Megfagysz? :D Te most viccelsz? Kicsit túl komplikáljátok a dolgokat! Attól, hogy egy dízel lassabban fűt, még nem fog klímát kapcsolni -50°C-on :DDDDDDDD
Ha gyorsabb fűtést akarsz, odataposol neki egy kicsit és 2 km alatt bemelegszik mint kb egy benzines, csak így rövidíted a turbó élettartamát! Benzinesnél lassabban fűt ez tény, de azért hamarabb bemelegszik mint egy 30éves ikarus! Én, ha hideg van kabátban ülök be a kocsiban, és a fűtés hiánya <> megfagyással, mert ha buszra várnék, ugyanúgy nem fagynék meg, kocsiban viszont 3-15km után már melegem van, attól függ, hogy milyen kemény mínuszok vannak
Tegnap elmentem megnézni a kocsimat, a kereskedő szerint a héten elintéznek mindent, de max a jövő hét elején vihetem. Otthon hagytam a fényképezőt, úgyhogy telefonnal csináltam a képeket, azért ilyen homályosak.
Mert nálunk sem lehet rendelni, nekem azt mondta a hölgy hogy júniustól vagy júliustól (már nem emlékszem hirtelen melyik) lehet csak kiegészítő fűtést rendelni, ami elég furcsa, mivel direkt gyártásból rendeltem hogy tavaszra jöjjön meg és lehet hogy az ottani katalógusokba ezért nem került be. Nálunk meg csesztek javítani.
Sajnos én se rendeltem kiegészítő fűtést. A Panda amit a grandém átvételéig használok tényleg lassan melegszik, de melegszik! Szerintem ki lehet bírni. Meg úgyis fűtött teremgarázsban tartom majd. hehe
Valóban nagyon gyér a fűtés, de gondolj bele, hogy lenne egy fasza fűtésű motor(rossz hatásfok), de fele ennyire menne csak jól :)! 0°C külső hőmérsékleten 3-4 km mire eléri az üzemi hőrmérsékletet, ha 100-al mész 6-ban, de már 2km után langyos levegőt fúj be. -20°C-ban viszont 15-20km is kell neki(6-7km után kezd el lagynosat fújni), és ha megálsz egy piros lámpánal, azonnal hűlik visszafelé! Ha 50-nel totyogsz 5-ben akkor lehet, hogy még a világ végére is elmehetsz, akkor sem melegszik be(kb 1100-1200-as fordulat)!
Érdekelne a fűtése ennek az 1.3 MJTD-nek, mert a teszt szerint nagyon gyér. Nektek mi a tapasztalatotok? Én szerettem volna kieg. fűtést bele, de sajnos amiket rendelnek, azokban nincs, amit meg legyártottak abban nincs.
Érdekes Németben vagy Angolban nem is szerepel az extra listán. Magyarán ott már alapban tartalmazza? 30k HUF nem olyan nagy összeg, hogy érdemes lenne kispórolni belőle! Nos mi az igazság?
Soknak tűnik ahhoz képest, amennyi minimumot el lehet érni :)! Kevesebbet várnék tőle, hiszen csak 2400-et pörög 130-nál! A stilo fogyijával meg nem vagyok eltévedve, mert ugynezt a távot tettem meg, ugyanezen az úton, ugyanilyen sebességgel, csak abban nem vagyok biztos hogy 8 vagy 8,5 jött ki átlagnak!
Aki autópályázik annak egy 1,9-es dízel kéne szerintem! Tisztában vagyok vele, hogy a nagy sebességhez üzemanyag kell, de akkor is jobbat vártam tőle :D!
Kb 8-9 liter üzemanyagot spóróltam bő 400km-en, ezt azért nem tévesztem szem elől, főleg azért, mert ugyanolyan tempóval mentem!
Most hívott a kereskedő, hogy elcseszték a rendelést (klíma nélkül rendeltem) és klímával jött, úgyhogy az ő "hibájuk" miatt kénytelen vagyok klímásan átvenni, ha kell. Ja, természetesen nem kell ráfizetni egy fillért sem, de azt mondta a srác, hogy reklámozzam őket egy kicsit.
> Más: aki sokat autópályázik az NE vegyen 1,3-as dízelt!
Miért, mit vegyen? Gázos benzinest? :)))
Az a 6-7 litert szerintem kurva jó átlag.
És az "átlagfogyija 8-ra jött ki(ha jól emléxem!)" típusú körülbelüli hasonlítgatásokkal ugye Te is tudod, mennyire el lehet tévedni???
Velem is volt már olyan, hogy a Balatonra le 6 körül fogyasztott a kocsi, pedig mentem 200 körül is. Csak ugye a történetbe belejáccik, hogy az utolsó harmad Siófoktól Keszthelyig fix. 60-nal történt, és útfelbontások is voltak...
Amúgy az új, 16szelepes dízelek nem annyival fogyasztanak jobban, mint régen, de még mindig szembetűnő azért. Vagy szerinte a 2 liter különbség elhanyagolható? :)
Ha egy kicsit chipeltetsz rajta, még tovább csökken majd. Egyébként a fizikát nem lehet becsapni, a teljesítményhez (= nagy sebesség) üzemanyag kell. Ennyi. :)
Durva ez a cikk, főleg a kopogós műanyag fogalma tetszett benne :D!
De az tényleg csak 75lovas volt, meg az sem igaz, hogy mindig ugyanolyan színű a belsőtér, mint a kocsi külső színe!
Más: aki sokat autópályázik az NE vegyen 1,3-as dízelt! 130-nál két személyjel + 30kg bakelit lemezzel :), megeszik 6litert!!! 150-nél már 7-et!! tovább nem is mertem nézni :(! 80-nal 6-ban 4,5el is beéri, helyben sem eszik sokkal többet, de autópályán kinyílik a torka! Igaz, hogy 160-nál még érezhetően húz!
Még 80km és 5000-nél tartok, nem hinném, hogy azért eszik ilyen sokat, mert nincs még bejáratva! Szerintem ez a dízel egyszerűen ilyen, nem autópályára találták ki, hanem városi autónak, annak viszont tökéletes! Ez a fogyasztás csak arányaiban tűnik soknak, az elérhető minimumhoz képest, mert a stiloval ugyanoda mentem a pályán, stabil 150-el(óra szerint) és annak az átlagfogyija 8-ra jött ki(ha jól emléxem!) ennek viszont 6-ra(benne van 100km sima út is, a 160km autópályán kívül). Csendesebb 150-nél mint a stilo volt, mert abban futómű zaj is volt rendesen!
mindenütt 1.9 multijet szerepelt, de nagyrészét már lejavították! De szerintem a 90 ló se stimmel csak 75 az (active-ban csak az van, és a váltó is 5 sebességes)
Igazából, nem rendeltem, hiszen már a vámon van, lassan kiszállítják. Gyakorlatilag bármikor megjöhet és akkor már csak a papirok vannak hátra :-) 5 ajtós lesz a kicsike, tulajdonképpen csak a digit klíma lesz plusszban hozzá. De szerintem ezzel már szinte teljes a felszereltsége. Az oldal illetve függönylégzsákok nekem nem hiányoznak.
Hát... Ha rendelned kellett a gépet, akkor biztos nem lesz meg 1-2 héten belül... Inkább 1-2 hónap! A svarc kurv@ jól fog kinézni. A jános kórház előtt áll mindig 1 és brutál. Hány ajtós?