Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Lente Creative Commons License 2006.02.22 0 0 723

A régi alap Puntoban is ez a motor volt, azt vezettem. Nem volt kirobbanó, de túl lassúnak sem tűnt...

A kis multijetes classic Puntot vezettem, és kb. úgy ment mint az 1,2-es benzines. Bár a turbó jótékony nyomását lehetett azért érezni :-)

Én csak azért kérdeztem, mert azt gondoltam, hogy az alap dízel meg alap benzines kb ugyanúgy mehet.

Előzmény: Varshi (722)
Varshi Creative Commons License 2006.02.22 0 0 722

> Valaki vezetett 1,2-es 65 lovas alap Grandet? 
 
 
Aszem valahol olvastam, hogy próbálták, és elég siralmas. :( 
 
  
> ...mert szídva van a papíron leadott teljesítménye alapján, de a valóságban azért ez egy hamar sok nyomatékot produkáló kismotor,  
 
Lehet, hogy leadja hamar a maxot, de ha az egyszerűen kevés? :)) 102 Nm?
 
 
> és a jóval nagyobb alap Doblót is ez a motor viszi,


A Dobló se egy túl nehéz autó (1220), és annak rövidebb a váltója is, az tuti. Teherrel meg se tudna másként mozdulni. (Mert hát minek neki hosszú váltó, fel se bírná pakolni 5-ösbe, meg úgyse mennek vele 90-110-nél gyorsabban, mert városon belüli szaladgálóautó inkább.)

 

 

> nyilván nem torpedósan, de nyílván nem lesajnálósan se... 
 
Lássuk be, ezek az adatok azért inkább botrányosak . :)
 
Gyorsulás 0-100 km/h (mp): 18.9 
Végsebesség (km/h): 142 

Előzmény: Lente (720)
Szarvyman Creative Commons License 2006.02.22 0 0 721
Na é nmeg már megint nem tudok dönteni! :) A seatot már kipipáltam, hogy nem kell, viszon ma nézegettem az Astrát, nem néz ki rosszul 3 ajtósban...
Lente Creative Commons License 2006.02.22 0 0 720

Valaki vezetett 1,2-es 65 lovas alap Grandet?

 

...mert szídva van a papíron leadott teljesítménye alapján, de a valóságban azért ez egy hamar sok nyomatékot produkáló kismotor, és a jóval nagyobb alap Doblót is ez a motor viszi, nyilván nem torpedósan, de nyílván nem lesajnálósan se...

 

Raga156 Creative Commons License 2006.02.22 0 0 719
Én sem értem ezeket a 8liter kötüli fogyikat, 1.9MJET (150Le)  Alfástól tudom , (Bp.-i től) , hogy ő 7-7.5 között fogyaszt.
alázógyík Creative Commons License 2006.02.22 0 0 718
A vicc az, hogy anyum munkatársa az 1.9-es Multijet Astrával fogyaszt ennyit, sőt kevesebbet. Tehát hol van a hiba?
Az olaszok a keveset fogyasztó motorokat adják az Opel, Suzuki, Saab gyárnak, a sokat evő-zabálókat meg megtartják maguknak. Milyen logikus lenne. :))
Előzmény: aTom_DJ (716)
GRoman Creative Commons License 2006.02.22 0 0 717

Lente:

 

De TS sincs már... Csak JTS, Opel eredetű blokkokon, mindenféle hülye hengerűrtartalommal. Mára már tényleg csak az Mjet-kályhák és az embléma maradt az Alfából... :-((

 

DirtyBob:

 

Igen, csaltam. Valóban van Civic 1.4 83LE-s motorral, de ez még rosszabb vicc, mint GPuntoban az 1.2 8V...

Viszont ez a motor (ami szintén egy 8V "Twinspark", csak itt nem a teljesítményre gyúrtak, hanem az egyenletes nyomatékleadásra meg a fogyasztásra) jó a Jazzbe meg a Citybe, ami tényleg a G-Pont kategóriája a Hondától.

(A City alapára 2,9M, ABS-el, EBD-vel, és CD-s rádióval. 3,13-ért van légkondi és központi zár, 3,35-ért alufelni, ködfényszóró, és oldallégzsák is. (Hogy csak a fontosabbakat említsem. 3,65-ért van automata váltós is.) Sz'al olcsóbb, mint a Dynamic Grószpunci, és 500 literes csomagtartója, variálható beltere van... A futóműve viszont valszeg nem ér fel a GP-éval, mert azt a célországok útminőségének megfelelően szándékosan kilágyították a "donor" Jazzéhez képest.)

 

Ui.: Én olaszautó-fan vagyok, de a tények makacs dolgok...

Előzmény: Lente (706)
aTom_DJ Creative Commons License 2006.02.22 0 0 716
Na jó, de autópályán forog mondjuk 2700-2800-at 150-nél és ott eszik 7körül! Nem lehet annyira pörgteni városban, hogy megegyen 8,3-at, és ez tapasztalat! Talán csak úgy, ha 3 fölé nem váltanak! 90nél a 4-ben a pillanatnyi fogyasztás 5,6!!!! Mind2 egy szar cikk, ezt mindenki bevallhatja :(!
Előzmény: Varshi (713)
Varshi Creative Commons License 2006.02.22 0 0 715
Ez még az előző generációs Civic, el teccik lenni kavarodva.
Előzmény: DirtyBob (714)
DirtyBob Creative Commons License 2006.02.22 0 0 714
Pontossan 40-et akartam mondani :) (nem is látszott több) http://www.auto2.hu/cgi-bin/frame.plx?mode=detail&gid=60&iid=712&brand=Honda&mode=detail&type=60&modell=&hengeru1=&hengeru2=&LE1=&LE2=&ar1=&ar2=&ajtok=
Előzmény: Varshi (712)
Varshi Creative Commons License 2006.02.22 0 0 713

Figyelj, nemtom. Azt se, hogy Te erre jársz, de arra gondolok, hogy akkor eszik sokat, ha sokat forog 3000 fölé a motor - Te magad is írtad, hogy pályán kajol többet. Lehet, hogy a turbólyuk miatt a szükségesnél magasabb fordulaton hajtották? Nemtom.

 

 

> A másik dolog, hogy puha a futómű? :DDDDDDDD

> Ez megintcsak egy ellentmondásos dolog! Ezt még senkitől nem hallottam :DD

 

Na igen, itt nyomtam PageDown-t konrétan egy "Baromarcú!" felkiáltással.

Előzmény: aTom_DJ (711)
Varshi Creative Commons License 2006.02.22 0 0 712

> Egyébként láttam ár új Civicet élőben/belülről is, méretben kb a +50l csomagtartó a külömbség.

 

A +180 liter akartál mondani, ugye? :)

http://www.honda.de/content/car/15113_41303_data.php?mv=862

 

Elöl valóban hasonlóak, de ahogy mész hátra, úgy változik egyre durvábban a különbség.

Előzmény: DirtyBob (709)
aTom_DJ Creative Commons License 2006.02.22 0 0 711

Hát hogy ezek hogyan hoztak ki belőle 8,3-at :|? Nekem a fogyasztás rekordom 6,3 volt eddig, de szerintem 7-ig el tudok menni hegyi utakon! Talán majd az euro ringen 9-10-ig is :)))! De a 8,3 az áhhh.....  Nem lehet hogy amiket odaadnak tesztelni kocsikat, már az első km-től hajtva vannak és azért zabálnak mint az állat??? Mert ebben is ~8000km van már a képekről ítélve!

A másik dolog, hogy puha a futómű? :DDDDDDDD

Ez megintcsak egy ellentmondásos dolog! Ezt még senkitől nem hallottam :DD

Előzmény: Varshi (704)
Varshi Creative Commons License 2006.02.22 0 0 710

> Miert is ne hasonlítsuk a hona alap benzinesét?

 

Pont azért, mert alap.

 

 

>  Illetve hol van a +10LE az alap benzin civic-ben a gp 130LE-hez képest?

 

Az 1.8-asban. (Kezdetben pl. csak az volt benzinesben.)

4.6 volt a nyitó ára manuális klímával, ABS/ESP-vel, 6 lufival + faszomtuggya még mivel.

 

Nem tudom, miért az új, 1.4-es nyitómodellt erőlteted, az sose megy jobban a "vánszorgás"-nál, bár az az 1.4-es motor, ami a max. nyomatékát 2800-nál leadja, egész bevállalható.

 

De haggyuk már ezt a fenébe, el fog borulni az agya valakinek/mindenkinek megint...

Előzmény: DirtyBob (707)
DirtyBob Creative Commons License 2006.02.22 0 0 709
Egyébként láttam ár új Civicet élőben/belülről is, méretben kb a +50l csomagtartó a külömbség.
Előzmény: DirtyBob (708)
DirtyBob Creative Commons License 2006.02.22 0 0 708
Na ezt sem igy szerkesztettem :(
Előzmény: DirtyBob (707)
DirtyBob Creative Commons License 2006.02.22 0 0 707
Civic 1.4i LS LE: 90 Gyorsulás (0-100 km/h, s): 11.8 Végsebesség (km/h): 177 Fogyasztás (város/városon kívűl/átlag l/100 km) 8/5.6/6.3 Saját tömeg (kg): 1130 Grande Punto 1.4 16V Emotion LE: 95 Gyorsulás (0-100 km/h, s): 11.4 Végsebesség (km/h): 185 Fogyasztás (város/városon kívűl/átlag l/100 km) 7.9/5.2/6.3 Saját tömeg (kg): 1040 Miert is ne hasonlítsuk a hona alap benzinesét? Illetve hol van a +10LE az alap benzin civic-ben a gp 130LE-hez képest? Hozzátenném hogy nekem is tetszik a civic, és én sem venném meg a dizel "sport" puntot 4,6M -ért, ha lenne annyi felesleges pénzem inkább várnék a benzines turbósra :) Ja és remélem holnap mehetek már a GP 1.3 multijet ért (75) :))
Előzmény: GRoman (690)
Lente Creative Commons License 2006.02.22 0 0 706
Hátha kaphat egy TS motort :-)
Előzmény: GRoman (705)
GRoman Creative Commons License 2006.02.22 0 0 705

Szarvyman:

 

Akkor nem szóltam...

(Ide írtam egész sokat az imént, de elnyelte a "server timeout"... Nem ismétlem meg, nagyrészt úgyis Off.)

 

Mindenesetre, ha tényleg lesz "igazi", benzinmotoros sport-Grószpunci (mondjuk olyan öthengeres "HGT-féle" motorral), arra fogom csorgatni a nyálam rendesen...

(Egyáltalán van most a Fiatnak valamirevaló, Euro4-et is teljesítő nagyobb benzinmotorja? Erősen hanyagolták ezt a fejlesztési irányt az utóbbi időben, attól tartok...)

Előzmény: Szarvyman (693)
Varshi Creative Commons License 2006.02.22 0 0 704
Hát a fogyasztást itt se dicsérik. http://origo.hu/print/auto/teszt/20060221fiat.html
aTom_DJ Creative Commons License 2006.02.22 0 0 703

Hát egy kisicsit igen!

Nyugodtan otthagyhatod pesten! Egy suzukit hamarabb elvisznek ;)!

 

A kanyarodáshoz visszatérve: nekem nagyon tetszik, biztosan közbe játszik a könnyű moci is, ezért orrtolás valóban nincs!

Előzmény: Lente (702)
Lente Creative Commons License 2006.02.22 0 0 702

"Nem tudtak belekötni a kocsi külsejébe, akkor írnak fél oldalt arról, hogy ehetne kevesebbet is, de mindezt csak azért, mert német autó mániások! "

 

Mert aztán mi meg nem vagyunk olaszautómániások... :-DDD

 

Ahogy egy teszten tiporják ezek a kocsikat, bármennyit fogyaszthat. Meg mostmár egyre nehezebben bírják betartani a károsanyagnormákat, aztán össze-vissza folytogatják szegény motorokat, aztán utánna csodálkoznak, hogy gyenge, vagy nyomatéktalan vagy sokat eszik...

 

A Grande teccik, kéne... de nem merném sehol sem otthagyni Pesten, annyira feltűnő.

A Pandám utodja egy 1,3 mjtd Grande lesz néhány év múlva remélem. (hacsak rám nem szakad valami bank, mert akkor Thesis-t :-))

 

ciao

L.

Előzmény: aTom_DJ (673)
GRoman Creative Commons License 2006.02.22 0 0 701
Varshi:

Nem, úgy értem, hogy lehet húzatni. A TS se nagy ász 2000 alatt, úgyhogy én úgy szoktam vezetni az enyémet (ha nem sietek), hogy váltás végére essen vissza a fordulat kb 2500-ra. Ugyanígy vezettem a GP-t is tesztvezetéskor, bár a szalonos rá akart venni, hogy váltsak el 3000-nél, de nem hallgattam rá. (És úgy még tűrhetően haladgatott is a 75 lovas, de a 90LE azért kell bele szvsz.)
Előzmény: Varshi (696)
GRoman Creative Commons License 2006.02.22 0 0 700

Nem ő mérte, de valamelyik cikkben benne volt. De amit tapasztaltam, annak alapján simán el is hiszem. És közben még le se rázza az ember veséjét. Szóval Grande Punto futómű rulez! (Mármint a ma is gyártott, elérhető árú autók között értve.)

Az ilyen kis elsőkerékhajtású szutykokra egyébként jellemző orrtolás a GP esetén valszeg azért marad el, mert a kisdízel csupa alu, elég könnyű, és tán még viszonylag hátra is sikerült rakni a tengelytávon belül.

Előzmény: alázógyík (699)
alázógyík Creative Commons License 2006.02.22 0 0 699
Lemérted? :-))

Előzmény: aTom_DJ (698)
aTom_DJ Creative Commons License 2006.02.22 0 0 698

Hát nemtom, nekem csak a sajátommal van tapasztalatom, és sokkal jobban tetszik mint egy benzines, kár a hangjáért :(!

Tuti, hogy lesz 180lovas grande! Túl nagy sikere van!

GRoman: A kanyarsebessége a puntónak nagyon kiemelkedő: 0,98g!!!!!

Szarvyman Creative Commons License 2006.02.21 0 0 697

Hát a mai autópiacban ezt írják: "Amíg valamikor az év végén be nem mutatkozik a Grande Punto 180 lóerős, 1,6-os turbómotorral szerelt valódi sportváltozata, addig ez a 130 lóerős dízel tartja a frontot - sport néven"

 

Én erre hivatkozva írtam, hogy lesz...

Varshi Creative Commons License 2006.02.21 0 0 696

Te koma, szerintem ezt hagyd, ebből legutóbb csúnya flém lett a Stilo topicon is. :s

 

 

> (De a MJet pont azért jó, mert azt lehet szinte benzines módon is vezetni... :-))

 

Miért, ha neked egy motor a használható fordulatszám alsó 40%-ában tök döglött, akkor az olyan, mint egy benzines? ;)  Hopp, ez már a benzin vs. dízel topicba való. :D Na jó éjt.

Előzmény: GRoman (692)
Varshi Creative Commons License 2006.02.21 0 0 695

> Amúgy lesz 180 lovas nem olajkályha sport grande is... :)

 

Ja, rögtön beparkol majd a 20V turbós Stilo mellé, mi? (Meg a nagyteljesítményű Panda, meg a...) Ja.

Előzmény: Szarvyman (694)
Szarvyman Creative Commons License 2006.02.21 0 0 694
Amúgy lesz 180 lovas nem olajkályha sport grande is... :)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!