- Szemrevételezés, hideginditás, próbakör, okmányok stb. ellenőrzése
- KIA márkaszervizben állapotfelmérés az esetleges "turpisságok" kideritése érdekében. Bizom benne, hogy az eladó partner lesz ebben. Ennek a költségét én állom ha a próbakör után odáig eljutunk.
- Összkép illetve állapotfelmérési lap alapján vételárban megegyezés.
Lássatok el legyetek szivesek jó tanáccsal mi az amire a vásárláskor figyeljek ?
A kuplung szerkezet esetleges hibájára mi utalhat ?
Ennél a kocsinál ha hihetek a netes infóknak nincs részecskeszürő és nincs kettős tömegű lendkerék. Valóban igy van ?
Az állapotfelmérés során a befecskendező rendszert is le tudják ellenőrizni ? Azt hiszem ha ez nem tökéletes eléggé zsebbe nyúlós a javitása.
Itt vagyok még a szervizben. Azt mondták hogy csak a hátsó fékeket kellene cserelni (tárcsa, betétek). Az utángyártott dolgoknak az ara kb 40ezer, a gyárinak 70 lenne az ára, plussz a munkadíj és az egyebek.
Most gondolkozom itt csináltaszám-e vagy a haver, akinek szintén szervize van.
Kia Cee'd ED 1,4 benzines autóm van, aminek rosszalkodik mostanában az EPS rendszere. Persze intézem a szervizt, csak szeretném megkérdezni, hogy találkoztatok-e már a problémával. Ráadom a gyújtást és kb 1 másodperc múlva hallok egy nagyon halk kattanó hangot, akkor tudom, hogy nincs szervokormány. Viszont ha ekkor leállítom és újraindítom, akkor megint minden ok.
Előzetesen tudtok valami tippet adni, hogy mi lehet a baja?
Szia! Az enyém is SW 2010 benzines és azt vettem észre, hogy 5-ből egyből nem megy üresbe, hanem ha enyhén bal lefele húzom előszőr mintha négy és 5 közé ugrana, majd ha még egyet húzom le akkor vált üresbe és úgy már tudok 3 asba kapcsolni. Tehát a többi sebességből egyből üresbe ugrik, csak az 5-nél kell kettő ugrás! Ez nem tudom, hogy a ráncfelvarrott KIÁknál bug vagy ficsör de a régi Ignisemnél ilyet nem tapasztaltam.
Nekem is lassan esedékes a féktárcsa+betét cseréje(néha nyikorog fékezésnél) szóval ha kaptál árajánlatokat megoszthatnád, hogy mennyi az annyi és hogy hol fogod kicseréltetni :9 Köszi előre is!
Az elmúlt három hétben kissé megdolgoztattam az 1,4-est, 4500 km-t mentem vele mediterrán meteorológiai körülmények körülmények között, folyamatosan üzemelő légkondival. Ebből 3500 km autópálya volt, 120-140 km/h tempóval, a többi országút, 70-80 km/h tempóval, amiből 60 % hegymenet 30-50 km/h tempóval. Az autópályán tempomatot használtam. A teljes útra 6,4 l/100 km átlagfogyasztás adódott. Szerintem, nem rossz. :)
Kondenzvíz kivezető cső a tűzfalon. Ez vezeti ki azt a lecsapódott párát, amit az utastérben a légtérből a hőcserélő von ki és a gyűjtőtálcán összegyűlik. (Ezért nem jó sokat belső keringetésen légkondizni, mert szárítja a levegőt, kivéve ha pont az a cél, mert párás a levegő az utastérben.) Az a jó, ha ezen kifolyik. Vannak esetek amikor eltömődik és nem folyik ki, ilyenkor az utastérben túlcsordul a gyűjtőtálcán és a lábtérben landol a kondenzvíz. Néha nem ért egy vékony drótdarabbal megnézni, nincs-e eltömődve.
Lehet rosszül írtam, a motortérben van a cső. A motortér/utastér elválasztó lemez (vagy hogy hívják) és a motorblokk között, lent az egyik motor tartóbak környéken.
Most, pár perce észrevettem, hogy a kocsi (Ceed) alatt víz van. Elkezdtem keresgélni, hogy honnan jöhet. Találtam egy csövet ami sehova sem megy. A motortérben volt az utastér előtt, lent. Nem tudjátok esetleg mi lehet az? Lehet, hogy valami légkondi túlfolyó? Eddig nem vettem észre ilyet, bár nem is figyeltem.
Elsőre rontottam el. És másodszorra jól írtam. 0 állásból feltolod hármasba és jobbra van az 5.
A hiba: 5-ből nem tudom visszatenni 3-ba. Érted? Szóval 5-hőz képest nem tudom balra magam felé mozgatni. Csak jobbra, tőlem távolabbra, majd úgy vissza 3-ba, vagy le 4-be és úgy fel 3-ba.
nem úgy van hogy a nullához képes jobbra fenn van a hármas (és mégjobbrább fenn az ötös)? tehát ha kiveszed ötből akkor tök normális hogy kicsit jobbra kell mozditani hogy bemenjen háromba
Szervizben voltam a kocsival, mert műszakis is volt ugye közben. Elmondásuk alapján gyertyacsere megvolt, "átvizsgálták" a kocsit, hibajelet nem küldött.
Férjem olvasott utána a neten, hogy lehet a felső holtponti adagoló a rossz, mert ugyanígy járt egy opel astra-s is és nála az volt végül a gond.
Első körben egy szerelő kitisztított minden "benzines-olajos" mechanikát rajta, mégsem lett jobb. Visszavittem, hogy nem jó, most ő is ezt az alkatrészt cserélte, pedig nem szóltunk neki, hogy utánaolvastunk a neten. Remélem jó lesz most már a kicsi kocsi, ma megyek érte, hétvégén kiderül.
Ha mégsem, már találtam egy új kia szervizt, ahová vinni fogom a kocsit, mert a régibe - azt nem írom le melyikbe - én többet nem viszem el azért, hogy kivágják a műszaki után minden kért javítás nélkül. Még rosszabb állapotban kaptam vissza a kocsit, mint amilyen volt.
Kaptál hibakódot? Kontroll-lámpa világít? Laikusként gondolom jónéhány dolog lehet problémás. Lehet EGR-szelep, lehet fojtószelepház, főtengely-jeladó, valamelyik vákumcső, ac-pumpa, stb.
Így ez csak találgatás, jó lenne szervízbe vinni, kódot olvasni (ha van) és onnan továbbgondolni.
Segítséget szeretnék kérni, egy 2008-as, 1.4-es benzines kis csodát vezetek két éve, imádom. Az elmúlt hetekben, pont a műszaki vizsga előtt jelentkezett egy olyan problémám, hogy indításnál köszörült, alig indult el a kicsi kocsi. Ezt megcsinálta hideg és meleg motorral is. Amikor elindult végre, csinált olyat, hogy 800-2000 között ingadozott a fordulatszáma. Ez után megcsinálta velem, hogy fékezésnél - erős fordulatszám esésnél - egyszerűen leállt menet közben. Végül már, amikor egy körforgalomban vártam a sort, akkor is leállt, alapjárton. Ezek a hibák teljesen váratlanul, váltakozva jelentkeznek.
Nem tudom, mi lehet a baja, nagyon szeretném visszakapni a régi, megbízható kisautómat, ha valaki találkozott már ezzel a problémával, kérem segítsen. :-)