> mert a vám ügyintézés, forgalombahelyezés, műszaki stb kb ennyi időt vesz igénybe.
Akkor velem ezt most miért csinálják?
Sok a tól-ig részfolyamat, amik (csúszásai) összeadódhatnak, mindegyik hivatalban vannak "ráérősök" (és ugye pl. péntek déluán már senki se dolgozik), ráadásul amikhez hasonlítod - az elsőnek (raktárról) átvett autók -, ott lehet, hogy biz. dolgok (pl. vám) már le voltak zongorázva. Kitartás! :))
"Mifelénk" a Stilo topicban az a szokás járta régen, hogy mindenkit arra bíztattunk, kérje el egy héttel előbb a kocsi kézikönyvét, hogy előre tudja tanulmányozni. :)) Ha jó fejek, akkor odaadják... Így van mivel elaludni este az utolsó napokban. :)
Olvastam, hogy közületek néhányan a grandet a kereskedésbe való beérkezése után 1 héten belül megkaptátok.
Nekem az a problémám, hogy tegnap fizettem be az előleget, már a Boldizsárnál van a grandém, a hitel folyamatban és mégis azt mondták nekem, hogy 2 hét múlva vehetem át a kocsit, mert a vám ügyintézés, forgalombahelyezés, műszaki stb kb ennyi időt vesz igénybe.
Nem, éppenhogy a téligumi-keverékek a lágyabbak. A nyári anyaga keményre dermed a hidegben, ezért nem jó használni télen akkor sem, ha nincs lucsok. (Ugyanakkor meg tudok olyanról, aki lehet, hogy megmaradhatott volna az úton, ha nem téli gumival megy nyáron... Mert az meg a melegben "kenődik".)
Nem csodálkozom. A III-as Clio tök jellegtelen, és baromi drága. Nem meglepő, hogy a Renault itthoni értékesítése 1 év alatt 40 százalékkal csökkent....
Havonta átlagban 2000db-al több fogy belőle, mint az év autója Clioból, és 7000db-al több, mint a 3. helyezett Fiestából. Pedig csak most februártól lehet rendelni jópár külföldi országban./Anglia, Írórszág, Ausztrália,.../ Az A szegmens/SzuperMini/ kategóriát több mint 1 éve továbra is a Panda uralja. A Croma eladásai Ny.Európában tovább nőttek.
Mert annyit tudok, hogy peresebb gumiknak szoktak helyenként oldalfal merevítést csinálni a nagyobb strapabírás érdekében. Mintázatbeli különbség 1 típuson belűl annyi eltérés szokott lenni max., hogy kevesebb vízelvezető sáv van/4 helyett 3/. Ha éppen olyan az adott gumi mintázata. Ezek okozhatják a teszteken való eltérést.
Szerintem ez onnan nyilvánvaló, hogy amikor megnézel egy gumitesztet egy adott márkánál egy biz. méretben (pl. 205/55), akkor simán lehet, hogy eggyel kisebb méretben (195/65) nem akkora királyság. (Mondjuk nem Top3, hanem csak 5-6.) Lehet, hogy más minta is van rajtuk, vagy mittomén...
Vagy egyszerűen csak lágyabb keverékű gumik ezek, mivel, hogy meleg aszfaltra tervezik őkek! Gondolom, hogy úgy látják, hogy kisebb az esélye hogy egy 215/45-öt fenthagysz télre, mint egy 195/65-öt... és ugye egy lágyabb keverékű gumi jobban viselkedik melegben! A téli gumi meg még lágyabb, hagyd fent nyárra, el is kopik pár ezer km alatt :)
Fékezni is jobb lesz vele, nameg kanyarogni is. Mikor feltettem a télit(195/65R15), 1-2 kanyarban a "szokásos" sebességnél igencsak meglepődtem. Induláskor se kaparászik össze-vissza. Nameg tényleg teljesen más tőle az autó kinézete. Ellenben a komfort kisebb, a nyomvájúk megvezethetik, és a gumik gyorsabban kopnak. De miért is kopnak jobban? Valaki tudja?
Inkább azt mondanám, hogy aki nem Peszi, az bátrabban tesz fel 17'-t. A futómű szétmenés pedig általában stab.rúd csere formályában jelentkezik, ami darabonként max. 3E ft. Ha szépen fogalmazva mondanám, akkor a nagyobb kerék felgyorsítja a kopó alkatrészek elhasználódási idejét, folyamatát. Én nem bántam meg hogy ilyen van, csak nem szerettem vele menni mondjuk Budán a régi szentendrei úton. :-)))