Keresés

Részletes keresés

Bujazliz Creative Commons License 2014.04.13 0 0 150

A legtöbb kempinben külön kategória (camp trailer), de árban a "big tent", vagy "caravan" alá esik. Nem kell utánfutó díjat is fizetni.

Előzmény: fox888 (149)
fox888 Creative Commons License 2014.04.12 0 0 149

Gyakorlott sátras utánfutóval kempingezőktől kérdezném: a sátras utánfutó milyen kategóriába esik a kempingekben? Sátor vagy lakókocsi?

Az én gondolatmenetem szerint ponyvából van az oldala, akkor sátor, viszont kerekeken gurul és van rajta rendszám így lakókocsi.

Lacman68 Creative Commons License 2014.04.04 0 0 148

Tegnap rajzoltam egy"skiccet",hogy kb. milyenek lesznek az arányok...  ( 220x125 )                                     

Lacman68 Creative Commons License 2014.03.31 0 0 147

"Némi" törtnelmi áttekintés sátras téren...1900'-tól napjainkig!(Rengeteg...:)!                   http://www.popupcamperhistory.com/history2.php    

Senior55 Creative Commons License 2014.03.31 0 0 146

Ha szét tudod szedni és csak a tömítés ment gallyra, megpróbálhatod. Javaslom, hogy párba tedd meg, hogy a csillapítási jellemzők közel azonosak legyenek. Én keresgélnék motoros leségcsillapítók között is.

Előzmény: Piho (145)
Piho Creative Commons License 2014.03.31 0 0 145

...bosszúság... sajnos a SKIF-ből valami rejtélyes okból kifolyólag a téli állított tárolás során és a jó idő beköszöntével a  bal oldali lengéscsillapítóból kifolyt az olaj. Szerintetek meg lehet javítani ezt házilag? 

Senior55 Creative Commons License 2014.03.28 0 0 144

Mi eddig sátoroztunk Horvátországban, apartmanoztunk Montenegróban és most irány Görögország, Sithonia félsziget. 2 felnőtt + 1 kutya. Lehetséges úti célok:

http://www.armenistis.com.gr/

http://www.camping-pitsoni.gr/

http://www.camping-rea.gr/

http://www.thalattacamp.gr/en

Piho Creative Commons License 2014.03.28 0 0 143

Az biztos, hogy Olaszországba és az eddigi legjobb ajánlatot erre a környékre (Ligur tenger) tőlük kaptuk.   

 

Aztán még képben van a másik oldalon Caorle-ban ez a kemping.

Előzmény: Senior55 (142)
Senior55 Creative Commons License 2014.03.28 0 0 142

Ismét bővült az utánfutó felújításáról készült anyag.

Az elősátor eredeti kitalpalásait cseréltem le egy mai praktikus talpakkal.

http://www.diojet.hu/CT5_3_luxus/sator_elo/elosator.htm

 

Ahogy most melegszik az idő, érdeklődnék, hol tervezitek az idén a sátrazást?

fox888 Creative Commons License 2014.03.27 0 0 141

Egy műszaki vizsga alkalmával én rákérdeznék, hogy nem lehet elírás ez az adat?

Esetleg, ha megvan a műbizonylat elvinném magammal, bár ez nem nagyon szokott meglenni, így valószínűleg erre hivatkozva nem tudnak majd segíteni. Szokott lenni a horgokon adattábla, melyen van egy "D" tényező. Ez számít bele a vontatási adatokba, valamint a gyártó által megadott szerkezeti vontatási megengedett teljes tömeg is egy változó a számítási képletben.

Előfordulhat, hogy a vonóhorog gyártója ilyen gyenge minőséget készített, de ez általában ritka.

Előzmény: Senior55 (139)
Senior55 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 140

A rétegelt lemezt kiválthatod OSB-3 vízálló lemezzel is. Szilárdsága a rétegelt lemezével egyező, erősebben vízálló a kötő műgyantatartalom miatt, nem vetemedik.

Ára közel fele, harmada a rétegelt lemezének.

Előzmény: Lacman68 (137)
Senior55 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 139

Újonnan, vonóhoroggal rendelve vettem az Ignist, a forgalmijába a 350/800 kg-ot írta be a gyártó.

Előzmény: fox888 (138)
fox888 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 138

Melyik gyártó?

A Suzuki vagy a vonóhorog gyártója nem enged több súlyt?

Előzmény: Senior55 (136)
Lacman68 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 137

Üdv! Igyekszem minden részletre figyelni,főleg,hogy"szűkek" a határok...60 kg a saját és 260 az össztömege...Mivel levehető(két emberes) felépítményt tervezek,még a 200 is sok.:) Nézegettem ám a linkelt szilikon gumis oldalt,tényleg rengeteg hasznos profil van náluk!(Ezért keresünk témába illő fórumot,hogy okosodjunk:)! A lámpák Led izzóra való váltása is profi ! Most rétegelt lemez keresésben vagyok lázasan,de kissé "lehervaszt" annak táblás ára...

Előzmény: Senior55 (133)
Senior55 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 136

Igazad van.

Az O1 kategóriában a legnagyobb megengedett tömeg 750 kg.

Az előírások szerint a féknélküli pótkocsi (utánfutó) tömege nem lehet több, mint a vontató jármű saját öntömegének fele +68 kg.

Ez például egy Suzuki Ignisnél 955 kg/2 + 68 kg =545 kg A gyártó mégis csak 350 kg-ot enged meg.

A fékes utánfutó esetében viszont a megengedett legnagyobb vontatható tömeg a vontató jármű össztömegének 3/4-e. (Ez Ignisnél 1470 kg *0,75=1100 kg, de a gyártó itt is csak 800 kg-ot enged meg.)

Előzmény: fox888 (135)
fox888 Creative Commons License 2014.03.26 0 0 135

Nekünk van egy 600 kg össztömegű fék nélküli utánfutónk.

Nemzetközi viszonylatban nem is használhatom?

Én úgy tudtam 750 kg ez a határ.

Előzmény: Senior55 (133)
Senior55 Creative Commons License 2014.03.24 0 0 134

Sok munkával lassan, de biztosan halad az utánfutó felújítása.

Világítás:http://diojet.hu/CT5_3_luxus/Kocsiszekreny/Vilagitas/Vilagitas.htm

Tűzhely: http://www.diojet.hu/CT5_3_luxus/Konyha/Gaztuzhely/Tuzhely/Tuzhely.htm

Konyha hátlap: http://www.diojet.hu/CT5_3_luxus/Konyha/Konyhahatfal/Hatfal.htm

A padló elülső felét is "kioperáltam". Mérete vettem róla és vízálló rétegelt lemezből pótlom.

A 27 év az 27 év. Habár a padló még látszólag bírta volna, nem volt valami nagy szilárdságú (kissé törékeny volt a sarkainál)

Nagy pofára esésnek voltam kis gazdája. A 3 kg-os, lejárt nyomáspróbás gázpalack helyett vettem új 5 kg-os (a jogszabály ezt engedi meg határtömegként).

Két dologgal szembesültem: Magasabb, mint a konyhaasztal és padló közötti tér, fektetve is csak nagyon szűkösen fér be a konyha lehajtott nyílásán.

Két lehetőség közül választhattam. Vagy veszek másik palackot, de 3 kg-ost, vagy megy előre a vonóhorog fölé készített (készülő) tartókonzolba.

Az utóbbi mellett döntöttem, mert így a palack a sátoron kívülre kerül (gázrobbanás veszély csökkentve), másrészt felszabadul egy csomó tér a konyhaeszközöknek.

A hátrány persze a hosszabb (3 m-es) gázcső, és hővédő burkolat (tető) szükségessége a palacknak.

Senior55 Creative Commons License 2014.03.24 0 0 133

Ügyes megoldások.

Ahogy nézem az utánfutót, nem ráfutó fékes.

Ha készítesz rá egy "hálóhelyet" figyelj arra, hogy a nemzetközi jogszabályok alapján az össztömeg futóval együtt sem lehet több mint 350 kg. (Ezért is ráfutófékesek az összes Camptourist-ok, és nem ráfutófékesek a Skif-ek)

Előzmény: Lacman68 (132)
Lacman68 Creative Commons License 2014.03.24 0 0 132

Szia! Igen,szerelhetőre gondoltam én is..! Ezért írtam,hogy az 1 tonnás futó "méretileg" már túl nagy,ez által elég nehéz"mobilizálható" felépítményt eredményezne...Tegnap meg is vásároltam az elképzeléseimnek megfelelő(még azon is túlmutató) futót:) Már most két funkciós,azaz a kis platója levehető, a vonórúd kihúzásával és néhány kiegészítő felcsavarozásával csónakszállítóvá alakul...3. funkciója lesz a csepp alakú fekhely...:) Ez a jelenlegi kinézete.....:         

Előzmény: Piho (131)
Piho Creative Commons License 2014.03.24 0 0 131

...elsőre én is így gondolkodtam, de amikor beszélgettem a műszaki vizsgabázison az egyik vizsgabiztossal, akkor azt mondta, hogy csak az a bibi vele, hogy nem lehet fixre építeni, mert az már lakókocsinak minősül, egyedi építésűnek és a vizsgán külön eljárásban kap engedélyeket, mert onnantól az eredeti gyártó már nem felel. Azt javasolta, hogy ha ilyenben gondolkodom akkor valami olyat találjak ki, hogy az könnyen kiszedhető legyen a meglévő futóból, és mivel az eredeti futószekrényt nem bontom meg, ahogy említetted rakománynak minősül a rá helyezett és megfelelően rögzített "hálófülke".... 

Előzmény: Lacman68 (129)
pisti.75 Creative Commons License 2014.03.22 0 0 130

Csak mint ötlet, ez is egy sátras utánfutó !(netes kép)

 

Lacman68 Creative Commons License 2014.03.21 0 0 129

Szerintem az már nagy ilyen célra...Ennek az a poénja,hogy picike és könnyű! (Egy utifitinak van egy max. terhelhetősége-ami a szóban is benne foglaltatik:teher! Az,hogy az történetesen egy formába öntött "fabódé",az egy dolog-szerintem...:) Két ember fekhelye adottan,ha áll...Viszont,ha halad,akkor csak "rakomány",tehát mindegy mi van a futón,csak ne lépje túl a terhelhetőséget.

Piho Creative Commons License 2014.03.21 0 0 128

...annak való, de akkor mi van a privát szférával?...

Előzmény: fox888 (127)
fox888 Creative Commons License 2014.03.21 0 0 127

...de akinek három gyereke van, és elkíséri még egy pár, annak...

Előzmény: Lacman68 (124)
Piho Creative Commons License 2014.03.21 0 0 126

ezeket én is nézegettem már, mert lenne egy 1 tonnás teherbírású alap utánfutóm amire el tudtam képzelni a felépítményt csak ott akadtam el, hogy vajon hogyan lehetne forgalomba helyeztetni, a vasat. 

Előzmény: Lacman68 (125)
Lacman68 Creative Commons License 2014.03.21 0 0 125

Viszont erősen gondolkodóba ejtettek ezek a "könycsepp trailerek"-teardrop nevű apróságok..:) Mivel mi ketten vagyunk (no meg a kutyák:),elég is lenne...! Nem is egy ördöngős dolog legyártani egy ilyet! :))                           

Lacman68 Creative Commons License 2014.03.21 0 0 124

Megkövetlek..:) Az ábra szerint valóban:)  De az élet olyan,ha már összejön egy csapat,akkor vélhetően páros:))

Előzmény: fox888 (123)
fox888 Creative Commons License 2014.03.20 0 0 123

Én ebből gondoltam hogy 2+2+3 fős a CT-7.

Előzmény: Lacman68 (122)
Lacman68 Creative Commons License 2014.03.20 0 0 122

Én ezt olvasom ott...:                                                                                               

CT 7

  • 4 felnőttre méretezték a sátrat, de +2 fő még el tud belül aludni
  • A hálórész 2+2 kialakítású
  • a konyha kihajtható a hátsó fallal együtt
  • a sátor 3 részből áll, hálórész, előtér, napellenző (együtt 24 m2)
  • sátorméretek: 7,5 / 10,2 / 18,7 m2
  • ön / össztömeg: 325 / 550 kg

           

Előzmény: fox888 (121)
fox888 Creative Commons License 2014.03.20 0 0 121

Megnéztem az oldaladon található műszaki adatokat.

A CT-7 nem hétszemélyes 2-2 fő hálófülkékben és 3 fő az étkezőrészből kialakított helyen? 

Előzmény: Senior55 (118)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!