Keresés

Részletes keresés

jakyg Creative Commons License 2019.03.28 -1 3 127833

Én azt hittem valami komoly dolog lesz a link alatt. Erre ott a népszara, annak is gyengécske valamije.

Előzmény: gepesz (127827)
smith Creative Commons License 2019.03.28 0 0 127832

Picit erős felütésnek érzem a kedvtelési vizsgát "hajósnak kiképzés" gyanánt. :-)

Előzmény: gepesz (127827)
gepesz Creative Commons License 2019.03.28 0 0 127831

Ennek a nyitóképe sem rossz.

Luxus hajó. Polip markolóval beemelik az utasokat. :-)

zjakabfi Creative Commons License 2019.03.28 -2 2 127830

Mit, hát mit, a szokásos szöveget ellenük fordítva:

 

ők akarják behozni kishajókkal a migránsokat.

 

:)

 

Előzmény: gepesz (127827)
zjakabfi Creative Commons License 2019.03.28 0 1 127829

Ha valaki fotózná, a Rákóczi m/s van sólyán, ezzel 1 év alatt mind a 3 nagyhajónk átesett vlamiféle javításon, reméljük sokáig élvezhetjük még őket, akár menetrendben is!

 

 

siófoki35 Creative Commons License 2019.03.28 0 0 127828

JÓKAI?

Előzmény: révész64á (127823)
gigabursch Creative Commons License 2019.03.27 0 0 127826
A dottóval....
Okostelefon intelligens szójavítás
Előzmény: gigabursch (127824)
gigabursch Creative Commons License 2019.03.27 -1 1 127825
Akkor eljutottunk a hosszanti vonalhajók korai és kései indulási, valamint sebességi problémájához.
Akinek az egyik megoldása lehetne a TCL.
Függetlenül attól, hányan minuszolnak...
Előzmény: gabor144 (127818)
gigabursch Creative Commons License 2019.03.27 0 0 127824
Ez tök logikus javaslat amit S fotóval mondasz.
Nem csak Szigligetnél lehetne ez szempont. Érdemes átgondolni.
Előzmény: Ádám Várkonyi (127819)
révész64á Creative Commons License 2019.03.27 0 1 127823

trizs77 Creative Commons License 2019.03.26 -6 2 127822

A dunai-tiszai kompok közszolgáltatás?

Mert ezek lényegáben ugyanaz a kategória.

Szó sincs itt semmiféle városnézésről vagy szabadidős utaztatásról.

(Mindez persze nem igaz a part menti szakaszt tartalmazó járatokra, az "átlós" (pl. Boglár-Badacsony) vonalak határeset.

 

 

------------------------------------------------------------------------------------------

 

Válasszuk külön az össze NEM tartozó dolgokat.

 

A kompszolgáltatások nem mindegyike közszolgáltatás.

Van amelyik az.

 

Vonali hajójárat - tudtommal - Magyarországon, ma nem közszolgáltatás.

Lehet az, de ma nem az.

 

Sétahajó, bulihajó nem közszolgáltatás és nem is lesz az.

 

Tehát ha a hajósok azt szeretnék elérni (tehetik), hogy egy vonali járatuk közszolgáltatás legyen, akkor nem azt kell közölniük az éves jelentésben, hogy :

                     - 700.000 utasunk volt a menetrendszerinti közlekedésben,

majd pár nappal később azt, hogy :

                    - bocsi, nem a menetrendszerinti közlekedésben volt 700.000 utas hanem hanem a menetrendszerintiben plusz a sétahajóban együtt.

 

Hanem helyette, vonalanként, külön-külön ilyen vagy ennél részletezőbb kérelmet kell benyújtaniuk :

 

 

Lehet kérvényezni, hogy bármely menetrendszerinti hajó járat holnaptól közszolgáltatás legyen, csak akkor meg kell felelni a közszolgáltatás követelményeinek.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: gabor144 (127817)
trizs77 Creative Commons License 2019.03.26 -6 2 127821

Egy Balaton-parti településről a túlsó parton vele szemben lévő településre toronyiránt átmenő menetrendszerinti hajó ugyan miért nem lehet közszolgáltatás?

El akarok jutni A-ból B-be és abban a viszonylatban a földrajzi adottságok miatt a hajó biztosítja a leggyorsabb eljutást.

 

-----------------------------------------------

 

Lehet.

Miért ne lehetne ?

 

Jelenleg nem az.

Sok országban az ilyen utak is közszolgáltatás.

 

Noch da zu.

Ha a BAHART indít egy Kenese - északi parton 8-szor megálló - Keszthely viszonylatú hajót, még az is lehet közszolgáltatás.

 

A hajósok már régen kérik (pénz miatt), hogy a hajózás egyes alágazatai legyenek közszolgáltatások.

Egyelőre csak kb. 10-12 kompszolgáltatást ismert el a Magyar állam közszolgáltatásként.

Közülük 2-3 inkább visszavonta kérelmét, mert bosszantotta a sok adminisztrációs teher és az elég sűrű ellenőrzés.

 

 

 

 

Előzmény: gabor144 (127817)
HG. Creative Commons License 2019.03.26 0 0 127820

Keszthelyen 2 óra 5 perc van. Ez így a legrosszabb

 

nem tartom valószínűnek, hogy a kirándulók (már aki van) mind a két irányt hajóval tennék meg

 

manapság nagyon kevesen állnak neki menetrendböngészéssel kombinációkat keresni és kirándulást öszerakni. Nem véletlenül népszerűek a sétahajók.

 

ezzel viszont egyetértek, ezért is kell bevezetni, hogy tálcán kínáljuk az utasnak az "útközben" valahol megálló sétát

 

 

Előzmény: gabor144 (127818)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2019.03.25 -1 0 127819

Ez a most megjelent új Badacsony-Keszthely-Badacsony járat azért került ebbe az időfekvésbe, mert egész egyszerűen nem tudnak rá külön hajót adni (hajóhiány-probléma, már sokszor volt itt téma...), így össze kellett hangolni az U járattal (amaz Badacsonyi érkezése és indulása között meg hát nincs elég idő...). 

 

A sétajáratok népszerűsége tényleg érthető, de mint már soksor leírásra került a fórumon, rengeteg kvázi felesleges egy helyben gyök kettővel tötyörgő sétát el lehetne felejteni, ha integrálnák a sétákat a menetrendi járatokba és vissza. Így az is jól járna aki csak sétázni akar, az is aki A-ból B-be menne el, és a cég is, mert így sokkal gazdaságosabbá válna az eszközfelhasználás, és több szolgáltatást tudna egyszerre nyújtani.

 

Szigligetre tényleg kéne valami (pl dotto kisvonat vagy hasonló) ami összekötné a kikötőt (meg úgy en bloc a parti turistalétesítményeket) és a várat, meg esetleg akkor már a vasútállomást is bevehetné (Vasútállomás-Vár-Hajóállomás útvonalon járva mondjuk).

Előzmény: gabor144 (127818)
gabor144 Creative Commons License 2019.03.25 -2 1 127818

Régi hiányossága volt a menetrendnek a Keszthelyre kirándulást lehetővé tevő járat. Sok-sok év után 2015-ben jelent meg a 10.00-kor induló Fonyód-Badacsony-Györök-Keszthely (érk 12.10) járat, visszaindulás 17.15.

 

2016-ban Badacsony helyett Szigligetet érintette, menetidő nem változott, de heti 4 napra csökkent az üzemidő. Ezzel lemondtak az északi partról vonattal érkezőkről, akik számára jól tudná pótolni ez a járat a parti vasútvonal "hézagját" (úgy látszik kevés felszáló volt Badacsonyban, kevesen hajlandók ilyen kombinációra), viszont a déli partól Szigligetre is lehetett kirándulni. (Csak sajnos ott meg nagyon mesze van a vár a kikötőtől.)  

 

2017-ben már csak heti kétszer ment a járat, 2018-ban már nem járt.

 

Most ismét lesz, de ebben az új formájában semmi értelme nem lesz, és szerintem garantált a kudarc.

 

- Badacsonyból indul, tehát a déli parton nyaralókról lényegében lemondtak. Persze átszállással lehetséges, de olyat jóval kevesebben vállalnak be, mint egy közvetlen járatot. Ráadásul délelőtt 15, délután 30 perc többlet az átszállás miatt, ennyit várni Badacsonyban már boszantó.

 

- A szokatlanul kései indulás (11.40) miatt Keszthelyen 2 óra 5 perc van. Ez így a legrosszabb. Ahhoz túl sok, hogy a kikötő környékén sétálgasson az ember, ennyi időre való érdekesség ott nincs. Ahhoz viszont kevés, hogy a központ látnivalóihoz bemenjenek, a Fő tér kényelmesen kb. 25-30 perc séta, szóval alig marad idő látnivalókra, a kastély látogatása kizárt. Egyik irányban busszal vagy vonattal kombinálva lehetne elég idő, de ugye az északi part felé vonat nagy kerülővel és átszállással megy, busz meg alig van, marad erre a déli part. És továbbra is azt mondom, hogy manapság nagyon kevesen állnak neki menetrendböngészéssel kombinációkat keresni és kirándulást öszerakni. Nem véletlenül népszerűek a sétahajók. Ekkor és ekkor indul, ide jön vissza egy óra múlva, az egyszerű. A közvetlen kirándulójárat még esélyes: Ekkor indul, ennyi idő alatt ér oda, akkor indul vissza. Ennél bonyolultabbra már csak kevesen vállalkoznak.

 

Szóval kb. a korábbi menetrenddel jobb lett volna, ez annál csak kevesebb utast fog vonzani. Kikre számítanak utasként?

 

Nekem egy Fonyód - Györök - Keszthely járat lenne a legszimpatikusabb, ez még nem lenne időben túl hosszú, és legalább 7 óra keszthelyi tartózkodás kellene, rengeteg látnivaló van ott.

 

Szigligetre pedig a Lelléről jött hajót lehetne továbbküldeni, csatlakozva a Fonyódról jött hajóhoz. De csak ha van valami - hajómenetrendekben is hirdetett - közlekedési eszköz a hajóálomásról a várba, akér hajójeggyel kombinált jeggyel.

Előzmény: HG. (127806)
gabor144 Creative Commons License 2019.03.25 -1 0 127817

Egy Balaton-parti településről a túlsó parton vele szemben lévő településre toronyiránt átmenő menetrendszerinti hajó ugyan miért nem lehet közszolgáltatás? El akarok jutni A-ból B-be és abban a viszonylatban a földrajzi adottságok miatt a hajó biztosítja a leggyorsabb eljutást.

 

A dunai-tiszai kompok közszolgáltatás? Mert ezek lényegáben ugyanaz a kategória. Szó sincs itt semmiféle városnézésről vagy szabadidős utaztatásról. (Mindez persze nem igaz a part menti szakaszt tartalmazó járatokra, az "átlós" (pl. Boglár-Badacsony) vonalak határeset.

 

Persze lehet, hogy az állam ki akar vonulni a köszolgáltatásokból, úgyhogy valóban nincs esély rá, de elvi akadálya szerintem nem lenne. 

Előzmény: trizs77 (127790)
jakyg Creative Commons License 2019.03.25 0 0 127816

Lassan tényleg nem lehet elférni majd a dunai kikötőkben.

http://iho.hu/hir/szallodahajo-kereszteles-futoszalagon-190324

jakyg Creative Commons License 2019.03.25 0 6 127815

Amúgy meg természetesen nem igaz, amit ez a trizs írt.

Előzmény: Enzo (127813)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2019.03.25 0 0 127814

Igen, be lehetne vezetni mindezt pl Szemes-Akalinál is, de ha lennének 1 óránál hosszabb séták, akkor már  mondjuk Földvár-Tihany sétáit is letudhatnák ugyanígy L járatban. 

Amúgy Szemesen idén valszeg kisvizibusz lesz, nem 303, mivel ott megszűnt, Keszthelyen meg újraindult a discohajó (így gondolom K, U =303 lesz, a két kisvb meg Szemes és Siófok)

Előzmény: Enzo (127811)
Enzo Creative Commons License 2019.03.25 0 6 127813

"Ha a balatoni személyhajózást átemeled közszolgáltatásba, ma nem az, de lehet ilyet csinálni, akkor a többi közlekedési alágazat szabadidős utaztatásait (például a budapesti városnéző buszokat) is át kell emelned, és államilag támogatni jegy áraikat."

Egyébként ilyen alapon a MÁV szezonbeli Balaton körüli járatai sem kellene, hogy mind közszolgáltatás legyen, mondjuk utasonként kellene szűrni, hogy milyen céllal száll fel a vonatra, szabadidős, vagy egyéb.

 

Szerintem nem lenne ördögtől elrugaszkodott gondolat, hogy a Balatonon 2 átkelő, a Siófok-Füred és a Fonyód Badacsony viszonylat (tehát nem az egész balatoni hajózás) közszolgáltatás legyen, ősztől tavaszig napi 2-3 járatpárral (jegesedéskor nyilván nem), a szezonban meg csak reggel 8-kor, kifejezetten erre a célra dedikált, kerékpár szállításra is alkalmas hajóval. Ez valami gyorsabb járatú katamarán, vagy egytestű is lehet (csak lehetőleg valami esztétikusabb). Ebben az esetben akár valamilyen mértékű hivatásforgalmat is képes lenne a két part között kiszolgálni, és jótékonyan hatna a szezonon kívüli idegenforgalomra is.

 

Legyen valami haszna, hogy állami cég lett.

 

Előzmény: trizs77 (127790)
siófoki35 Creative Commons License 2019.03.25 0 0 127812

Nekem az a furi hogy Lelle-Boglár-Badacsony közt csak 1 pár járat megy... 

Előzmény: Ádám Várkonyi (127804)
Enzo Creative Commons License 2019.03.25 -1 0 127811

A szemesi séta úgy néz ki, hogy egy 303-as séta tempóban kifut, eltűnik Akali irányában a távolban, majd egyszer csak felbukkan és egy óra múlva visszaér. Ezt is lehetne szerintem úgy csinálni, hogy közben átkelő is legyen, legfeljebb nem 1 órás lesz a séta hanem 1 óra 10 perc, amiből 5 perc kikötés Akaliban, meg egy kicsit jobban tolni neki a gázt. Egy 15-16-os tempóra ezek a hajók azért képesek. (Oké, legyen 1:20)

 

Előzmény: Ádám Várkonyi (127808)
jakyg Creative Commons License 2019.03.24 0 3 127810

A hétvége hajós eseményei közül kettő:

A Viking Sky személyhajót sikerült bevontatni egy közeli kikötőbe: https://infostart.hu/kulfold/2019/03/24/kikotott-norvegiaban-a-bajba-jutott-viking-sky-luxushajo

Néztem, Mari néni szerint kb. öt vontató vonult fel, 2-3 húzta.

 

Sikerült kiemelni és hatástalanítani a Budafoknál talált bombákat. Úgy nézem, a CSANÁD is részt vett a műveletben egy mucival. Gratula katonáinknak.

https://honvedelem.hu/cikk/115205_hatastalanitottak_a_bombakat_feloldottak_a_teruletzarast

Ádám Várkonyi Creative Commons License 2019.03.24 -1 0 127809

A Kelén az pont nem a mólófejnél szokott fordulni:-) 

Tavaly július elején voltam vele (ugye akkor volt felújítás után a Nagysakál), na akkor úgy odapörköltek, hogy a Zamárdi partok előtt fordultunk... (de legalább gyönyörű hangja volt)

 

Egyébként igazad van, én támogatnám a séta+menetrendi összekombinálását.

Előzmény: HG. (127807)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2019.03.24 0 0 127808

A nyugati medence tényleg pozitívan változott, nemcsak a menetrendi járatok, a séta is, pl Badacsonyban sokkal több lett a lehetőség (főszezonban) A hajóbeosztás is érdekes lesz így, valszeg 2 303 meg egy orosz is Badacsony körül fog tevékenykedni...

 

Szemes azért nincs mindentől messze, Tihanyba pl sokan mennek, kényelmesen 1 órás távra van. Badacsonytól tényleg messzi, de azért szokott oda is lenni utas.

Negatívum még a környéken, hogy a Badacsony/Tihany-Révfülöp utazásokat eléggé megnehezítették azzal hogy korlátozzák az utolsó B fordulót.

A Cs járat keddi visszaállítása nem tudom jó-e (sose lesz rajta utas...)

 

Keleti medencében a menetrendiben ugye nagy változás nem történt (a jó és a szar dolgok is megmaradtak...:-)

A sétamenetrend viszont változott, Siófokon és Almádin ritkítottak, Füreden meg bevezették a szombati csillagleső sétát (ami ugye Keszthelyen már tavaly debütált)

Előzmény: HG. (127806)
HG. Creative Commons License 2019.03.24 -1 1 127807

"Apró" probléma, hogy egy I. díjzónás menettérti jegy 3000 Ft, míg egy 1 órás séta 2000 Ft...

 

Tehát amikor elmegy Füredről a Kelén az apátság alá, a molófejtől kb 100 méterre fordul, és visszamegy, az 2000, míg egy Tihanyban kikötő menetrendivel kb ugyanez 3000. Családostul különösen nem mindegy...

 

Ezzel kezdeni kéne valamit, méghozzá azt, hogy a vonaljáratok díját levinni. Állami cég, azt csinál, amit akar, akkor már legyen szíves azt csinálni, ami a tömegeknek jó.

A komp meg a vitorláskikötő ágazat úgyis eltartja fejőstehénként az egészet.

 

Előzmény: HG. (127806)
HG. Creative Commons License 2019.03.24 0 0 127806

A Badacsony-Keszthely közti változások egyértelműen pozitívak, Keszthely oda és vissza is megközelíthető lett.

Szintén jó ötlet, hogy külön átkelő lesz napi 4 párban Mária és Györök között (ez nyilván az Aqua).

 

Az Udvari Akali ill. Szemes Lelle környék az elmúlt években nagyon visszafejlődött, nem tudom, hogy ez most ok vagy okozat... Tény, hogy szemes mindentől messze van, így talán logikusabb, hogy onnan sok séta indul - és vonaljárat alig. Ezzel együtt W heti 2x elférne...

 

A keleti háromszögről már sokat beszéltünk, ott is szét kéne bontani a 3 irányt 3 hajóra.

 

Még keletebbre örülök hogy megmaradt az A (Siófok-Csopak-Alsóörs-Almádi és vissza kör), bár vélhetően soha nincsenek sokan rajta.

J-vel (Kenese-Tihany) én továbbra is kihagynám Füredet, akkor előbb érne Tihanyba.

 

Az őszi hétvégék hajóira nyugodtan be lehetett volna írni a Siófok - Tihany gépmenetet is... De inkább simán működne az, amiről főszezonban beszéltünk, hogy a füredi sétajárat Tihanyban is megállna napi 3-4x, és akkor csak 1 menetrendi kéne, ami Siófok-Füred közt járna ehhez kapcsolódva.

 

 

Előzmény: Ádám Várkonyi (127804)
HG. Creative Commons License 2019.03.24 0 1 127805

Ma is párban jártak egy jó darabig, ami jó fotótéma lehetett, főleg amikor lenek olyan orrhullámokat toltak neki...

Előzmény: Pedrofon (127801)
Ádám Várkonyi Creative Commons License 2019.03.22 0 1 127804
zjakabfi Creative Commons License 2019.03.22 0 0 127803

Bocs, Siófok-Keszthely, nem Füred-Keszthely.

Előzmény: zjakabfi (127802)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!