http://www.auto2.hu/cgi-bin/frame.plx?mode=detail&gid=144&iid=1873&brand=Renault&mode=detail&type=144&modell=&hengeru1=0&hengeru2=1600&LE1=&LE2=&ar1=&ar2=&ajtok=
ha ilyen volt a megane akkor az szarabbul megy mint a 75LE punto :)
Nekem most kellett döntenem, és egyszerű volt. A gP nagyonmegtetszett, a classic nagyon csúnya lett előröl, a swift elég jól néz, biztos vagyok benne hogy amennyire megy az is elég lenne nekem, de amekkora méretei vannak az nevetséges és ahozképest drága is, így aztán egyszerű volt a választás. illetve sokat gondlokodtam azon hogy 1.4 Benzin GP vagy 1.3MJT végülis a fogyasztás miatt maradtam a 1.3-nál. És most hogy mentem már vele egy kicsit nem bántam meg. Teljesítménnyel is meg vagyok elégedve, kevesebbet vártam töle...
Ha most kellene autót vennem és a két autó között nem lenne oly sok forint külömbség akkor erősen elgondolkoznék rajta hogy mit vegyek. Nekem a belsejével nem volt problémám, valóban kopogós a műanyag de a Suzyban is az van meg egyébként sem szoktam kopogtatni.
DirtyBob: Nemtudom hogy a Swiftes mit akart de a nyáron mikor mentünk a Balcsira ráálltam a 160-170-re klímával hát nem sokan (mercedes BMW) toltak le a belső sávból. Ezt a motort póróbáltam a Swiftben. Nagyon nem győzött meg. A benzines Swift sokal jobban megy persze ha pörgeted mint ez a kis Dízel.
A multkor 3 hármason mentem Miskolc felé110-120 között. Utólértem egy 15-ös dízel Megant aki olyan 90 körül mehetett. Viszaraktam 4-be majd kimentem előzni de a hülye Megonos is odalépet és nem engedett el. Ekkor raktam vissza 3-ba és már mindjárt előtte is voltam csak 140-nél raktam 4-be.Tudom nem szabályos de nagyon fel tudnak az ilyenek idegesíteni. Mikor már jó messze jártam tőle akkor visszaáltam a 110 120-ra.
Hát pegig igyvolt, ja és éppen fordítva volt én megáltam 130-nál, amikor is utolért és leelőzött, aztán lelassultam vissza 90-re ugye mert arrafelé sok a rendőr, meg ugye be is kéne járatni még a hépet igy inkább "totyogtam" tovább...
Hát én meg a benzines swiftnél nem éreztem hogy olyan jól menne, pedig pozitívan áltam a dologhoz mikor kipróbáltam.
[i] 3500 fölé de ha gyorsítani kell viszaváltasz a fodulatszámmérő 400 fölött és nincs az az 1.3 -s dízel ami lehagyna.[/i]
És erre a következtetésre hogy jutottál?
Az lehet, hogy pontosan számon tartja, hogy mennyi ideig tartotta nyitva az injektorokat, de benyanyomásnak, illetve kerékátmérőnek (a megtett út számolásához) valszeg csak valami elméleti érték van beledrótozva, amik pár %-al eltérhetnek a ténylegestől.
Az 1.4 16V motor csak meglehetősen drága felszereltségi szinttől lép be, sajnos...
Én nem tagadom hogy kívülről jól néz ki a GP de benzin motorok tekintetében nyomába sem ér a Swiftnek. ha olcsóbb lenne és lehetne benne venni a régi 1.2-es vagy az újabb 14 16v-s motorokat akkor meggondolnám hogy mit vegyek.
Lehetene bele venni 1.4 16v-s motort akkor meggondolnád?
Hát akkor már gondolhatod is... mert ha jobban megnézed, az 1.4 16v-s motort igenis lehet GP-vel kapni... :-)
Amúgy kényelem tekintetében GP és a régi punto is a kategóriájában verhetetlen... egyszerűen minden kézreáll benne, már sok kocsit próbáltam, de ugyanezt a kényelmet és kézreállóságot még egyetlen más autóban sem tapasztaltam.
A régi Swifttel összehasonlítva csak az érzésemre tudtam hagyatkozni mert már lassan egy éve nem vezettem de azért él még az emlék. Ezért írtam hogy "megkockáztatom".
Én nem tagadom hogy kívülről jól néz ki a GP de benzin motorok tekintetében nyomába sem ér a Swiftnek. ha olcsóbb lenne és lehetne benne venni a régi 1.2-es vagy az újabb 14 16v-s motorokat akkor meggondolnám hogy mit vegyek.
DirtyBob: Azt erősen megkérdőjelezem hogy te azzal a dízelmotorral lehagynád a Swiftet a pályán hogy ha a Swift is "versenyezni" akar. A hangsúly az akaráson van lehet a Swiftes csupán 130-al akart menni de te totyogtál előtte 90-el. Mikor gyorsítottál ő ráállt a 130-ra. Ugyan ezzel a motorral próbáltam a Swiftet kipróbáltam de abban nem ment olyan jól mint a két benzines. Azt megint nem értem hogy miért kell mindig széttaposni hogy mennyen. Ha kényelmesen csöndesen (ez a dízelekről nem mondható el) akarsz vele csorogni nem mész vele 3500 fölé de ha gyorsítani kell viszaváltasz a fodulatszámmérő 400 fölött és nincs az az 1.3 -s dízel ami lehagyna.
Namost a vezérlés is töredékmásodpercenként változtatja a befecskendezést, nem? (Hát "robbanás" is van egy mp alatt?) Mivel a jelek digitálisak, diszkrét értékek utaznak jelek formájában, de simán interpolálhatók a görbék, nem? Egy a fenti rendszerhez szükséges jelsűrűségből már illendő valami korrekt mérést tudni...
Természetesen lehet tévedés, de nekem mégis fix értékkel szokott kevesebbet mutatni, mint amit a kútnál tankolok, illetve ami eltérés van az egyes számolt adatok között, az kisebb, mint amekkora szórással egy bizonyos fix. szintig mindig fel tudom tölteni a tankot (mindig ugyanoda, hogy korrekt legyen a számítás).
De nem tudom hogy működik. A lényeg, hogy mindenkitől hallottam, hogy csal egy kicsit. De a pillanatnyi tényleg csak nevelő célzattal van, iszonyú idegesítő különben mindig azt nézni, tudom, kapcsoljam át valami másra :-)
> Égnek áll a hajam, mikor a lámpánál a gázra lépve a pill. fogy. felemegy majdnem 25 literre! Amúgy lehet rossz a szenzor?
Mér lenne rossz?
Gondolj bele, hogy működik/működhet a számítás. Csak egyszerűen az a tört, ami a pill. fogyasztást jelöli: liter/100km -- ha ezzel a gázpedál állással/sebességben haladsz 100 km-t.
(Egyhelyben állva 25-nél nem ír ki többet, lásd majd a lenti számításnál a nullával való osztást, sok kocsi ilyenkor liter/óra (!) mértékegységre vált át!! Hisz nincsen valóban megtett km.)
Vili? Ha ugyanazon gázpedálllás mellett haladsz, de 1-esben vagy 5-ös helyett, akkor ugyanannyi benzin ömlik a motorba, de lassabban haladva sokkal kevesebb a megtett km!
--> emelkedik a fogyasztás, ha x liter üzemanyag elégetése után elvégzed az "x liter" per "megtett km-ek" osztást. Érthető ez így?
Ha belegondolsz, akkor egy helyben állva is elautózhatsz 30-40 liter benzint (bár ehhez majdnem egy nap kell :), és ezt a litert elosztva 0 megtett km-rel közel végtelen(!) fogyasztást érhetsz el. :))
Mondok egy másik példát: erősen gyorsítasz, és majdnem 20 litert ír ki arra a mondjuk 10 mp-re. Ha valóban így mennél végig, és a teljes tank elfogyasztásáig végig ezt csinálnád, hogy padlófék, felgyorsít, fék, gyorsít... akkor a kútnál is 20 litert tankolnál megtett 100 km-enként...
ezzel tisztában vagyok, de akkor is sokkoló. És sokkal többször mutat extrém magas értéket, mint extrém alacsonyat, ezért magasabb a mutatott átlagfogyasztás, mint az általam számolt.