Menetrendváltás óta, mióta nem Lentiig megy a járat, tudtommal EGYSZER SEM fordult elő még, hogy ne lett volna elég egy hosszúbusz. Az előtte lévő bő 1 évben is csak szórványosan.
Mondjuk a jövő héten ez a húsvét miatt valószínű megszakad, de azt lehet előre tervezni.
Már hónapok óta írogatjuk, hogy felesleges 2 buszt küldeni 14:00-e. Ezt az utasforgalom is alátámasztja hétről hétre. Ennek ellenére mindig két busz megy. Itt lett volna a hiányzó kocsi pécsre.
Van ugye a 3 új kocsiállás, és a régi a körforgalom túloldalán. Mikor legutóbb ott jártam, az új kocsiállásokban álltak meg az eddig a Fő tér felé közlekedő járatok, és a régiben maradtak a távolságik. Ha jól értem, utóbbiba kerültek át a helyjáratok és rezi ág?
Eddig még nem láttam itt képeket,hogy miként változott a megálló kiosztás azóta,hogy a Főtér megszűnt,mert változott és nem is egyezik meg a régi Főtérivel az új Bercsényi megállók.A képeket próbáltam úgy készíteni,hogy minimálisan tükröződjön.
Én nem a partvonalról kiabálok be, csak egy tanácsot adok: Ha már van a kötelező jegyelővétel, akkor használjuk statisztikázásra. Nem hiszem, hogy péntek és péntek között nagy különbség van "a legalább 4 órával indulás előtt megvette a jegyet elővételben osztva összes tényleges utas" arány között, illetve mondjuk a 9:00 órás járaton utazók számából is gondolom egész jól meg lehet tippelni a nap "erősségét".
Ez persze nem megoldás arra, hogy mi a teendő akkor, ha tényleg annyi kapacitás kell Pestre, amennyit a Zala ténylegesen küldött.
Ennek mi értelme lenne? IJL-043 fordáján nagyobb helyigény van mint a KKA-699-n ezért is van így elosztva a két busz. 1 méter különbség van a két busz között (IJL-043 javára, ráadásul túl is van székezve). Teljesen felesleges lenne felcserélni a két buszt, motorikusan kell a KKA arra a fordára.. Bár azt nem értem, hogy hogyan került oda a KKA ahova, mert kínzás az a busz. Az üléseket helyettesíthetné 2 fadarab, tisztaság néha kritikán aluli. Németországban 4 évig iskola busz volt, majd műszaki előtt kidobták és fél év állás után hozták be (ezért is van minden ülésen biztonsági öv). Valami hasonló fordára kellene használni. Reggeli járatra megfelel, délután valami hasonlót, közben meg kisebb járatokra használhatnák.
A Balatonfüred-Keszthely szakasz elég húzós lehetett 1:10 alatt. A többi része reálisnak tűnik (igaz az autópálya 100 km/h-ra volt számítva, de hát ez az utóbbi évekig nemigen érdekelte a Zalát. :P)
A Déli pályaudvar érintésének megvolt a maga oka, Carpy egyik ősrégi hozzászólásában meg lehet találni (ugyanezért jár oda a Gratis).
Apropó: Keszthelyhez hasonlóan Füreden sem érintette a járat a buszállomást. Ez akkoriban divat volt, úgy látszik.