A régi Swifttel összehasonlítva csak az érzésemre tudtam hagyatkozni mert már lassan egy éve nem vezettem de azért él még az emlék. Ezért írtam hogy "megkockáztatom".
Én nem tagadom hogy kívülről jól néz ki a GP de benzin motorok tekintetében nyomába sem ér a Swiftnek. ha olcsóbb lenne és lehetne benne venni a régi 1.2-es vagy az újabb 14 16v-s motorokat akkor meggondolnám hogy mit vegyek.
DirtyBob: Azt erősen megkérdőjelezem hogy te azzal a dízelmotorral lehagynád a Swiftet a pályán hogy ha a Swift is "versenyezni" akar. A hangsúly az akaráson van lehet a Swiftes csupán 130-al akart menni de te totyogtál előtte 90-el. Mikor gyorsítottál ő ráállt a 130-ra. Ugyan ezzel a motorral próbáltam a Swiftet kipróbáltam de abban nem ment olyan jól mint a két benzines. Azt megint nem értem hogy miért kell mindig széttaposni hogy mennyen. Ha kényelmesen csöndesen (ez a dízelekről nem mondható el) akarsz vele csorogni nem mész vele 3500 fölé de ha gyorsítani kell viszaváltasz a fodulatszámmérő 400 fölött és nincs az az 1.3 -s dízel ami lehagyna.
Namost a vezérlés is töredékmásodpercenként változtatja a befecskendezést, nem? (Hát "robbanás" is van egy mp alatt?) Mivel a jelek digitálisak, diszkrét értékek utaznak jelek formájában, de simán interpolálhatók a görbék, nem? Egy a fenti rendszerhez szükséges jelsűrűségből már illendő valami korrekt mérést tudni...
Természetesen lehet tévedés, de nekem mégis fix értékkel szokott kevesebbet mutatni, mint amit a kútnál tankolok, illetve ami eltérés van az egyes számolt adatok között, az kisebb, mint amekkora szórással egy bizonyos fix. szintig mindig fel tudom tölteni a tankot (mindig ugyanoda, hogy korrekt legyen a számítás).
De nem tudom hogy működik. A lényeg, hogy mindenkitől hallottam, hogy csal egy kicsit. De a pillanatnyi tényleg csak nevelő célzattal van, iszonyú idegesítő különben mindig azt nézni, tudom, kapcsoljam át valami másra :-)
> Égnek áll a hajam, mikor a lámpánál a gázra lépve a pill. fogy. felemegy majdnem 25 literre! Amúgy lehet rossz a szenzor?
Mér lenne rossz?
Gondolj bele, hogy működik/működhet a számítás. Csak egyszerűen az a tört, ami a pill. fogyasztást jelöli: liter/100km -- ha ezzel a gázpedál állással/sebességben haladsz 100 km-t.
(Egyhelyben állva 25-nél nem ír ki többet, lásd majd a lenti számításnál a nullával való osztást, sok kocsi ilyenkor liter/óra (!) mértékegységre vált át!! Hisz nincsen valóban megtett km.)
Vili? Ha ugyanazon gázpedálllás mellett haladsz, de 1-esben vagy 5-ös helyett, akkor ugyanannyi benzin ömlik a motorba, de lassabban haladva sokkal kevesebb a megtett km!
--> emelkedik a fogyasztás, ha x liter üzemanyag elégetése után elvégzed az "x liter" per "megtett km-ek" osztást. Érthető ez így?
Ha belegondolsz, akkor egy helyben állva is elautózhatsz 30-40 liter benzint (bár ehhez majdnem egy nap kell :), és ezt a litert elosztva 0 megtett km-rel közel végtelen(!) fogyasztást érhetsz el. :))
Mondok egy másik példát: erősen gyorsítasz, és majdnem 20 litert ír ki arra a mondjuk 10 mp-re. Ha valóban így mennél végig, és a teljes tank elfogyasztásáig végig ezt csinálnád, hogy padlófék, felgyorsít, fék, gyorsít... akkor a kútnál is 20 litert tankolnál megtett 100 km-enként...
ezzel tisztában vagyok, de akkor is sokkoló. És sokkal többször mutat extrém magas értéket, mint extrém alacsonyat, ezért magasabb a mutatott átlagfogyasztás, mint az általam számolt.
Ha teheted menj el több kereskedésbe, ne legyél szívbajos. Ha valahol nem hajlandóak kedvezményt adni, akkor máshol költöd el a pénzed és kész. Én kaptam alapból ingyen metálfényt, mp3-as cd-t, ill. később klímát, de az mostmár alapból jár. Illetve nem akartam cascót kötni, de egy évet adtak ajándékba, 1 év után eldöntöm, hogy fizetem-e tovább, vagy nem.
én március közepén végén szeretném megvenni vagy megrendelni a GPécskét :-) attól függ lesz-e a kereskedésben vagy lesz-e egyáltalán magyarországon, 5ajtós, 1,3as mjet 75 lovast néztem ki feketemetál színben, annyira tetszik a GP hogy rég éreztem ilyen késztetést a vásárlásra:-)
Azt szeretném megkérdezni hogy kereskedőkkel, akciókkal, engedményekkel milyen tapasztalataitok vannak? Meg hát olvasgattam hogy ha rendelésre kerül a sor akkor ált 9-10 hetet mondanak, de 4-5 alatt megjön, jólenne ha minden összejön már április közepén vezetni a kicsikét, vagy legkésőbb májusig:-)
azon vagyok! első számítás szerint (bár csak megközelítőleg, mert nem volt teletakolva) 6l körül jön ki. Ez már mindjárt másképp cseng, de nem értem akkor miért jelez a számítógép sokkal többet. Égnek áll a hajam, mikor a lámpánál a gázra lépve a pill. fogy. felemegy majdnem 25 literre! Amúgy lehet rossz a szenzor?
"Amúgy én a fogyival nem vagyok ennyire elégedett (nekem 90 lovas dízel van), pedig papíron még kevesebbet kellene fogyasztanom, mint neked. Városban 9 alá még nem sikerült mennem átlagban. Legalábbis a fedélzeti számítógép szerint. "
Bazzeg, én még a 7-et sem tudtam megközelíteni alúlról!
6.5 körül volt eddig a legtöbb, fedélzeti számítógép szerint! Egyszer ellenőriztem egy teljes tankolást, akkor 880km-t tettem meg 42,4liter gázolajjal, és szerinte pont 5 volt az átlagfogyi, ha kiszámolod, akkor ez csak 4,8!!!
Mérd le a fogyasztást, 9 litert nem ehet meg, még 7-et sem! Vagy a számítógép csal, vagy a motorral van gáz!
Kereskedőkről már írtam régebben.
Remélem roszabb nem lessz a fogyi, de valószínű hogy autópályán ez is többet nyelne 100tól felfelé ment az is felfele rendesen, de nem nagyon mertem még nagyon pörgetni. :)
Most reggel csak városban jöttem 14km-et (nem volt sok egyenes rész)
6,1 lett az sem rossz út feléig a motor is hideg volt. Nem is nyomtam nagyon.
Oszd már meg a vásárlási tapasztalataidat velünk. Milyen volt az eladó, milyen kedvezményt vagy ingyen extrát sikerült kialkudni stb. Szerintem sokakat érdekel, akik vásárlás előtt állnak
Amúgy én a fogyival nem vagyok ennyire elégedett (nekem 90 lovas dízel van), pedig papíron még kevesebbet kellene fogyasztanom, mint neked. Városban 9 alá még nem sikerült mennem átlagban. Legalábbis a fedélzeti számítógép szerint.
Tegnap végre átvehettem a Gp-csképet :) (1.3 75LE)
Nagyon király! Eddig nem nagyon dízel szimpatizáltam, de nem bántam meg.
Mentem 200km-et gyorsan és megyőződtem hogy jóválasztás volt. :)
Előtte 60Le punto volt, a hugom nem rég vett egy swiftet, úgy hogy van összehasonlítási alapom. Ezekhez képest "nagyon nagyon" -megy :)
Es hangja se nagyon van, csak akkor hallani hogy dízel ha jól odalépek neki.
Ellentétben pl egy Ford fiestával (abban is ültem).
A swiftet kipróbáltam a 60LE-punto II után és hát többet vártam a +30Le től de jobban menést csak akkor éreztem amikor kitapostam a belét 3-4ezer felett.
De a GP-ben egyből lehetett érezni a külömbséget, szóval van benne kraft :)
Egyébként azzal a 60LE-vel is eltudtam menni mindenhova, nem éreztem hogy szükségem lenne töbre (igen sok jóval erősebb autó is lemaradt).
A legnevetségesebb amikor megveszik a 10 éves bazinagy autót 2000-es vagy nagyobb motorral, és nem merik nyomni a gázpedált mer akkor megkell állni a benzinkútnál.
Ja hazafelé menet M3-as (városi részen) Megyek 90-el (80 a korlátozás)
Jött a swiftes versenyző leakar tolni, hát odaléptem a gázpedálra és eltünt a tükörben :)
Átlag fogyi meg 4,8-lett 200 Km-en amiből 100km város ,és félóra lépésben menés.
"az 1.2-es maradt. Mint már írtam b@szott lassú volt a Swifthez képest" - egymás mellé állítottad? Nem lehet, hogy az érzéseidre hagyatkoztál? Mert az csalóla. Jelen esetben lassabbnak érzed a puntot, mert az nem pattog úgy az úton. Aztán meg a nem pörgős motor nem neked való, mint írtad.
"Nincs normális benzines pörgös motorja" - valóban, a suzukioz képeat a fiat motorok nem pörgősek. (lökettérfogat/LE miatt)