ombres, megvolt az elso deffektem, hivtam trailerest, aki a spaniferrel ugy lehuzta a bringat a kormanynal, hogy az frankon elhajlott... igy ingyen volt a fuvar:( igaz egy erno kormany volt, mert egyszer egy eldolesnel mar elhajlott az eredeti versyses. szoval a trailernel vigyazni! veszek ra valami olcso strapabiro darabot, tudtok valamit ajanlani?
Mathyas, nagyon szívesen segítettünk. Örülök, hogy sikerült döntened. Jól felszerelt a motor, tip-top. Ezzel aztán lemehetsz a térképről is :) Egyébként sikerült kipróbálnod mindkét motort? Mi alapján döntöttél a v-strom mellett? Érdekelne a válasz, a múltkor a Budaőrsi kawa szervizben kérdezte tőlem egy fejes, hogy miért versys-t választottam... Aztán beszámolt róla, hogy sajnos nem veszik a versys-t.És nem tudják miért.Még mindig a kifutó darabok vanak a kereskedésben.2007-2008-as modellek. Szerintem sokan nem is ismerik. Még mai napig előfordul, hogy egy túra alkalmával ha megállok és nézegetik a motort, sokan megkérdezik, hogy ez kawasaki micsoda?? :)
Jól döntöttél, a V-srtom egy megbízható, méretileg is tekintélyt parancsoló vas.
Balesetmentes széles utat kívánok, és sok szép élményt az utakon!! :)
Üdv franky! Ezt én írtam hülyén. Szal 25 éve motorszerelő az úriember. Beszélgettem vele elég sokat.Bocs a nyelvbotlásért. valóban nem mindegy, hogy a kawánál vagy sem. :) És nálad a pont, nemrég óta szerelgetnek itthon japó mocit az tény. Még egyszer sorry :)
Üdv versys. Mondanak ők sok mindent.Hallottam én is pár verziót. Reménykedek a legjobbakban, nekem lekapták a kuplungot de minden ok vele. Amúgy nekem olajcsere után kezdte nem sokkal amikor negy hosszabb túra volt, illetve a városban párszor jól fel volt melegedve a blokk.Ezek után hallottam intezívebben a zörejt. Az egyik szaki aki már a kawánál nyomja a szervizben szerelőként 25 éve, azt mondta nincs jelentősége. Hát higyjük el neki, ha pedig nem lesz igaza akkor gari után zsebbenyúlós téma elé nézünk. :) Ami azért húzná a hajam.De fő az optimizmus. De majd számolj be a szerviz után. :)
szelkrisz78, beletoltunk 2500km-t egy 5napos svajci tura alatt, most mar nalam is folyamatos a kopogas... viszem 24e.-es kotelezore, kivancsi vagyok, mit mond a szaki, mert legutotbb azt mondta, hogy a vezermulanc laza, de mivel onfeszitos, idovel majd helyrejon... meglatjuk, remelem nem csak a garancialis periodus kihuzasaig loki ezt a dumat...
Szia szelkrisz! Neked is köszönöm a részletes felvilágosítást! Szerintem egyáltalán nem voltál elfogult. Írtad, hogy zavar a DL nagysága, illetve nem voltál kibékülve vele. Engem meg az ragad meg benne, a Versysnek meg a formája, dizájnja. Nehéz döntés... Mindegy j. héten lesz időm és megyek! :)
Üdv. Katona köszi a lehetőséget, pont most estem haza egy 3 napos túráról.Sajna nem voltam a ringen emiatt.De tényleg jó lett volna összehasonlítani, nem beszélve arról, hogy meghallgattam volna a sportdob hangját. :) Ütős lehet!De reménykedem, hogy egyszer összefutunk, anyárnak már elvileg vége, de még a jó időnek nincs!
Mathyas szia. Akkor elmesélem a sztorim.Éppen hasonló cipőben jártam, motort szerettem volna vásárolni.Egy jó barátomnak suzuki v-strom van, volt szerencsém a szelet vágni rajta.Tetszett, de már akkor sem voltam kibékülve a robosztus nagyságával, még a külső úgy ahogy elment.De úgymond nem mozgatott meg belül bennem semmit.Előtte egy kawasaki KLR600-asom volt.Ahhoz képest tök tetszett a nyomatékossága.Persze más kategória. Aztán kimentem a motorkiállításra és ott láttam meg a versys-t és szerelem volt első látásra. Kényelmesnek is bizonyult, nem nagyon akartam leszállni róla.Sajna akkor még csak ültem rajta és nem mehettem vele. Miután mindkettővel mentem már, így a tapasztalatom a következő.:A versys pörgősebb, úgy érzem nyomatékosabb is, és sokkal fordulékonyabb.Szereti a kanyarokat, olyan én irányitom a vasat nem ő engem érzésed van rajta.:) Talán a DL 650 kényelmesebb volt szélvédelem szempontjából, de ezt lehet orvosolni egy nagyobb plexivel a versys-en.Utas szempontjából a v-strom kényelmesebb ez tény.Talán ez az egy negatív dolog amit tudok említeni ha összehasonlítom a kettőt. Ha még egyszer döntenem kellene akkor ismét a versyst választanám. Mindkettőre ráakasztották a túra endúró nevet, véleményem szerint a túra stimmel, az endúró már kicsit sántít. :)Egy túra alkalmával voltam vele terepen mert muszáj volt, hát kicsit kemény volt a felfüggesztése, a gumi sem oda való.De ésszel tök járható a relatív durva terep.Sokszor eszembe jutott, hogy ha az előző KLR 600 ban ilyen blokk lett volna, hjajj... :) Szal összefoglalva, az igényednek megfelelően kell választanod.És ki kellene próbálnod mindkettőt.A nyomaték görbéről annyit, hogy a versysé nagyon jó lett hangolva.A big bang szervízben volt egy számítógépes hibaregisztrációm illetve egy teljesítmény mérésem is. Tényleg szép a nyomaték görbéje, 3100 tól kezd igazán nyomatékos lenni 8000/min ig egyenletesen adja a nyomatékot aztán csökken.A leadott max lőerőt 7300 nál adta le 8900 ig.Innen már nem érdemes pörgetni, de mégy lassacskán gyorsulgat azért.Persze ezek számok, igazából a nyergében érzed igazán, hogy milyen.Igazából, ha ezt választod lesz pár muslica a fogad közt, főleg ha már túl vagy a bejáratáson :))Csak megjegyzem, ha anyagiak engedték volna biztos bmw-t veszek ami régi vágyam, de majd egyszer :) Remélem segitettem picit, és nem volatm túl elfogult :) Akkor kellemes izgalmakkal teli választást kívánok, remélem minnél előbb megtalálod az igazit :) Bocs a szófosásért :)
Közben még találtam egy összehasonlított teljesítmény és nyomatékgörbét három motor között. Ami a lényeg, hogy a Versys soros blokkja lelövi a 650 DL "V" motorblokkját nyomatékban.! Erre nem gondoltam volna! +1 pont! :)
Az ábrán a forgató nyomaték Foot-Pound-ba van megadva, amit fel kell szorozni 1,35-el (egész pontosan, 1.3558179483314004) és akkor jön ki a pontos érték Nm-be. A teljes felbontású képet ide kattintva meg tudjátok nézni.
Nálam már csak ez a két lehetőség maradt (DL - Versys), mivel minden konkurens márkát végig zongoráztam. Transalpot kipróbáltam, de a DL sokkal kényelmesebb, jobban éreztem magam rajta.
Amit írtál az a Design! Kétségen felül a Versys formáját nagyon eltalálták a tervezők. Nagyon szép darab. De egy motor vásárlásnál nem feltétlen ez az elsődleges szempont. A mai nap folyamán elolvastam a teszteket a Versysről és az összehasonlító tesztet is a DL-el szemben, de nem lettem okosabb. Minden bizonnyal akkor leszek okosabb, ha megyek egy Versyssel is. :) Azt bírom ezekben az összehasonlító tesztekben, hogy mindig az a vége, hogy "döntsd el magad", hogy melyik a jobb! Végül is jogos, mert mások nem dönthetnek helyettünk... Még egy valami nyilvánvaló lett a számomra. Annak ellenére, hogy a Versys Túraendúró, mégis az utcára tervezték, nem pedig földes útakra. Ez alatt nem a nehéz terepet értem :) Majd elválik... Még egyszer köszönöm a véleményformálásodat és remélem, hogy mások is reagálnak még a végső döntésem előtt! :)
Hát mivel ez egy versyses forum , egyértelmű , hogy ez a moci sokkal szebb és jobb , mint az összes többi együttvéve... :-)
Komolyra fordítva a szót , jól látod a " konkurenciát ", csak még a Honda Transalpot is ide szokás venni , mint harmadik lehetőséget...
Lehet , hogy lentebb ébred a nyomaték a Suzukinál , de ebben sem vagyok biztos , mert ez nem csak hengerelrendezés , hanem vezérlés függő is erősen.
A Versyst éppen az alacsonyabb tartomány felé hangolták a másik két testvérmodellel ( ER-6 F , ER-6 N ) szemben. És az SV is kívánja a pörgetést pedig ugyan az a blokk viszi , mint a V-stromot.
( Ja , és a Huski után minden nyomatékszegény lesz...:-)
Ami sokkal nagyobb különbség közöttük , az a design... A Versys ( szerintem ) egy ékszerdoboz a Suzuki mellett... Ez egy karcsú moci , tele érdekes részletekkel , a fejidomtól kezdve , a jobb oldara kitett hátsó rugóstagon keresztül a különleges hátsó villáig.
A V-strom meg hát... alul kicsit kopasz , felül kicsit ormótlan azzal a doboz szerű fejidommal... egy motor , de semmit nem vált ki az emberből. ( mármint belőlem... huh ezt jól körülírtam... bocsi a tulajoktól , de hátha nem tévednek ide...)
Hát a "sóderessel" azért csak óvatosan , a Suzuki ugyan előre 19"-os kereket kapott , de a Versys elöl-hátul 17"-on gurul , 120 illetve 160-as gumikon , ami nem igazán alkalmas aszfalton kívül semmiféle lazább talajra. ( Kawáéknál ugyan az enduro -nál található , de az csak valami rossz tréfa lehet... )
És a kényelemről még nem is beszéltünk , hiszen mindenképpen fel is kellene próbálkozni mindkét mocira , netán menni is egy keveset vele , és lehet , hogy máris kiesik a listán valamelyik , mert egyszerűen nem jön be , míg a másik netán nagyon bejön , és ez mindenféle számadatnál fontosabb egy mocinál !
A Kawasaki Versys- ről a mai napig semmit nem hallottam! Tavasszal szerettem volna motort venni, de az otthoni tetőcsere miatt elmaradt a motorvásárlás. Én elsősorban a Suzuki DL mellet vagyok, de a tesztek olvasása során rábukkantam a DL riválisára! Az igazság az, hogy nagyon megteccett ez a modell! Nagyon szééép!:) Nem is tudtam, hogy létezik! Viszont én nyomaték-őrült vagyok... És ezt, tudtommal a "V" elrendezésű blokkok adják. A kocsim is Diesel (olajkályha) :)
Tehát... mennyi lehet a különbség? Van valakinek összehasonlítási tapasztalata a Versysben lapuló soros blokkal és egy V elrendezésű blokkal szemben? Olvastam teszteket, de számomra ezzel kapcsolatban nem sok minden derült ki. Lehet, hogy hülyén hangzik, de nekem ez az elsődleges kérdés.
Továbbá. hosszabb utakra-túrákra használnám a szerkezetet és néha bevinném a sóderesbe is. :) Jelenleg egy Yamaha Joggal járok dolgozni (nem is ez a lényeg), de vidéken (a szülőknél) van egy forgalmi nélküli Husquarna TE610- em, amivel a somogybabodi pályákat gyalázom! :)
Ez az én dilemmám jelenleg... V-Strom, vagy Versys????
A fórumot holnap átnyálazom, mert jelenleg nincs sok időm...
Nekem is hangosabb kiengedet kuplungnál de ez természetes, nem tudom hogy jössz e a kawa napra holnap hringre, mert össze hasonlithajuk de nekem sportdob van fönt és igy nem hallatszik.Ird le a rendszámot és megkereslek.
Üdv. Versys123, nekem kiengedett kuplung karnál van a kopogás,fémes zaj. sajnos még most is. Mint írtam beszámolok a szerelésről. Szervizben szétkapták a kuplungot.Jelen voltam.Semmi kopás sehol, semmi elváltozás. Kiemelőkar full jó.Kiemelőtengely jó.Lamellák tökéletesek.Kuplungházon semmi elváltozás.Csapágyazás rendben.Minden simán illeszkedik. Minden jó és mégsem jó. A hangot a szervizben is hallják. Az eddigi normálishoz képest nagyobb fokú rázás is érezhető alapjáraton és menetközben is.A vélemények megoszlanak.Egyik szerelő szerint ez ilyen, a másik szerint kopog. Hát meghallgattam más versys-t is azóta.Nem kopog úgy mint az enyém, sőt...Nem beszélve arról, hogy 10000 km van benne.Amit hallottam abban 18ezer volt. A szitu még mindig ugyan az. Ha behúzom a kuplungot elhalkul a kopogás. Nem tudják sajnos mitől van. Várom mikor hull szét a vas :) Azon kívül, hogy került egy bejegyzés a szervízkönyvembe, nem változott semmi. A kilométerek majd kiderítik idővel a baj forrását.Már ha van.Remélem nincs. Ha még így "elkopog" még pár 100ezer km-t akkor tök jó.
Nekem is van kuplungproblemam, 18.000 van a paripaban, nemreg jott ello a kattogas behuzott kuplungnal. Valoszinu a bowden van elnyuve, mert nem emel ki rendesen, ha allitok rajta, megszunik, de kb 2 hetente huzni kell rajta es mar nem sokat lehet... Szoval rendeltem uj bowdent (6e.), remelem ez megoldja a problemat...
Mekk Elek egyetemes ezermester remek szerkezetet teremtett, mely emberszemnek nem rettenetes teljesen, s lehet egy menetre elkelne, de nem teljesen repes lelkem megszereznem eme remeket. Legyen nekem KAWASAKI-m.
Üdv, nekem semmi bajom a kuplunggal, nem zörög, rendesen kapcsolható. 0-t is rendesen megtalálja. Nekem 24e van a gépben.....Most voltam kötelező szervízen, 35e Ft volt. Olajcsere, fékolajcsere, gyertyacsere (na ez dobott rajta egy kicsit), légszűrőtisztítás és a beállítások. Egészen minimális holtjátékot azért hagyni kell a kuplungon, mert különben nem fog rendesen zárni.
Csangár, szinkronizálás úgy ahogy írtad...
Nekem egyébként valami a sebességmérő műszerben zörög. Hát nem egy nanotechnológiás termék...
Kösz a válaszokat a kuplunggal kapcsolatban :D Hát nem vagyok felhőtlen a kuplung hangjától.A szervizben mondták rá, hogy ez normális, csak a poén az, hogy két nap alatt két versys-es kollégával találkoztam véletlenül.Hát meghallgattam az ő blokkjuk hangját, egyik sem kopogott. Pedig egyikben 15e km a másikban 21e km volt. Ebből asztalverés lesz :) Ha behúzom a kuplung kart alábbhagy a kopogás, eddigi más motoron való szerelési tapasztalataim azt súgják, hogy vagy a kiemelő rudazat kopott meg vagy a rugók fáradtak el. Sokat járok városban, sokat kuplungolok.De nem hiszem, hogy tönkre kéne mennie ettől... Amúgy a szitu nálam is ugyanaz, mint csangárnál, szervizes holtjátékot állít a karon, én meg kicsit vissza mert holtjátékkal egy kalap szar.Csattog a váltó nem emel ki rendesen. Nah még egyszer kösz a válaszokat ennek a végére járok. :)
Kösz a szinkron magyarázatot. Szóval járó motorral a két szívócsatorna között mérik a vákuum eltérést, és addig állítják az egyik pillangót, hogy szinkronban legyenek. - Jól értem?
Szelkrisz, csak hogy örüljé, vazze:)
Nekem speciel nem zörög. Ha zörögne se biztos, hogy feltünne az általános csörömpölésben. Esetleg nézesd meg szerelővel.
Az én kuplungommal meg az a baj, hogy állítólag nem emel ki rendesen, ezért szervízkor a kuplung kart mindíg visszaállítják a legtávolabbi pozícióba. Én meg szervíz után vissza az általam megszokottba. Kicsit ugyan rúg ha sebességbe teszem, de más baja nincs.
http://www.szatuna.hu/szelterelo/termekek/motorplexi Írtam nekik levelet, jó lenne ha benne lennének egy versys plexi legyártásában.Természetesen egy nagyobb méretűről lenne szó mint a gyári alap. Sajna a listájukban nincs versys. Ha hajlanak rá, lemennék a vassal a méret és a felfogatás miatt.Hátha kell másnak is, elég jó áron gyártják és jónak tűnik.