Mentem egy jó 100-ast ismét az említett új Ceed-el. Ami feltűnt ill. fel sem tűnt a start-stop működése annyira profin és csendben dolgozik, hogy észre sem venni! Ez meglepett mert más autókban nem tűnt ez ilyen finomnak. A másik a kormányzás; ismét megemlítem normál állásban olyan könnyű amaz mint az enyém komfortban ill. picit direktebb. Nyilván gokartos érzést nem kell várni de ezt még lehetne javítani de így sem rossz.
Ez nem Kia specifikus tanács, inkább egy jó állapotú benzines, és szereltesd bele te a gázt. 250-300e km-es commonrail dízelhez meg én nem vagyok elég bátor.
Autócserén goldolkozom, és a választás Kia Ceed Kombira esett. Főbb alternativa elsősorban benzin-gáz üzemü autó, de egy dízelen is elgondolkodnék a hahu ajánlatait nézve.
Meg vagyok elégedve!! És ez nagy szó nálam. Ez az 5 lityi vegyes fogyasztás nagyon biztató. Számolva is ennyi, komputer is ennyit mutat. Le a kalappal. És még van mit finomítani, még nem mindig úgy pakolom a sebességeket mint kellene. Na majd ráérzek teljesen. Van a motorban szufla elég ehhez a kasznihoz, pályán is oda lehet lépni rendesen. Tetszik, hogy 170-nél forog 3000-et, a ford 150-nél pörgött ennyit. A belső hangszigetelés is jobb, sokkal halkabb. Remek választás volt ez a KIA.
A Kia majd ad egy árajánlatot ès majd kérek egy másikat is egy másik szervizből. Ha megvan majd kitalaláljuk a pénzügyi tanácsadómmval. A fékrendszer azért eléggé fontos dolog. Nem szivesen rakatnék bele valami olcsó, nem jő cuccot.
Ha erre már épp nem fog élni a gari (a 7 év csak nemrégóta van nem?) akkor én egy féknél (és kb bármi másnál is) már megelégednék egy olcsóbb verzióval...
Bár most a kocsinknál úgy lett pont ez, hogy féktárcsa már utángyártott, de a betét gyári! (de én márkaszervizbe hordom, mert 15 éve hibátlanul és korrektül dolgoznak... de ez egy Honda szerviz)
Szóval ha még hosszú távon tervezel az autóval, akkor a legtöbb esetben azért jobb minőségűek a gyári alkatrészek, de lehet, h egy nem márkaszerviz olcsóbban adja, olcsóbban cserélii, ami jó választás... szóval nem biztos, hogy megéri pl a fékbetét minőségén spórolni (ésszerű kereteken belül persze :D)!
Teljesen igazad van ebben. A szervizbe ahová a hordtam az autóimát 40 körül mondták. Meglátjuk mit mondanak majd a Kiaban. Viszint az autó már öt éves lesz és egy darabig nem tervezzük a cseréjét, igy nem tudom nem-e az olcsóbbat kellene választanunk. Na, de azt sem tudom, hogy az ország amelyikben élünk jelenleg mennyire kukacoskodna, ha nem Kia szerviz csinálná.
ELVILEG ilyenkor a garancia csak arra a részre veszti érvényét amit nem márkaszervizben javítottak/cseréltek...
de azért szerintem ebből könnyen vitaforrás lehet... pl nem gyári a fékbetét, akkor azt egy átrozsdásodással vagy a turbó szétmenésével persze nehéz összefüggésbe hozni, de egy elfáradt féltengellyel már vitatkozni fognak...
de ha korrektnek tűnik a márkakereskedő ára a fékre (nem egy számla nélküli mekkelekhez, hanem egy "rendes-nemmárka" szerviz áfás/saját munkájára garanciás árához képest) akkor én nem spórolnék ezen...
mert azért ha sokkal olcsóbban csinálja meg valaki az elvileg úgy lehet, hogy nem áfás (ok, ez fáj a legkevésbé amíg nincs gond a munkájával), szarabb minőségben olcsóbb alapanyaggal dolgozik, nem vállal a munkára garanciát... tehát lehet, hogy többet vesztes hosszú távon, mint nyersz...
Sok választási lehetőségem nincs. A közelben csak egy márka szerviz van.
Na de be is mentem tegnap oda, megérdeklődtem a dolgokat. Szerintem korrekt volt a fickó. A szervizre, vagy vizsgálatra azt mondta, hogy 50-ből kijön. A fékekre meg majd adnak árajánlatot. Arra azt mondta, hogy akár 100 ezer is lehet, attól függően, hogy miket kell még cserélni. Viszont azt máshol is lehet szereltetni, mert nem számít a garanciánál. Ez valóban igy lenne?
1.4 benzines,a feles jelzésig lassan utána picit gyorsabban mér az analóg,mikor nullát ír ki a müszer és felszóllít a tankolásra akkor nekem 45-46 liter megy bele,kb 700 km-ert megyek el ennyivel,de ha megnézed leállítás után,hogy hol a mutató akkor simán lehet még benne 7-8 liter.
5000 km után a fogyasztás 6.2 de ez inkább elővárosi forgalom,semmi dugó,kevés autopálya/m0/.
Nekem azt mondták a kereskedésben,hogy pár ezer km-ig ne pörgessem 4000 fölé a fordulatszámot......
Idestova 3 hetes lesz a járgány, igaz enyém dízel. Az első 500 km-en elég sokat fogyasztott, igaz sokat városoztam is, kb. felét. De az analóg szintjelző nekem normálisan működött, sőt! Mintha a felső tartományban lassabban ment volna le mint a fordnál.
Hogy mennyi ideig járódik be? A leírásban azt olvastam, hogy igazán nem kell bejáratni, de 2000 km-ig ne tempomatozzunk, hanem változó fordulaton járassuk a motort. Nekem a computer 5,2-t mutatott, a számolt is annyi lett. Most 5-öt mutat, holnapután tankolok, majd meglátom mit mutat. Azután irány a pálya...
Nah, idestova bő 1 hónapja, hogy megvan a Cee'd-em, 1.4 benyás :) Nagyon szeretem és full meg vagyok vele elégedve, azonban lenne 1-2 kérdésem, hátha ti rutinosabbak vagytok ebben, elsősorban az ilyennel rendelkezők.
1. Az mitől van, hogy az analóg üzemanyagszintjelző-pálca úgy megy lefelé, mint a fene? :( És sajna ott is marad. Ezt főleg rövid távoknál tapasztalom, és dühítő, mert olyan az érzésem, mintha kétszámjegyű fogyasztása lenne, miközben a computer 7.6-ot ír ki átlagnak (nem sokkal az első 1000 km után nem is rossz). Nem vezetek hülyén, igyekszem azért a fogyasztásra is odafigyelni.
Bár hosszabb távoknál szerencsére beáll normálisba a pálca, de minta jobban fogyasztana, mint az előző autóm (I-es Megane, az is benyás volt, és jobban fogyasztott, 8.5 megvolt városban), tehát vagy a pálca, vagy a computer hazudik.
Kérdés még: a kézikönyvben azt írták, hogy 53 literes a tank térfogata. Én kevesebbnek érzem, attól félek, hogy nincs 50 liter, max olyan 45 körül. Igaz, még nem tankoltam tele egyszer sem, így nem tudom ténylegesen mennyi megy bele. Nektek hány km körül van 1 teletankkal a hatótáv? Elvileg valahol 650-700 km között kell mozognia, csakhogy a gyújtásoknál és hideg motornál 2-3 km el szokott veszni simán a computer által jelzettből, és ha valójában- az esetleges kis tank miatt- csak 450-500 km nagyon fika lenne.
Illetve az üzemanyag-szintjelzőn két fehér csík között nagyjából hány km telik el? Ha jól számoltam, összesen 12 fehér csík van 0 és I között.
Más különbség nincsen a kormányzás azon túl, hogy könnyebb tényleg direktebb lett. Talán még annyi, hogy az enyémet icipicit erősebbnek érzem. Bár az egy bejáratós gép az enyém már 20e körül jár. (Na meg azért az UEFA szériát szépen felszerelték hasznos extrákkal....)
Az enyém is facelift előtti, és túl könnyűnek nem mondanám a kormányzást én sem. Előfordul néha néha, hogy komfort módban is használom (főleg ha sokat kell parkolgatni, manőverezgetni).
Más különbséget is észrevettél? A marketing anyagok szerint, elvileg csendesebb a facelift utánni verzió. Meg ez már elvileg EURO6, a miénk EURO5, bár
ez nem tudom mennyire befolyásolja a motor karakterét.
Minap mentem egy vadiúj Ceed-el. Ugyan úgy 1,6 GDI mint az enyém csak az UEFA Limitált verzió és SW. A lényeg, hogy a tulaj normál állásban használja a kormányt és én is. Ami elinduláskor azonnal feltűnt, hogy az ő autóján határozottan könnyebb volt a kormányzás normál állásban. Ez normális? Az én autóm még a facelift előtti.
(sok cikket/tesztet is olvastam a ceed-ről és sok helyen megemlítették, hogy (túl) könnyű a kormányzás és én mindig csodálkoztam ezen mert az enyémet nem érzem ilyennek)
akkor írj rá legalább két szervizre/márkakereskedőre, hogy melyik mit mond ezekre a kérdésekre, bár sztem a kötelező szervizelés előírásaiban (mikor, kötelezően miket és milyen idő/km intervallumon belül) nem lehet semmi különbség, szóval elvileg max a munkadíjban lehet difi vagy ha egyik drágábban ad x (olaj, fékbetét, szűrők stb) alkatrészt mint a másik...
azt pl tudom (ezt írták anno egy márkaszervizből a kérdésemre), hogy kiacarensnél a garis időszak alatt kötelezőkön csak ezek jönnek elő
olaj, olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő fékfolyadék, fagyálló és üzemanyagszűrőcsere van, a többi az kopásfüggő... szóval nagy csodák nem lehetnek... elvileg... de - sajnos - az aggodalmad sem véletlen... :/
Igazad van, csak találkoztam már olyannal, hogy pofátlanul átverik az embert márkaszervizben is és ezért gondoltam, hogy megkérdezem itt. Sajnos vannak rossz tapasztalataim.
van egy 2012.01. hói ceedem, amit rendszeresen decemberben látott szerviz. A kocsi külföldi, én is külföldön lakom, viszont gondolkodom, hogy szeptemberben itthon elviszem egy márka szervizbe, mert itt sokkal olcsóbb, mint kint és ugy is itthon vagyunk. Kérdésem az lenne, hogy meglehet-e csináltatni szerintetek három hónappal korábban a kötelező vizsgálatot? És még azt is szeretnén megkérdezni, hogy az ötéves vizsgán miket csinálnak a kocsin? Valamint hogy mennyibe kerül a szervízben a fékek lecserélése?
Köszönöm a választ, közben meg is van a diagnózis, ami a következő:
Szakszervízben első körben hűtőgáz ellenőrzés, eredmény: nincs gáz. A következő lépésben pedig kiderült, hogy maga a klímahűtő adta meg magát, ott ment el a gáz. A szerelő azonnal mutatta, hogy a hűtő alján látható az olajfolyás, annak az olajnak a nyoma, ami a hűtőgázban van és ugye a kompresszort hivatott kenni. Ezen túl magán a hűtőtesten a bordák pár helyen legalul hiányoztak, ennek az oka pedig korrózió!
Egyszerűen ahogyan szerelő fogalmazott megette az idő, a só. A kocsi első szériás Ceed (2006. decemberi gyártású, 2007. januárban kapta az első forgalmit) januárban lesz 10 éves és nem garázsban tartott, végig a szabad ég alatt aludt. Jó tudni a márkatársaknak, hogy a klímahűtőnél ez előfordulhat ahogy mondták, nem jellemző hiba, de előfordulhat. A korrózió szép lassan megeszi a milliméter vékonyságú hűtőbordákat, ami pedig elér egy olyan szintet, hogy a normál üzemű rezonanciáktól egyszerűen letörik, elhagyod és az így keletkezett sérülésen elengedi a rendszer a gázt. A mi esetünkben a hűtő legalján egy kb 8 milliméteres részen teljesen hiányzott 2-3 bordarész.
Azt is hozzátették kérdésemre, hogy a vízhűtőnél ilyennel még nem találkoztak.
Nyilván egy ilyen meghibásodás sosem jön jól, de öröm az ürömben két dolog:
1. A klímarendszer gyári védelemmel van ellátva, hogy milyennel azt ne kérdezzétek, de lényeg, ha elmegy a gáz, ami a kenést szolgáló olajat is tartalmazza, a kompresszort nem enegedi elindulni, így az a veszély nem fenyget, hogy emiatt kinyírodik az egyébként combos alkatrészárú eszköz.
2. Bár a gyári klímahűtő 140-160 ezer lenne, kíváló minőségű utángyártottak vannak már (ebből a szempontból üdvös, ha egy típus már 10 éves) nekem 54 ezerért javasoltak, amit el is fogadtam.
A munka vele viszont időigényes kb egy nap, amire ki, illetve az újat visszaszerelik, amit 13 ezres szakszervízes rezsióradíjjal számolva azért ki lehet bírni mosolygás nélkül.
Egyébként egy szavam nem lehet, mert az autó, mint említettem 10 éves lesz januárban, első tulajdonosa vagyok, most van benne 145 ezer km, amit napi szinten főleg elővárosi közlekedésben használunk és mindeddig az éves oljacserén kívül, no meg persze fékbetét, gumi, mindösszesen stabilizátor cserére szorult, ami pár tízezres tétel. (Ebből a fele a garanciális időszak alatt és szinten gari alatt volt egy kuplung kinyomócsapágy csere, amikor nem csak a csapágyat, hanem a szerkezetet is cserélték gariban ez 60 ezer km-nél volt)
Ehhez adalék még néhány adat: a gyári tompított fényszorók 4 év után mentek ki benne előszőr néhány hónapos különbséggel, a féklámpa, irányjelző és tolatóizzók, mind a mai napig a gyáriak (!) a gyári fékbetéteket 90 ezernél kellett cserélni először, a gyári akksi tavaly ősszel 8 év szolgálat után hunyt el.
Összefoglalva személyes véleményem, hogy tapasztalásom, no meg a fenti számok tükrében is kategóriájában a Ceed átlagon felüli műszaki minőséget képvisel, mind a a megbízhatóság, mind pedig a tartósság tekintetében!
Klímameghibásodással kapcsolatban lenne kérdésem, hátha valakinek van ötlete, vagy tapasztalata elsődlegesen:
A probléma a következő: 2077-es 1,6 CRDi Ceedban a klíma egyik pillanatról a másikra megállt. Normél "manuél klímáról van szó. Ellenőriztem a motortérben is járó motornál, bekapcsolt klíma mellet nem is indul be a kompresszor. Reggel még ment, délután már nem. Előtte semmilyen hibát nem produkált, korábban sosem volt vele gond, gázt 2 éve kapott, azóta tökéletesen működött.
Persze első körben viszem klímáshoz, csak előtte érdeklődnék van valakinek ötlete mi lehet a gond, vagy van tudomása esetleg klíma tipushibáról bárkinek?
2x tankoltam, első 6,14 l/100km, második 4,64 l/100km. Ez jelenleg 5,2-es átlag. A komputer is ennyit ír. Hazaérek újra tankolok, a komputer most már csak 5,1-et mutat.
szia azt írod a fagyi számolás alapján ~ 4.7 liter, a kompjuter mennyinek írta az átlagot? mert egyik autónál 4.4 másiknál 5.2 is megjelenhet :) holott a számolt 4.7 körüli.
Igen, igazad van. Elég benzines a fílingje. Tetszik. Ha meleg, meg nem mondod mellette állva, hogy dízel (túlzás). Jó hangja van na. Nem tudom ha bekopik utána milyen lesz a hangja, de most még nagyon ott van. Én a fogyasztás miatt vagyok dízel hívő. Valamiért ez a heppem (ne röhögj), dinamikusan menni alacsony fogyasztáson. És eddig úgy érzem ezzel is menni fog. A pályás fogyasztás még nagyon kíváncsivá tesz, abban jobbnak kell lennie mint a Bordnak, nincs mese. Eddig elégedett vagyok, és az nagy szó! Na indulok is és meghajtom a kicsikét egy Szeged-Balaton-Őrség-Bakony-Győr-Szeged útvonalon.