Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

rígel Creative Commons License 2006.03.06 0 0 951
jó, de micsoda?
Előzmény: DirtyBob (949)
DirtyBob Creative Commons License 2006.03.06 0 0 950
Kép akart lenni de nemt men fel.
Előzmény: DirtyBob (949)
DirtyBob Creative Commons License 2006.03.06 0 0 949
Ez most készült hétvégén.
aTom_DJ Creative Commons License 2006.03.06 0 0 948

"Turbós benzinest is lehet úgy használni hogy ne egye le a fejedről a hajat."

... és ha a dízelt használod úgy akkor, az még kevesebbet eszik! A dízel fogyasztása nem növekszik annyira, mint a benzinése, ha nyomod neki!!!

 

"Azt elismerem hogy a benzinesek többet esznek de legalább télen nem fagyok meg benne ill normális hangja van a kocsinak."

 

 Szerinted a dízel bekapcsolja a klímát amikor elindulsz télen?? Mitől fagynál meg?? Ugyanúgy elkezdi fújni a langyos levegőt, csak később lez meleg a kocsiban, de nem hideget fog nyomatni!

 

"Arra pedig ne fogadjál hogy M.o.-n több dízelt fognak eladni mert egy átlag magyar autós nem megy annyit hogy a dízel a jóval magasabb árát behozza. Főleg hogy már a gázolaj sem olyan olcsó a benzinhez képest."

 

2004-ben a dízel autók száma 40%

2005-ben kicsivel több mint 49%

Akkor ezek szerint idén megfordul az egész, és hírtelen mindenki csak egyhármas vévété zsuzsukit vesz?

 

"az pedig hogy a gyakoratban jobban használható a dízel megint nem igaz. Pl 90-nel haladunk előzni kell a dízel nyomatékból halad míg a benzinessel visszakapcsolok 1-2 ésugyan akkor sőt jobb gyorsulást tudok eléri mint a dízellel."

 

Mert ugyebár a dízelben nincs váltó, és azt véletlenül sem lehetne visszakapcsolni 2-vel, nem így van? Csak a suzukiban van váltó, már ezt is tudjuk! THX!

 

"Egyébként a Swift pakolbatóságával semmi baj, Ugyanis a pakolhatóság azt jelenti hogy a rendelkezésre álló teret mennyire tudod kihasználni. A Swift csomija lehet hogy kicsi (nekem elég) de hogy ne lehetne bele normálisan pakolni? Akkor te még nem láttad a Swift csomiját."

 

 

De láttam, rémes! Kb mint egy fiat panda, pedig az mintha kicsit kisebb kategória lenne!

 

 

Majd írd meg, hogy melyik kórházban vagy és meglátogatunk, oké?

 

Előzmény: rock10 (941)
DirtyBob Creative Commons License 2006.03.06 0 0 947
Összevissza irkál ellenzmondó dolgokról, meg olyanrol amirol fogalma sincs. Szuzukit vesz mert olcsó, de viszon a 2 literel több fogyasztás nem számít. Na mindeggy. Nekem meg pl tetszik a hangaja a multijet-nek, sokkal szebb mint a többi dízel, engem emlékeztet valami jó nagy benzinesére. :) A fűtés sem zavaró, megfagynom még nem kellet, de valóban legalább 5-percel később jön a melg. Tényleg kibirhatatlan inkább veszek egy feleakkora autot. Azt gyorsabban is fűti be, leg feljebba a gyerek lábnyomát a hátamon hordom majd, amikor berakom magammögé a hátsó üllésre :)
Előzmény: szutyok897 (946)
szutyok897 Creative Commons License 2006.03.06 0 0 946
Ez így igaz.
Ez a srác nem olvas el semmit, csak írja a hülyeségét.
Pár hozzászólással lentebb számokkal levezettem, hogy mennyi pénzt lehet megtakarítani éves 15000 km-nél, ha 2 literrel kisebb a fogyasztás, és a számok megmutatták, hogy ha nem 2 évente cseréled, és min. 15 ezret mész, akkor olcsóbb a dízel. Erre most leírja, hogy Mo-n senki sem megy annyit, hogy megérje dízelt venni...
(mondjhuk ha a használtautó hirdetésekből indulunk ki, akkor tényleg nem, mert max 80 ezer van a legtöbb 10 éves autóban is, de ez már másik téma... a népítéletben érdekes módon sokkal nagyobb futásteljesítményeket lehet látni...)

a másik amin nagyot kacagtam: neki megéri ezt a pár százezer ft-ot, hogy NE KELLJEN SZÉGYENKEZNIE AZ AUTÓJA HANGJA MIATT!!!
Igazi magyar, aki nem magának, hanem a szomszédnak villogni vesz autót.
Ha éves 5000 km-re kell az autó, ahol érdemesebb a benzinest venni, akkor vennék egy 10 éves ladát 100 ezerért, 100 ezret ráköltve felújíttatnám, így lenne egy megbízható autóm 200 ezerből. Hogy 10 litert fogyaszt az nem érdekel, mert úgyis alig megyek vele. A szomszéd véleményét meg leszarom, máris spóroltam mind a swifthez, mind a GP-hoz képest 2-3M ft-ot... És ha kombi ladát veszek, akkor az nagyon jól pakolható :)

Előzmény: rígel (945)
rígel Creative Commons License 2006.03.06 0 0 945
Igen tisztelt rock10!

Te olyan vagy, mint a politikusok! (ez nem dícséret volt, nehogy félreértsd) nem lehet nekedmegymagyarázni semmit, csak hajtod a magad hülyeségét, véletlenül sem ismernéd be, hogy nincs igazad.
Majd én is irogatok a swiftes topikba olyanokat hogy milyen szar a swift, mert mert a suzuki emblémában megakad a szél, és fütyül mikor gyorsan mész.
Jó lesz? Mert ilyen horderejű dolgokról akarsz vitatkozni.
Szóval megdícsérted a swiftedet, megértettük, hogy neked ez a csúcs, de attól még másnak nem biztos.
Eleinte még mókás voltál, de mostmár unalmas.
Előzmény: rock10 (941)
DirtyBob Creative Commons License 2006.03.06 0 0 944
Tegnap jöttünk szlovákiából, kicsit kemény volt nyári gumival :) Bár a Magyar utak szarabbak voltak tegnap este a hóesésben, mint a hegyekközt ahol 2 méteres hóflak vannak és minden nap esett annyi hó mint itt tegnap. 4.5L lett az átlag fogyi.
DirtyBob Creative Commons License 2006.03.06 0 0 943
Tudod mit vegyél mégegy swiftet! Tényleg nagyon jó lehet. De sanos nekünk nem nagyon jön be, éppen ezért irogatunk a Grande punto topicba és nem a suzuki swift-be.
Előzmény: rock10 (941)
rígel Creative Commons License 2006.03.06 0 0 942
sziasztok!
Hétvégén takarítás közben találtam egy csavart az anyósülés alatt, ránézésre nem hiányzik sehonann. Szerintetek hová való?

Megpróbálok képet rakni, remélem már nekem is lehet.

ez lenne az
rock10 Creative Commons License 2006.03.06 0 0 941

Azért írtam így mert az 1.9-es dízel nem japán motor ezért írtam hogy egy Japán benzinesben jobban bízom.

Azt elismerem hogy a benzinesek többet esznek de legalább télen nem fagyok meg benne ill normális hangja van a kocsinak.

Szívó benzin kontra turbós dízel: Szerintem csak abban az esetben hasonlítsunk össze két dolgot ha mind a kettő azonos "kategóriás". Turbós benzinest is lehet úgy használni hogy ne egye le a fejedről a hajat.

De ott vannak a VVT motorok azokat már nem is kell pörgetni mert alluról is húznak (ez a VVT technológia lényege).

Arra pedig ne fogadjál hogy M.o.-n több dízelt fognak eladni mert egy átlag magyar autós nem megy annyit hogy a dízel a jóval magasabb árát behozza. Főleg hogy már a gázolaj sem olyan olcsó a benzinhez képest.

Nekem egy autó legyen normálisan pörgethető télen fűtsön ill ha elindulok ne kelljen szégyenkeznem a hangja miat. Nekem ez a lényeg. Az hogy normál használatba 1-2 literrel többet eszik nem foglalkoztat rosszabb helyre is elmegy. + annyival úgy is drágábban veszem meg az autót.

az pedig hogy a gyakoratban jobban használható a dízel megint nem igaz. Pl 90-nel haladunk előzni kell a dízel nyomatékból halad míg a benzinessel visszakapcsolok 1-2 ésugyan akkor sőt jobb gyorsulást tudok eléri mint a dízellel.

Nem lehet a GP üléseit síkba dönteni!!! Elmentem megnéztem. Marad nem kicsi lépcső. Nagyon bosszantó tud ez lenni hidd el (tapasztalat) mikor nagy nehezen beleteszel egy nehéz tárgyat a kocsiba normális kocsinál csak be kell tolni itt viszont hátra bebújva még pluszba meg kell emelni. Egyébként a Swift pakolbatóságával semmi baj, Ugyanis a pakolhatóság azt jelenti hogy a rendelkezésre álló teret mennyire tudod kihasználni. A Swift csomija lehet hogy kicsi (nekem elég) de hogy ne lehetne bele normálisan pakolni? Akkor te még nem láttad a Swift csomiját.

Előzmény: Varshi (929)
aTom_DJ Creative Commons License 2006.03.05 0 0 940

Azért annyira nem vicces, de ha mi kibírjuk akkor nekik is ki kéne!!!

Majd jövő héten talán ;)!

Előzmény: exec (938)
yasuni Creative Commons License 2006.03.05 0 0 939

legjobban az zavar, hogy a motoromra nemtudok ráülni még...

meheg uhugyehe a felni...

exec Creative Commons License 2006.03.05 0 0 938
a vicces az hogy rengetegen felrakták már a nyári gumikat a múltheti szépidő miatt, tele a belváros balesetekkel;(
yasuni Creative Commons License 2006.03.05 0 0 937

köh-köh...

úgy néz ki a felnik meg a nyárigumik még egy darabig a sufniban maradnak...

aTom_DJ Creative Commons License 2006.03.04 0 0 936
Jaja, nem lehet 0°-ba dönteni csak kb 5°-ba!!! Ha ez nagy hiba akkor, mekkora hiba a suzuki csomagtartó pakolhatósága?
yasuni Creative Commons License 2006.03.04 0 0 935
gyakorlatilag sík a GP is... pár cm különbség van csak.
Előzmény: VaNick (934)
VaNick Creative Commons License 2006.03.04 0 0 934
"Ha jól tudom a Punto üléseit meg nem lehet síkba dönteni. Nagy hiba."

Na nehogy már... a PII-t sikba lehet dönteni...
Lehet hogy nem mm-re pontosan sik, de majdnem.
Nemtom a grande milyen, de gondolom az is úgy van, mint a PII-n...

VaNick
Előzmény: rock10 (928)
Varshi Creative Commons License 2006.03.03 0 0 933

> A mai diesel motorok hatásfoka 20-30% al jobb mint a benzineseké,

> a kisebb fordulatszám miatt hosszabb az élettartamuk is,

 

Ráadásul részlerhelésen és hidegen még kevesebbet esznek a benyásoknál, és akkor az "érzetről", amit a korai nagy nyomaték ad, nem is beszéltünk.

 

Ezt megadja egy turbós benzines is, igen. Csak ugye már tárgyaltuk, mennyiért. :(

 

 

> Aki az államnak többet akar adózni a benzines autója miatt annak nagyon örülök,de racionális érvek alapján, a közlekedére a diesel a menö.

Ráadásul nyugaton teljesítmény szerint szoktak adózni, abban pedig megint a dízel a nyerő -- azonos LE-vel egy dízel sokkal jobban megy a hétköznapokban, de sokszor még a kirívó állórajtos 0-100-ra és végsebességre is (ez már mondjuk sokmindentől függ).

 


> SZVSZ A benzines soha nem fogja elérni a diesel hatáfokát amíg nem oldják meg, hogy öngyulladással működjön.

 

Ráadásul a mechanikus pillangószelep is sokat fojt, meg igazából pont a turbó (esetleg a kompresszor) lenne az, ami még növeli a hatásfokot.

 

A dízelek terjedésének a JÓVAL szigorúbb környezetvédelmi előírások szabhatnának csak határt (aminek jelenleg nem igen tudnak megfelelni, vagy túl drágán tudnának csak), de az még odébb van. Amíg meg lehet, hogy kitalálnak valami újdonságot.

Ha csak nem előbb állunk át az alternatív üzemanyagokra. Aki foglalkozik ugyanis a kérdéssel, az nem sok jóval bíztat. :(:(:(

Előzmény: Raga156 (932)
Raga156 Creative Commons License 2006.03.03 0 0 932
A mai diesel motorok hatásfoka 20-30% al jobb mint a benzineseké, a kisebb fordulatszám miatt hosszabb az élettartamuk is, az olaszoknál 90%! körül van a diesel autók aránya. (Beáltam a kúthoz tankolni és nem volt benzin. :) )

Aki az államnak többet akar adózni a benzines autója miatt annak nagyon örülök,de racionális érvek alapján, a közlekedére a diesel a menö.

SZVSZ A benzines soha nem fogja elérni a diesel hatáfokát amíg nem oldják meg, hogy öngyulladással működjön.

Ja igen, idén már nálunk is több diesel autót fognak eladni mint benzinest.

Ha nem tudsz szabadulni az olasz = szar beidegződéstől akkor néhány példa.
A BMW használ marelli elektronikát a WW olasz ékszíjat a Suzuki és a GM olasz motorokat.
Szerinted egy japán gyártó tenne megbizhatatlan motort az autójába? SOHA!
Előzmény: rock10 (928)
alázógyík Creative Commons License 2006.03.03 0 0 931
A srác szerintem típikus esete annak, mikor a kecskét kellene meggyőzni arról, hogy nem szereti a káposztát.
Elég objektív és érthető a leírásod, kiváncsi vagyok a reagálására. :-)
Előzmény: Varshi (929)
aTom_DJ Creative Commons License 2006.03.03 0 0 930
El vagy tévedve ember! Ne a turbot nézd, hanem azt hogy azonos teljesítményű(ne is nézd a nyomatékot) motorok között jelentkező fogyasztás különbséget! pl ott van a 92lovas egyhármas benzines kontra 90lovas egyhármas turbó dízel(halkan megjegyzem, hogy fiat 500ban már 120lovas lesz)! Mennyit is esznek azok a benzinesek??? Tuti, hogy min 2 liter különbség van! Még mindig megemlíteném, hogy januárban európában több drága puntot adtak el, mint olcsó swiftet! A dízel most aranykorát éli, idén már tuti hogy több dízelt adnak majd el magyarországon is, mint benzinest(azthiszem tavaly az eladott autók 49% volt dízel). Az okos emberek 2012re várják a tetőzést, amikor már a benzineseket kell fejleszteni újra!  
Előzmény: rock10 (928)
Varshi Creative Commons License 2006.03.03 0 0 929

> Egyábként is sokkal jobban bízom egy JAPÁN benzineszben mint egy Olasz vagy Francia dízelben.

 

Pedig az olasz dízelek nagyon jók, a franciák meg egyenesen legendásak. Szvsz ez már inkább hit kérdése.

 

 

> Egyábként is sokkal jobban bízom egy JAPÁN benzineszben mint egy Olasz

> vagy Francia dízelben. Az 1.9-es SX4-t nem is fogja itthon venni a kutya se.

 

És a két mondatnak van egymás köze?? Mert ha nem, akkor miért írtad egy bekezdésbe őket?

 

 

> Mindeki el van ájulva hogy a modern dízelek hogy mennek egy Benzines autókhoz képest.

> Cak azt sokan elfelejtik hogy míg a dízel turbós addig a benzines csak szívó. Megnézném

> hogy egy azonos köbcentis "modern" dízel és egy turbós benzines autó közül melyik jönne ki győztesen.

 

Örök duma, de nem vezet sehova. Amíg a palettán egyedül a szívó benyást meg a tubós dízelt lehet kapni, addig nevetséges érv a "bezzeg ha nem szívó".

Van? Nincs. Mi a kérdés?

A turbós Stilo Abarth pl. azóta is készül, muhaha.

 

Ráadásul a pénztárnál - ha van egyáltalán - akkor jóval többet kell perkálni a turbós benzinesekért, az értékvesztése brutális, a benzinkútnál meg sikítasz. Csókolom.

 

 

> Megnézném hogy egy azonos köbcentis "modern" dízel és egy turbós

> benzines autó közül melyik jönne ki győztesen.

 

Nézd meg az Astrákat.  2.0 T vs. 1.9 CTDI

Erősebb a benyás, ja. Gyakorlatilag kb. egy lehelletnyivel. Csak közben kétszer annyit eszik. Jóval drágább. A fenttartás/casco horror.

3 év múlva meg kevesebbet ér. Most akkor miért legyek elájulva attól a turbós benzinestől? (Pedig nekem is benyásom van, és most cserélem le. Körülnéztem. Ha jók lennének a (már ahol lennének) turbós benyások, tudnék róluk. ;)

 

Ráadásul nagyon sok gyártónál szimplán nincs rendes "benzines testvére" a TD-knek. Pl. a WV csoporton belül az FSI motorok drágábbak a PD TDI-knél. És többet esznek, és még szériában sem mennek jobban, 100e-ből megtuningolva meg bealázza a dízel. Mi a megfejtés? Drága a benzines, igen. Csak ezen a vásárló nem tud változtatni.

 

Figyelem, ez a fenti dolog nem vonatkozik a kisautókra és a csúcs benzinesekre (amiknek ára/értékvesztése is "csúcs":/)!

 

És ez még csak széria autó. Mennyi a "gyári" "csiptuning"?

70ezer?

Amúgy ültem már olyan 1.9 TDi-ben, ami kb. 600e Ft ráköltése után lever egy gyári tuningos SAAB Aerót. Évi 30ezret futott mellette üzembiztosan, szóval nem csak 400 méterig húzta.

Vasárnap lesz egy dízel-benzines topictali, ahova elhoznak egy most felhúzott Octáviát, ami kb. Egy BMW M3-as dinamikáját tudja.

 

Komoly dolgok ezek...

Előzmény: rock10 (928)
rock10 Creative Commons License 2006.03.03 0 0 928

Na hol is kezdjem? Én már az elején elismertem hogy a GP nagyobb méretileg mint a Swift. Én csak azt mondtam hogy annyival nem nagyobb mint amennyivel drágább.Vegyünk pl egy olyan embert aki magába vagy kiscsaláddal (mint én) használ egy autót. Annak sokkal jobban megéri a Swift. A másik példa akinek nem kellenek bele extrák az vehet 2.7milláért egy k@rva gyenge 1.2-es GP vagy 2.25 milláért egy 92 LE-s Swiftet.

A Swift csomija lehet hogy a számok alapján kicsinek tűnik de használat közben nem az. Még a sörösrekesz is belefér:-))) Nyáron a Balcsira 3 mentünk és csak egy szatyor került az utastérbe. 2 utazótáska 3 szatyor+egy hűtőtáska belsefért. Ha pedig nagy hely kell csak semán előreborítod az egész ülést így hosztam haza a 72-es tévét is. Ha jól tudom a Punto üléseit meg nem lehet síkba dönteni. Nagy hiba.

Már kétszer leírtam hogy vezettem a Swiftet dízel verzióban nem tetszett. Egyábként is sokkal jobban bízom egy JAPÁN benzineszben mint egy Olasz vagy Francia dízelben. Az 1.9-es SX4-t nem is fogja itthon venni a kutya se.

"Miért Swiftből adják el a legtöbbet M.o-n" hidd el, nem azért, mert olyan jó."

Én merem azt állítani hogy van jópár olyan dolog amibe a Swift még a GP-nél is jobb v. (lesz). 

Mindeki el van ájulva hogy a modern dízelek hogy mennek egy Benzines autókhoz képest. Cak azt sokan elfelejtik hogy míg a dízel turbós addig a benzines csak szívó. Megnézném hogy egy azonos köbcentis "modern" dízel és egy turbós benzines autó közül melyik jönne ki győztesen.

Szarvyman Creative Commons License 2006.03.02 0 0 927

Így igaz! A mai dízelek már nagyon jók, a régiek tényleg a kerregő, füstölő, alig menni akaró kategóriában voltak, de a maiak királyak.

Példaként említeném, hogy kipróbáltam anno, mikor új modell volt, a mazda6 2.0-res benzinest utána pedig a 2.0-res dízelt, hát nekem úgy tűnt, hogy a dízel jobban ment. Rock10 kollega most biztos a számadataival fog traktálni, de semmi gond :)

Vagy próbáltam a Vw Touareg V10-es 5.0-res 313 lovas dieselt... Na az autó, a gázt nem is mertem nyomni :)

 

Egyébként lenne egy kérdésem feléd Rock10: vezettél már egyáltalán mai korszerű diesel autót, vagy utoljára vmi roncsban ültél?

Előzmény: szutyok897 (910)
fabris123 Creative Commons License 2006.03.02 0 0 926
az igaz, viszont gáz hogy a Grande csomagtartója kisebb lett.
Előzmény: VaNick (925)
VaNick Creative Commons License 2006.03.02 0 0 925

OK, a Jazzt valamiért kifelejtettem... igaz, tényleg nagyobb.

De annak megjelenése elött tényleg a Punto volt a legnagyobb csomagterű :-)

 

VaNick

Előzmény: fabris123 (924)
fabris123 Creative Commons License 2006.03.02 0 0 924
A csapotthátú kiskategóriában a Honda Jazz csomagtartója a legnagyobb 380 literes...
Előzmény: VaNick (922)
Lente Creative Commons License 2006.03.02 0 0 923
Pandám van és tanúsíthatom, ránézésre nem volt különbség a csomagtartóméretben a swift meg közte. mindkettő rövid és jó magas. Igazából egy kategória is lehetnének szinte, csak a swift belül szélesebb, érezhetően, hátul is biztos nagyobb a lábtér, oda nem ültem be. De az biztos, hogy nem a 4 méteresre felnöveszett kiskategória.
Előzmény: VaNick (922)
VaNick Creative Commons License 2006.03.02 0 0 922

Az 5 ajtós Classic Puntó csomagtartója 297 l.

 

És ebben pl. egyetlen kategória társa sem előzi meg!!!

 

Amúgy az új swift csomagtartóját enyhén szólva röhejesnek tartom... mikor elöször belenéztem, rögtön az jutott eszembe, hogy érzetre kb. fele az 5 ajtós puntóénak. Ezért is inkább a Pandával kéne összehasonlitani, de nem zárom ki, hogy a Pandáé is nagyobb, mint a Swifté.

 

 

VaNick

Előzmény: fabris123 (921)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!