Na jó, de autópályán forog mondjuk 2700-2800-at 150-nél és ott eszik 7körül! Nem lehet annyira pörgteni városban, hogy megegyen 8,3-at, és ez tapasztalat! Talán csak úgy, ha 3 fölé nem váltanak! 90nél a 4-ben a pillanatnyi fogyasztás 5,6!!!! Mind2 egy szar cikk, ezt mindenki bevallhatja :(!
Figyelj, nemtom. Azt se, hogy Te erre jársz, de arra gondolok, hogy akkor eszik sokat, ha sokat forog 3000 fölé a motor - Te magad is írtad, hogy pályán kajol többet. Lehet, hogy a turbólyuk miatt a szükségesnél magasabb fordulaton hajtották? Nemtom.
> A másik dolog, hogy puha a futómű? :DDDDDDDD
> Ez megintcsak egy ellentmondásos dolog! Ezt még senkitől nem hallottam :DD
Na igen, itt nyomtam PageDown-t konrétan egy "Baromarcú!" felkiáltással.
Hát hogy ezek hogyan hoztak ki belőle 8,3-at :|? Nekem a fogyasztás rekordom 6,3 volt eddig, de szerintem 7-ig el tudok menni hegyi utakon! Talán majd az euro ringen 9-10-ig is :)))! De a 8,3 az áhhh..... Nem lehet hogy amiket odaadnak tesztelni kocsikat, már az első km-től hajtva vannak és azért zabálnak mint az állat??? Mert ebben is ~8000km van már a képekről ítélve!
A másik dolog, hogy puha a futómű? :DDDDDDDD
Ez megintcsak egy ellentmondásos dolog! Ezt még senkitől nem hallottam :DD
> Illetve hol van a +10LE az alap benzin civic-ben a gp 130LE-hez képest?
Az 1.8-asban. (Kezdetben pl. csak az volt benzinesben.)
4.6 volt a nyitó ára manuális klímával, ABS/ESP-vel, 6 lufival + faszomtuggya még mivel.
Nem tudom, miért az új, 1.4-es nyitómodellt erőlteted, az sose megy jobban a "vánszorgás"-nál, bár az az 1.4-es motor, ami a max. nyomatékát 2800-nál leadja, egész bevállalható.
De haggyuk már ezt a fenébe, el fog borulni az agya valakinek/mindenkinek megint...
Civic 1.4i LS
LE: 90
Gyorsulás (0-100 km/h, s): 11.8
Végsebesség (km/h): 177
Fogyasztás (város/városon kívűl/átlag l/100 km) 8/5.6/6.3
Saját tömeg (kg): 1130
Grande Punto 1.4 16V Emotion
LE: 95
Gyorsulás (0-100 km/h, s): 11.4
Végsebesség (km/h): 185
Fogyasztás (város/városon kívűl/átlag l/100 km) 7.9/5.2/6.3
Saját tömeg (kg): 1040
Miert is ne hasonlítsuk a hona alap benzinesét?
Illetve hol van a +10LE az alap benzin civic-ben a gp 130LE-hez képest?
Hozzátenném hogy nekem is tetszik a civic, és én sem venném meg a dizel "sport" puntot 4,6M -ért, ha lenne annyi felesleges pénzem inkább várnék a benzines turbósra :)
Ja és remélem holnap mehetek már a GP 1.3 multijet ért (75) :))
(Ide írtam egész sokat az imént, de elnyelte a "server timeout"... Nem ismétlem meg, nagyrészt úgyis Off.)
Mindenesetre, ha tényleg lesz "igazi", benzinmotoros sport-Grószpunci (mondjuk olyan öthengeres "HGT-féle" motorral), arra fogom csorgatni a nyálam rendesen...
(Egyáltalán van most a Fiatnak valamirevaló, Euro4-et is teljesítő nagyobb benzinmotorja? Erősen hanyagolták ezt a fejlesztési irányt az utóbbi időben, attól tartok...)
"Nem tudtak belekötni a kocsi külsejébe, akkor írnak fél oldalt arról, hogy ehetne kevesebbet is, de mindezt csak azért, mert német autó mániások! "
Mert aztán mi meg nem vagyunk olaszautómániások... :-DDD
Ahogy egy teszten tiporják ezek a kocsikat, bármennyit fogyaszthat. Meg mostmár egyre nehezebben bírják betartani a károsanyagnormákat, aztán össze-vissza folytogatják szegény motorokat, aztán utánna csodálkoznak, hogy gyenge, vagy nyomatéktalan vagy sokat eszik...
A Grande teccik, kéne... de nem merném sehol sem otthagyni Pesten, annyira feltűnő.
A Pandám utodja egy 1,3 mjtd Grande lesz néhány év múlva remélem. (hacsak rám nem szakad valami bank, mert akkor Thesis-t :-))
Nem, úgy értem, hogy lehet húzatni. A TS se nagy ász 2000 alatt, úgyhogy én úgy szoktam vezetni az enyémet (ha nem sietek), hogy váltás végére essen vissza a fordulat kb 2500-ra. Ugyanígy vezettem a GP-t is tesztvezetéskor, bár a szalonos rá akart venni, hogy váltsak el 3000-nél, de nem hallgattam rá. (És úgy még tűrhetően haladgatott is a 75 lovas, de a 90LE azért kell bele szvsz.)
Nem ő mérte, de valamelyik cikkben benne volt. De amit tapasztaltam, annak alapján simán el is hiszem. És közben még le se rázza az ember veséjét. Szóval Grande Punto futómű rulez! (Mármint a ma is gyártott, elérhető árú autók között értve.)
Az ilyen kis elsőkerékhajtású szutykokra egyébként jellemző orrtolás a GP esetén valszeg azért marad el, mert a kisdízel csupa alu, elég könnyű, és tán még viszonylag hátra is sikerült rakni a tengelytávon belül.
Hát a mai autópiacban ezt írják: "Amíg valamikor az év végén be nem mutatkozik a Grande Punto 180 lóerős, 1,6-os turbómotorral szerelt valódi sportváltozata, addig ez a 130 lóerős dízel tartja a frontot - sport néven"
Te koma, szerintem ezt hagyd, ebből legutóbb csúnya flém lett a Stilo topicon is. :s
> (De a MJet pont azért jó, mert azt lehet szinte benzines módon is vezetni... :-))
Miért, ha neked egy motor a használható fordulatszám alsó 40%-ában tök döglött, akkor az olyan, mint egy benzines? ;) Hopp, ez már a benzin vs. dízel topicba való. :D Na jó éjt.
Ezért írtam először azt, hogy "hasonló teljesítményű". A Punto sem éppen madárcsontú, úgyhogy mondjuk azt, hogy egy nagyságrendben van a kg/le arányuk. (A 0-100-ra gyorsulásuk közel azonos, legalábbis emlékszem, hogy papíron mindkettő csak kicsit rosszabb, mint a 17 éves szakadt vasam (148LE/1160kg, hátsókerékhajtás, 8,2s százra).) De legyen jobb pár tizeddel a Punto. Egy négytagú család családi autójának akkor sem alkalmas, a Honda meg igen (bár a csomagtere annak is kisebb, mint a 75-é). A "nyomatékszegénységre" meg ne vegyél mérget. Minden dízeles a nyomatékkal jön, csak azt felejtik el, hogy a főtengelyen ugyan nagyobb a nyomaték, de a max fordulatszám kisebb, ezért hosszabb áttételezésű váltó kell hozzájuk, így a hajtott tengelyen jelentkező nyomaték már egyáltalán nem biztos, hogy nagyobb... 2000 alatt - amíg nem tölt a turbo - meg többnyire sehol sincs a híres dízelnyomaték. (De a MJet pont azért jó, mert azt lehet szinte benzines módon is vezetni... :-))
Félreértés ne essék, a maga kategóriájában nagyon jó a Grande Punto, nekem nagyon tetszik (főleg a kanyartulajdonságai, majdnem olyan élvezetes vezetni, int a transaxle-t, driftelni persze nem tud). Olyan 90LE-s változatot, mint a tiéd, vennék is, mert jól néz ki, jól megy, keveset fogyaszt, kedvező a biztosítása, stb. De az 1.9-es "sport" változat (hogy lehet egyáltalán egy 8V olajkályha sportos?) áráért - ahogy mondani szokás - "már autót is lehet kapni". :-)
Valóban nem ellenfelek, mert a Civic egy számmal nagyobb... Ezért nem is lehet az alap benzines GPuntot az alap benzines Civichez hasonlítani (ami történetesen 10LE-vel erősebb, mint a csúcs GP :-)) De ha arról van szó, hogy milyen autóba fektessünk 4,6 millát...
Na persze, gázolaj "okosba"... Nem vagyok az a típus.
Nana, azért azzal vigyázz, hogy nem fogyaszt többet ;)! Igenis olcsóbb a gázolaj, ne akard, hogy kifejtsem bővebben! Formailag meg egyértelműen a grande a nyerő, dehát miért beszélgetünk róla, mert valójában nem is ellenfelek!?! A civicnek megvan egy rajongótábora, akinek tetszik, nem mindenkinek tetszik mindenkinek ám az űrhajó feeling! Grande sport 1,4 benzinessel meg asszem csak 3,5! Inkább ezt hasonlítsd akkor ahhoz az árhoz!
Nem mondtam, hogy diesel... Van annak rendes benzinmotorja, nem vagyunk rászorulva az olajkályhára... (Nem vagyok egy nagy dízelfan. Ez a Multijet még szalonképes, és a G.P. motorpalettája meg árazása direkt van úgy kialakítva, hogy jóformán nem érdemes benzinessel venni.)
Mindenesetre ugyanannyi pénzért egy számmal nagyobb, hasonló teljesítményű autó... (Még fogyasztani se fogyaszt lényegesen többet, Mo-n pedig nem olyan nagy az árkülönbség a benzin és a nafta között...)