Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Varshi Creative Commons License 2006.01.17 0 0 375

Új vedánál nincs lényegi engedmény, ez tök bevett dolog. (Sőt, a bevezetés után meg is szokták még emelni egyes márkáknál.)

 

Én úgy kaptam ingyen metálfényt és riasztót (kb. 120e HUF kedvezmény a 4.2 millás Stilómra még 2001 decemberében, hogy apám a kereskedés üzleti partnere x éve, és egy új Puntót már vettünk nálunk kb. 3 milláért 1 évvel előtte...)

Előzmény: DKori (374)
DKori Creative Commons License 2006.01.17 0 0 374
Ja majd elfelejtettem :-)...nekem sem beszéltek árengedményről...bár én csak úgy "nagy általánosságban" érdeklődtem (nem mondom, hogy nem teccik a gép, de nem töröm cserén a fejem...főként anyagi okokból). Szerintem kb egy metálfény felárat lehetne belőlük kicsikarni (vagy ezzel hasonló értékben mást...pl.:riasztó), de egetverő engedményekre ne nagyon számíts szerintem.
DKori Creative Commons License 2006.01.17 0 0 373
Szia ismeros!
Bár én is az ezüsttel mentem, szerintem nem feltétlen vertek át minket...mivel én 8.-án mentem a géppel, ez lehetett 'annyira az eleje" a nyílt7nek, hogy a tuningboxot csak később hozták nekik bele (legalábbis én "yohiszemű" vagyok :-)).

Nyilván csökken egy autó motorjának az élettartama BÁRMILYEN tuningról is beszélünk. Én sem azt állítom, hogy ez a tuningbox "rizikómentes" dolog...csak azt mondom, hogy nyugodtabb szívvel bele teheti az ember, mert szerintem pl.: ha már a 0km-es autódat megchippelteted, akkor (pláne egy vadiúj szériánál) ha a gari idején (asszem kb2 év) kiderül, hogy valami gyári gubanc van a motorral (esetleg gyári hiba, amit orvosolniuk kellene!!!), akkor szerintem ha a márkaszervíz "kideríti", hogy chipes a géped, akkor igyexik kibújni kötelezettsége alól..."ugrott a gari"...és nem csinálják meg a gépet. Ettől a megoldástól jobb szerintem, ha "eleve velük tuningoltatok", így a garancia is megmaradhat. Ebből a szempontból újautó esetén talán szerencsésebb dolog ezt választani, ha az ember eleve tuningolni akarna.

ui.: egyébként én hallottam, olyat is, hogy az 1.4 8v (77le)-ről meg "le lehet vetetni a gyári folytást (?!)", hasonló áron, és akkor kb 100le-t fog tudni (gyakorlatban ilyet nem láttam, csak hallottam róla...ne kövezzetek meg érte ha nem így van :-)).
aTom_DJ Creative Commons License 2006.01.17 0 0 372
Az élettartamot úgy értettem, hogy akkor nő, ha minnél kisebb teljesítményen megy, a maximumhoz képest!
Varshi Creative Commons License 2006.01.17 0 0 371
TDi, persze...
Előzmény: ismeros (370)
ismeros Creative Commons License 2006.01.17 0 0 370
Mi az a Tri? Vagy Tdi akart lenni?
Előzmény: Varshi (369)
Varshi Creative Commons License 2006.01.17 0 0 369

Nem. A több lóerővel csökken. ;))

 

Amúgy már csak azért is ebből a szemszögből kell nézni, mert valszeg csak gyárilag tudja teljesíteni az EURO4-et. Anélkül meg mostanában kihozni egy kocsit piaci öngyilkosság. (A P-Boxszal valszeg a zöldkártya még meglsz, de az EURO4-es (talán a 3-ast is??) normákat szerintem izomból buktad.)

 

A másik: nem lineáris a kapcsolat, illetve a romlás a szennyezőanyag-kibocsátá és az élettartam terén a lóerőnövelésnél. Míg az első +20 valszeg nem gond (még garit is ad rá a FAM), addig a második +20 (szumma +40) már igencsak amortizál, és a köv. +20 (ez már persze nem csak chip) már hamar kikezdi a leggyengébb láncszemet a sorból, többnyire első körben a kuplungot.

 

A fenti számok alapból erősebb motoroknál nagyobb, biz. alkatrészeket cserélve még tovább feszíthető a rúd. Ültem már gyárilag 110 lovas 1.9-es TRi-ben, ami 220 lóra volt húzva, és üzembiztosan ment utcai autónak is! Igaz, cserélni kellett pár gyengébb cuccot benne, de az autó vételárának 10%-a körül volt az összes költség. Cserébe füstölt, mint a disznó.

És nevetséges, de még így - katalizátor nélkül! - is átment "kenés" nélkül a zöldkártyán. No comment.

aTom_DJ Creative Commons License 2006.01.17 0 0 368

Tudnak az olaszok erről egyáltalán, hogy nálunk ilyen tuningal is lehet venni :)?

Biztos, hogy többet tud a motor, mint ahány lóerővel adják, de így legalább nő az élettartam gondolom.

Pith Creative Commons License 2006.01.17 0 0 367

Szerintem nem rossz a műszerfal, nekem még a kapcsolók is tetszenek. Kicsit olyan mint egy 307-esben. Az mondjuk igaz, hogy a középkonzol geometriája váratlan látvány a kocsi külseje alapján.

 

Futómű: határozottan jobb, ki merem jelenteni. Hogy miért?

- alapban 15 colos és szélesebb -> nem esik bele a kátyúkba

- jobb zaj és rázkódás szigetelés

- nagyobb önsúly (a futóműhangolásnál alapprobléma az, hogy az egész önsúly-összsúly tartományban jól kell működnie, így egy kiskocsi baromi kemény lesz üresen, telepakolva viszont hintázós. Ha nő az önsúly, akkor kisebb a terhelés és az összsúly relatív aránya, így állandóbb a futómű karakterisztikája)

- és a lényeg, hogy hátul már nem merevtengelyes, mint a szénásszekér, hanem csatolt lengőkaros. Ez szintén nem egy extra dolog, de egy könnyű hátsóval rendelkező kiskocsinál jó megoldásnak tartom, nem pattan meg keresztirányú útbordákon.

 

Egyébként én PII-vel voltam már nagyon komoly szerpentineken (Korzika, Szardínia) és értem, hogy miért így van hangolva. Iszonyú állat, úgy megy mint egy sínautó, pedig gyári alum van 185/65-tel. Ja, és az úthiba, mint fogalom nem létezik harmadrendű hegyi utakon sem...

 

Ha pesti vagy, akkor a Nero M5-t (Gyáli út) ajánlom melegen, nagyon rendesek voltak mindig velem. Két tesztautójuk van (emo és dyn), mindegyik dízel.

Előzmény: fabris123 (356)
ismeros Creative Commons License 2006.01.17 0 0 366
Nem is állítottam az ellenkezőjét!
Nekem is 1ből gyanús volt,h akkor miért nem mindjárt 1 90 lovasat tettek alám?
Lehet,h nekik nem jutott? :))
Előzmény: Varshi (365)
Varshi Creative Commons License 2006.01.17 0 0 365

Ez nem optimalizálás vagy hangolás (amit a "tuning" (a "to tune" igéből) jelent), ez valszeg csak egy P-Box vagy vmi hasonló.

(Az se sokkal jobb, ha a csatlakozón töltik fel a programot: tutira nem az adott darab motorhoz fékpadi mérésekkel  - 2 napon keresztül hangolva (az a rendes tuning!!) - csinálják, hanem kb. 5 perc alatt becsavarozva/uploadolva.)

 

És ez a "ez gyári, meg erre garancia van, tuti nem árt" témát el kell felejteni: egész egyszerűen 2 év alatt (amíg a gari tart a kocsira) még valszeg kevesebb problémát okoz a motorban, mint amennyi pénzt egy alapvetően pár ezer forintos anyagigényű szerkezetet ilyen áron eladva nyernek...

Tehát az is feltehető, hogy mesze nem maxra van húzva, egy jobb chiptuning program feltehetően többet hozna ki a kocsiból kis odafigyeléssel, és kb. hasonló szintű veszélyekkel, meg valszeg kevesebb füstöléssel. De ugye azt esetleg felülírja a szerviz egy "rejtett szoftverfrissítéssel" (ezekkel szokták a visszahívásokat megúszni).

 

Gondoljatok bele, srácok, ha ez nem valami "helyi kalózkodás" lenne :), lásd ugyanez a Seatoknál/Skodáknál (tőlünk nyugatabbra nincs ilyen!!), akkor már a gyárból úgy jönne ki, hogy simaturbós Grande 90 LE, vált.geo.turbós 105 LE, ugyanazon az áron, és mennyivel jobban mutatna már a konkurensekhez képest. ;))

Előzmény: ismeros (364)
ismeros Creative Commons License 2006.01.17 0 0 364
Egy lightosabb chip nem jár fogyi növekedéssel.
Azt inkább motor optimalizálásnak hívják.
Előzmény: aTom_DJ (360)
ismeros Creative Commons License 2006.01.17 0 0 363
Hello!
Az 5 ajtós szürke volt nekem is!
Akkor vagy Neked,vagy nekem lódítottak.
Esetleg idő közben került be a chiptuning.
Neked sem akartak engedni az árból? ;)
Előzmény: DKori (357)
Csizi PII Creative Commons License 2006.01.17 0 0 362
A szavatosság 250e-ig szól.
Előzmény: aTom_DJ (361)
aTom_DJ Creative Commons License 2006.01.17 0 0 361
Most kapcsolok, hogy kicsit érthetetlenül írtam le a dolgot.... Azt akartam mondani hogy kb 100ezerig szól a garncia, mert két év alatt úgysem megy vele senki többet! Ez nem haszongépjármű :)!
aTom_DJ Creative Commons License 2006.01.16 0 0 360
Jó akkor tegyük fel, hogy kihozzák ugynazt a teljesítményt, a garancia viszont csak 00ezer km-ig szól, és a felhúzott motor a gyári 250ezer helyett lehet hogy csak 150ezret bír! De az is lehet, hogy nem viseli meg, csak a turbot, de az sem olcsó mulatság. Lehet, hogy majd én is rakatok bele chipet jövőre, attól függ, hogy mekkora fogyasztás többlettel jár.
DKori Creative Commons License 2006.01.16 0 0 359
Szerintem simán elérheti a 90lovat...gondoljunk csak bele: én láttam a neten olyan céget, ahol 100lovat hoznak ki a "régi" 1.3as 70le-s MultiJetből chipppel. A nyomatékról is hasonló a véleményem, mivel a 75lovas 190Nm-es gyárilag 1750nél...így a kettő dízel nyomatékgörbéjén nem is az a +10Nm láccik, hanem az, hogy a 75lovas nyomatéka a maximum után drasztikusabban csökken, mint a 90lovasé. Inkább azt furcsállom a dologban, hogy mivel ez "gyári" így a garanciát is vállalják a többletterhelés ellenére. Tény, hogy a dieseleken nagyot dob egy chiptuning, de ehhez a turbónyomást is növelik...amivel szerintem drasztikusan csökkenhet a motor/turbo élettartama (minden esetre "imponáló", hogy 70ezerért betetethetek egy "csomagot" ami 90le-t hoz ki a motorból úgy, hogy nem kell félnem a garancia elvesztésétől...). Persze ez a 90ló szerintem azért "sosem lesz" olyan, mint a Tied 90lova...mivel neked változó geometriás a turbód, így azt sejtem, hogy a Tied a nyomatékosabb...viszont pörgetve már eltörpülhetnek a különbségek. Minden esetre szerintem nem egy rossz alternatíva, hogyha nem tellik/nem akarunk az erősebb dieselre áldozni, de azért szeretnénk egy kis plusz teljesítményt.
Előzmény: aTom_DJ (358)
aTom_DJ Creative Commons License 2006.01.16 0 0 358

Szerintem tuningboxszal nem éri el a 90 lovat, meg a nyomatéka sem lesz 200Nm.

Azért kipróbálnék szívesen egy tuningboxos erősebb változatot!

Előzmény: DKori (357)
DKori Creative Commons License 2006.01.16 0 0 357
Hello ismeros!

Képzeld én is gyöngyösi vagyok!!! :-)
Nekem jelenleg PII-esem van (3ajtós).
Mint, ahogy már lejjebb azt leírtam...én is vezettem a Grande-t...ha már itt tartunk melyik tesztautó a "tuningboxos"? Én az ezüst 5ajtóssal mentem (múlt vasárnap...tehát a 2. nyílt napon), arra nekem azt mondták, hogy a gyengébbik MultiJet (sőt...kérdésemre, hogy "ez akkor a 75le-s?", azt mondták, hogy ez a gyengébbik 1.3-as a 70 (?!) lovas). Alacsony fordulaton nem nagyon volt ereje...de kb 2000től egész szépen meglódult...bár, most, hogy olvasom amit írtál, jó lenne tudni, hogy vajon 75 vagy 90paci volt-e a gépben.
Előzmény: ismeros (349)
fabris123 Creative Commons License 2006.01.16 0 0 356
Nem csoda, hogy a 4 milla körüli változatokat viszik, mert a jelenlegi benzinesek nem érnek semmit ilyen súlyú kasztni mellett, a 90LE-s dízelt meg nem lehet az alapfelszereltséghez venni, csak a Dynamictól felfelé. Úgy meg már elég húzós az ára. Nekem a germanoid féle középkonzol nem tetszett benne igazán, a régi Puntóké sokkal egyedibb és szebb volt ez szerintem nagy visszalépés a beltér kinézetében. Mondjuk az összement csomagtartó se volt jó ötlet de ezeket és a magas árat leszámítva más baja tényleg nincs. Puhább azért valamivel a futómű az úthibákon mint a korábbi Puntóké? Nekem Puntó II-m van, és a legjobban az idegesít benne, hogy marhára ráz az úthibákon. Ja, jó volt a helyi márkakereskedés: múlt hét előtt voltam kint nyilt napon, hogy kipróbáljak egy dízelt. 1 azaz egy tesztautójuk se volt (nyilt napon!) amivel lehetett volna menni. A csajszi megígérte, hogy a jövő héten (ami az előző volt) amikor megkapják a dízelt szólni fog telefonon. Azóta hív, jó kis szalon...
Előzmény: Pith (355)
Pith Creative Commons License 2006.01.16 0 0 355

Hallo-hallo,

 

Csatlakoztam én is pénteken a tesztelők táborához, és egy kollégámmal meglátogattuk a Nero M5-t a Gyáli úton (Bp.). Itt vettem a jelenlegi gépemet is (PII Emo 3a), és lám-lám pont sikerült beparkolni egy PIII Emo 3a tesztautó (1.3 Mjet 90hp) mellé. Igaz az nem jégkék volt, hanem valami "felhőlilás-kékes", de biztos van hivatalos szép olasz neve is.

Amíg vártunk addig alaposan "szétszedtük" a szalonban lévő autókat, és tényleg meg tudom erősíteni az eddig írtakat: szebb, nagyobb, igényesebb - komolyabb minden részletében. Újrapozícionálták az egész autót, ez már kicsit gazdagabb rétegnek szól... Ezt a kereskedő srác is megerősítette, és mondta, hogy még az erős árképzés ellenére is a drágább - 4 milla körüli/feletti változatokat viszik.

A design hibátlan - a szalonban volt egy narancsszínű is, hát igen... Fájt, hüpp-hüpp. 

Én vezettem elsőnek, első feladat a parkolóból való kicentizgetés volt, a City gomb ebben is jól működik. Aztán főútra kifordul, kettesben gázt ad, és... semmi. Még nem vezettem ilyen minidieselt, eddig azt hittem, hogy alacsonyan is megindulnak.  A nyomatékgörbéje szerint alapjáraton úgy húz elvileg, mint az 1.2 16V 4000-nél, de nem. Viszont 1800-tól kárpótol, tol rendesen 3500-4000-ig:) Elég rugalmas minden fokozatban, nem sokat kell kapcsolgatni, 80-nál hatosban 1500-öt forog - gyorsításra viszont gondolni sem lehet ilyenkor. Az üléspozíció itt is legalább olyan magas, mint a PII-ben, ami ugye nem tesz jót a spotos feelingnek, de a helykihasználás optimális. Az ülések kicsit keményedtek, de majdnem ugyanolyanok, talán kicsit jobban tartanak, mert az ülőlap eleje meg van picit emelve.

A műszerfal sokat komolyodott, szép azzal a szálcsiszolt hatású betéttel. A kormányon valamilyen eszement fogásjavító élek, dudorok vannak 10:10-nél, valaki magyarázza majd el, hogy miért... A kerek légbeömlőket én is sajnálom, de ehhez a műszerfalhoz a szögletes megy jobban, ez van:( A kerek különben is az Alfától jött, most visszaadták:)

Fék brutál, nem is kell rálépni, csak gondolni rá. Váltó perfekt, aki rövidebbet akar, az vegyen sportautót. A futómű is állat, jót tett neki a 15"-ös kerék meg az a pár szilent. Viszont kicsit feszes maradt - gondolom kellett a magasság miatt is - , szerintem  1 személlyel ez is szívás lesz a pesti utakon. Legalább a hátsó tengely nem merev, így a kiálló villamossíneken áthajtva sem pattogott el a hátulja.

Jól össze van rakva, nem zörög sehol (még a hátsó ablak sem, mert nem nyitható:), egy-egy csatornafedélen áthajtva megmutatja,  hogy van benne anyag is.

Nagyon vártam, hogy sokkal csendesebb lesz, de nem igazán éreztem... A motor elég rendesen behallatszik, elég béna dolog a Fiattól, hogy nem áldoznak hangszigetelésre, pedig ezzel nagyon meg lehet dobni minőségérzetet. (-> lásd Megane II, kívülről csattog-zörög, bent pedig olyan mintha légpárnás hajóval közlekednél) Jó-jó, azért nem olcsó és nehéz is lesz tőle az autó...

 

Összesítve: 5 csillag nálam, de drága, kicsit hangos (lehet, hogy csak a dízel?), és még mindig túl feszes a futómű (ez persze relatív, az utakon is múlik). A fogyit 6l-re monta a srác (1 hete van meg nekik, csak tesztvezetésre).

 

Találtam azóta egy jó cikket is, aki nem ismerné még:

 

http://www.automagazin.hu/szamok/aktualis/cikk042.html

 

 

Üdv,

Pith

 

Előzmény: ismeros (349)
aTom_DJ Creative Commons License 2006.01.16 0 0 354

Tehát felhúzzák a motort 90lóra!

Szerintem azért az nem olyan, mert attól még egy sima turbo marad benne, biztos, hogy nem megy úgy, mint a változó geometriájúval!

Kíváncsi leszek, hogy milyen chip tuningok lesznek majd a kis dízelekhez :)

Előzmény: ismeros (352)
alázógyík Creative Commons License 2006.01.16 0 0 353
Ez olyan, mint a vw konszernél P-Box. Gyári tuning dieselekhez plussz pénzért garanciával.
Előzmény: aTom_DJ (351)
ismeros Creative Commons License 2006.01.16 0 0 352
Sajnos nem tudok semmit róla.
Felajánlották,hogy ezt is beteszik + 70.000 Ft-ért.
Gondolom csak fel kell csatlakoztatni az elektronikára,aztán bármikor le lehet szedni.
Előzmény: aTom_DJ (351)
aTom_DJ Creative Commons License 2006.01.16 0 0 351

Mi is ez a tuningbox???

Ajánlom, hogy próbálj ki egy gyárilag 90lovasat, bár 2000-es fordulat alatt attól se várj csodát, viszont utánna meglepődsz :P!

Előzmény: ismeros (349)
rígel Creative Commons License 2006.01.16 0 0 350
Nem csak Gyöngyösön van így, megnyugtatlak. Egyes helyeken kiemelkedően pofátlanok, máshol viszont normálisabbak. Én három kereskedést látogattam meg, és csak a harmadiknál tudtam normálisan beszélgetni az értékesítővel.
Volt pl. olyan hely, ahol nagylelküen felajánlották azt a 60eFt-ot kedvezményként (persze azt is nagy nehezen) , amit amúgy is érvényesíteni kellene az áfa csökkentés és a regadó növekedés eredőjeként! Szánalmas
Előzmény: ismeros (349)
ismeros Creative Commons License 2006.01.16 0 0 349
Hello!
Én is kipróbáltam a Grandét.
75 lovas multiJet volt tuningboxxal (érthetetlen számomra miért nem egy 90 lovas)
ami elméletileg 90 LE-volt felhúzva.
Engem nem igazán győzött meg.Mostani kis előkamrás 1.9 TD Tipom is simán megy így.
Igaz ez alulról jobban megindult,de nem estem hasra tőle.Többet vártam.
Kérdeztem az eladó srácot,h mennyi engedményt tud belőle adni,azt mondta semmit.
Pfff...
Ez Gyöngyös.
Lehet,hogy a változó geo-s turbó azért jobban "repíti"?
A fék viszont első osztályú az új Puntoban!
aTom_DJ Creative Commons License 2006.01.14 0 0 348

Amikor mi vettük még sehol nem volt :)!

De mivel, hogy az egyik biztosítóval szerződésben van a grande, csak azt kellett megkérdezni, hogy mennyi lenne rá.

Szerintem nem lenne olcsóbb sehol!

Előzmény: fabris123 (347)
fabris123 Creative Commons License 2006.01.13 0 0 347
A netrisk.hu-n már számoltathatsz a Grandére cascót én is ott néztem meg hogy mennyi lenne. A biztositas.hu-n még nincs a választható kocsik között.
Előzmény: aTom_DJ (345)
aTom_DJ Creative Commons License 2006.01.13 0 0 346

Szerintem is, pedig nem rossz autó az!

 

Előzmény: fabris123 (343)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!