Nem csodálkozom. A III-as Clio tök jellegtelen, és baromi drága. Nem meglepő, hogy a Renault itthoni értékesítése 1 év alatt 40 százalékkal csökkent....
Havonta átlagban 2000db-al több fogy belőle, mint az év autója Clioból, és 7000db-al több, mint a 3. helyezett Fiestából. Pedig csak most februártól lehet rendelni jópár külföldi országban./Anglia, Írórszág, Ausztrália,.../ Az A szegmens/SzuperMini/ kategóriát több mint 1 éve továbra is a Panda uralja. A Croma eladásai Ny.Európában tovább nőttek.
Mert annyit tudok, hogy peresebb gumiknak szoktak helyenként oldalfal merevítést csinálni a nagyobb strapabírás érdekében. Mintázatbeli különbség 1 típuson belűl annyi eltérés szokott lenni max., hogy kevesebb vízelvezető sáv van/4 helyett 3/. Ha éppen olyan az adott gumi mintázata. Ezek okozhatják a teszteken való eltérést.
Szerintem ez onnan nyilvánvaló, hogy amikor megnézel egy gumitesztet egy adott márkánál egy biz. méretben (pl. 205/55), akkor simán lehet, hogy eggyel kisebb méretben (195/65) nem akkora királyság. (Mondjuk nem Top3, hanem csak 5-6.) Lehet, hogy más minta is van rajtuk, vagy mittomén...
Vagy egyszerűen csak lágyabb keverékű gumik ezek, mivel, hogy meleg aszfaltra tervezik őkek! Gondolom, hogy úgy látják, hogy kisebb az esélye hogy egy 215/45-öt fenthagysz télre, mint egy 195/65-öt... és ugye egy lágyabb keverékű gumi jobban viselkedik melegben! A téli gumi meg még lágyabb, hagyd fent nyárra, el is kopik pár ezer km alatt :)
Fékezni is jobb lesz vele, nameg kanyarogni is. Mikor feltettem a télit(195/65R15), 1-2 kanyarban a "szokásos" sebességnél igencsak meglepődtem. Induláskor se kaparászik össze-vissza. Nameg tényleg teljesen más tőle az autó kinézete. Ellenben a komfort kisebb, a nyomvájúk megvezethetik, és a gumik gyorsabban kopnak. De miért is kopnak jobban? Valaki tudja?
Inkább azt mondanám, hogy aki nem Peszi, az bátrabban tesz fel 17'-t. A futómű szétmenés pedig általában stab.rúd csere formályában jelentkezik, ami darabonként max. 3E ft. Ha szépen fogalmazva mondanám, akkor a nagyobb kerék felgyorsítja a kopó alkatrészek elhasználódási idejét, folyamatát. Én nem bántam meg hogy ilyen van, csak nem szerettem vele menni mondjuk Budán a régi szentendrei úton. :-)))
Hát akkor a haverod nemtom mit csinálhatott, mert így kapásból 5 stilost tudok akinek 17-es felni van, és csak tőled hallom előszőr, hogy szétbaszta a futóművet!
Alázógyiknak is 17-es van. A felninek hamarabb tönkre kéne menni, mint a futóműnek sztem!
fel tudnál rakni 1-2 képet a kocsid belteréről? Emotion-t márkakereskedésben még nem láttam csak Active-ot is Dynamic-ot azok belterétől meg nem voltam elájulva.
Kösz a tippet, de én fűtött teremgarázsban állok vele mindig. Télen meleg, nyáron hűvös. Ideális kombináció. A néhány utcán eltöltött óra utáni hideget meg kibírom.
Tudom, hogy kib. drága, de akár órával (akár minden napra előre) időítve, akár táirányítóval indulás előtt fél-egy órával bekapcsolható a fűtés, és a motor üzemi hőmérsékletű + az utastér is felfűtött lesz pár deci gázolajból...
Rögtön meleg van, pár percet se kell várni. A szélvédőről is leolvad minden jég addigra.