Civic 1.4i LS
LE: 90
Gyorsulás (0-100 km/h, s): 11.8
Végsebesség (km/h): 177
Fogyasztás (város/városon kívűl/átlag l/100 km) 8/5.6/6.3
Saját tömeg (kg): 1130
Grande Punto 1.4 16V Emotion
LE: 95
Gyorsulás (0-100 km/h, s): 11.4
Végsebesség (km/h): 185
Fogyasztás (város/városon kívűl/átlag l/100 km) 7.9/5.2/6.3
Saját tömeg (kg): 1040
Miert is ne hasonlítsuk a hona alap benzinesét?
Illetve hol van a +10LE az alap benzin civic-ben a gp 130LE-hez képest?
Hozzátenném hogy nekem is tetszik a civic, és én sem venném meg a dizel "sport" puntot 4,6M -ért, ha lenne annyi felesleges pénzem inkább várnék a benzines turbósra :)
Ja és remélem holnap mehetek már a GP 1.3 multijet ért (75) :))
(Ide írtam egész sokat az imént, de elnyelte a "server timeout"... Nem ismétlem meg, nagyrészt úgyis Off.)
Mindenesetre, ha tényleg lesz "igazi", benzinmotoros sport-Grószpunci (mondjuk olyan öthengeres "HGT-féle" motorral), arra fogom csorgatni a nyálam rendesen...
(Egyáltalán van most a Fiatnak valamirevaló, Euro4-et is teljesítő nagyobb benzinmotorja? Erősen hanyagolták ezt a fejlesztési irányt az utóbbi időben, attól tartok...)
"Nem tudtak belekötni a kocsi külsejébe, akkor írnak fél oldalt arról, hogy ehetne kevesebbet is, de mindezt csak azért, mert német autó mániások! "
Mert aztán mi meg nem vagyunk olaszautómániások... :-DDD
Ahogy egy teszten tiporják ezek a kocsikat, bármennyit fogyaszthat. Meg mostmár egyre nehezebben bírják betartani a károsanyagnormákat, aztán össze-vissza folytogatják szegény motorokat, aztán utánna csodálkoznak, hogy gyenge, vagy nyomatéktalan vagy sokat eszik...
A Grande teccik, kéne... de nem merném sehol sem otthagyni Pesten, annyira feltűnő.
A Pandám utodja egy 1,3 mjtd Grande lesz néhány év múlva remélem. (hacsak rám nem szakad valami bank, mert akkor Thesis-t :-))
Nem, úgy értem, hogy lehet húzatni. A TS se nagy ász 2000 alatt, úgyhogy én úgy szoktam vezetni az enyémet (ha nem sietek), hogy váltás végére essen vissza a fordulat kb 2500-ra. Ugyanígy vezettem a GP-t is tesztvezetéskor, bár a szalonos rá akart venni, hogy váltsak el 3000-nél, de nem hallgattam rá. (És úgy még tűrhetően haladgatott is a 75 lovas, de a 90LE azért kell bele szvsz.)
Nem ő mérte, de valamelyik cikkben benne volt. De amit tapasztaltam, annak alapján simán el is hiszem. És közben még le se rázza az ember veséjét. Szóval Grande Punto futómű rulez! (Mármint a ma is gyártott, elérhető árú autók között értve.)
Az ilyen kis elsőkerékhajtású szutykokra egyébként jellemző orrtolás a GP esetén valszeg azért marad el, mert a kisdízel csupa alu, elég könnyű, és tán még viszonylag hátra is sikerült rakni a tengelytávon belül.
Hát a mai autópiacban ezt írják: "Amíg valamikor az év végén be nem mutatkozik a Grande Punto 180 lóerős, 1,6-os turbómotorral szerelt valódi sportváltozata, addig ez a 130 lóerős dízel tartja a frontot - sport néven"
Te koma, szerintem ezt hagyd, ebből legutóbb csúnya flém lett a Stilo topicon is. :s
> (De a MJet pont azért jó, mert azt lehet szinte benzines módon is vezetni... :-))
Miért, ha neked egy motor a használható fordulatszám alsó 40%-ában tök döglött, akkor az olyan, mint egy benzines? ;) Hopp, ez már a benzin vs. dízel topicba való. :D Na jó éjt.
Ezért írtam először azt, hogy "hasonló teljesítményű". A Punto sem éppen madárcsontú, úgyhogy mondjuk azt, hogy egy nagyságrendben van a kg/le arányuk. (A 0-100-ra gyorsulásuk közel azonos, legalábbis emlékszem, hogy papíron mindkettő csak kicsit rosszabb, mint a 17 éves szakadt vasam (148LE/1160kg, hátsókerékhajtás, 8,2s százra).) De legyen jobb pár tizeddel a Punto. Egy négytagú család családi autójának akkor sem alkalmas, a Honda meg igen (bár a csomagtere annak is kisebb, mint a 75-é). A "nyomatékszegénységre" meg ne vegyél mérget. Minden dízeles a nyomatékkal jön, csak azt felejtik el, hogy a főtengelyen ugyan nagyobb a nyomaték, de a max fordulatszám kisebb, ezért hosszabb áttételezésű váltó kell hozzájuk, így a hajtott tengelyen jelentkező nyomaték már egyáltalán nem biztos, hogy nagyobb... 2000 alatt - amíg nem tölt a turbo - meg többnyire sehol sincs a híres dízelnyomaték. (De a MJet pont azért jó, mert azt lehet szinte benzines módon is vezetni... :-))
Félreértés ne essék, a maga kategóriájában nagyon jó a Grande Punto, nekem nagyon tetszik (főleg a kanyartulajdonságai, majdnem olyan élvezetes vezetni, int a transaxle-t, driftelni persze nem tud). Olyan 90LE-s változatot, mint a tiéd, vennék is, mert jól néz ki, jól megy, keveset fogyaszt, kedvező a biztosítása, stb. De az 1.9-es "sport" változat (hogy lehet egyáltalán egy 8V olajkályha sportos?) áráért - ahogy mondani szokás - "már autót is lehet kapni". :-)
Valóban nem ellenfelek, mert a Civic egy számmal nagyobb... Ezért nem is lehet az alap benzines GPuntot az alap benzines Civichez hasonlítani (ami történetesen 10LE-vel erősebb, mint a csúcs GP :-)) De ha arról van szó, hogy milyen autóba fektessünk 4,6 millát...
Na persze, gázolaj "okosba"... Nem vagyok az a típus.
Nana, azért azzal vigyázz, hogy nem fogyaszt többet ;)! Igenis olcsóbb a gázolaj, ne akard, hogy kifejtsem bővebben! Formailag meg egyértelműen a grande a nyerő, dehát miért beszélgetünk róla, mert valójában nem is ellenfelek!?! A civicnek megvan egy rajongótábora, akinek tetszik, nem mindenkinek tetszik mindenkinek ám az űrhajó feeling! Grande sport 1,4 benzinessel meg asszem csak 3,5! Inkább ezt hasonlítsd akkor ahhoz az árhoz!
Nem mondtam, hogy diesel... Van annak rendes benzinmotorja, nem vagyunk rászorulva az olajkályhára... (Nem vagyok egy nagy dízelfan. Ez a Multijet még szalonképes, és a G.P. motorpalettája meg árazása direkt van úgy kialakítva, hogy jóformán nem érdemes benzinessel venni.)
Mindenesetre ugyanannyi pénzért egy számmal nagyobb, hasonló teljesítményű autó... (Még fogyasztani se fogyaszt lényegesen többet, Mo-n pedig nem olyan nagy az árkülönbség a benzin és a nafta között...)
4,6 millából veszel dízel civicet? Ügyes ember lehetsz! Én már olyanokat hallok hogy dízeleket már csak 2007-re tudnak hozni :SSS! Én egy évet nem várnék kocsira, az tuti! Addigra lehet hogy kijön egy új modell és úgy megbánod mint az állat, hogy nemsokára el kell menned megvenni mert megrendelted, "de mikor is??? El is felejtettem már!"
Freudi elszólás? Most már jön a tavasz, aztán lehet az autó ablakán sasolni kifele, hogy milyen "emlősök" állnak a megállóban... :-))
Szarvyman:
Le se tojd azt a cikket. Csak a negatívumokat hangsúlyozzák. Télen minden autó többet fogyaszt (bár a dízelek elvileg kevésbé). A végkifejlet azonban szvsz. igaz: nem érdemes G.P.-t venni ezzel a motorváltozattal. Ha van 4,6 millád, és a Sport Punto vagy a Leon között ingadozol, akkor válaszd a... Honda Civicet. (Igaz, per pillanat októberi gyártásból tudnak rendelni. Nemcsak a GP kelendő...)
Előbb lemosattam a grandét, hiszen holnap lesz két hónapos és ne maradjon rajta az a sok sós dzsuva! Koszosan kék volt mostmeg aztaqrva színű :)))! Télen minden egyes mosás után ilyen élményem volt :)!
Az tényleg kurva sok, de nem akarom elhinni, hogy annyit eszik! Ők ilyen 8-10literekről beszélnek! Szerintem egyáltalán nem pozitív hangvételű a teszt, csak úgy tűnik! Szerintem kb úgy jön le, hogy ez tök jó kocsi de ne vedd meg, mert nem lehet használni! Olvassátok csak el a cikkhez a hozzászólásokat, nagyon szídják a janikát, mert ez már nem az első eset!
Megvettem az előbb az autópiacot, abban van egy cikk az 1.9-es sportról, de ez is elég semmitmondó... Ott 7,8at jelölnek meg fogyasztásnak, ami ha jól rémlik a gyéri adat... Ha gondoljátok este bepötyögöm ide a cikket... (meg ha szabad ilyet egyáltalán... :) )