iskolába jár, ezért Szigetmonostor kilőve. Mondjuk fiatal, pályakezdő pár vagyunk. Csórók vagyunk, olcsón tudunk viszont kis házat Szigetmonostoron venni. Az az 1-2 óra utazás / kerülő belefér az alacsony árért cserébe. Egyre több ilyen, hozzánk hasonló költözik a faluba, mígnem többségbe kerülünk, és elkezdjük hallatni a hangunkat, hogy ez így nem mehet tovább, emberi közlekedést akarunk, hidat, stb. Itt kezdődnek a bajok. Ráadásul az ilyen települések állandóan forráshiánnyal küzdenek, hiszen az elzártság miatt komoly ipar nem költözik oda. A vezetés persze azon töri a fejét, hogyan tudna oda valamilyen iparűzési adót fizető vállalkozást csábítani. Ezért – ha tökös a polgármester – persze, megragad minden lehetőséget. Akár azon az áron is, hogy az eredetileg vonzó falu tökéletesen elveszti azt a tulajdonságát, amitől vonzó volt. Jó esetben más miatt lesz vonzó - de ez ritka.

Nagykovácsi. Zsákfalu, (régebben) kevés forgalommal. Aztán jöttek a „hódítók”, akik talán pont a nyugalom miatt költöztek oda. Szép lassan többségbe kerültek, majd előkerül, hogy miért is ne lehetne a falu „zsák” jellegét megszüntetni, hogy ne kelljen illegálisan az erdészet területén, a földúton átvágni. Az „őslakósok” meg néznek bután kifelé a fejükből, hogy MIVAN???, MI TÖRTÉNIK??? És veszteni fognak, a zsákfalu megszűnik, lesz rendes átjárás a falun, aztán plaza, stb. A nyugalomnak vége. Győztek az új telepesek. Akik majd csodálkozni fognak, hogy miért értéktelenedik el az ingatlanuk.

Valahogy mi, lakósok nem tudjuk „jól használni” a településeinket, vagy eleve rossz helyre költözünk. Hogy egy sánta példával éljek, olyan ez, mint amikor megveszünk egy zsebkendőnyi telket, és örülünk, milyen pici, és keveset kell füvet nyírni, stb. Majd egy idő múlva szidni kezdjük, hogy nem lehet rajta gazdaságosan búzát termeszteni, nem fér el rajta a marhacsorda, csak rövid leszálló pályát lehet rá építeni, stb. Vagy az árterületre építkezünk, mert ott olcsó a telek, aztán 20-30 év múlva verjük a balhét, hogy az állam miért nem védi meg a telkünket az árvíztől. Vagy a sín mellett veszünk olcsó telket, aztán majd jól bepereljük a MÁV-ot, hogy hangosak a vonatok.

Sokszor kényszerből cselekszünk, majd megpróbáljuk a dolgokat erőszakosan megváltoztatni, látszólagos, rövidtávú előnyök érdekében.

ON
Előzmény: E(x)clipseboy_ (150)
E(x)clipseboy_ Creative Commons License 2008.09.18 0 0 151
Én próbaképpen elmentem most a csaáddal az M3-Kistarcsa közti szakaszon. Az egy dolog, hogy Kistarcsánál elég nagy szívás visszakanyarodni, olyan hülyén vannak kialakítva a fel- és lehajtók, de én is majdnem félreálltam megnézni a kerekeket, minden rendben van-e. Lehet, hogy érzékenyebb a kocsim futóműve az átlagnál, de iszonyatosan szitált végig az autó (mint mikor a villamossineken megy az ember). Néhol még ráz is az út, jó volt visszaérni a normál aszfaltra.
E(x)clipseboy_ Creative Commons License 2008.09.18 0 0 150

Szerintem a Szentendrei-szigetnek semmi szüksége mégegy hídra, főleg nem ugyanarra az oldalra. Laknak ott kb 5000-en, akiket érint, kizártank tartom, hogy olyan nagy gondot jelentsen plusz 20km kerülő megtétele (de lehet hogy még annyi sincs.). Mindenki, aki odaköltözött, azért tette, mert egy viszonylag elszeparát helyről van szó, számolnia kellett a közlekedési lehetőségekkel.

 

A Megyeri-hídtól északra Esztergomig egy híd sincs, ezeknek meg kettő kell....

Törölt nick Creative Commons License 2008.09.18 0 0 149

Az út ennyi idő alatt indokoltnak látszik, és a forgalom csak nőni fog.

 

talán 2elyeid voltak, hogy szükség van-e rá? :-))

 

szerintem ha napi 1000 járművet ki tudunk venni egy településről, már akkor indokolt egy elkerülő út, ha több 10e-et, akkor meg nincs miről beszélni...

 

a nyugati szektorban is simán lenne napi 20-30e-es forgalom, úgyhogy az is vitán felül szükséges, még akkor is, ha a terepviszonyok miatt kicsit drágább a szokásosnál...

 

Előzmény: cssz74 (147)
cssz74 Creative Commons License 2008.09.18 0 0 148
Azon gondolkodtam, mekkora áldás ez az észak budai-pestieknek, ha repülővel utaznak...
cssz74 Creative Commons License 2008.09.18 0 0 147
Ma megkóstoltam Nagytarcsa és Rákospalota közt. Véleményem nem változott, elégedett vagyok vele. Forgalom jó tempóban haladó, egész intenzív, de forgalmi akadájt nem jelenett. A járművek kb. fel nehéz tgk. Szerintem lehet már rajta 20-30 ezres napi jármű...de ez az én saccom. Szívesen látnék valós adatot. Az út ennyi idő alatt indokoltnak látszik, és a forgalom csak nőni fog.
pista 60 Creative Commons License 2008.09.18 0 0 146
Egy szónak is száz a vége, de a lényeg: ekkora szigetre, mint a Szentendrei  + híd kellene. Ahol nem csak bicajjal és gyalog, hanem -a kornak megfelelően-  autókákkal is be lehetne hajtani. Jobbról is, balról is. (Talán még a mentőknek , tűzoltóknak is). Ugyis megcsinálják egyszer, hiszen az a normális dolog. (Persze  a 0-ással együtt kellett volna,- MOST.)  Addig  meg jól járnak a komp üzemeltetők, akár csak az 1900-as évek legelején... 
Előzmény: cssz74 (145)
cssz74 Creative Commons License 2008.09.18 0 0 145

Legolcsóbb azt lett volna, ha lehajtót építenek középen, amit a vízbázis védelme miatt a zöldek megtámadtak, a monostoriak meg a tranzit forgalom végett. De külön híd meg kéne...én ezzel így nem értek egyet, mert ha nem épült volna m0, akkor nem zsarolhatnának, az muszáj volt, akkor most ők is kaszálni akarnak. Szerintem a legjobb és talán olcsóbb megoldás mégis egy jó technológiával épített lehajtó lenne középen (így buda és pest felé is egycsapásra megoldódna a közlekedés, természetesen a 3.5t felettiek kitíltva) viszont ezt a kis áteresztő képességű utat fizetőssé kéne tenni, a helyikeket kivéve, így talán kiszűrhető lenne a tranzit forgalom. Vagy talán mégjobb megoldás lenne, ha csak abban az esetben lenne fizetős, ha valami meghatározott időn belül elhagyná a szigetet a tahi híd felé...rendszámfelismeréses technológiával.

 

Azért erős önzés, hogy jó, 21. századi közlekedést akarnak közpénzből, a köz kizárása mellett, megőrizve a csöndet, amihez érthető a ragaszkodásuk. De a kettő kicsit kizárja egymást. Jó hogy nem azt akarják, hogy a kis hídjukon még e Tahiban és Horányban lakók se használhassák. Akkor ők se jöjjenek a Szentendrei útra, vagy a hungáriára...

Előzmény: pista 60 (144)
pista 60 Creative Commons License 2008.09.18 0 0 144

Nem vagyok érintett , de véleményem szerint a Szentendrei szigetre normális hid kellene. Akár a Pesi oldalra (IS).Elég nagy ahhoz, meg laknak is ott elegen. Budapest mellett nem lehet hosszútávon elszigetelve élni és hajókkal, csónakokkal közlekedni, mint 100 éve. A Margitszigetnek is két hídja van, pedig eléggé kicsike. 

Természetesen tudok a meglévő -annó kisirt- egyetlen Tahi hidacskáról, de az jó nagy kerülés a többieknek. Igyis-ugyis az megy a szigetre, akinek ott dolga van...  Átmenő forgalomnak meg ugyis ott van az M 0. (Remélem)

cssz74 Creative Commons License 2008.09.17 0 0 143

http://belfold.ma.hu/tart/cikk/a/0/23813/1/belfold/Megyeri_hid_szeptemberben_lesz_hatarozat

Itt kicsit másképp írják, talán van remény, és a fontosság miatt kiadják az engedéjt a hozzájárulások nélkül is, bár ki tudja. Nem értem miért gondolják, hogy a körgyűrű az ördögtől való...vagy esetleg az országot nézik annak?

cssz74 Creative Commons License 2008.09.17 0 0 142
A monostornak igért pénzből tartsunk népszavazást! Az eredmény nem kétséges.
cssz74 Creative Commons License 2008.09.17 0 0 141

http://index.hu/gazdasag/magyar/nkh080917/

A jó édes, aranyos, őket megszülő...

Hát mé' nem mennek a tetves anyjukba? Ne kapjanak már monostoron lakosonként több millió forintot a mi pénzünkből!

Budakalász is meg újpest és Békás is menjen ahova akar! Ilyen a világon nincs, hogy egy ekkora volumenű ügybe vétó joga legyen pár polgármesternek. Nem a kormány és a NIF tehet arról, hogy nem adtak nyomvonalat a fojtatásra, azért a Dunakanyarig nem vihetik ki!

Tök elszállt megint az agyam. 

cssz74 Creative Commons License 2008.09.17 0 0 140

A péceli dombról buda felé a panoráma valóban mesés!!! :)

Én eddig csak a 4-es és Tarcsa (nana! Tartja! mondja a rendőr)közt néztem, de legkésőbb a Megyeri átadásakor ennyi 300Ft-os benzint rászánok, hogy oda-vissza megnézzem.

alibi-man Creative Commons License 2008.09.17 0 0 139
Sajnos (vagy szerenscére) nem volt ma lehetőségem a Hungária és K.K. körútat megnézni, de az összes híradás sokkal mérsékeltebb forgalomról szól. Ha ez igaz, akkor talán sokan észbe fognak kapni, hogy nem is olyan rossz az M0.

Úgy gondolom, hogy a most átadott szakasz valóban látványos változást jelenthet a pesti útakon. Meglásssuk...
alibi-man Creative Commons License 2008.09.17 0 0 138
>a minősége valóban csapnivaló...

Naaa, azért ez túlzás! A sógorok és a németek is újabban betonutakat készítenek, hasonló a minőség. Úgy látszik, ezzel a technológiával nem lehet tökéletes, de azért teljesen jól autózható.

Nekem nagyon tetszik, hogy olyan jó széles. Pécel felől jőve, pedig elképesztően szép a panoráma a budai hegyek felé, és az útra.

SZVSZ. Budak-n, pedig vér fog folyni pár hónapon belül. Ez tuti. Abban is szinte biztos vagyok, hogyha arra vetődik egy zöld, biztosan meglincselik a helyiek.
Előzmény: mevet (127)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.17 0 0 137

Szerintem teljesen rendben van, jól használható, uniós szintű.

 

én amikor az új M0án és M4en megyek, akkor egy pár percre EURÓPÁBAN érzem magam...

(közlekedének ugyanis ezt nevezik, nem azt, amikor közútnak nevezett szántásokon araszol az ember...)

 

aztán lehajtva ezekről az utakról, elég nagy megrázkódtatás (szó szerint is)visszacseppenni a magyar valóságba...

Előzmény: cssz74 (135)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.17 0 0 136

Remélem nagyon hamar találnak megoldást a 10-11-es közt, és minél előbb a bezárásra!

 

talán az segíteni fog, ha a sok értetlen debil barom látja, hogy mekkora forgalmat kivesz a városból (és az agglós dűlőutakról) egy ilyen elkerülő út, akkor kisebb lesz az ellenállás a nyugati szektor ellen...

Előzmény: cssz74 (135)
cssz74 Creative Commons License 2008.09.17 0 0 135
Én ma Üllő és Nagytarcsa közt "teszteltem". Szerintem teljesen rendben van, jól használható, uniós szintű. A forgalom nem egész 1 nappal az átadás után egész intenzív volt (nem volt azért veszélyes, jó tempóban haladt), ami igazolja az út létjogosúltságát. A híd átadása után szerintem emelkedés lesz, bár már most nagyobnak tűnt a forgalom, mint az m35-ön, vagy a 3-as Nyíregyháza előtti szakaszon. Nagyon örülök, várom az M6-M0 jövő heti átadását és a Megyeri hidat. Ha átadják, elviszem családot Szentendrére. Nagyon jó! Remélem nagyon hamar találnak megoldást a 10-11-es közt, és minél előbb a bezárásra!
pista 60 Creative Commons License 2008.09.17 0 0 134
Délelőtt megnéztem az M 0 keleti szakaszának a 16. kerületet érintő részét. A külső Kerepesi úton rámentem az M 0-ra és az M 3-nál lejöttem a Szentmihályi útra. LÉNYEG: szerintem jó az út, talán kicsit keményebb a megszokottnál, de jó. Picit meglepődtem, hogy a Rákospalotai határút felé a lejáró jelzése át van húzva, vagyis = nem készült el. Erre következtettem  a Határút sáros járhatatlan útszakaszát látva. Mellesleg így is nagyobb a forgalom a Rákospalotai határúton a Szlovák u és a Pálya u kötött, mint az új M 0 fent említett szakaszán.  Lesz még gond a Határúton, ha valóban elkészűl az összeköttetés az M 0-al! (Igaz, ennek jelenleg nyoma sincs)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.17 0 0 133
mármint perszehogy nem a magtár, hanem a MAJOR úton... :-)
Előzmény: Törölt nick (132)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.17 0 0 132

 de ha minden igaz, akkor a Maglód felé a Magtár utcai lámpánál kell várni 5 percet, Csömör felé pedig bajosabbnak tűnik, mert az M0 Kistarcsai lehajtójánál lámpa van, ráadásul még nem lehet tudni, milyen káosz lesz a Szabadföld út-Magtár u. csomópontban.

 

ezt köszönd meg a gyökér tahófalviaknak... izé... árpádföldieknek, akik miatt nem épült csp. a magtár úton (a csömöri hév melleti úton) :-(((

 

ez teljesen megoldaná a problémádat...

Előzmény: Destroy (130)
molnarjani44 Creative Commons License 2008.09.17 0 0 131
Üdv!

A cikket olvastátok?

A Feri megcsinálta!!!! :-))))

http://index.hu/gazdasag/magyar/moav080916/

"Átutazók, kifelé Budapestről!

* Haász János - haasz.janos@mail.index..hu

| 2008. szeptember 16., kedd 16:42

Kedd délelőtt ünnepélyesen átadták, délután már az autósok is használhatják az M0-s keleti szektorát. A nettó 49 milliárd forintért elkészült 26,5 kilométeres út szinte az összes fővárosi fő- és gyorsutat összekapcsolja, és akár húsz százalékkal csökkentheti Budapest forgalmát. Cserében máshol lesznek torlódások: az M0-M5 eddig zsúfolt csomópontjánál, ahol négy sávból kettő lesz, két évig számíthatunk áldatlan állapotokra."

Azért az kemény, hogy 1942-ben tervezték el, és még most sincs kész.

Gondolom 2042-ben adják át az utolsó szakaszt.

Amúgy szerintem elég lett volna előszőr hidat építeni a Csepel szigeten keresztül és oda bekötőutakat.
Destroy Creative Commons License 2008.09.17 0 0 130
Naponta megjárom a Maglód-Csömör utat, úgyhogy ez felér egy lottóötössel :-) Az eddigi útvonalam: Csömör, Szabadság út-Bp, Magtár u.-Bp. Gazdaság út-Vidámvásár u.-Cinkotai út (broáááf)-Pesti út-Zrínyi u.-Ecser-Maglód. Összesen 30-35 perc menetidő, csúcsidőben 40-45 perc.
Új verzió: Csömör, Szabadság út-Bp, Magtár u.-Bp. Szabadföld út-M0-31es út-Maglód. Menetidő:17 perc csúcsidőn kívül, csúcsidőben még nem próbáltam, de ha minden igaz, akkor a Maglód felé a Magtár utcai lámpánál kell várni 5 percet, Csömör felé pedig bajosabbnak tűnik, mert az M0 Kistarcsai lehajtójánál lámpa van, ráadásul még nem lehet tudni, milyen káosz lesz a Szabadföld út-Magtár u. csomópontban.
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.17 0 0 129
Előzmény: pista 60 (125)
mevet Creative Commons License 2008.09.17 0 0 128
Lemaradt a link: http://maps.google.com/maps?f=d&saddr=Ismeretlen+%C3%BAt&daddr=&hl=hu&geocode=FRZt1QIdsyclAQ%3B&mra=mr&sll=47.543019,19.201655&sspn=0.021032,0.04034&ie=UTF8&ll=47.541686,19.214616&spn=0.021032,0.04034&z=15

(pontosabban a Major úti felhajtónál)

ui: miért nem lehet editálni itt a hozzászólást?
Előzmény: mevet (127)
mevet Creative Commons License 2008.09.17 0 0 127
A Tímur utcánál (Csömör) az M3 felé fel tudsz hajtani.

ui: a minősége valóban csapnivaló... :( majdnem félreálltam megnézni a kerekeket, hogy minden rendben van-e velük, annyira reszketett a kaszni. (tegnap du. az m3-on még semmi probléma nem volt)

Előzmény: pista 60 (125)
PrintScreen Creative Commons License 2008.09.17 0 0 126
A palotai lehajtó nincs kész, bár földúton megközelíthető legjobb tudomásom szerint.
Én az M3-on mennék fel, ha meg szárad az idő kipróbálnám a földutas verziót is :)
Előzmény: pista 60 (125)
pista 60 Creative Commons License 2008.09.17 0 0 125
Nemsokára kipróbálom. Jó lenne valami jó térkép erről az új szakaszról. Pl. a 16. ker-ből hol érdemes rámenni az M 0-ra? Az M 3-nál, vagy a   külső Kerepesi útnál?  A Rákospalotai határút cstlakozásával mi a helyzet? Elég sokat járok a Péceli útra, meg a másik irányba Szentendre felé, ezért vagyok "besózva"... Minden esetre örülök, hogy ezt is megértük.
Előzmény: VICSA (124)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!