Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

aTom_DJ Creative Commons License 2006.01.19 0 0 386

Ma egy kicsit kipróbáltam, hogy valójában mit is tud, mivel mostmár a 3000km-hez közelítek.

115-nél raktam a 4-et, 140-nél meg az 5-et, de egyik sem volt még odáig kipörgetve, hogy már nem gyorsult volna még tovább! Valahol 4500körül váltottam :D

fabris123 Creative Commons License 2006.01.18 0 0 385
A mostani 1.4-es 75LE-s Ibizáknak elég nagy a nyomatékuk, ha jól emlékszem 3800-nél 128Nm. Egyik cimborám vitt egy kört a múltkor, hát tényleg megy mint az állat, kapaszkodtam rendesen.
Előzmény: DKori (382)
Pith Creative Commons License 2006.01.18 0 0 384

Jogos, ez nem suzuki:) Úgy látszik nem értem a különbséget, de majd még kicsit képzem magam futómű szakirányon...

Utánanéztem és a PII-n "félig független rendszerű, csatolt torziós lengőkarokos" megoldás van, és a Grande-n is valószínűleg ugyanez. De a lényeg, hogy a grande hátulja nem pattogot.

 

 

Előzmény: D H (376)
Csizi PII Creative Commons License 2006.01.18 0 0 383
Ezért kell 5500-nél váltogatni :)
Előzmény: DKori (382)
DKori Creative Commons License 2006.01.18 0 0 382
Igazad van Varshi!

Én is furcsálltam a dolgot...és nem állítom, hogy kapásból el is hittem neki.
Pontosan azért "dobtam föl" ide a dolgot, hogy hátha már más is hallotta...ezek szerint totál hülyeség. Nem lep meg a dolog...nyilván Nekik sem érné meg ha egy ilyen cuccot teszel be, ahelyett, hogy az erősebb modellt vennéd.

Hát igen...nyilván kell nekik a vevő...mondjuk egy ingyen klímával jobban felcsigáztak volna az tuti ;-))

Csizi!

Hát igen ez a kergetőzéses dolog gondolom az eltérő motorkarakterisztikából fakadt. Valószínűleg az 1.4-es Seat nyomatékosabb alul, ezért alacsonyabb fordulaton (visszaváltás nélkül) el tud lépni...
Ez olyasmi lehet, mint ha olyasmit "jáccanánk", hogy 2500-3000nél elváltogatunk...akkor az 1.2 16v-s nem hiszem, hogy lényegesen elhúzna a 8v-s elől...persze 3000-3500tól "fordulna a kocka"! :-))
Előzmény: Varshi (381)
Varshi Creative Commons License 2006.01.18 0 0 381

1.4-es 8 szelepes motor 100 lóval?  Változó vezérlés nélkül elég hihetetlen. Ilyen 100 lovat 8 szeleppel tudott eccer asszem egy régebbi 1.6-os (nem 1.4-es!) Opel motor az Astrákban (kegyetlen alacsony nyomatékmax-hellyel), de az szerintem az EURO3-at se érte el. És nem 6000-nél volt telj. max, mint ennél az 1.4-esnél.

A többi ~1.4-es, ami kiköhögni a 100 lovat (Rover 1.3, Suzuki 1.3, Alfa 1.4), az mind valami trükkel, illetve 16 szeleppel csinálja, ráadásul azok is valszeg EURO2-esek kb. Az egyetlen motor, ami EURO3(4?) 100 lóval, az a VW csoport 16V-s 1.4-ese, amiről az a hír járja, hogy jobb belőle vezetni a 75 lovas verziót, de itt se látok 8 szelepet. Asszem ezt a kérdést körbejártuk. :)

 

Ez egy "vicces" fickó lehetett, kábé olyan szintű a benyögése, mint hogy a sportdob+direktszűrő+sportgyertya 10+ lóerőt dob egy 1.4-esen...

 

---

Asszem egyetlen típusnál hallottam ilyet (kivenni a fojtást), ami működik benzinesre, de az meg valami Hondáknál volt, és valszeg azért, mert egy blokkból több telejesítményváltozat ment exportra (tudni kell ugye,  hogy "nyugatabbra" teljesítmény után fizetnek kötelezőt az autóra).

 

Srácok, ha autókereskedőnek mentek, ezeket a trükköket ne feledjétek el! :)

Előzmény: DKori (379)
Csizi PII Creative Commons License 2006.01.18 0 0 380

Gyári LE adatok azért csalókák. Szüleimnek van egy 1,4 8V MPI Ibizájuk, ami 60 LE, de állítólag márőpadon 70 LE felett teljesít.

"Kergetőztünk" Cserkeszőlőtől Budapestig és 140-ig mindíg ellépet, pedig nem is váltogatott vissza, én meg szúrkáltam a 3-as mindíg (1,2 16V), hogy utolérjem.

Autópályán 5 ből, max gázzal nagyon sokat rámvert, de 140 körül megállt és ott vissza is hoztam, de rendesen :)

Előzmény: DKori (379)
DKori Creative Commons License 2006.01.18 0 0 379
Igen...de ez a motor kapható a Grandehoz is. Ez egy 16szelepes 1.4-es (95lóva), ellenben azzal amelyikról én beszélek...az 8szelepes és 77lovas.

Mivel már eleve van 95lovas Grande így énse nagyon értem a dolgot, csak hallottam ilyet, pontosabban:
- Mikor a szalonban nézegettük a Grandekat, és dumáltunk a kereskedővel, pont azt "ecseteltük" neki, hogy kár érte, hogy nem izmosabbak az indulómotorok (1.2, 1.4), hogy azért elég sokat (kb3.5milla) kell leszurkolni, hogy egy dinamikus benzines legyen a gép orrába... Erre ő azt mondta, hogy a 77-les 1.4-esről le lehet vetetni a gyári folytást...és így kb 100lovat fog ő is tudni. (persze nyilván benne van a pakliban, hogy ez csak "mézesmadzag" lett volna...ha ilyesmin törném a fejem, előbb utánaérdeklődnék rendesen, de mivel nem esedékes Grande vásárlása, ezért, hagytam "elméleti szinten" a dolgot). Ezek után azt beszéltük (már nem a kereskedő előtt...), hogy akkor mondjuk az 1.2-est is fel lehetne túrni 75-80lóra (ami azért annyira nem is lenne irreális, mert ugye Punto I-ben volt már 75lovas 8szelepes 1.2-es...igaz nem Euro4-es...).

Összességében: 1részről szerintem is hülyeség, hogy 100lovas "lenne" a 8szelepes, csak gyárilag lefojtják 77-re...másrészről, viszont ha mégis 100lovas, akkor érthető, hogy nem akarnak "konkurenciát" a 95le-s nek...és így lefojtják 77le-re.

Egyébként énis sajnálom, hogy miért nem lehetett mondjuk az 1.4-es helyett, az 1.2 16v-t meghagyni a kínálatban...és mondjuk lehetne ez az alapmotor...így máris javulna az árával kapcsolatos megítélés szerintem... Írták egyesek, hogy azért "száműzték" az 1.2 16v-t, mert nem teljesíti a környezetvédelmi előírásokat...nekünk volt 1.2 16v Stilonk, és tudtommal az is Euro4-es volt (legalábbis itt a kezemben a prospektus, és azt íja Euro4). Mondjuk ez kb. olyasmi lehet mint, hogy OFF a Suzuki a Swiftbe 1.3-as 92lovas motort tesz, az Ignisbe 1.3 VVT 93lovast... ON Mindenesetre kár azért a motorért...
Előzmény: aTom_DJ (378)
aTom_DJ Creative Commons License 2006.01.17 0 0 378
Miért? Van, a stiloban már jól bevált 95lovas moci is!
fabris123 Creative Commons License 2006.01.17 0 0 377
Ez az 1.4-es tuning elég érdekes dolog, hol olvastad? Ha az igaz lenne, akkor mindjárt kedvezőbb vétel volna a Grande az biztos, mert a jelenlegi benzines választék igencsak gyalázatos.
Előzmény: DKori (373)
D H Creative Commons License 2006.01.17 0 0 376
nem azért, de én nem emlékszem, hogy a Punto valaha is merev hátsó hidas lett volna...
Előzmény: Pith (367)
Varshi Creative Commons License 2006.01.17 0 0 375

Új vedánál nincs lényegi engedmény, ez tök bevett dolog. (Sőt, a bevezetés után meg is szokták még emelni egyes márkáknál.)

 

Én úgy kaptam ingyen metálfényt és riasztót (kb. 120e HUF kedvezmény a 4.2 millás Stilómra még 2001 decemberében, hogy apám a kereskedés üzleti partnere x éve, és egy új Puntót már vettünk nálunk kb. 3 milláért 1 évvel előtte...)

Előzmény: DKori (374)
DKori Creative Commons License 2006.01.17 0 0 374
Ja majd elfelejtettem :-)...nekem sem beszéltek árengedményről...bár én csak úgy "nagy általánosságban" érdeklődtem (nem mondom, hogy nem teccik a gép, de nem töröm cserén a fejem...főként anyagi okokból). Szerintem kb egy metálfény felárat lehetne belőlük kicsikarni (vagy ezzel hasonló értékben mást...pl.:riasztó), de egetverő engedményekre ne nagyon számíts szerintem.
DKori Creative Commons License 2006.01.17 0 0 373
Szia ismeros!
Bár én is az ezüsttel mentem, szerintem nem feltétlen vertek át minket...mivel én 8.-án mentem a géppel, ez lehetett 'annyira az eleje" a nyílt7nek, hogy a tuningboxot csak később hozták nekik bele (legalábbis én "yohiszemű" vagyok :-)).

Nyilván csökken egy autó motorjának az élettartama BÁRMILYEN tuningról is beszélünk. Én sem azt állítom, hogy ez a tuningbox "rizikómentes" dolog...csak azt mondom, hogy nyugodtabb szívvel bele teheti az ember, mert szerintem pl.: ha már a 0km-es autódat megchippelteted, akkor (pláne egy vadiúj szériánál) ha a gari idején (asszem kb2 év) kiderül, hogy valami gyári gubanc van a motorral (esetleg gyári hiba, amit orvosolniuk kellene!!!), akkor szerintem ha a márkaszervíz "kideríti", hogy chipes a géped, akkor igyexik kibújni kötelezettsége alól..."ugrott a gari"...és nem csinálják meg a gépet. Ettől a megoldástól jobb szerintem, ha "eleve velük tuningoltatok", így a garancia is megmaradhat. Ebből a szempontból újautó esetén talán szerencsésebb dolog ezt választani, ha az ember eleve tuningolni akarna.

ui.: egyébként én hallottam, olyat is, hogy az 1.4 8v (77le)-ről meg "le lehet vetetni a gyári folytást (?!)", hasonló áron, és akkor kb 100le-t fog tudni (gyakorlatban ilyet nem láttam, csak hallottam róla...ne kövezzetek meg érte ha nem így van :-)).
aTom_DJ Creative Commons License 2006.01.17 0 0 372
Az élettartamot úgy értettem, hogy akkor nő, ha minnél kisebb teljesítményen megy, a maximumhoz képest!
Varshi Creative Commons License 2006.01.17 0 0 371
TDi, persze...
Előzmény: ismeros (370)
ismeros Creative Commons License 2006.01.17 0 0 370
Mi az a Tri? Vagy Tdi akart lenni?
Előzmény: Varshi (369)
Varshi Creative Commons License 2006.01.17 0 0 369

Nem. A több lóerővel csökken. ;))

 

Amúgy már csak azért is ebből a szemszögből kell nézni, mert valszeg csak gyárilag tudja teljesíteni az EURO4-et. Anélkül meg mostanában kihozni egy kocsit piaci öngyilkosság. (A P-Boxszal valszeg a zöldkártya még meglsz, de az EURO4-es (talán a 3-ast is??) normákat szerintem izomból buktad.)

 

A másik: nem lineáris a kapcsolat, illetve a romlás a szennyezőanyag-kibocsátá és az élettartam terén a lóerőnövelésnél. Míg az első +20 valszeg nem gond (még garit is ad rá a FAM), addig a második +20 (szumma +40) már igencsak amortizál, és a köv. +20 (ez már persze nem csak chip) már hamar kikezdi a leggyengébb láncszemet a sorból, többnyire első körben a kuplungot.

 

A fenti számok alapból erősebb motoroknál nagyobb, biz. alkatrészeket cserélve még tovább feszíthető a rúd. Ültem már gyárilag 110 lovas 1.9-es TRi-ben, ami 220 lóra volt húzva, és üzembiztosan ment utcai autónak is! Igaz, cserélni kellett pár gyengébb cuccot benne, de az autó vételárának 10%-a körül volt az összes költség. Cserébe füstölt, mint a disznó.

És nevetséges, de még így - katalizátor nélkül! - is átment "kenés" nélkül a zöldkártyán. No comment.

aTom_DJ Creative Commons License 2006.01.17 0 0 368

Tudnak az olaszok erről egyáltalán, hogy nálunk ilyen tuningal is lehet venni :)?

Biztos, hogy többet tud a motor, mint ahány lóerővel adják, de így legalább nő az élettartam gondolom.

Pith Creative Commons License 2006.01.17 0 0 367

Szerintem nem rossz a műszerfal, nekem még a kapcsolók is tetszenek. Kicsit olyan mint egy 307-esben. Az mondjuk igaz, hogy a középkonzol geometriája váratlan látvány a kocsi külseje alapján.

 

Futómű: határozottan jobb, ki merem jelenteni. Hogy miért?

- alapban 15 colos és szélesebb -> nem esik bele a kátyúkba

- jobb zaj és rázkódás szigetelés

- nagyobb önsúly (a futóműhangolásnál alapprobléma az, hogy az egész önsúly-összsúly tartományban jól kell működnie, így egy kiskocsi baromi kemény lesz üresen, telepakolva viszont hintázós. Ha nő az önsúly, akkor kisebb a terhelés és az összsúly relatív aránya, így állandóbb a futómű karakterisztikája)

- és a lényeg, hogy hátul már nem merevtengelyes, mint a szénásszekér, hanem csatolt lengőkaros. Ez szintén nem egy extra dolog, de egy könnyű hátsóval rendelkező kiskocsinál jó megoldásnak tartom, nem pattan meg keresztirányú útbordákon.

 

Egyébként én PII-vel voltam már nagyon komoly szerpentineken (Korzika, Szardínia) és értem, hogy miért így van hangolva. Iszonyú állat, úgy megy mint egy sínautó, pedig gyári alum van 185/65-tel. Ja, és az úthiba, mint fogalom nem létezik harmadrendű hegyi utakon sem...

 

Ha pesti vagy, akkor a Nero M5-t (Gyáli út) ajánlom melegen, nagyon rendesek voltak mindig velem. Két tesztautójuk van (emo és dyn), mindegyik dízel.

Előzmény: fabris123 (356)
ismeros Creative Commons License 2006.01.17 0 0 366
Nem is állítottam az ellenkezőjét!
Nekem is 1ből gyanús volt,h akkor miért nem mindjárt 1 90 lovasat tettek alám?
Lehet,h nekik nem jutott? :))
Előzmény: Varshi (365)
Varshi Creative Commons License 2006.01.17 0 0 365

Ez nem optimalizálás vagy hangolás (amit a "tuning" (a "to tune" igéből) jelent), ez valszeg csak egy P-Box vagy vmi hasonló.

(Az se sokkal jobb, ha a csatlakozón töltik fel a programot: tutira nem az adott darab motorhoz fékpadi mérésekkel  - 2 napon keresztül hangolva (az a rendes tuning!!) - csinálják, hanem kb. 5 perc alatt becsavarozva/uploadolva.)

 

És ez a "ez gyári, meg erre garancia van, tuti nem árt" témát el kell felejteni: egész egyszerűen 2 év alatt (amíg a gari tart a kocsira) még valszeg kevesebb problémát okoz a motorban, mint amennyi pénzt egy alapvetően pár ezer forintos anyagigényű szerkezetet ilyen áron eladva nyernek...

Tehát az is feltehető, hogy mesze nem maxra van húzva, egy jobb chiptuning program feltehetően többet hozna ki a kocsiból kis odafigyeléssel, és kb. hasonló szintű veszélyekkel, meg valszeg kevesebb füstöléssel. De ugye azt esetleg felülírja a szerviz egy "rejtett szoftverfrissítéssel" (ezekkel szokták a visszahívásokat megúszni).

 

Gondoljatok bele, srácok, ha ez nem valami "helyi kalózkodás" lenne :), lásd ugyanez a Seatoknál/Skodáknál (tőlünk nyugatabbra nincs ilyen!!), akkor már a gyárból úgy jönne ki, hogy simaturbós Grande 90 LE, vált.geo.turbós 105 LE, ugyanazon az áron, és mennyivel jobban mutatna már a konkurensekhez képest. ;))

Előzmény: ismeros (364)
ismeros Creative Commons License 2006.01.17 0 0 364
Egy lightosabb chip nem jár fogyi növekedéssel.
Azt inkább motor optimalizálásnak hívják.
Előzmény: aTom_DJ (360)
ismeros Creative Commons License 2006.01.17 0 0 363
Hello!
Az 5 ajtós szürke volt nekem is!
Akkor vagy Neked,vagy nekem lódítottak.
Esetleg idő közben került be a chiptuning.
Neked sem akartak engedni az árból? ;)
Előzmény: DKori (357)
Csizi PII Creative Commons License 2006.01.17 0 0 362
A szavatosság 250e-ig szól.
Előzmény: aTom_DJ (361)
aTom_DJ Creative Commons License 2006.01.17 0 0 361
Most kapcsolok, hogy kicsit érthetetlenül írtam le a dolgot.... Azt akartam mondani hogy kb 100ezerig szól a garncia, mert két év alatt úgysem megy vele senki többet! Ez nem haszongépjármű :)!
aTom_DJ Creative Commons License 2006.01.16 0 0 360
Jó akkor tegyük fel, hogy kihozzák ugynazt a teljesítményt, a garancia viszont csak 00ezer km-ig szól, és a felhúzott motor a gyári 250ezer helyett lehet hogy csak 150ezret bír! De az is lehet, hogy nem viseli meg, csak a turbot, de az sem olcsó mulatság. Lehet, hogy majd én is rakatok bele chipet jövőre, attól függ, hogy mekkora fogyasztás többlettel jár.
DKori Creative Commons License 2006.01.16 0 0 359
Szerintem simán elérheti a 90lovat...gondoljunk csak bele: én láttam a neten olyan céget, ahol 100lovat hoznak ki a "régi" 1.3as 70le-s MultiJetből chipppel. A nyomatékról is hasonló a véleményem, mivel a 75lovas 190Nm-es gyárilag 1750nél...így a kettő dízel nyomatékgörbéjén nem is az a +10Nm láccik, hanem az, hogy a 75lovas nyomatéka a maximum után drasztikusabban csökken, mint a 90lovasé. Inkább azt furcsállom a dologban, hogy mivel ez "gyári" így a garanciát is vállalják a többletterhelés ellenére. Tény, hogy a dieseleken nagyot dob egy chiptuning, de ehhez a turbónyomást is növelik...amivel szerintem drasztikusan csökkenhet a motor/turbo élettartama (minden esetre "imponáló", hogy 70ezerért betetethetek egy "csomagot" ami 90le-t hoz ki a motorból úgy, hogy nem kell félnem a garancia elvesztésétől...). Persze ez a 90ló szerintem azért "sosem lesz" olyan, mint a Tied 90lova...mivel neked változó geometriás a turbód, így azt sejtem, hogy a Tied a nyomatékosabb...viszont pörgetve már eltörpülhetnek a különbségek. Minden esetre szerintem nem egy rossz alternatíva, hogyha nem tellik/nem akarunk az erősebb dieselre áldozni, de azért szeretnénk egy kis plusz teljesítményt.
Előzmény: aTom_DJ (358)
aTom_DJ Creative Commons License 2006.01.16 0 0 358

Szerintem tuningboxszal nem éri el a 90 lovat, meg a nyomatéka sem lesz 200Nm.

Azért kipróbálnék szívesen egy tuningboxos erősebb változatot!

Előzmény: DKori (357)
DKori Creative Commons License 2006.01.16 0 0 357
Hello ismeros!

Képzeld én is gyöngyösi vagyok!!! :-)
Nekem jelenleg PII-esem van (3ajtós).
Mint, ahogy már lejjebb azt leírtam...én is vezettem a Grande-t...ha már itt tartunk melyik tesztautó a "tuningboxos"? Én az ezüst 5ajtóssal mentem (múlt vasárnap...tehát a 2. nyílt napon), arra nekem azt mondták, hogy a gyengébbik MultiJet (sőt...kérdésemre, hogy "ez akkor a 75le-s?", azt mondták, hogy ez a gyengébbik 1.3-as a 70 (?!) lovas). Alacsony fordulaton nem nagyon volt ereje...de kb 2000től egész szépen meglódult...bár, most, hogy olvasom amit írtál, jó lenne tudni, hogy vajon 75 vagy 90paci volt-e a gépben.
Előzmény: ismeros (349)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!