> Meg aztán a city szerintem teljesen más kategória inkább az albeához hasonlítanám.
Ugyanaz a kategória, nem??
> Nem is beszélve arról hogy melyik autó hogy néz ki :)
Láttad már élőben? Én a minap igen. Egy egész formás, bevállalható formájú autó - még apámnak is ajánlottam, nem állna "bénán" allatta a Punto II után. Nem olyan szép/karakteres az eleje, mint a Grandénak, de a segge szerintem igencsak rendben van, összességében az előző generációs 4 ajtós (!) Civicre hajaz. No mindegy.
Szóba került még a fed. komp. pontossága: nekem mindkét Fiatom 0.3 liter körüli csalással dolgozott, ennyivel becsült kevesebbet.
Igen, de nekem négytagú családom van, és néha szeretnénk elmenni nyaralni, szóval nálam ez is szempont... A kinézet megítélése meg ízlés kérdése, de néha a funkcionalitást kell előtérbe helyezni...
v. Ferenc:
Annyit tudok róla, hogy azonos felszereltségben mindössze 50e Ft-al olcsóbb, mint a 75LE-s MJet. Ezek után szvsz csak az vesz ilyet, akinek kimondottan dízelfóbiája van...
Én mikor voltam tesztvezetni, akkor igaz a 75 pacissal voltunk, de direkt átkapcsoltam a fed.compot a pill. fogyira. Plussz lenulláztam a trippet. A városban 5. fokozatban haladva 3,2 volt a pill. fogyi. Mentünk vele városon kívül is. Összesesn olyan 20-30 km-t autókáztunk, amit tudom hogy nem mérvadó, de 5,7 lett a vége. Pedig próbálgattam becsülettel, de nem kínoztam.
aTom használja a legrégebben a GP-ját. Korrábbi hozzászólásában Ő is azt állítja, hogy pár ezer után áll be a fogyasztása. Szerintem is így van. Nem hinném, hogy az eddig megtett 210km-em fogyija mérvadó lenne.
Viszont ezt a hangot én nem tapasztaltam... Vagy csak nem figyelek eléggé?
>>A City alapára 2,9M, ABS-el, EBD-vel, és CD-s rádióval
A GP Dynamic is 2,94M
De nem sok értelme van hasonlítgatásnak, pl engem abszolut nem tud meghatni az 500L csomagtarto, az előző P2-es 260L csomija is elég volt nekem. Ha meg teherautot akarok akkor azt veszek :)
Meg aztán a city szerintem teljesen más kategória inkább az albeához hasonlítanám.
Nem is beszélve arról hogy melyik autó hogy néz ki :)
4.napja gyűröm a grandét! Néhány gondolat: Vasuninak teljesen igaza van a csomagtér nyitással kapcsolatban. Nekem speciel kevésbbé lesz sáros a kezem tőle, mint apám pólójának nyitásakor, ugyanis a fedél éle találkozik az ujjaimmal. Úgyhogy aki ezt negatívumként leírja, csak szánalmasan röhogni tudok rajta.
Fogyasztás: Na ezzel nem vagyok elégedett, 7-8 az átlag városon kívül.Kevesebbre számítottam. Remélem még csökkenni fog. Vagy a computer csal:).
dízelesektől kérdezem: Ha ráadom a gyújtást, pár mp-ig kis zúgás hallatszik, ha jól sejtem az üzemanyagszivattyú hangja? Ha elindítom a motort, akkor újra hallható, elég hangosan hallatszik, még a motorhang sem nyomja el tejesen. Normális ez? Más kocsinál még nem tapasztaltam ilyet, igaz dízelem még sosem volt.
Csaknem tíz éve nem fordult elő, hogy olasz autóból adták volna el a legtöbbet egy hónap alatt Európában. A dologban persze most is van egy pici csalás, hiszen a régi Punto és a Grande eladásait összeadva jött ki a tekintélyes 37 977-es szám, de a Fiat védelmére érdemes megjegyezni, hogy a második helyezett Renault Clio esetében, amelyből 36 016 példány fogyott az év első hónapjában, ugyanez a helyzet.
A Fiat egyébként is büszke a januári eredményeire. Több mint százezer autót sikerült eladniuk, 17,9%-kal többet mint tavaly ilyenkor, miközben a piac csupán 2,6%-kal vett fel több autót az idén, azaz a cég látszólag megindult kifelé a gödörből. Most már csak az a kérdés, hogy a Fiat képes lesz-e megtartani ezt a javuló tendenciát az egész évben, hiszen több évnyi sikertelen működés után egyetlen hónapnyi fellendülés még nem biztosíték semmire.
Magyarországon biztos, hogy nem lesz első az eladási listákon a G. Punto a főként német és japán autókat magasztaló közösségben, de az EU-ban már látszik az új autó népszerűsége. Ha vannak is hibái (mint mindennek és mindenkinek), az összkép egységes, pozitív és biztató a FIAT jövőjére nézve. Tehát a fenti szerkesztő úr csak ne hitetlenkedjen!
Na de képek :)))??? Nem kimondottan a csomagtartó nyitásról gondoltam, engem rohadtul nem zavar, annyira sűrűn nem használom! Ezek is ilyen apróságok amikor már nem tudnak belekötni semmibe! Nem kell komolyan venni! A fogyasztás majd 5-6000km körül csökkeni fog egy picit!
Biztos nehéz új civic-et venni, ahogy itt értesültem.
Mindenesetre én láttam 1et zúglóban az egressy úton (KBP-s rendszámmal) ami rommá volt törve... Kb egymagasságban volt a motorháztető közepe és az autó teteje, úgy felhajlott. Csórikám... R.I.P.
1 hete használom a GP-mat. Fogyija tuti nem állt még be, de szerintem városban 7 körül lesz. Az autó nagyon egybe van, mindenféle szempontból kielégíti az igényeimet.
A sokat emlegetett csomagtartó nyitás pedig tényleg kézzel történik (más testrészemmel még nem próbáltam, ugyanis ennyire nem szerettem bele a kocsimba), ha a távirányítóról kinyitottam, de a nyitás után az ajtónál pont akkora a rés, hogy kényelmesen lehessen nyitni. Ha jól emlékszem a IIes A puntómon se volt kilincs meg hasonlók, ott a hátsó lökhárítón volt egy kis öblöcske kiképezve ahová be lehetett nyúlni. Valahol felhozták negatívumként, hogy koszos lessz a kezünk. Télleg koszos lesz az ember keze mind2 autó csomagterének nyitásánál ha van kilincse ha nincs.
DE MELYIK AUTÓ AZ AMINEK NEM LESZ SÁROS A SEGGE TÉLEN? UGYANOLYAN KOSZOS LESZEK MINDEN AUTÓTÓL!!! HA VAN KILINCSE HA NINCS!!!
Kijelentem, hogy tökéletesen nyitható az GP csomagtere.
Ha kell egy jó érv a Punto mellett, akkor azt tudom még felhozni, (tudom nem ez a sorsdöntő, de azért mégis csak érv...), hogy a Puntós társadalom nagyon összetartó, sok remek hangulatú nagy és kis talival, egyszerűen érdemes ehhez a társasághoz tartozni :-) a feeling miatt is. Nézz körül a puntoclub.hu -n is, és akkor képet kaphatsz arról, milyen jó kis banda a Puntósok klubja... :-)
Aszem valahol olvastam, hogy próbálták, és elég siralmas. :(
> ...mert szídva van a papíron leadott teljesítménye alapján, de a valóságban azért ez egy hamar sok nyomatékot produkáló kismotor,
Lehet, hogy leadja hamar a maxot, de ha az egyszerűen kevés? :)) 102 Nm?
> és a jóval nagyobb alap Doblót is ez a motor viszi,
A Dobló se egy túl nehéz autó (1220), és annak rövidebb a váltója is, az tuti. Teherrel meg se tudna másként mozdulni. (Mert hát minek neki hosszú váltó, fel se bírná pakolni 5-ösbe, meg úgyse mennek vele 90-110-nél gyorsabban, mert városon belüli szaladgálóautó inkább.)
> nyilván nem torpedósan, de nyílván nem lesajnálósan se...
Lássuk be, ezek az adatok azért inkább botrányosak . :)
Gyorsulás 0-100 km/h (mp): 18.9 Végsebesség (km/h): 142
...mert szídva van a papíron leadott teljesítménye alapján, de a valóságban azért ez egy hamar sok nyomatékot produkáló kismotor, és a jóval nagyobb alap Doblót is ez a motor viszi, nyilván nem torpedósan, de nyílván nem lesajnálósan se...
A vicc az, hogy anyum munkatársa az 1.9-es Multijet Astrával fogyaszt ennyit, sőt kevesebbet. Tehát hol van a hiba? Az olaszok a keveset fogyasztó motorokat adják az Opel, Suzuki, Saab gyárnak, a sokat evő-zabálókat meg megtartják maguknak. Milyen logikus lenne. :))
De TS sincs már... Csak JTS, Opel eredetű blokkokon, mindenféle hülye hengerűrtartalommal. Mára már tényleg csak az Mjet-kályhák és az embléma maradt az Alfából... :-((
DirtyBob:
Igen, csaltam. Valóban van Civic 1.4 83LE-s motorral, de ez még rosszabb vicc, mint GPuntoban az 1.2 8V...
Viszont ez a motor (ami szintén egy 8V "Twinspark", csak itt nem a teljesítményre gyúrtak, hanem az egyenletes nyomatékleadásra meg a fogyasztásra) jó a Jazzbe meg a Citybe, ami tényleg a G-Pont kategóriája a Hondától.
(A City alapára 2,9M, ABS-el, EBD-vel, és CD-s rádióval. 3,13-ért van légkondi és központi zár, 3,35-ért alufelni, ködfényszóró, és oldallégzsák is. (Hogy csak a fontosabbakat említsem. 3,65-ért van automata váltós is.) Sz'al olcsóbb, mint a Dynamic Grószpunci, és 500 literes csomagtartója, variálható beltere van... A futóműve viszont valszeg nem ér fel a GP-éval, mert azt a célországok útminőségének megfelelően szándékosan kilágyították a "donor" Jazzéhez képest.)
Ui.: Én olaszautó-fan vagyok, de a tények makacs dolgok...
Na jó, de autópályán forog mondjuk 2700-2800-at 150-nél és ott eszik 7körül! Nem lehet annyira pörgteni városban, hogy megegyen 8,3-at, és ez tapasztalat! Talán csak úgy, ha 3 fölé nem váltanak! 90nél a 4-ben a pillanatnyi fogyasztás 5,6!!!! Mind2 egy szar cikk, ezt mindenki bevallhatja :(!
Figyelj, nemtom. Azt se, hogy Te erre jársz, de arra gondolok, hogy akkor eszik sokat, ha sokat forog 3000 fölé a motor - Te magad is írtad, hogy pályán kajol többet. Lehet, hogy a turbólyuk miatt a szükségesnél magasabb fordulaton hajtották? Nemtom.
> A másik dolog, hogy puha a futómű? :DDDDDDDD
> Ez megintcsak egy ellentmondásos dolog! Ezt még senkitől nem hallottam :DD
Na igen, itt nyomtam PageDown-t konrétan egy "Baromarcú!" felkiáltással.