Nem ártana a hengerfejet megnézni. Észrevetted esetleg, hogy télen nehezen megy a fűtés? Akkor szinte biztos, hogy hengerfej. Általában a sokat mennt dízelekre jellemző, de nekem a benzines Boránál is előfordult már.
Az 1.9-esek nagyon ott vannak. Csak a környezetvédelmi szarság miatt nem tudták az EUR5-öt teljesíteni. Passatban úgy tudom, hogy 136 lóig mentek. Talán csak a Borába nyomtak bele 150 lovast (ez már hat sebességes volt).
Kicsit meg nyugodtam....PD-s teccik igazán,már csak a teljesítményből ki indúlva...!aztán komoly igénybevétel alatt lesz a kocsi...szal mindenképp jól kéne elsűlnije...:):D 3 szívó tranyónk van...nagyon beváltak...nem szeretnék csalódni a VW-ben
Nem olvastad elég figyelmesen a forúmot. Az 1.9 PDTDI a legjobb dízel "ever". És mindig is az marad. Csak azt 2005-ig gyártották. A későbbiekkel van a gond. De ott is inkább a 16 szelepessel. A 8 szelepes ugyanaz a konstrukció mint az 1.9. S az a motor szinte elnyűhetetlen.
Hali. Passatot szeretnék én is....és komoly gondba vagyok V. passatot akrok és nem nagyon találok belőle sima TDI-t csak PD-st de a népítéletekben nem találok ezekből a "régebbi"ekből ilyen Széria PDhibásat....ez valóban így van?és csak az attól újabbak hibásak...?vagy bukta PD-set veni...?előre is köszi:)
B6-os passatra nézegetek téligumit, a kérdésem az lenne, hogy mekkorát érdemes venni rá? A nyári az 17" 235/45 .Télire elég egy 16"?Tudom még kicsit korai, de ráérek és nézelődök a piacon.
A PD motorokban a nagy nyomást szivattyúfúvókák (pumpe-düse - innen az elnevezés (PD)) végzik, míg a Common Rail-nél ezt egy nagynyomású szivattyú, amihez kapcsolódik a névadó „közös cső” (common rail).
Szóval a 2.0 16 szelepes Passatokba (azért Passat, mert pl. Golfnál van 16 szelepes Bosch PD elem is) Siemens szállította a PD elemeket (porlasztókat). Csak sajnos ezek idővel beszarnak függetlenül az üzemanyag minőségétől. Elektronikai hiba. Ezekből négy van egy motorban. A gond ott kezdődik, ha az egyik beszarik, akkor leáll az autó. A számítógép nem engedi tovább. A másik gond, hogy ezeknek a @#$@% darabja kb. 180 000 HUF (száznyolcvanezer) - nem írtam el a nullákat.
Sokáig a tulajok a garancia lejárta után saját zsebből fizették. Vannak kivételek (nekem használtautó garancia segített). Valamikor a nyáron észbe kapott a VW, hogy kurva nagy szart csinált a presztizzsel, mert már gondolom páran kiverték a hisztit.
Innen jött az ötlet, hogy a PD elemeket az autó hét éves koráig kicserélik, ha az elromlik. Na most itt az utolsó tagmondaton van a hangsúly. Ha tényleg akkor cserélik ki, mikor azok elromlanak, akkor szarja össze magát a VW!!!! Viszont volt egy srác itt a fórumon, akinek Bécsben kicserélték az összeset, miután azokat bevizsgálták. Remélem, hogy így van.
Az utosló kérdésedre a válasz, hogy igen, használt autóra is érvényes.
Ezek után el lehet gondolkodni, hogy egy új KIA-n vagy Hyundai-n hét év teljes körű garanciával (ja és a garancia átruházható a későbbi tulajokra). Nem értem, hogy a nagy német márkák (VW, Audi, BMW, Mercedes stb.) miért nem adnak legalább annyi garanciát, mint az olcsóbb, kisebb gyártók. Persze sokkal drágábban adják az autókat, de nem jár hozzá garancia. Manapság már a hírnév nem elég garanciának, tenni is kellene, hogy ez így legyen. Ennyire fosnak, hogy tönkremennek. Ez pont azt bizonyítja, hogy szar a portékájuk.
Még anyit szeretnék kérdezni,nem igen érten auto szereléshez:mi is az a pd probléma,van az a 7éves garancia?Hogy is működik használt autóra is érvényes?
2007-es. Óra szerint 83 000 volt benne. De szervízben megállapították, hogy kb. 180 000. Alaposan át lett nézve mielőtt kigurult a kereskedőtől. Ausztriából hozták be. Nézegettem a magyar szervízkönyveseket is, de ez jobb állapotban volt. Az osztrák utak nem rázzák szét, úgy mint a magyar. 4 misi volt. Plussz az átírás. A használtautók.hu-n találtam egy pesti kereskedőnél.
Hm... Eléggé vegyes érzelmeket vált ki belőlem. Egy Golf 3 és egy Bora után vettem a Passat-ot. 170 LE Highline, DSG váltóval. Tényleg nagyon kényelmes, nagy autó. Jó a nyomaték, csendes stb.
Eddig ez a legdragább autóm. Viszont a legszervízigényesebb is. Azt még tudni kell, hogy korábban benzineseket vezettem. Nem is volt velük gondom. Mondjuk a Bora 1.6-os az egy picit többet fogyasztott, de nem volt vele gond.
Azért mondtam, hogy vegyes érzelmek, mivel egyszer lerohadt. Mármint megállt Belgrád egyik forgalmas csomópontjában. PD elem volt a ludas. Mivel volt használtautó garanciám egész jól megúsztam a dolgot. Viszont azóta elveszett a bizalmam iránta. Nem kellet volna, hogy leálljon. Ha vészüzemmődban tovább ment volna, nem lett volna baj. Viszont így ez nagyon gáz. Az viszont még nagyobb gáz, hogy hiába cseréled ki ezeket az elemeket, azok is beszarnak egyszer. De 70%-ban erről szól ez a fórum.
Amikor nem áll meg, akkor viszont megy mint a veszett vad. 10 000km-ként kötelező az olajcsere. Sokan sírnak, hogy eszi az olajat. Nekem úgy látszik nagy szerencsém volt, mivel egy fél csepp olajat, de még annyit sem evett meg 10 000 km alatt.
A szervíz kb. 37 000 HUF (130 EUR). Azért írom EUR-ban, mivel leköltöztem Belgrádba és itt szervizelem, ahol a PD elemeket cserélték. Becsületesen dolgoznak. Itt általában EUR-t kérnek.
A DSG az külön bekezdést érdemel. Először egy céges SuperB-ben láttam. Akkor döntöttem, hogy nekem egyszer ilyen lesz. Az egy nem normális élmény. :-) Ráadásul az enyémben van F1-es kapcsoló a kormányon. Mikor vettem, akkor nem volt feltétel, de utólag ez megint csak valami hihetetlen érzés. Itt is sokan félnek, hogy elszaródhat a DSG. De erről keveset hallani. A rendszeres váltóolajcsere itt is kötelező. Én nem régen cseréltem, mikor megvettem. Pontosan nem tudom, hogy 60 000 vagy 90 000 km-ként kell-e cserélni. Az még egy 70 000 HUF tétel (245 EUR) - váltóolaj és szűrő. A váltóhoz csak (és kizárólag) olyan embert szabad engedni, akiknek van tapasztalatuk vele. Ne engedd, hogy a te autódon tanuljanak.
Szóval, nem veszed észre mikor vált az autó. Nem szoktam neki nyomni. Autópályán olyan 130-140-nel haladok. Persze volt már példa, hogy autópályán kigyorsítottam sport módban egy Opel Insignia, Renault Megane vagy egy Audi S6-os kedvéért (persze voltak többen is, de ezek a legemlékezetesebbek). Eddig csak az S6-os elleni küzdelemben maradtam alul. :-) Mire a sok csóró kézzel átdobja a váltót, addig a DSG-vel már a következő fokozat közelébe érsz. Az érzés megfizethetetlen, de látod még is megfizethető.
Amint látod őrülök neki, hogy van egy ilyen autóm, de néhol keserű a szőlő. Ha a PD elemes szarsága nem lenne, vagy legalább ne rohadna le miatta, akkor teljes szivemből ajánlanám.
Amit viszont ajánlok, és ezt én is így fogom csinálni. Volt egy srác itt a fórumon, aki Bécsben ragadt (szintén PD elem). Neki a VW bevizsgálta a maradék három elemet, s úgy itélte meg, hogy megérettek a cserére. Mivel újabban van ez a hét éves garancia a PD elemekre (nekem 2014. év elején tölti be a hét évet), 2013 őszén begurulok a VW-hez egy PD elem vizsgálatra (s ha gáz van, akkor cseréljék ki). így valószínűleg ki tudom játszani, hogy még egyszer az út mellet hagyjon a PD elem végett.
Nehéz dönteni ez az autó mellett. Mikor én vettem, még úgy mond: tudatlan voltam. Annyit tudtam, hogy 8 szelepes BMP-t kell keresni. De mivel a PD elem végett azok nagyon felkapottak, ezért általában olyat találni, aminek valami más baja van. Lehet, hogy bizonyos szempontból azt nagyobb kockázat bevállalni, mert más rejtett hibája lehet. A 170 LE-nek meg tudod, hogy a PD elem be fog szarni. Mikor vettem akkor egy 8 szelepest pont elhappoltak előlem. A többi, amit kerestem (DSG+NAVI), elég gázak voltak, így a legjobb 170 LE-t vettem meg, amit találtam.
Azt jelzi, hogy mennyi km-t tudsz még megtenni a tartályban levő üzemanyaggal. Hogy a benzikút milyen messze van, az már változó. :-) Ha van benne a GPS, még azt is tudja.
Én autópályán megyek 90%-ban (ott 6-7 l között van). Sima közutakon 4.5-5.5 l a tapasztalatom, attül függ hol és hogyan vezetsz. Az átlagom 6.8 l.
2008-asok már lehetnek CR-ek. Igaz azok valamivel drágábbak. De ha 170 LE-t keresel, megéri a CR-t venned. Nekem pl. PD van. Volt egy garis PD cserém (mind a 4-et cseréltem). Azóta megy mint a veszedelem. 10.000 Km-ként szigorú olaj és szűrő cserék.
Azt javaslom, hogy 4 misi alatt ne is keress. Úgy vagyok vele, hogy olcsó húsnak híg a leve. Amiket meg megnézel, azt szakemberrel végeztesd. Használtautó garanciát csak ajánlani tudom. Azzal ki tudod védeni az előző posztoló listáját (már ami a költségeket illeti). Nekem még tart a gari, de októberben meghosszabítom.
Az előző hozzászólóval nem értek egyet. Akkor ugyanez megtörtént volna az 1.9-sel is. A BMP ugyanaz mint az 1.9 csak megnövelt ürtartalom. Mindig van valaki aki megszívja (nem csak a Passatnál, hanem bármilyen másik autónál).
De ugyanúgy a BMP sem rosszabb. A CR-nél is van nagynyomású szivattyú, ami akár fél misi is lehet, ha beszarik. Evvel az erővel ne is vegyünk autót. Járjunk busszal!!! A legtöbb hiba amit írtál itt is előjöhet.
Ha sokat használod a gépet, előbb utóbb valami beszarik. Ha nem azért veszed, hogy állandóan 180-nal nyomasd az autópályán, akár ki is tart egy ideig.
Az autó folyamatosan a legjobb anyagokkal volt szervízelve. Rendszeres olajcsere(Mobil 1 ESP, Castrol SLX Longlife3) megtörtént 15000km-enként+öszes szűrő csere... Csodálkozok, hogy az emlegetett kettős tömegű lendkerék nem kezdett el csörögni. Viszont eladás után 2 nappal már 2 hibalámpa (motorkontroll,DPF) világított... :):)
Hiába itt bohóckodni a motorkódokkal... Annyi igaz, hogy a Bosch pd elemek tényleg bírják a kiépzést. Ha valaki Passat vásárlásra adja a fejét gondolkozzon a CR motoros új verziókban. Esetleg CC..
Még hét évtől idősebb nem igazán lehet. :-) Sokunknak az van. A PD elemeket leszámítva nagyon meg vagyok vele elégedve. A DSG-t nem adnám semmiért!!! Igaz, eddig csak az első 11K Km-t nyomtam bele. Még korai vélemyezni.