Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Azért, mert a sofőr nem napi 8 órát van távol a családjától. Ha már a kormánynak annyira fontos, hogy együtt legyenek a családok.:-)
Természetesen azzal egyetértek, hogy más a terhelés a vezetésnél, más a várakozás alatt. (Tegnap többek között pont a más által említett bajai járat sofőrjével beszélgettem egy órával az indulása előtt, aki elmondta, hogy az a munkaidő könnyebb része, amikor halad.:-) ) De amíg 80-100 nettókért töltenek el 1,5 havi munkaidőt egy hónap alatt, addig ez csak okoskodás.
A cafeteria és a zsebbe adott üzemanyagpénz nem számít bele a táppénzbe és a nyugdíjba ezért hosszú távon nem opció. Én megszüntetném, a munkáltató sem tudna vele játszani. A vonali meg a típus pótlék aztán baromi igazságos és vonzó elképzelés. A sofőr tehet róla, hogy új légkondís busszal vagy valami lepusztult öreg fossal kell neki dolgozni? Arról sem a sofőr tehet ha kevés járat van a fordájában, miért nem kapna fizetést ha be kell mennie a munkahelyére? Baromi pihentető a falu végén a buszban aludni órákat a visszaindulásig ha nincs ott egy barátnő. :-) Persze összeugrasztani a kollégákat jó BKV-s módszer. A saját busz kérdése. Az előttem szólók már elmondták. Aminek nincs gazdája arra nem vigyáznak. A volánnál azért írják a menetrendet fordára mert NINCS ELÉG SOFŐR! Szép lenne ha a kintalvós busz minden nap másik faluban kezdene. Mennyi lenne a fölösleges rezsikilóméter? Ez a "szakértelem" a ptke fonódójában is tetten érhető. Volt egy megbeszélés tegnap ahol semmi jót nem mondtak a pécsi fonódóról. A városvezetés ki van akadva milyen pénzügyi csapdába vitte bele őket a fonódó, arcvesztés nélkül nem tudnak jól kijönni belőle.
az állandó fordázást pedig örökre elfelejtenénk és körforgásban mindenki járna mindent
Na, az is nagyon jót tenne, ha egyik nap 2-kor kelne, és délután 4-kor menne haza 9 óra vezetés után, másnap 5-kor és este 7-ig bent lenne, és csak 6 órát vezetne, harmadnap csak 6-kor, de ő lenne az utolsó végző mondjuk éjfélkor 10 óra vezetési idővel. Nem tud kialakulni egy normális bioritmus. Ha az összes forda hasonló időben kezdene és végezne, még járható is lenne (vagy legalább a kezdési idő lenne hasonló).
A DDKK-nal eloszor 29000 ft korul maximalizaltak a kifizetheto uzemanyag megtakaritast. Azt par honap utan ezt 21000 ft-re csokkentettek. De nagyon sokan egy fillert se kapnak. A buszok fogyasztasa nagyon tag hatarok kozt mozog. Ugyanaz a jarmu egy hosszu vonalon (Gyor, Bp) 20-22 egy rovid (Siklos, Mohacs, Orfu, Bakonya) 32-34 mig Sasd-Kaposvar 26 liter korul fogyaszt...
Azert ez se normalis rendszer, szerintem. En annak idejen a helyinel mondtam hogy igazan megerdemelne mondjuk 50ft plusz orabert aki botossal jar. Mert azert megis csak nehezebb mint automataval a varosba. Nekem szemely szerint tetszik a BKV-nal levo rendszer a plusz 33 Ft/ora minosegi premiummal, ami elore deklaralt problemakert, hibakert 50, 100, 200, 500 vagy 1000 orara ezt megvonja.
A saját kocsis rendszerről is megvan a véleményem :)
De el tudnám képzelni azt a rendszert, hogy alacsony alapbérre típustól függő pótlék jár (komfort függvényében), míg aki nem ragaszkodik saját kocsihoz, az egy ezeknél még magasabb pótlékot kapna.
Nálunk vonal alapján történt differenciálás és például az kapja a legtöbb pótlékot, aki a körúton vezet. Kétségtelenül a legembertelenebb villamosvonal a 4-es, 6-os, viszont messze a legkényelmesebb villamosok járnak ott. Egy kertes házas, rommá kopott pályán a 40 éves fűtetlen Ganz villamossal meg semmilyen pótlékot nem kapsz...
1. Azért ne felejtsd el, hogy vannak túlfogyasztó buszok is.
2. Volt olyan sofőr, aki megmutatta a "dokumentumot", ami öszesen néhány sorból állt. Gyári norma, céges norma, ami 6 literrel volt kevesebb a gyárinál. És a sofőrök aláírása, hogy tudomásul veszik.
Akikkel eddig beszéltem, havi 5-25ezer között vittek haza, HA megtakarított a buszuk.
Ha olyan jól keresnének a sofőrök, nem kéne maszekolni menni senkinek. Hirtelen nem sok olyan jut eszembe, aki nem maszekol a buszozás mellett. Autószereléstől a maszek buszozáson vagy a mezőgazdaságon át az esküvői zenélésig sokféle dologgal "pihenik ki" magukat.
Ez a mindenki mindenhova meg elég érdekes lenne a fenti függvényében, omniexpresszel járni kökényt, meg ec12-vel Győrbe, meg ugye a kint alvósokkal sok mindent nem lehet kezdeni.
Második bekezdésre. Konkrét példa:
Reggel bemész, meghal a kocsid, tartalék autó nincs, csak tartaléknak vezényelt gazdástól, aki megy helyetted, te meg bent csücsülsz. Akkor most kinek a faszával verik a csalánt? :)
"Abba most ne menjünk bele, hogy ebből mennyi a vezetéssel töltött idő, mert ennyit töltött a sofőr a munkahelyén, és nem a családjával, meg az egyéb szabadidős elfoglaltságával."
Itt a túlhajszoltságról van szó, már miért ne számítana, mennyi a vezetéssel töltött idő?!
Utáltam mindig is, hogy 8 óra szolgálatban töltött idő az ugyanannyi pénz annak is, aki ebből 7:40-et vezet, meg aki 4:30-at. Mert BKV-nál mindkettőre volt példa.
Persze az egész dolog nehéz és kivitelezhetetlen az egyenjogúság. A törvény túl megengedő, azaz engedi a túlhajszolást. Ha viszont nem engedné, akkor még inkább nőne a szakadék a csókos és az embertelen fordák között. A helyközi közlekedésben már így is igen jelentős az a jelenség, hogy fordára írják a menetrendet. Örök dilemma, hogy a közszolgáltatás a sofőr, vagy az utas kedvét szolgálja.
Sajnos az igazságos rendszer az lehetne, ha a vezetési idő 150%-on lenne fizetve, a köztes pedig 50%-on, vagy alatta, az állandó fordázást pedig örökre elfelejtenénk és körforgásban mindenki járna mindent. Viszont tipikusan nem ilyen közösségekben élünk és dolgozunk, amelyek ezt tolerálnák, mindig vannak csókosok és tűzhöz közeliek. Mondjuk, teszem hozzá, a DKV beosztási szokásai ehhez igencsak közelítenek, nincs olyan, hogy valaki délelőttös, vagy délutános. Egyik héten ez, a másikon az. Én utálnám, teszem hozzá.
Egyébként elég egyértelmű, hogy a tanács/önkormányzat elég hamar eladhatta, viszont a BOR rendszám nagyon nem zalai mező, így még Vácon kaphatta ezt a rendszámot... Ha tippelni kéne, szerintem a válasz 1992.
Nagyon nem vagy képben a dolgokkal! Csak,hogy tisztán láss,5-10 évvel ezelőtt egyik héten dolgoztam 3 napot másikon 4-et napi 13-órával.Manapság akár 10 egymást követő napból 9-et dolgozhatsz hajnaltól estig! Kurvára fitt tud lenni az ember ilyen beosztás mellett.A szakszervezetektől meg mit várjunk?Egymással veszekszenek miközben a cégtől nem is akármilyen fizetést kapnak.Megtakarítást sokan csak hírből ismerik.Kíváncsi lennék havi 14-100 forintig terjedő összeget ,hogy tudnak kiszámolni?
Maszekolni mellette? Öngyilkosság! Tudomásul kéne venni az autótóbusz-vezetés veszélyes üzem,nem kicsit!Be kéne fejezni a jogi kiskapukon keresztül a szakszervezetek közreműködésével a járművezetők munkaidejének megnyirbálását! Ha hibázunk abból nagy baj van!A balhét mindig a gkv viszi el.
Érdekes dolgokat írtál. Sok helyen, sokféle változással járt a KK-sítás, de eddig talán ez a legdurvább. Mindenhol voltak órakivételek, forda- és/vagy járatösszevonások, ilyen-olyan pótlékok nyirbálása, de ennyire azért általában nem durva a helyzet a helyközi üzemeknél. A megtakarítást azért tettem hozzá, mert sok helyen jópár éve már inkább így fizetnek, mint cafetériával. Ismerek olyat, akinek a fizetésének a felét teszi ki a megtakarítás.
Mindenhol panaszkodnak az emberek, holott nagy általánosságban csak a bérük csökkent, a munkanapjaik nem (lehet mellette azért bőven maszekolni..).
"Nem is jön ki olyan karcsú órabér, ha a munkaórával visszaosztjuk a havi fizetésüket "
Kérdés, hogy szerinted mi a karcsú? Az általam látott elszámoláson 240 órával volt nettó száztizenvalamennyi. Legyen kerekítve 120 ezer osztva 240, az annyi, mint nettó 500 Ft. A közmunkás nettóhoz képest tényleg nem karcsú...
Abba most ne menjünk bele, hogy ebből mennyi a vezetéssel töltött idő, mert ennyit töltött a sofőr a munkahelyén, és nem a családjával, meg az egyéb szabadidős elfoglaltságával.
Csak annyit szólnék hozzá,hogy az már a múlt,amikor heti 2-3 napot mentek a buszsoförök.Nem egy forda van,ami 15órás forda,és 10órát számol el....Vagy 13órás 8-41percet(új DDKK kollektiv szerzödés szerint)...szóval kell a 200-210 óra,ahhoz hogy meglegyen a minimum óraszám(168óra)Azzal takaróznak,hogy a kivet órát is fizetik(rendelkezésre állás idö)igen,ez igaz,de amig eddig egy héten ment 3napot(15x3=45 óra,az csak hogy érthetö legyen,mondjuk 5töl 20óráig)most már mehet 5napot is egyfolytában,és a kivett órákkal,csak 50lesz...(5x10(a15helyett)=50..Na akkor igy már hamar összejön a túlhajszoltság nem?Mert gondolom ez mellet azért van saját élete,gondjai,család ház stb... Jópáran felmondtak már,és nem új soförök,régi volánosok.Ja,és az üzemanyag megdobja cimü mondatodat sokan nem is értik,hiszen pl mifelénk,10 soförböl,8 (!!!!)hirböl hallott megtakaritásokról,mert olyan a norma,hogy lehetetlen...A bérezésbe most nem mennék bele,de volt nem egy,és nem kettö embernek,80ezer ft os fizetése....
Ez a balesetes forda tényleg nem tartozik a nehezen teljesíthetők közé,de azt persze nem tudhatjuk,hogy esetleg hány napja dolgozott folyamatosan a sofőr(pl ismerek olyan távolságit járót,aki 4 előtt kel,21:00 előtt nem ér haza és ezt 9 napból 8 napon elő kellett adnia).
A Tükebusznál annál inkább túl vannak hajszolva:pl van olyan,hogy a 12órás műszakban a kötelező 45perces pihenőjét sem adták ki a sofőrnek,mert elküldték helyettesíteni...
Én egy korábbira gondoltam(FSJ-909 akkori sofőrje lett rosszul út közben és ő utána már egészségügyi okokból nem is tért vissza),de tényleg ez is volt.