Ha már van biztonságérzeted hullámzó vizen, szélben, akkor jó eséllyel nekivághattok. Az a fontos, hogy előtte legyen gyakorlatod olyan vizen, ami kívül esik a komfortzónán. Egészen más egy nyugodt folyón vagy tavon lapátolni, mint a hullámzó tengeren. Én már voltam hatos szélben az Al-Dunán, mégis nagyot néztem, mikor jött szembe velem a tengeren az első olyan hullám, ami magasabb volt nálam.
Szóval próbáljátok ki magatokat először nagy szélben olyan helyen, ahol baj esetén van hova menekülni. Ha a főpróba sikerül, akkor nagy valószínűséggel ott se lesz baj, ahol már csak magatokra szamíthattok. Ja, es a helyi szabályokról nem árt érdeklődni!
Nulla tengeri tapasztalattal, szerintetek két egy személyes tengeri kajakkal meg lehet kockáztatni egy ilyen kb. 2x5,5 km-es utat oda-vissza az Adrián (Krk és Cres sziget között)?
Van esetleg valamilyen jogi korlátja egy ilyen túrának? Pl. ha jól emlékszem van valamilyen maximum távolság, hogy mennyire lehet eltávolodni a szárazföldtől. Borulás esetére milyen mentési gyakorlatot kellene elsajátítani az eszkimózáson kívül?
A kősarkantyúk és gátak burványló vizét én is elkerülöm a portyával.
De tényleg csak bátorság kérdése a dolog, mert elég égő volt pl., mikor Suránynál átsunnyogtam a váci oldalra, hogy elkerüljem a nagy sarkantyút, egy csapat kiscsóka meg óvatosan ugyan, de simán átment a legdurvább részen...
Mondjuk annyi kiegészítést tennék az előzőhöz, hogy unokatestvéremet is rábeszéltem egy Robbe-ra, ő (még) nem rakott bele deréktámaszt. Nem tudom ezen múlik-e, de ő rendszeresen borult a kősarkanytúk mögötti örvényekben, így nem is nagyon mer hideg időben evezni. Szerintem a technikáján és bátorságán kellene csak feljesztenie, aki K1-ben vagy portyában stabilan evez, annak ez abszolút stabil hajó. tehát minden relatív. :-)
Üdv, csak a K1 mellé mit? hozzászólásra reagálnék. Dunára jó szívvel ajánlom a Robbe 2 kajakot, amit újként, üvegszálas változatban (hazai utángyártásból) rendszeresen árul Harangos János, Ráckevén. (Nem tudok más forrásról)
Nekem van ilyen is, és ebben szeretek legjobban evezni, bár a Wind Solo egy fokkal talán stabilabb, de lehet csak azért van ez az érzésem, mert a WS-ben a térddel rendesen ki lehet támasztani.
A Robbe 2 inkább olyan portya üléshelyzetű, de a hajótest sokkal stabilabb. Én deréktámaszt is raktam bele, télen is gond nélkül használom. Dunán minden körülmények között biztonságos.
Én a kérdésedben említett "Tahe Marine" részhez tudnék hozzászólni az eddigi válaszok fényében is: télre mi jó mi nem stb..
Én a Thahe M Wind Solo-t használom. (legtöbbet eddig: Duna)
Most szilveszterkor és újév napján is használtam a Dunán. Igaz azon a két napon nem volt minusz, de szeles borult volt felénk 5..8 fok körül. Ennek a hajónak (PE 505cm, 54cm széles) meg van az a tulajdonsága hogy erős vastag PE, olyan magasított a beülőnél. Amolyan "torpedó" érzés amikor beleül az ember és tán mindezektől melegebb is - valszeg persze ez inkább amolyan érzet, úgy bwburkolja az embert. Azért evezni is kell.
Ha itt a fórumon rákeresel a keresés (saját) mezőben sokat találhatsz erről is meg a Seabird Discovery-ről is amiket írtunk már.
pld a Tahe WS az 505/54 - es méretével jobban közelíti a tradicionálisabb Dunán használatos kajakok (K-1, portya..) teljesítményét, tulajdonságait mint sok más tengeri kajak amely szélesebb és/vagy rövidebbek, ám mégis azoktól jóval stabilabb én videózni is tudok belőle. Azért billegősebb mint sok más tengeri, de szerintem annyi kell is. /részletek a mult kommentjeiben..
Szeretnék idénre a a Csepeli K1 mellé egy tengeri túra kajakot (főleg Dunára). 250-270 ezerbe meg kellene állnia. Én a Tahe Marine kajakokat néztem, vagy esetleg a Seabird Discovery-t. Tudnátok segíteni, hogy mit érdemes ennyiért venni (vagy esetleg, hogy mit nagyon nem érdemes)? Előre is köszi a segítségeket!!
Obiban vehetsz 1,5 cm vastag polifoamot folyóméterre árulják. Palmatexszel 3-4 rétegben összeragasztva kész a faragható blokk. Nagyon tartós, én ülést faragtam belőle.