Ha szét tudod szedni és csak a tömítés ment gallyra, megpróbálhatod. Javaslom, hogy párba tedd meg, hogy a csillapítási jellemzők közel azonosak legyenek. Én keresgélnék motoros leségcsillapítók között is.
...bosszúság... sajnos a SKIF-ből valami rejtélyes okból kifolyólag a téli állított tárolás során és a jó idő beköszöntével a bal oldali lengéscsillapítóból kifolyt az olaj. Szerintetek meg lehet javítani ezt házilag?
Mi eddig sátoroztunk Horvátországban, apartmanoztunk Montenegróban és most irány Görögország, Sithonia félsziget. 2 felnőtt + 1 kutya. Lehetséges úti célok:
Egy műszaki vizsga alkalmával én rákérdeznék, hogy nem lehet elírás ez az adat?
Esetleg, ha megvan a műbizonylat elvinném magammal, bár ez nem nagyon szokott meglenni, így valószínűleg erre hivatkozva nem tudnak majd segíteni. Szokott lenni a horgokon adattábla, melyen van egy "D" tényező. Ez számít bele a vontatási adatokba, valamint a gyártó által megadott szerkezeti vontatási megengedett teljes tömeg is egy változó a számítási képletben.
Előfordulhat, hogy a vonóhorog gyártója ilyen gyenge minőséget készített, de ez általában ritka.
A rétegelt lemezt kiválthatod OSB-3 vízálló lemezzel is. Szilárdsága a rétegelt lemezével egyező, erősebben vízálló a kötő műgyantatartalom miatt, nem vetemedik.
Üdv! Igyekszem minden részletre figyelni,főleg,hogy"szűkek" a határok...60 kg a saját és 260 az össztömege...Mivel levehető(két emberes) felépítményt tervezek,még a 200 is sok.:) Nézegettem ám a linkelt szilikon gumis oldalt,tényleg rengeteg hasznos profil van náluk!(Ezért keresünk témába illő fórumot,hogy okosodjunk:)! A lámpák Led izzóra való váltása is profi ! Most rétegelt lemez keresésben vagyok lázasan,de kissé "lehervaszt" annak táblás ára...
Az O1 kategóriában a legnagyobb megengedett tömeg 750 kg.
Az előírások szerint a féknélküli pótkocsi (utánfutó) tömege nem lehet több, mint a vontató jármű saját öntömegének fele +68 kg.
Ez például egy Suzuki Ignisnél 955 kg/2 + 68 kg =545 kg A gyártó mégis csak 350 kg-ot enged meg.
A fékes utánfutó esetében viszont a megengedett legnagyobb vontatható tömeg a vontató jármű össztömegének 3/4-e. (Ez Ignisnél 1470 kg *0,75=1100 kg, de a gyártó itt is csak 800 kg-ot enged meg.)
A padló elülső felét is "kioperáltam". Mérete vettem róla és vízálló rétegelt lemezből pótlom.
A 27 év az 27 év. Habár a padló még látszólag bírta volna, nem volt valami nagy szilárdságú (kissé törékeny volt a sarkainál)
Nagy pofára esésnek voltam kis gazdája. A 3 kg-os, lejárt nyomáspróbás gázpalack helyett vettem új 5 kg-os (a jogszabály ezt engedi meg határtömegként).
Két dologgal szembesültem: Magasabb, mint a konyhaasztal és padló közötti tér, fektetve is csak nagyon szűkösen fér be a konyha lehajtott nyílásán.
Két lehetőség közül választhattam. Vagy veszek másik palackot, de 3 kg-ost, vagy megy előre a vonóhorog fölé készített (készülő) tartókonzolba.
Az utóbbi mellett döntöttem, mert így a palack a sátoron kívülre kerül (gázrobbanás veszély csökkentve), másrészt felszabadul egy csomó tér a konyhaeszközöknek.
A hátrány persze a hosszabb (3 m-es) gázcső, és hővédő burkolat (tető) szükségessége a palacknak.
Ha készítesz rá egy "hálóhelyet" figyelj arra, hogy a nemzetközi jogszabályok alapján az össztömeg futóval együtt sem lehet több mint 350 kg. (Ezért is ráfutófékesek az összes Camptourist-ok, és nem ráfutófékesek a Skif-ek)
Szia! Igen,szerelhetőre gondoltam én is..! Ezért írtam,hogy az 1 tonnás futó "méretileg" már túl nagy,ez által elég nehéz"mobilizálható" felépítményt eredményezne...Tegnap meg is vásároltam az elképzeléseimnek megfelelő(még azon is túlmutató) futót:) Már most két funkciós,azaz a kis platója levehető, a vonórúd kihúzásával és néhány kiegészítő felcsavarozásával csónakszállítóvá alakul...3. funkciója lesz a csepp alakú fekhely...:) Ez a jelenlegi kinézete.....:
...elsőre én is így gondolkodtam, de amikor beszélgettem a műszaki vizsgabázison az egyik vizsgabiztossal, akkor azt mondta, hogy csak az a bibi vele, hogy nem lehet fixre építeni, mert az már lakókocsinak minősül, egyedi építésűnek és a vizsgán külön eljárásban kap engedélyeket, mert onnantól az eredeti gyártó már nem felel. Azt javasolta, hogy ha ilyenben gondolkodom akkor valami olyat találjak ki, hogy az könnyen kiszedhető legyen a meglévő futóból, és mivel az eredeti futószekrényt nem bontom meg, ahogy említetted rakománynak minősül a rá helyezett és megfelelően rögzített "hálófülke"....
Szerintem az már nagy ilyen célra...Ennek az a poénja,hogy picike és könnyű! (Egy utifitinak van egy max. terhelhetősége-ami a szóban is benne foglaltatik:teher! Az,hogy az történetesen egy formába öntött "fabódé",az egy dolog-szerintem...:) Két ember fekhelye adottan,ha áll...Viszont,ha halad,akkor csak "rakomány",tehát mindegy mi van a futón,csak ne lépje túl a terhelhetőséget.
ezeket én is nézegettem már, mert lenne egy 1 tonnás teherbírású alap utánfutóm amire el tudtam képzelni a felépítményt csak ott akadtam el, hogy vajon hogyan lehetne forgalomba helyeztetni, a vasat.
Viszont erősen gondolkodóba ejtettek ezek a "könycsepp trailerek"-teardrop nevű apróságok..:) Mivel mi ketten vagyunk (no meg a kutyák:),elég is lenne...! Nem is egy ördöngős dolog legyártani egy ilyet! :))