Aszem valahol olvastam, hogy próbálták, és elég siralmas. :(
> ...mert szídva van a papíron leadott teljesítménye alapján, de a valóságban azért ez egy hamar sok nyomatékot produkáló kismotor,
Lehet, hogy leadja hamar a maxot, de ha az egyszerűen kevés? :)) 102 Nm?
> és a jóval nagyobb alap Doblót is ez a motor viszi,
A Dobló se egy túl nehéz autó (1220), és annak rövidebb a váltója is, az tuti. Teherrel meg se tudna másként mozdulni. (Mert hát minek neki hosszú váltó, fel se bírná pakolni 5-ösbe, meg úgyse mennek vele 90-110-nél gyorsabban, mert városon belüli szaladgálóautó inkább.)
> nyilván nem torpedósan, de nyílván nem lesajnálósan se...
Lássuk be, ezek az adatok azért inkább botrányosak . :)
Gyorsulás 0-100 km/h (mp): 18.9 Végsebesség (km/h): 142
...mert szídva van a papíron leadott teljesítménye alapján, de a valóságban azért ez egy hamar sok nyomatékot produkáló kismotor, és a jóval nagyobb alap Doblót is ez a motor viszi, nyilván nem torpedósan, de nyílván nem lesajnálósan se...
A vicc az, hogy anyum munkatársa az 1.9-es Multijet Astrával fogyaszt ennyit, sőt kevesebbet. Tehát hol van a hiba? Az olaszok a keveset fogyasztó motorokat adják az Opel, Suzuki, Saab gyárnak, a sokat evő-zabálókat meg megtartják maguknak. Milyen logikus lenne. :))
De TS sincs már... Csak JTS, Opel eredetű blokkokon, mindenféle hülye hengerűrtartalommal. Mára már tényleg csak az Mjet-kályhák és az embléma maradt az Alfából... :-((
DirtyBob:
Igen, csaltam. Valóban van Civic 1.4 83LE-s motorral, de ez még rosszabb vicc, mint GPuntoban az 1.2 8V...
Viszont ez a motor (ami szintén egy 8V "Twinspark", csak itt nem a teljesítményre gyúrtak, hanem az egyenletes nyomatékleadásra meg a fogyasztásra) jó a Jazzbe meg a Citybe, ami tényleg a G-Pont kategóriája a Hondától.
(A City alapára 2,9M, ABS-el, EBD-vel, és CD-s rádióval. 3,13-ért van légkondi és központi zár, 3,35-ért alufelni, ködfényszóró, és oldallégzsák is. (Hogy csak a fontosabbakat említsem. 3,65-ért van automata váltós is.) Sz'al olcsóbb, mint a Dynamic Grószpunci, és 500 literes csomagtartója, variálható beltere van... A futóműve viszont valszeg nem ér fel a GP-éval, mert azt a célországok útminőségének megfelelően szándékosan kilágyították a "donor" Jazzéhez képest.)
Ui.: Én olaszautó-fan vagyok, de a tények makacs dolgok...
Na jó, de autópályán forog mondjuk 2700-2800-at 150-nél és ott eszik 7körül! Nem lehet annyira pörgteni városban, hogy megegyen 8,3-at, és ez tapasztalat! Talán csak úgy, ha 3 fölé nem váltanak! 90nél a 4-ben a pillanatnyi fogyasztás 5,6!!!! Mind2 egy szar cikk, ezt mindenki bevallhatja :(!
Figyelj, nemtom. Azt se, hogy Te erre jársz, de arra gondolok, hogy akkor eszik sokat, ha sokat forog 3000 fölé a motor - Te magad is írtad, hogy pályán kajol többet. Lehet, hogy a turbólyuk miatt a szükségesnél magasabb fordulaton hajtották? Nemtom.
> A másik dolog, hogy puha a futómű? :DDDDDDDD
> Ez megintcsak egy ellentmondásos dolog! Ezt még senkitől nem hallottam :DD
Na igen, itt nyomtam PageDown-t konrétan egy "Baromarcú!" felkiáltással.
Hát hogy ezek hogyan hoztak ki belőle 8,3-at :|? Nekem a fogyasztás rekordom 6,3 volt eddig, de szerintem 7-ig el tudok menni hegyi utakon! Talán majd az euro ringen 9-10-ig is :)))! De a 8,3 az áhhh..... Nem lehet hogy amiket odaadnak tesztelni kocsikat, már az első km-től hajtva vannak és azért zabálnak mint az állat??? Mert ebben is ~8000km van már a képekről ítélve!
A másik dolog, hogy puha a futómű? :DDDDDDDD
Ez megintcsak egy ellentmondásos dolog! Ezt még senkitől nem hallottam :DD
> Illetve hol van a +10LE az alap benzin civic-ben a gp 130LE-hez képest?
Az 1.8-asban. (Kezdetben pl. csak az volt benzinesben.)
4.6 volt a nyitó ára manuális klímával, ABS/ESP-vel, 6 lufival + faszomtuggya még mivel.
Nem tudom, miért az új, 1.4-es nyitómodellt erőlteted, az sose megy jobban a "vánszorgás"-nál, bár az az 1.4-es motor, ami a max. nyomatékát 2800-nál leadja, egész bevállalható.
De haggyuk már ezt a fenébe, el fog borulni az agya valakinek/mindenkinek megint...
Civic 1.4i LS
LE: 90
Gyorsulás (0-100 km/h, s): 11.8
Végsebesség (km/h): 177
Fogyasztás (város/városon kívűl/átlag l/100 km) 8/5.6/6.3
Saját tömeg (kg): 1130
Grande Punto 1.4 16V Emotion
LE: 95
Gyorsulás (0-100 km/h, s): 11.4
Végsebesség (km/h): 185
Fogyasztás (város/városon kívűl/átlag l/100 km) 7.9/5.2/6.3
Saját tömeg (kg): 1040
Miert is ne hasonlítsuk a hona alap benzinesét?
Illetve hol van a +10LE az alap benzin civic-ben a gp 130LE-hez képest?
Hozzátenném hogy nekem is tetszik a civic, és én sem venném meg a dizel "sport" puntot 4,6M -ért, ha lenne annyi felesleges pénzem inkább várnék a benzines turbósra :)
Ja és remélem holnap mehetek már a GP 1.3 multijet ért (75) :))
(Ide írtam egész sokat az imént, de elnyelte a "server timeout"... Nem ismétlem meg, nagyrészt úgyis Off.)
Mindenesetre, ha tényleg lesz "igazi", benzinmotoros sport-Grószpunci (mondjuk olyan öthengeres "HGT-féle" motorral), arra fogom csorgatni a nyálam rendesen...
(Egyáltalán van most a Fiatnak valamirevaló, Euro4-et is teljesítő nagyobb benzinmotorja? Erősen hanyagolták ezt a fejlesztési irányt az utóbbi időben, attól tartok...)
"Nem tudtak belekötni a kocsi külsejébe, akkor írnak fél oldalt arról, hogy ehetne kevesebbet is, de mindezt csak azért, mert német autó mániások! "
Mert aztán mi meg nem vagyunk olaszautómániások... :-DDD
Ahogy egy teszten tiporják ezek a kocsikat, bármennyit fogyaszthat. Meg mostmár egyre nehezebben bírják betartani a károsanyagnormákat, aztán össze-vissza folytogatják szegény motorokat, aztán utánna csodálkoznak, hogy gyenge, vagy nyomatéktalan vagy sokat eszik...
A Grande teccik, kéne... de nem merném sehol sem otthagyni Pesten, annyira feltűnő.
A Pandám utodja egy 1,3 mjtd Grande lesz néhány év múlva remélem. (hacsak rám nem szakad valami bank, mert akkor Thesis-t :-))
Nem, úgy értem, hogy lehet húzatni. A TS se nagy ász 2000 alatt, úgyhogy én úgy szoktam vezetni az enyémet (ha nem sietek), hogy váltás végére essen vissza a fordulat kb 2500-ra. Ugyanígy vezettem a GP-t is tesztvezetéskor, bár a szalonos rá akart venni, hogy váltsak el 3000-nél, de nem hallgattam rá. (És úgy még tűrhetően haladgatott is a 75 lovas, de a 90LE azért kell bele szvsz.)
Nem ő mérte, de valamelyik cikkben benne volt. De amit tapasztaltam, annak alapján simán el is hiszem. És közben még le se rázza az ember veséjét. Szóval Grande Punto futómű rulez! (Mármint a ma is gyártott, elérhető árú autók között értve.)
Az ilyen kis elsőkerékhajtású szutykokra egyébként jellemző orrtolás a GP esetén valszeg azért marad el, mert a kisdízel csupa alu, elég könnyű, és tán még viszonylag hátra is sikerült rakni a tengelytávon belül.
Hát a mai autópiacban ezt írják: "Amíg valamikor az év végén be nem mutatkozik a Grande Punto 180 lóerős, 1,6-os turbómotorral szerelt valódi sportváltozata, addig ez a 130 lóerős dízel tartja a frontot - sport néven"
Te koma, szerintem ezt hagyd, ebből legutóbb csúnya flém lett a Stilo topicon is. :s
> (De a MJet pont azért jó, mert azt lehet szinte benzines módon is vezetni... :-))
Miért, ha neked egy motor a használható fordulatszám alsó 40%-ában tök döglött, akkor az olyan, mint egy benzines? ;) Hopp, ez már a benzin vs. dízel topicba való. :D Na jó éjt.