Egy kis infó a kezdeti bejáratásról. Copyright from VARSHI, CIVIC-Topik.
"Ezekről a mai modern motorokról sokan azt mondják, nem is szükséges őket bejáratni, vagy már a gyárban megtették, sőt a kézikönyvek se mindig említenek meg ilyen periódust... de valahogy mégis az terjedt el bevett szokásként, hogy az első időkben kímélni kell a motort. Az a tapasztalat, hogy az első pár ezer km-en ne engedd a fordulatszámot 4000 fölé. Szóval az első 1000 alatt hímestojás (nézz ki pár szép vidéki várost, látványosságot, jó messze a lakóhelyedtől, 1 hétvége alatt megvan a 1000 km). Ezután (mondjuk 2-3 ezer km-nél) iktass be egy rendkívüli olajcserét, hogy a gyártás során a motorban maradt sorja és szennyeződés kikerüljön, és a már összekopott alkatrészekkel bátrabban hajthasd a már bejáratott motort, lassan és fokozatosan emelve a legnagyobb elért fordulatszámot. Ha vigyáz az ember a motorra, a verda idővel alacsonyabb olaj- és benzinfogyasztással, ill. további erősödéssel hálálja meg. Első időkben egyes motoroknál magasabb olajfogyás figyelhető meg, ami később normális mértékre csökken.
A lényeg a fokozatosság, és hogy adj neki egy kis időt..."
Reggel is próbálgattam. Azt mondták a kereskedésbe hogy úgy kb 1000 km-ig nem szabad nyomni neki, hát mit ne mondjak idegesít kicsit a finomkodás vele, mert érzem többre képes. Viszont kímélni akarom. Egy gyöngyszem! IMÁDOM!!!
Már megint felhozod, hogy ha gyártanák a régi 1.4 16V mocival, akkor jó lenne:
"de leírom mégegyszer ha a GP kapható lenne a régi 1.2-es vagy az újabb 1.4-es 16 v motorokkal ezekkel a motorokkal az árát 3 milla környékére lőnék be semmi probléma nem lenne vele. "
Neked rövid távú a memóriád, vagy ennyire nem figyelsz másokra?
Már leirtam, de most én is leirom szintén MÉGEGYSZER, hogy IGENIS GYÁRTANAK GRANDÉT az 1.4 16v mocival... meg birod jegyezni?
Köszi...
Itt már nem azzal van bajunk, hogy nem tetszik neked a grande és a swiftet istenited. Itt nem is ezzel lenne baj, mert mindenkinek szive joga hogy mi tetszik.
A baj a stilusoddal és az értelmetlen érvelésekkel van, amik nem igazán állják meg a helyüket, és amikhez foggal körömmel kötöd az ebet a karóhoz.
Csak gondolj bele: mi lenne, ha mi ugyanezt csinálnánk a swiftes fórumba, amit te itt csinálsz? Tetszene? Hogy mi miért nem csináljuk ugyanezt?
Na azért, mert többek között ez különbözteti meg az intelligens embert a kevésbé intelligenstől.
Na szal jobban megnéztem a képeket, és a kép minősége miatt lehet, vagy tényleg marha vékony gumik vannak rajta? Így ránézésre nincs meg 185-ös :S! 1.2-es?
Kísértetiesen hasonlít az enyémre, még a rendszám első két betűje is :)! Gratula! Ha így haladunk nyár elejére már lehet szerevezni grande punto talit :P!
Biztos véletlenűl választották meg tavaly az év diesel mocijának a kiskategóriában. Nyert még vagy 5 címet a BMW, meg 1-et a Toyota azt kifújt. Bár rock fórumtárs, mint elvakúlt benzinfan biztosan jobban ért hozzá.
Igen én is láttam olyat, de azt nem itt gyártották. Annak idején én is gondolkoztam hogy milyen jó lenne 86LE-vel egy swift, de nem lehetett kapni ithon.
Szerintem némi köze azért talán mégis van. Egyébként itt alapvetően az a probléma hogy fikuszoszhatunk bármit, nagyon sokminden változott az EU óta. Korábban ugye a voltak a "megbízható japánok" a "jó németek" és a "szépdefostalicska" olaszok-franciák. Most merőben változott a szitu, mert mindenki rendel/ gyárt mindenkinél mindent és ha beülsz egy autóba, nem tudod hogy ki és miből rakta össze. Sajnos.
Német autóban francia elektronika, japán autóban olasz motor és így tovább. Tény hogy a Honda pl nagyon jó motorokat gyárt, amit Te is mondtál. De. Használtam nem rég egy Honda C-RV-t. Alulméretezett benzinmotor+ horror fogyasztás. Nem voltam elájulva. Lehet hogy dízelt kellett volna venni, de akkor még nem lehetett hozzá.