Igazad van, csak találkoztam már olyannal, hogy pofátlanul átverik az embert márkaszervizben is és ezért gondoltam, hogy megkérdezem itt. Sajnos vannak rossz tapasztalataim.
van egy 2012.01. hói ceedem, amit rendszeresen decemberben látott szerviz. A kocsi külföldi, én is külföldön lakom, viszont gondolkodom, hogy szeptemberben itthon elviszem egy márka szervizbe, mert itt sokkal olcsóbb, mint kint és ugy is itthon vagyunk. Kérdésem az lenne, hogy meglehet-e csináltatni szerintetek három hónappal korábban a kötelező vizsgálatot? És még azt is szeretnén megkérdezni, hogy az ötéves vizsgán miket csinálnak a kocsin? Valamint hogy mennyibe kerül a szervízben a fékek lecserélése?
Köszönöm a választ, közben meg is van a diagnózis, ami a következő:
Szakszervízben első körben hűtőgáz ellenőrzés, eredmény: nincs gáz. A következő lépésben pedig kiderült, hogy maga a klímahűtő adta meg magát, ott ment el a gáz. A szerelő azonnal mutatta, hogy a hűtő alján látható az olajfolyás, annak az olajnak a nyoma, ami a hűtőgázban van és ugye a kompresszort hivatott kenni. Ezen túl magán a hűtőtesten a bordák pár helyen legalul hiányoztak, ennek az oka pedig korrózió!
Egyszerűen ahogyan szerelő fogalmazott megette az idő, a só. A kocsi első szériás Ceed (2006. decemberi gyártású, 2007. januárban kapta az első forgalmit) januárban lesz 10 éves és nem garázsban tartott, végig a szabad ég alatt aludt. Jó tudni a márkatársaknak, hogy a klímahűtőnél ez előfordulhat ahogy mondták, nem jellemző hiba, de előfordulhat. A korrózió szép lassan megeszi a milliméter vékonyságú hűtőbordákat, ami pedig elér egy olyan szintet, hogy a normál üzemű rezonanciáktól egyszerűen letörik, elhagyod és az így keletkezett sérülésen elengedi a rendszer a gázt. A mi esetünkben a hűtő legalján egy kb 8 milliméteres részen teljesen hiányzott 2-3 bordarész.
Azt is hozzátették kérdésemre, hogy a vízhűtőnél ilyennel még nem találkoztak.
Nyilván egy ilyen meghibásodás sosem jön jól, de öröm az ürömben két dolog:
1. A klímarendszer gyári védelemmel van ellátva, hogy milyennel azt ne kérdezzétek, de lényeg, ha elmegy a gáz, ami a kenést szolgáló olajat is tartalmazza, a kompresszort nem enegedi elindulni, így az a veszély nem fenyget, hogy emiatt kinyírodik az egyébként combos alkatrészárú eszköz.
2. Bár a gyári klímahűtő 140-160 ezer lenne, kíváló minőségű utángyártottak vannak már (ebből a szempontból üdvös, ha egy típus már 10 éves) nekem 54 ezerért javasoltak, amit el is fogadtam.
A munka vele viszont időigényes kb egy nap, amire ki, illetve az újat visszaszerelik, amit 13 ezres szakszervízes rezsióradíjjal számolva azért ki lehet bírni mosolygás nélkül.
Egyébként egy szavam nem lehet, mert az autó, mint említettem 10 éves lesz januárban, első tulajdonosa vagyok, most van benne 145 ezer km, amit napi szinten főleg elővárosi közlekedésben használunk és mindeddig az éves oljacserén kívül, no meg persze fékbetét, gumi, mindösszesen stabilizátor cserére szorult, ami pár tízezres tétel. (Ebből a fele a garanciális időszak alatt és szinten gari alatt volt egy kuplung kinyomócsapágy csere, amikor nem csak a csapágyat, hanem a szerkezetet is cserélték gariban ez 60 ezer km-nél volt)
Ehhez adalék még néhány adat: a gyári tompított fényszorók 4 év után mentek ki benne előszőr néhány hónapos különbséggel, a féklámpa, irányjelző és tolatóizzók, mind a mai napig a gyáriak (!) a gyári fékbetéteket 90 ezernél kellett cserélni először, a gyári akksi tavaly ősszel 8 év szolgálat után hunyt el.
Összefoglalva személyes véleményem, hogy tapasztalásom, no meg a fenti számok tükrében is kategóriájában a Ceed átlagon felüli műszaki minőséget képvisel, mind a a megbízhatóság, mind pedig a tartósság tekintetében!
Klímameghibásodással kapcsolatban lenne kérdésem, hátha valakinek van ötlete, vagy tapasztalata elsődlegesen:
A probléma a következő: 2077-es 1,6 CRDi Ceedban a klíma egyik pillanatról a másikra megállt. Normél "manuél klímáról van szó. Ellenőriztem a motortérben is járó motornál, bekapcsolt klíma mellet nem is indul be a kompresszor. Reggel még ment, délután már nem. Előtte semmilyen hibát nem produkált, korábban sosem volt vele gond, gázt 2 éve kapott, azóta tökéletesen működött.
Persze első körben viszem klímáshoz, csak előtte érdeklődnék van valakinek ötlete mi lehet a gond, vagy van tudomása esetleg klíma tipushibáról bárkinek?
2x tankoltam, első 6,14 l/100km, második 4,64 l/100km. Ez jelenleg 5,2-es átlag. A komputer is ennyit ír. Hazaérek újra tankolok, a komputer most már csak 5,1-et mutat.
szia azt írod a fagyi számolás alapján ~ 4.7 liter, a kompjuter mennyinek írta az átlagot? mert egyik autónál 4.4 másiknál 5.2 is megjelenhet :) holott a számolt 4.7 körüli.
Igen, igazad van. Elég benzines a fílingje. Tetszik. Ha meleg, meg nem mondod mellette állva, hogy dízel (túlzás). Jó hangja van na. Nem tudom ha bekopik utána milyen lesz a hangja, de most még nagyon ott van. Én a fogyasztás miatt vagyok dízel hívő. Valamiért ez a heppem (ne röhögj), dinamikusan menni alacsony fogyasztáson. És eddig úgy érzem ezzel is menni fog. A pályás fogyasztás még nagyon kíváncsivá tesz, abban jobbnak kell lennie mint a Bordnak, nincs mese. Eddig elégedett vagyok, és az nagy szó! Na indulok is és meghajtom a kicsikét egy Szeged-Balaton-Őrség-Bakony-Győr-Szeged útvonalon.
Valószínűleg igazad van. Erre már én is gondoltam. De ezekre tényleg szükségem van, a mostani autómon is van horog mert van utánfutóm, és tetőcsomagtartó is kell a tetőboxhoz (nyaraláshoz kellett eddig, mert kicsi volt a Lacetti csomagtere, ez lehet nem kell ezután) , meg a bicajhordáshoz (tetőtartóm van a bicajhoz, de már egy ideje gondolkodom a horogra szerelhető tartón). Ugyanígy vagyok a téli kerékszettel is. Elvből nem szeretem szezononként le-fel tetetni a gumit a felnire, meg nem is megyek annyit, hogy 1-2 szezon alatt lefussam a gumikat. Pláne azért alkudtam ezt is bele, mert hamarosan itt a tél és nem szeretnék téli kerekek után futni, éppen elég lesz megszokni az új kocsit, meg a sok hercehurcát elintézni a kocsiváltással. Itt csak az volt a bibi, hogy kell a nyomásszenzor ebbe a ceed-be, így hát erre alkudtam. Mivel a kereskedő szerint nincs különbség a lemez és az alufelni között árban, ezért aluszett lesz, de nem olyan, mint a gyári felni, valami egyszerűbb típus. Amúgy a mozgástere nem tudom mekkora, mert a megrendelőre a gyári vonóhorog és tetőcsomagtartó cikkszámai kerültek fel. A horog annyiba fog kerülni felszerelve, mint a négy komplett télikerék! Vannak árak! :-((
kösz az infót! utálok így körbejárni alkudozni, de én is megteszem ha azt érzem, ha kell :)
Ok, mondjuk Nálad sztem az is bennevolt az átlagosnál nagyobb %-ban, hogy sok olyan dolgot kértél pluszban ami nem az autó alapfelszereltsége, tehát a kereskedőnek (ha akarja) több a mozgástere, külön is be tudja ezeket rendelni, így nem köti annyira a kezét az importőr "minimumára"!
Fogyasztás: 746 km-et csavartam bele, teliről indultam, 34,65L-t tankoltam, így 4,64 l/100km a fogyasztás. Baráti!! Pedig az utazósebességem 120-140 között volt ahol lehetett. NAGYON TETSZIK!
Tempomatot is sikerült használni a leírásotok alapján, nem is értem miért nem ment odafelé...valamit elbénáztam :)
Az úttartása jobb mint a fordnak, kanyarokat jobban lehet izomból venni. Álom, ahogyan gyorsul 6-ba is 130-nál. Szóval kezdek nagyon összebarátkozni. A héten még belecsavarok 800km-et és jöhet a pálya.
A fogyasztást még tuttira tudom lejjebb vinni, mert a váltásokat még néha fordosra veszem...A váltó egyébként nagyon pöpec, pedig a fordé is jó volt, de ez! Szóval alakul a szerelem, de nagyon.
Nem bemutató autó. Pont ezért nincs még meg. Júni végén írtuk meg a megrendelőt, elvileg valamivel több, mint egy hónapot mondott rá a kereskedő. Hétvégén néztem el feléjük, még nem jött meg. Igazából "megversenyeztettem" 3 kereskedőt, mondtam milyen felszereltséget szeretnék, plusz még mit kérek hozzá (vonóhorog, téli kerékgarnitúra alufelnivel, nyomásszenzorral, tetőcsomagtartó, szőnyeg). Aztán mikor jöttek az ajánlatok, vissza-visszajártam hozzájuk. Volt olyan hely, ahol 3-4 alkalommal is voltam. Lehet már elkívántak a fenébe, de az én pénzemről van szó. Volt egy kitűzött összeg, a végén ott írtuk meg a megrendelőt, ahol addig lementek az árral. Mindenki el akar adni és tőrdöfés nekik ha azt mondod, hogy a konkurencia odaadja X pénzért, vagy azt, hogy ott is ilyen ajánlatot kaptam, de ott még kapok hozzá ezt meg ezt az árban. :-) Tíz éve a Lacettit is így vettem. Ott is összejött kb ez a 20%, a végén már flottakedvezmény is szerepelt a papíron.:-)
Lehúzod a belső gombot, azzal bekapcsolod, ( felfelé a sebességhatárolót kapcsolnád be, azt ne tedd :) ) megjelenik egy zöld sebességmérő ikon a műszerfalon, aztán a külsőt lehúzod, azzal beállítod a kívánt sebességet, ekkor az előbbi ikon mellett megjelenik a set felirat, és működik, ettől kezdve a +/- gomb értelemszerű, a jobb fenti kör jelzésű gomb elengedi a sebességet, res visszaáll az utolsőra set mindig az aktuális sebességet állítja be. Ja és fék-kuplung szintén elengedi a beállítottt sebességet.
1. A baloldali gombot billentsd lefelé. Ezzel bekapcsolod a tempomatot és a műszerfalon felgyullad a tempomat jelzés zöld piktogramja.
2. A jobboldali gombot billentsd lefelé a (SET- állás irányába) amikor olyan sebességgel halad az autód, amivel folyamatosan haladni szeretnél. Ettől kezdve a tempomat viszi az autót. A műszerfalon a SET jelzés zölden világít.
3. Ha növelni szeretnéd a beállított sebességet, tartsd 2 másodpercnél hosszabban a RES+ felirat irányába a gombot, ha lassítani szeretnéd, akkor a SET- irányába. Két másodpercenként 5 km/h-val növeli vagy csökkenti a beállított sebességet.
4. Ha a fékre lépsz vagy megnyomod a RES+ feletti O jelzésű gombot, a tempomat kiold.
5. Újra aktiválni a jobboldali gomb RES+ irányába történő billentésével tudod.
6. Ha bekapcsolt tempomat mellett a gázra lépsz, az autó gyorsulni fog, ha leveszed a gázról a lábad, a tempomat visszaálítja a kocsi sebességét az eredetileg beállított sebességre.
De sebaj. Nem 70-nél teszem 6-ba, de ha visszalassul nem gond neki tartani, semmi brummogó hangja nincs mint alacsony fordulaton jellemző a dízelekre. 5-nél 110-en már a fogysztás az egekben van. Amit megfigyeltem, hogy 90-nél nem veszek észre nagy különbséget gyorsításban 5 és 6 között. 4 az már igen, ott odabasz rendesen, de az 5, az számomra furcsa.
Nem beszélve arról, hogy 90-nél már jelzi, hogy váltsak fel 6-ba...ahogy látom, 1200-1500 fordulat között van mindez.
De mint írtam, a tapasztalat még új és változó....
Inkább írd le, hogy a tempomatot hogy kell használni, mert nincs nálam leírás, elektronikusan meg nincs meg.