Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
b) a telek homlokvonalára kiépített épület esetében a közterületre átnyúlhat,
és
c) az oldalhatárra kiépített!!!!!! épület esetében a szomszéd ingatlan tulajdonosának hozzájárulása!!!!!!! esetén a szomszéd ingatlanra átnyúlhat,
azzal, hogy az érintett telkek beépítettsége ennek megfelelően eltérhet az építési övezetre, övezetre előírt megengedett legnagyobb beépítettség mértékétől, az utólagos hőszigetelés és homlokzatburkolás által elfoglalt terület mértékével.
Igen, igazad van. Már meg is kerestem egy céget ezzel kapcsolatban. Csak nem voltam jártas, hogy miként megy ez. Gondoltam, hogy a szerelő nem hasraütésre mondja amit mond, de sajnos igen. Illetve azzal sem voltam tisztában, hogy mennyibe kerül egy ilyen tervezés, csak abból indultam ki, hogy egy tervezés drága több száz ezer forint és ára most nincs keret, de szerencsére 50k körül kijön.
Zártsorú ingatlanról van szó, vagyis ha szembe állunk a házzal akkor a ház jobb oldali fala az a szomszéd telkére néz és pont a telekhatáron. És azt mondta, hogyha felraknék 15cm az túl sokat venne el az ő udvarból így nem enged csak 5cmt.
Én is határos vagyok a szomszéddal azaz meg van ott nekemk 10-20 cm is de köteles egy felujitáskor ideiglenesen megengedni hogy akár felálványozzunk és a házam falán akarmit matassunk. Nyilván ha valami kára keletkezik ebből azt nekem állni kell.
Ebben az esetben különösen kifizetődő lenne egy helyszíni felméréses hőigény számítás. Nem fogok ide linkelni egyet sem, de nagyjából egy nagyobb radiátor árából megtudhatod, hogy mennyi az annyi.
Egy nagyon régi 100 éves házról van szó, ami még azzal a régi kisméretű téglából épült. Szigetelés jelenleg csak az utca fronton van, de majdnem körbe lesz szigetelve a ház és a födém is. Ami kimarad az a nagyszoba egyik fala, mert a szomszéd nem engedi.
Sajnos komoly hőigény tervezésre nincs pénzem, így magamnak próbálgattam számolni.
Na, így lehet igazán csak drágává tenni egy projektet...
Kapásból: ha kondenzációs kazánnal számolsz, akkor 50/30 a max.
kisszoba (6nm2): itt egy radiátor lesz, a fűtés szerelő egy 2420Wattosat ajánlott
A fűtésszerelő vágja a menetet, hegesszen. Honnan lenne fogalma a hőigényről? Nem neki kell megvennie majd üzemeltetnie az elbaltázott rendszered... Ez 400W/m2. Mi ez, fóliasátor?
Nyilván igy látatlanba nem tud senki mondani semmit ahőleadó felőletek mennyire vannak alul vagy felül tervezve mert ismerni kellene az épület szerkezetét. Nem mindegy hogy egy b30 as 40 éves ház vagy egy uj porotherm 30 cm grafit szigeteléssel.
Szerintem 70 fokod soha nem lesz ott igy "kvázi nagy" radiátorok kellenek az alacsony vizhőfokhoz.
Kazán és radiátor kiválasztásban szeretném a segítségeteket kérni. Sajnos komoly hőigény tervezésre nincs pénzem, így magamnak próbálgattam számolni.
A fűtendő területek a következők:
-nappali (16nm2): padlófűtés lesz egyedül
-kisszoba (6nm2): itt egy radiátor lesz, a fűtés szerelő egy 2420Wattosat ajánlott
-konyha (6,5nm2): itt is egy radiátor lesz, a fűtés szerelő egy 3388Wattosat ajánlott
- fürdőszoba (4nm2): itt is padlófűtés lesz és egy törölköző szárító radiátor
-belmagasság: 2,7
Na már most a kérdésem az az, hogy ezek a radiátorok nem túl nagy teljesítményűek oda? Ha 70C-os vízzel lesz megküldve akkor nem biztosított, hogy a víz kellően visszahűl a kondenzációhoz. Józan paraszt ész szerint, ha kisebb a teljesítmény akkor jobban vissza hűl így jobb a kazán hatásfoka. Viszont valahol azt olvastam, hogy érdemes kicsit túltervezni a radiátorokkal, mert akkor nem kell olyan magas hőmérsékleten működtetni, ami jobb a radiátor hatásfokának elvileg.
Ezek 33Ks radiátorok, szerintetek jól ezek így, vagy érdemes lehet 22Ks kisebb teljesítményű radiátorokat választanom?
A kazán amik közül vacilálok az Viessmann Vitodens 100-W 25kW vagy Hajdú HGK-24.
Nyáron lecserélném a régi kazánt ami a szuterénben van. A jelenleg használatban lévő kémény mellett van még 2 használaton kívüli is. Lehet ezek közül az egyiket a friss levegő beszívásra használni? Szeretném megúszni a kéménycserét/bélelést.
Sajnos a 7 éves Genus one 24 megállt (zárlatos lett, korábban is sok baja volt már), csere mellett döntünk.
2 kérdésem van.
Ár érték arányban mi a javasolt kombi fali kazán (24 kW)? max 445 mm széles a hely, igy a 440-esek már nem biztos, hogy felmennek ugy, hogy le is lehet venni az oldalukat karbantartáshoz, kémény 80/125, kb. 10 méter, 1 füteskör)?
Mennyi lehet most a reális generálos komplett munkadíj ár ? (bontás, átmosás radiátoros rendszer 7db, új kazán felszerelés, vízcső átszerelés, kémény cscatlakozás átszerelés, beüzemelés, kéményes és egyéb papirmunkák). A kémény frissen kimérve, légtömör, elvileg maradhat.
Korábban regisztráltam az oldalra és eddig el voltam a kommentek olvasásával, de most nekem is adódna egy kérdésem a T. publikum felé!
Tavaly ősszel került nálunk beüzemelésre egy Ariston Genus One 24 kondenzációs kazán, amit szerelő be is üzemelt nekünk. Megy eddig szépen, teszi a dolgát. Termosztát nélkül üzemel, jelenleg 50 fokra állítva. Így a szobákban 22 – 23 fokot tudunk elérni. Acéllemez radiátorok vannak! Sokan állítják, hogy jobb lenne a kazánnak is, ha volna mellé termosztát, sokan meg azt erőltetik, hogy nem jó, ha sokat kapcsolgat ki – be !?! Mivel a kondenzációs kazánoknál ez a pár hónap tapasztalatom van, hozzátok fordulnék, hogy mi a jó, mi a helyes ezen a téren!? Kapcsolgasson a kazán, vagy a folyamatos üzem jobb neki?
Szisztok.Segítséget kérnék. Adott egy ariston genius one 24 kazán. Gyári beállitást kelett eszközölnöm, és nemtudom mi volt az a beállitás,itt adta meg régebben egy fórumtárs,(valamit kelett állítanom) hogy ha megnyitom a melegvizet zuhanyzáshoz most kb fél percet kell várnom mire meleg jön, elötte ugyanez pár mp volt.mit kéne állítanom?
Egy Ariston ClasB one kazánnal kapcsolatban szeretnék kérdezni. Most lesz 3 éves és teljesen kiborít. Megvolt minden évben a karbantartás stb. ahogyan kell. A legutóbbi éves karbantartás pár napja volt. Minden szuper, minden jó volt, viszont miután elment a szaki azt vettem észre, hogy csak úgy minden előjel nélkül átkapcsol egy pillanatra a melegvízre, pukkan egyet, beindul valami ventilátor és leáll. Ez kb 2 másodperc. A gondolom az, hogy ezt akkor is csinálja, ha a hideg vizet kinyitom. A mosógép mikor tölt, vagy a masogatógép és kiakaszt. A meleg vizet ki se nyitom. Ez akkor gáz, mikor éppen fűt. Akkor abba hagyja és várni kell perceket mire visszakapcsol. Mi lehet a gond? Eddig nem csinált ilyet.
"Kb. 58 fokos VISSZATÉRŐ víz alatt indul be a kondenzáció." szerintem ezt a füstgáz harmatpontihőmérsékletével kevered,az ugyanis kb 53-57 fok körül van a gáz összetételének függvényében.Ehhez egy jól eltalált kazán konstrukció esetén kb 5-7 fokkal kevesebb visszatérő vízhőmérséklet párosul azaz kb 48-50 fok alatti visszatérő víz esetén indul be a kondenzáció.
Majd a 47489:
Idézet a VGF szaklapból:
"A kondenzációs kazánok annál jobb hatásfokkal működnek, minél alacsonyabb a kazánba visszatérő fűtővíz hőmérséklete és minél magasabb a füstgáz harmatponti hőmérséklete. Harmatponti hőmérséklet alatt indul meg a kondenzáció, a füstgázban lévő vízgőz lecsapódása, a rejtett hő hasznosítása és ezen keresztül a kazán hatásfokának rohamos javulása. A füstgáz harmatponti hőmérséklete a tüzelőanyag összetételétől és a levegőfeleslegtől függően 53-57 °C között mozog. Ha a kazán hőcserélője jó hővezető-képességű alumíniumból készül, 50 °C alatti visszatérő fűtővíz-hőmérsékletnél már megindul a kondenzáció. Annál intenzívebb lesz, minél alacsonyabb ez a vízhőmérséklet. "
Hát ha te ebben ellentmondást látsz, akkor valóban súlyos értelmezési problémáid lehetnek."Azt azért nem ártana belátnod,hogy nem érted az alapvető fizikáját a történetnek. Pedig ahhoz, hogy beláss egy tévedést, nem ártana." idézet Smith
A füstgáz harmatponti hőmérséklete NEM EGYENLŐ a visszatérő víz hőmérsékletével. Teljes két külön dolog.
Ja igen az eredeti szövegkörnyezetéből kiragadott grafikon önmagában teljes más értelmezést nyer és félrevezető mert nem azt mutatja ami a valóság. Csak és kizárólag az erdeti szövegkörnyezetében állja meg a helyét mint ahogy azt Keeper is írta neked,hogy miért is,de ezekszerint nem tudtad értelmezni.
Ház bővítés miatt az immergas kondenzációs kazán 60/80as fali kivezetője 80/125 tricox kéményre lett cserélve (hosszabb lett a kémény, stb.). A kérdésem, hogy kell e a kazánost kihívni, valamit állítani a kondenzációs kazánon valamit, vagy ezek az új hipermodern cuccok úgyis nyavajognak ha baj van? Éves karbantartásom október körül lesz, ha addig ráér, nem rángatnám ide a kazánost.