Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

VaNick Creative Commons License 2006.03.04 0 0 934
"Ha jól tudom a Punto üléseit meg nem lehet síkba dönteni. Nagy hiba."

Na nehogy már... a PII-t sikba lehet dönteni...
Lehet hogy nem mm-re pontosan sik, de majdnem.
Nemtom a grande milyen, de gondolom az is úgy van, mint a PII-n...

VaNick
Előzmény: rock10 (928)
Varshi Creative Commons License 2006.03.03 0 0 933

> A mai diesel motorok hatásfoka 20-30% al jobb mint a benzineseké,

> a kisebb fordulatszám miatt hosszabb az élettartamuk is,

 

Ráadásul részlerhelésen és hidegen még kevesebbet esznek a benyásoknál, és akkor az "érzetről", amit a korai nagy nyomaték ad, nem is beszéltünk.

 

Ezt megadja egy turbós benzines is, igen. Csak ugye már tárgyaltuk, mennyiért. :(

 

 

> Aki az államnak többet akar adózni a benzines autója miatt annak nagyon örülök,de racionális érvek alapján, a közlekedére a diesel a menö.

Ráadásul nyugaton teljesítmény szerint szoktak adózni, abban pedig megint a dízel a nyerő -- azonos LE-vel egy dízel sokkal jobban megy a hétköznapokban, de sokszor még a kirívó állórajtos 0-100-ra és végsebességre is (ez már mondjuk sokmindentől függ).

 


> SZVSZ A benzines soha nem fogja elérni a diesel hatáfokát amíg nem oldják meg, hogy öngyulladással működjön.

 

Ráadásul a mechanikus pillangószelep is sokat fojt, meg igazából pont a turbó (esetleg a kompresszor) lenne az, ami még növeli a hatásfokot.

 

A dízelek terjedésének a JÓVAL szigorúbb környezetvédelmi előírások szabhatnának csak határt (aminek jelenleg nem igen tudnak megfelelni, vagy túl drágán tudnának csak), de az még odébb van. Amíg meg lehet, hogy kitalálnak valami újdonságot.

Ha csak nem előbb állunk át az alternatív üzemanyagokra. Aki foglalkozik ugyanis a kérdéssel, az nem sok jóval bíztat. :(:(:(

Előzmény: Raga156 (932)
Raga156 Creative Commons License 2006.03.03 0 0 932
A mai diesel motorok hatásfoka 20-30% al jobb mint a benzineseké, a kisebb fordulatszám miatt hosszabb az élettartamuk is, az olaszoknál 90%! körül van a diesel autók aránya. (Beáltam a kúthoz tankolni és nem volt benzin. :) )

Aki az államnak többet akar adózni a benzines autója miatt annak nagyon örülök,de racionális érvek alapján, a közlekedére a diesel a menö.

SZVSZ A benzines soha nem fogja elérni a diesel hatáfokát amíg nem oldják meg, hogy öngyulladással működjön.

Ja igen, idén már nálunk is több diesel autót fognak eladni mint benzinest.

Ha nem tudsz szabadulni az olasz = szar beidegződéstől akkor néhány példa.
A BMW használ marelli elektronikát a WW olasz ékszíjat a Suzuki és a GM olasz motorokat.
Szerinted egy japán gyártó tenne megbizhatatlan motort az autójába? SOHA!
Előzmény: rock10 (928)
alázógyík Creative Commons License 2006.03.03 0 0 931
A srác szerintem típikus esete annak, mikor a kecskét kellene meggyőzni arról, hogy nem szereti a káposztát.
Elég objektív és érthető a leírásod, kiváncsi vagyok a reagálására. :-)
Előzmény: Varshi (929)
aTom_DJ Creative Commons License 2006.03.03 0 0 930
El vagy tévedve ember! Ne a turbot nézd, hanem azt hogy azonos teljesítményű(ne is nézd a nyomatékot) motorok között jelentkező fogyasztás különbséget! pl ott van a 92lovas egyhármas benzines kontra 90lovas egyhármas turbó dízel(halkan megjegyzem, hogy fiat 500ban már 120lovas lesz)! Mennyit is esznek azok a benzinesek??? Tuti, hogy min 2 liter különbség van! Még mindig megemlíteném, hogy januárban európában több drága puntot adtak el, mint olcsó swiftet! A dízel most aranykorát éli, idén már tuti hogy több dízelt adnak majd el magyarországon is, mint benzinest(azthiszem tavaly az eladott autók 49% volt dízel). Az okos emberek 2012re várják a tetőzést, amikor már a benzineseket kell fejleszteni újra!  
Előzmény: rock10 (928)
Varshi Creative Commons License 2006.03.03 0 0 929

> Egyábként is sokkal jobban bízom egy JAPÁN benzineszben mint egy Olasz vagy Francia dízelben.

 

Pedig az olasz dízelek nagyon jók, a franciák meg egyenesen legendásak. Szvsz ez már inkább hit kérdése.

 

 

> Egyábként is sokkal jobban bízom egy JAPÁN benzineszben mint egy Olasz

> vagy Francia dízelben. Az 1.9-es SX4-t nem is fogja itthon venni a kutya se.

 

És a két mondatnak van egymás köze?? Mert ha nem, akkor miért írtad egy bekezdésbe őket?

 

 

> Mindeki el van ájulva hogy a modern dízelek hogy mennek egy Benzines autókhoz képest.

> Cak azt sokan elfelejtik hogy míg a dízel turbós addig a benzines csak szívó. Megnézném

> hogy egy azonos köbcentis "modern" dízel és egy turbós benzines autó közül melyik jönne ki győztesen.

 

Örök duma, de nem vezet sehova. Amíg a palettán egyedül a szívó benyást meg a tubós dízelt lehet kapni, addig nevetséges érv a "bezzeg ha nem szívó".

Van? Nincs. Mi a kérdés?

A turbós Stilo Abarth pl. azóta is készül, muhaha.

 

Ráadásul a pénztárnál - ha van egyáltalán - akkor jóval többet kell perkálni a turbós benzinesekért, az értékvesztése brutális, a benzinkútnál meg sikítasz. Csókolom.

 

 

> Megnézném hogy egy azonos köbcentis "modern" dízel és egy turbós

> benzines autó közül melyik jönne ki győztesen.

 

Nézd meg az Astrákat.  2.0 T vs. 1.9 CTDI

Erősebb a benyás, ja. Gyakorlatilag kb. egy lehelletnyivel. Csak közben kétszer annyit eszik. Jóval drágább. A fenttartás/casco horror.

3 év múlva meg kevesebbet ér. Most akkor miért legyek elájulva attól a turbós benzinestől? (Pedig nekem is benyásom van, és most cserélem le. Körülnéztem. Ha jók lennének a (már ahol lennének) turbós benyások, tudnék róluk. ;)

 

Ráadásul nagyon sok gyártónál szimplán nincs rendes "benzines testvére" a TD-knek. Pl. a WV csoporton belül az FSI motorok drágábbak a PD TDI-knél. És többet esznek, és még szériában sem mennek jobban, 100e-ből megtuningolva meg bealázza a dízel. Mi a megfejtés? Drága a benzines, igen. Csak ezen a vásárló nem tud változtatni.

 

Figyelem, ez a fenti dolog nem vonatkozik a kisautókra és a csúcs benzinesekre (amiknek ára/értékvesztése is "csúcs":/)!

 

És ez még csak széria autó. Mennyi a "gyári" "csiptuning"?

70ezer?

Amúgy ültem már olyan 1.9 TDi-ben, ami kb. 600e Ft ráköltése után lever egy gyári tuningos SAAB Aerót. Évi 30ezret futott mellette üzembiztosan, szóval nem csak 400 méterig húzta.

Vasárnap lesz egy dízel-benzines topictali, ahova elhoznak egy most felhúzott Octáviát, ami kb. Egy BMW M3-as dinamikáját tudja.

 

Komoly dolgok ezek...

Előzmény: rock10 (928)
rock10 Creative Commons License 2006.03.03 0 0 928

Na hol is kezdjem? Én már az elején elismertem hogy a GP nagyobb méretileg mint a Swift. Én csak azt mondtam hogy annyival nem nagyobb mint amennyivel drágább.Vegyünk pl egy olyan embert aki magába vagy kiscsaláddal (mint én) használ egy autót. Annak sokkal jobban megéri a Swift. A másik példa akinek nem kellenek bele extrák az vehet 2.7milláért egy k@rva gyenge 1.2-es GP vagy 2.25 milláért egy 92 LE-s Swiftet.

A Swift csomija lehet hogy a számok alapján kicsinek tűnik de használat közben nem az. Még a sörösrekesz is belefér:-))) Nyáron a Balcsira 3 mentünk és csak egy szatyor került az utastérbe. 2 utazótáska 3 szatyor+egy hűtőtáska belsefért. Ha pedig nagy hely kell csak semán előreborítod az egész ülést így hosztam haza a 72-es tévét is. Ha jól tudom a Punto üléseit meg nem lehet síkba dönteni. Nagy hiba.

Már kétszer leírtam hogy vezettem a Swiftet dízel verzióban nem tetszett. Egyábként is sokkal jobban bízom egy JAPÁN benzineszben mint egy Olasz vagy Francia dízelben. Az 1.9-es SX4-t nem is fogja itthon venni a kutya se.

"Miért Swiftből adják el a legtöbbet M.o-n" hidd el, nem azért, mert olyan jó."

Én merem azt állítani hogy van jópár olyan dolog amibe a Swift még a GP-nél is jobb v. (lesz). 

Mindeki el van ájulva hogy a modern dízelek hogy mennek egy Benzines autókhoz képest. Cak azt sokan elfelejtik hogy míg a dízel turbós addig a benzines csak szívó. Megnézném hogy egy azonos köbcentis "modern" dízel és egy turbós benzines autó közül melyik jönne ki győztesen.

Szarvyman Creative Commons License 2006.03.02 0 0 927

Így igaz! A mai dízelek már nagyon jók, a régiek tényleg a kerregő, füstölő, alig menni akaró kategóriában voltak, de a maiak királyak.

Példaként említeném, hogy kipróbáltam anno, mikor új modell volt, a mazda6 2.0-res benzinest utána pedig a 2.0-res dízelt, hát nekem úgy tűnt, hogy a dízel jobban ment. Rock10 kollega most biztos a számadataival fog traktálni, de semmi gond :)

Vagy próbáltam a Vw Touareg V10-es 5.0-res 313 lovas dieselt... Na az autó, a gázt nem is mertem nyomni :)

 

Egyébként lenne egy kérdésem feléd Rock10: vezettél már egyáltalán mai korszerű diesel autót, vagy utoljára vmi roncsban ültél?

Előzmény: szutyok897 (910)
fabris123 Creative Commons License 2006.03.02 0 0 926
az igaz, viszont gáz hogy a Grande csomagtartója kisebb lett.
Előzmény: VaNick (925)
VaNick Creative Commons License 2006.03.02 0 0 925

OK, a Jazzt valamiért kifelejtettem... igaz, tényleg nagyobb.

De annak megjelenése elött tényleg a Punto volt a legnagyobb csomagterű :-)

 

VaNick

Előzmény: fabris123 (924)
fabris123 Creative Commons License 2006.03.02 0 0 924
A csapotthátú kiskategóriában a Honda Jazz csomagtartója a legnagyobb 380 literes...
Előzmény: VaNick (922)
Lente Creative Commons License 2006.03.02 0 0 923
Pandám van és tanúsíthatom, ránézésre nem volt különbség a csomagtartóméretben a swift meg közte. mindkettő rövid és jó magas. Igazából egy kategória is lehetnének szinte, csak a swift belül szélesebb, érezhetően, hátul is biztos nagyobb a lábtér, oda nem ültem be. De az biztos, hogy nem a 4 méteresre felnöveszett kiskategória.
Előzmény: VaNick (922)
VaNick Creative Commons License 2006.03.02 0 0 922

Az 5 ajtós Classic Puntó csomagtartója 297 l.

 

És ebben pl. egyetlen kategória társa sem előzi meg!!!

 

Amúgy az új swift csomagtartóját enyhén szólva röhejesnek tartom... mikor elöször belenéztem, rögtön az jutott eszembe, hogy érzetre kb. fele az 5 ajtós puntóénak. Ezért is inkább a Pandával kéne összehasonlitani, de nem zárom ki, hogy a Pandáé is nagyobb, mint a Swifté.

 

 

VaNick

Előzmény: fabris123 (921)
fabris123 Creative Commons License 2006.03.02 0 0 921
Az 5 ajtós Classic Puntó csomagtartója 297 l.
Előzmény: szutyok897 (917)
rígel Creative Commons License 2006.03.02 0 0 920
Magyarországon az emberek többsége eggyel nagyobb kategóriájú autót vesz, mint amit fenn bírna tartani, nehogy rosszabb kocsija legyen, mint a szomszédnak.
Suzukit meg nagyon sok olyan ember vesz, aki egyáltalán nem engedhetné meg magának, hogy kocsit tartson fenn. Ez pár hónap múlva ki is derül, és jön a lefoglalás.
Egyébként a viszonylagos olcsóságnak, és a könnyű hozzáféehetőségnek (0 Ft kezdő) az eredménye, hogy használtan szinte eladhatatlan a suzuki!
lilalo12 Creative Commons License 2006.03.02 0 0 919

"miért Swiftből adják el a legtöbbet M.o-n" hidd el, nem azért, mert olyan jó. Állam bácsi által támogatott hitelek vannak hozzá. Más gyártók autóihoz viszont nncs.

Egyébként suzukit foglalnak le legtöbbet a hitelintézetek is.

Előzmény: rock10 (905)
szutyok897 Creative Commons License 2006.03.02 0 0 918

"Sokan megveszik a 9-10 ezer Ft-os inkjet nyomtatókat, aztán a gatyájukat is kifizetik festékre, ahelyett, hogy 30-40 ezerért vennének egy lézernyomtatót, aminek töredéke a lapköltsége."  - korrekt hasonlat! amíg heti 1-2 oldalt nyomtatok tökéletes nekem egy 10 ezres tintasugaras, mert nem érdekel a festék ára, úgyis kitart a gyári patron amíg a nyomtatót használom, évekig. Ha viszont már heti 10 oldlat nyomtatok, akkor érdemes lézert vennem. heti 100-200 oldalról nem is beszélve. így van ez az autónál is. ha 10 évre veszek egy autót, és éves 5000 km-t megyek tökéletes választás egy benzines. 10 évesen a magasabb árból nem látok már szitne semmit, és a benzinen sem spóroltam jelentős összeget. Ha viszont, ahogy lentebb kiszámoltam, már éves 15 ezret megyek, akkor a dízel már olcsóbb, arról nem is beszélve, ha valaki 30 ezret megy egy évben.

Az igazi lúzer viszont 2 évente 50 ezer km-el cserélgeti a suzukiját... 50 ezer km-en  már bőven bejönne a vételár különbség, és 2 évesen még vagy 200 ezerrel többet ér a dízel. Azaz egy ilyen user évente 100-200 ezret takaríthatna meg az autózáson, de ő jobban szereti a benzinest :)))

Előzmény: rígel (915)
szutyok897 Creative Commons License 2006.03.02 0 0 917

Kimásolok neked pár méretet, hogy eldönthesd mit mivel kell hasonlítani. Láthatod, hogy a swifttől még a régi punto is nagyobb, kb annyival, amennyivel az sx4 a GPtől, azaz minimális a különbség. Egyetlen jelentős különbséget bírok felfedezni: a swift csomagtere egy vicc. Nem elég, hogy kicsi, de még az alakja sem praktikus: magasabb mint szélesebb. Egy rekesz sör miatt is le kell dönteni a hátsó ülést.

 

Az, hogy a punto classicot 4 éve, a swiftet 1,5 éve forgalmazzák nem igazán érdekel, amikor ugyanazzal a dízelmotorral tudom megvenni. Egy dolgot látok: swift 1,25mjtd 3M, punto classic 1.3mjtd 2,7M (azonos felszereltéség)

 

hosszúság/szélesség/magasság/tengelytáv/csomagtér méretek:

 

punto: 3840/1660/1480/2460/264

swift: 3695/1690/1500/2390/213

 

sx4: 4100/1730/1555/2500/270
Grande: 4030/1687/1490/2510/275

Előzmény: szutyok897 (908)
Csizi PII Creative Commons License 2006.03.02 0 0 916
Nagyon szép :)
Előzmény: yasuni (886)
rígel Creative Commons License 2006.03.02 0 0 915
Mi magyarok még nem tanultunk meg hosszú távon gondolkozni (ezt általában mondom). Csak a vételár számít, az már nem, hogy összességében mennyibe kerül a fenntartás, mert nem számolják ki. Érdekes módon a tőlünk nyugatabbra élők jobban spórolnak. Bár ez érthető, hiszen sokkal szegényebbek nálunk:)
Egy példa:
Sokan megveszik a 9-10 ezer Ft-os inkjet nyomtatókat, aztán a gatyájukat is kifizetik festékre, ahelyett, hogy 30-40 ezerért vennének egy lézernyomtatót, aminek töredéke a lapköltsége.
Előzmény: szutyok897 (910)
Csizi PII Creative Commons License 2006.03.02 0 0 914

"Ha a régi Puntohoz 205-hoz hasonlítod az új Swiftet vedd figyelembe hogy a Swift most lett 1 éves. Az általad említett autókat hány év árulják?"

 

"Ha jobban megéri a GP dízel mint a Swift benzin akkor miért Swiftből adják el a legtöbbet M.o-n?"

 

Szerinted egyidőben kezdék el árulni őket?

Azt hiszem erre meg is fogalmaztad már a választ.

Előzmény: rock10 (905)
rígel Creative Commons License 2006.03.02 0 0 913
ja, és soha ne mondd, hogy soha! Megbánod! Hidd el.
Előzmény: rock10 (905)
rígel Creative Commons License 2006.03.02 0 0 912
Igen tisztelt rock10!

Először próbáld ki azt az autót, aminél szerinted jobb swifted, aztán majd lehet róla beszélni. Addig meg hallgass, és figyelj! Magadat minősíted, ha arról mondasz véleményt, amiről nincs tapasztalatod.
Az újságokban megjelenő tesztek, pedig finoman szólva szubjektívek, az újságíró véleményét tükrözik. Szerintem ez nem mérvadó. Ugyanarról a kocsiról több, egymásnak ellentmondó teszt is meg szokott jelenni különböző újságokban.
Előzmény: rock10 (905)
szutyok897 Creative Commons License 2006.03.02 0 0 911

Eladásról: Azért adnak el szépszámmal Swiftet is Európában

"Tavaly Magyarországon 18 385 új Swift kelt el, 63 759 ment külföldre" (totalcar.hu)

Tény, adnak el sok swiftet külföldön, de nem hiszem, hogy mégegy autót találnál, aminek több mint 20%-át egy piacon adják el. Erre szerintem rá lehet fogni, hogy Mo a fő piaca az itthon gyártott swifteknek. Ennél erősebb arány talán csak a dácsia logannál található a román piac javára.

Előzmény: rock10 (905)
szutyok897 Creative Commons License 2006.03.02 0 0 910

"Én az életbe nem fogok dízel autót venni." - jó annak, aki megteheti, hogy előítéletből 30%-kal többet költ üzemanyagra... ezek szerint nyugat európa jelentős része hülye, mert modern dízeleket vesz. 5-10 éve még votl értelme ragaszkodni a benzines személyautókhoz. csakhogy azóta a dízelek rengeteget fejlődtek, a benzinesek meg maradtak azonos szinten. Ha elkezdik hasonló erővel fejleszteni a benzineseket, mint 10 éve a dízellel tették, akkro pár év múlva nagyon jó, kis fogyasztású benzinmotorok lesznek. a vw-nek már talán van is valami 1,4-es turbos benzinese, ami kb 1,8-as szívó benzines teljesítményt mutat fel. Nem emlékszem már, hoyg ez már sorozatérett, vagy csak valami tanulmány volt.

Ha viszont általánossá válik én is átgondolom majd, hogy benzines vagy dízel.

Addig viszont nem leszek a pénztárcám ellensége, és olcsóbb áron (mire a hitelt kifizetem kevesebbet költöttem autóra) kisebb fogyasztású, nagyobb használt piaci értékű autót veszek.

Persze nem akarok senkit rábeszélni a dízelre, hiszen a benzin-dízel arány a finomításkor adott. ha mindenki dízellel járna drágább lenne a go mint a benzin. pár éve még jóval olcsóbb volt, ma már egál...

Előzmény: rock10 (905)
rígel Creative Commons License 2006.03.02 0 0 909
szeritem igen.
Előzmény: fabris123 (906)
szutyok897 Creative Commons License 2006.03.02 0 0 908

"Az SX4-et felesleges idekeverni mert nem a kisautó kategóriába indul."

az, hogy milyen kategóriában indul mitől függ? nem a méretektől??? mert a GP pontosan azonos méretű (egyes méretekben picit nagyobb), mint az sx4.

most akkor a secientora azt mondom, hogy az felső közép kategóriában indul, akkor hasonlíthatjuk az skoda superbhez? :)))

 

Ha az 1,9-es dízel tényleg baromi szar, akkor sírhatnak majd az sx4 tulajok, mert abban csak az a dízel lesz :) igaz lesz jobb benzines. ami jogos is, hiszen a benzinmániás magyar piacon kívánják értékesíteni jelentős részét az idei gyártásnak. kíváncsi lennék, hogy a magyarországon nem forgalmazott, ny.eu-i piacra szánt, sedici hány százaléka lesz benzines...

Előzmény: rock10 (905)
DirtyBob Creative Commons License 2006.03.02 0 0 907
És Répa Kata mit mondott? :))))
Előzmény: rock10 (905)
fabris123 Creative Commons License 2006.03.01 0 0 906
Az ingyenklíma e szerint az egész országban jár?
Előzmény: rígel (880)
rock10 Creative Commons License 2006.03.01 0 0 905

Ha a régi Puntohoz 205-hoz hasonlítod az új Swiftet vedd figyelembe hogy a Swift most lett 1 éves. Az általad említett autókat hány év árulják? 4-5? 3-4 év után a Swift ára is olcsóbb lesz.

Mint mondtam nem próbáltam a Puntoban a dízelt. De lehet hogy kifogom!

Az SX4-et felesleges idekeverni mert nem a kisautó kategóriába indul.

Egyébként a GP tágasságáról annyit hogy az Autó2 honlapján van egy összehasonlító tesz. A GP-t, Cliot, Yarist hasonlítják össze. Az ott leírtak szerint a 3 autó közül a Punto hátsó lábtere a legkissebb.

Nem olvastam még itt a fórumon hogy bárkinek is lenne 1.9-es dízel Puntoja. Az A5 tesztje szerint baromi szar motor mert hangos és sokat fogyaszt, még úgy is hogy nem hajtották.

Eladásról: Azért adnak el szépszámmal Swiftet is Európában. Nekünk 4 hete kellett várni rá mikor vettük mert a gyár nem tudta a külföldi+a hazai megrendeléseket teljesíteni. Ha jobban megéri a GP dízel mint a Swift benzin akkor miért Swiftből adják el a legtöbbet M.o-n

Ha a Puntot japán pörgős motorral és 3 milla alatt árulnák akkor biztos hogy én is azt vennék.

Én az életbe nem fogok dízel autót venni.

 

Előzmény: DirtyBob (898)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!