A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Köszi Mindenkinek 👍🤘 Most koccintottunk a motoros barátokkal a GS-re. Körbe ültük a garázsban :D Nem hiszik el, hogy nem zsír új a motor annyira patika 🤔😁 Gondos gazdája volt 😉
A lecserélt is ilyen volt, kopottan is jó volt. Mondjuk amilyen jó a bömös futóműve, nehéz megmondani mennyi a gumi és mennyi a futómű része a jó kanyarstabilitásban. Legalább is nekem.
Ez az Augszburgi szalon. Nagyon nagy és high tech autós része van. A motoros, amit fotóztam, csak kicsi része az egésznek. De persze a Müncheni BMW Welt és BMW múzeum az igazán brutál a környéken.
Az API a motor kenésére vonatkozó követelményszinteket tartalmazza, és nem foglalkozik egyébbel. A JASO specifikáció tartalmaz olyan előírásokat, amik a nedves tengelykapcsolóval épített motorok követelményeinek felelnek meg. Mivel az 1150 széria száraz tengelykacsolóval van szerelve, esetükben a JASO minősítés érdektelen. A JASO a vizes blokkok esetében kerül képbe, mivel azok már nedves kuplunggal szereltek, ahol a tengelykapcsoló a motorolaj által bejárt térben működik. Tehát az 1150 és az 1200 lég-olajos széria esetében nem kell JASO minősítésű motorolaj, az API/ACEA lefedi az elvárásokat, viszont az 1200 LC/1250 motoroknál használt motorolajnak teljesítenie kell a megfelelő JASO követelményt.
Az normális, hogy hidegen az első pár kilométeren kicsit húzós a váltó? Pár sarok után már finoman beklattyan bármelyik sebességbe, azzal (BMW-s mércével) elégedett vagyok.
Ma vettem észre, hogy a jobb oldali markolatfűtés nem működik. Javítható vagy cserélni kell valamit?
Ma menten először az új Scorpion Trail II-es gumikkal olyan 30 km-t. Csak két fok volt és még nincs tapadósra kopva a felülete, de így is hihetetlen stabil kanyarban.
Ami a hátsó rugóstagot illeti, beszerelték a WP-t a Showa helyére és tényleg csereszabatos, nem kellett semmit barkácsolni és működik minden funkciója.
Én azt sem értem mit állít? Hogy az olajtól mállott szét a vezérműláncfeszítő műanyagja? Vagy hogy az olaj miatt tört ki egy darab a vezérműtengelyből?
Én azt gondolnám, hogy a rossz (?) olajtól max jobban koptak volna a súrlódó alkatrészek, de nem tud kitörni egy darab a vezérműtengelyből...
Nem, nem öszinte. Megint egy olyan cikk, mint az "élat a BMW után" Egy alaposabb önvizsgálat után nem ez született volna. A Castrolhoz meg csak egy illusztráció:
(Nem ismerem a teljes elöéletét, de állítólag végig azzal ment.)
Egyébként a gyári elöírás API SG. Nos ilyen olajat már nem is kapni. Ennél csak sokkal jobbak vannak, az említett Castrol is SJ-s teljesítményszintü. Ha az olajjal lett volna a baj, akkor nem csak ezt a motort érintené, hanem sorban állnának hasonló problémákkal.
Egyrészről ez egy őszinte cikk. Másrészről akik utálják a márkát, illetve nincs rá pénzük, máris járják az örömtáncot, hogy szar a BMW és ezt Ők mióta tudták, már rég megmondták.
Tényleg jól áll neki, világjárósabb lesz tőle. Le is fotózom ilyenkor - majd jó lesz hencegni a spanoknak a képekkel pár sör után - ha végre kinyitnak a krimók.
Azon dolgozom, hogy valamelyest csökkentsem a nyereg alól feltörekvő kosz lehetőségeit. Fura anyaga van az üléshuzatnak, nyilván a csúszás ellen dolgozik a nem sima felület, de így a kosz megragad a "pórusokban", csak bő vízzel jön le, törölgetni felesleges.
Köszi a linket, tényleg érdekes! Jöhet akkor a szokásos "milyen motorolajat" kör? :)
Már csak azt kéne tudni hogy ő melyik olajat használta. Én a gyárilag ajánlott Castrolra tippelek, amivel itt másoknak is voltak már - nyilván nem bizonyíthatóan, inkább megérzés szerint - komolyabb problémái, de ez persze csak tipp, mert lehet hogy nem. Veres Pisti nekem mindig Motult használt, aki járt esetleg anno Nyitraihoz szervízeltetni az leírhatná, hogy neki mit használt, ha már nem akarta a cikkben megnevezni a gyártót.
Amúgy számomra érdekes, hogy a műszeregységtől kezdve mennyi minden volt neki, pedig ha jól sejtem nem nagyon használták terepen, de persze erről sem tudok semmi pontosat.
Nem is rugozok, csak leírtam a véleményemet. Ha folyton azon rugoznék h mi történik a világon, az nem lenne jó hatással a lelki békémre, sztem már rég öngyilkos lettem volna, de komolyan.
Ilyeneken szerintem kár rugózni. Nagy beruházásból lehet nagy összeget ekarmolni. Ha meg épp olyat találnak csinálni, amiben utána az ember örömét leli, hát akkor hajrá. Pl nekem a városliget is tetszik, amilyen lett,.meg a Margit sziget, pedig utóbbin közelről láttam, milyen pénzpacsálás ment.
Élvezd ki, hogy van egy olyan motorod, aminek jól áll a kosz, a mosás csak rohasztja a kardánt :) . Mivel az enyém napi használatos, ilyenkor télen mindig szügyig retkes. Múlt héten is megállok vele a piacon, odajön egy csávó, megjegyzi, milyen GYÖNYÖRŰ, meg kérdi, hogy új modell-e :)
Bennem kettős érzés van a pályával kapcsolatban. Megnéznék ott egy két versenyt? Mindenképp, akár családdal is. Mennék oda motorozni? Talán az is lehet. Örülök neki az ország jelen helyzetét tekintve? Talán jobban mint egy x-edik stadionnak, de az a baj, hogy ez sem ehető. És ha az úszóVB vegső költségeiből indulok ki, akkor azt gondolom hogy itt is mellékes cél a motorsport rajongók boldogsága és a környék felvirágzotatása. Úgyhogy alapvetően Istvánnal értek egyet, ez a büdös életben nem fogja visszahozni szerintem az adóforintokat, turisztigailag se lesz jelentös hatása. így szocialis szempontból csakúgy kevés az értelme mint pl. anno a szeuzo kincsek visszavásárlásának, vagy a külföldi cégeknek nyújtott milliárdos állami támogatásoknak, amiből gyakorlatilag évtizedekig tudnak kockázatmentesen tevékenykedni, cserébe az "ehbéren" tartott párszáz munkással lehet lobogtatni a munkahely teremtési joker kártyát.
Szóval nehéz kérdés ez, mondjuk nagy eséllyel ha nem erre költenék akkor se használnák a szegénység felszámolására és az egészségügy vagy az oktatás fejlesztésére. Én most mégis inkább ellene vagyok.