Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
A sorompó és az egyértelmű tiltás miatt autóval nem lehet, gyalog nem akartam menni. Motorom nincs, de sorompón belül pedig szerintem mindegy, hogy autóval, vagy motorral kapnak-e el. A Pilisszentlászló előtti parkolónál parkoltam, innen 5km volt.
Akartam is kérdezni, a Zsámbéki Lérak Múzeum részt vesz a múzeumok éjszakáján?
Mi 1992 nyarán voltunk a debreceni Bocskai Lövészdandár tűzér ütegével egy hónap éles gyakorlaton. A színpad akkor is meg volt, ott napoztunk rajta szabadidőnkben.Szerintem kertmoziszerűsség volt. Tavaly én is voltam megnézni a laktanyát elég síralmas állapotban volt, sajnos fentre a hangárokhoz nem volt időm felmenni,így ott fotót nem tudtam készíteni,ha valaki tud fotókat felrakni a Kincsesbányai laktanyáról kérem rakja fel, vagy küldje el e-mail címemre: szabogyula@foldesinet.hu
1992.nyarán a debreceni Bocskai Lövészdandár Tűzér ütegével voltam egy hónapig Kincsesbányán. Tavaly családi kiránduláskor megnéztem a laktanya maradékát készítettem pár fotót, nagyon lehangoló látvány volt.Sajnos már nem volt annyi időm hogy a hangárokat is megnézem fentebb a hegyen remélem ha legközelebb arra járok még megtudom nézni a maradványát! l
Előre kell bocsátanom , nem láttam a filmet, de azt mindenképp el kell mondjam , a SZU felbomlása során korántsem volt akkora siettség hogy "magukra robbantották" volna akár bármelyik objektumukat. Az atomfegyvereket tartalmazó létesítményeket még egy jó darabig a szétválás után is OROSZOK őrízték és csak hónapokkal utánna vonták ki és számolták fel a létesítményeket. Nem nagyon robbantgatták fel különösen nem az emberekkel együtt, hacsak nemzetközi leszerelési egyezmények ezt elő nem írták.
A szevasztopoli tengeralattjáró bunker ma múzeum és látogatható. ( nyáron biztosan járok is arra)
Több ilyen silókomplexum rohad a földben , erről Hadsz olvtárs tudna többet mondani , ezek egynémelyikét nem is őrzik , bejárható. Erről egy ismerősöm részletes leírást is igért ( még nem jutott el hozzám , csak annyi hogy vinyica mellett voltak) , mint azt korábban írtak.
Remélem eljutok oda is. A tematikus csatornák sokszor beszélnek hülyeségeket, nem feltétlenül készpénz amit mondanak. J.
A Galeb a zseljavai cimborám szerint max kiképző gép volt harcértéke és képességei valamint fegyverzete azonban nem teszi lehetővé - a kamikaze tipusú alkalmazástól eltekintve - a tipus harci alkalmazását.
Kedves Lacika! Ez meglehetősen felületes álláspont. Ha mindenki úgy viselkedne ahogy mondja , akkor itt már régen a világbéke szigete volna. A szerbeket lebecsülni nagy hiba lenne, és nem csak őmiattuk hanem például (mint a zs-landi felderítőgépek esete nyomán közismert) igen is szükség van légifelderítésre a balkán felé is! Az , hogy szemet hunyunk egy kockázat felett, nem jelenti a kockázat megszünését. Azt hiszem már a rómaiak is ismerték a következő alapigazságot: Ha békét akarsz , készülj a háborúra J.
a jegyzőkönyv kedvéért pünkösd vasárnap este biciklivel jártam az Urak Asztalán. Korábban itt még nem jártam, őrizetlen bázishoz képest egész jó állapotban van, maradtak még korlátok, fedezékajtók mutatóba. Mondjuk utóbbiból egy nagy kupac a kapunál -további intézkedésig-fel van halmozva. A hegytetőn a májusi esők hatására intenzíven tavaszodik, az aljnövényzet igen buja és tele van kullanccsal, a kilencedik mákszem-méretű versenyző után feladtam a számolást.
Megvan a hely varázsa, hogy nincs teljesen lepusztítva és szeméttel telehordva, de azért percről-percre egyre nyomasztóbbá vált ahogyan leszállt az éj. :)
Délután láttam a viasat historin egy filmet Bunkerek amik a régi szovjetunioban voltak-jelenleg ukrán területen.1 Szevasztopol 35 ös állás it töb ezer föröl beszéltek,mert magukra robantoták az orosz a végén,2 Kijev itt is több ezer fö hallot,3 tengeralatjáró bázis Szevasztopol mellet .
El van nézve! Ha nem is gondolkodunk országok közötti fegyveres afférokra, a légtér védelme (minden körülmény között) elsődleges fontosságú. Pl szept. 11... Már elfelejtetted? Mi a garancia, hogy pár begőzölt egyén nem akarja megismételni, akár nálunk is? Részemről is OFF, nincs értelme vitatkozni.( Májusi Aranysast javaslom ki-elolvasni)
OFF A klasszikus szovjet doktrína szerint igen csekély önállóságuk van repülőknek, gyakorlatilag teljesen földi irányításra szorulnak, a fedélzeti berendezések is ennek megfelelőek. A délszláv légierő figyelésen te rugózol folyamatosan, én egy szóval sem említettem, hogy miattuk kéne a radar. A saját légterünket kell a lehető leghatékonyabban ellenőrizni és természetesen egy bizonyos mélységig országhatáron túl is. Minden irányban. Mint már említettem a Nato finanszírozza az NSIP program keretében radarokat, a magyar hozzájárulás jelképes (1% körüli). Hogy bezárni miért kellett a működőket arra roppant egyszerű válasz, pénz. Az ideális persze az lett volna, hogy addig működnek az RT századok amíg az új lokátorok nem képesek átvenni a feladatukat. A részemről befejeztem a témát ON
Senkinek nem érdeke ,hogy légi fegyvere legyen a szerbeknek stb.Az amerikaiak gondoskodtak róla és fognak a jövőben is,hogy ne legyen fegyveres konfliktus délen.Ehhez nem kell távolbalátónak lenni.Amennyiben az elkövetkező 20 évben repülője lessz a balkánnak az csak is baráti lehet.Erre szinte esélytelenek. Légi ellenségeskedésre NINCS lehetőségük. Tehát nincs mit figyelgetni rajtuk.
Jo nézni ahogy két ember fitoktatja és probálja megmagyarázni azt a dolgot amiröl üresfejü politikusok fognak egy kávé mellet döntögetni... Nem ezen a légtér kérdésen mulik a magyar biztonság illetve a szomszéd országok megfigyelése/ szerintem/ hanem azon hogy avianobol és németországbol hamar ide ér bármilyen gép mint mi tüsszenetenénk eggyet,,mert lószar a háttér munka.....annyi repülési idövel ami nekünk van ,,,a kereket nem tudjuk behúzni a gépeken.
Az elmúlt 20 évben 3 déli szomszédos országban volt fegyveres konfliktus.
TE nyilván príma jóstehetség vagy, és biztosan tudod hogy az elkövetkező 20 évben egy sem lesz, tehát felesleges MOST kiépíteni a figyelés lehetőségét is...
Nos! A mondanivalód első mondata téves.(Nem tudom pontosan mit értesz szovjet mintájúnak.)Az irányítás/rávezetés-ről amit tudsz ilyenformában ez biz téves.
A többi tartalmával tulajdonképpen egyetértek. Bár a választ megint kikerülted miszerint mit kell figyelni egy nemlétező légi haderőn azaz a délszláv területeken?
És persze a nincsből miért kell miliárdokért radart építeni és miért kell bezárni egy működőt?
OFF Akkor tisztázzuk, olyan jellegű (mondhatjuk szovjet/VSZ mintájúnak is) földi vadászirányítás/vadászrávezetés nincs a jelenleg a honvédségnél amint amit anno Városföld is csinált. Bármilyen légvédelem, lófüttyöt sem ér valósidejű azonosított légihelyzetkép nélkül. Nem a jelenleg is rendszerben álló technika képességeivel van a baj, hanem azzal, hogy a 23 RT századból meghagytak összesen 4(és felet). Azt pedig el kell felejteni, hogy "amelyik jó helyen volt". Mindegyik okkal volt ott ahol volt, a 23 RT század együtt(!) alkotott egy viszonylag jól működő rendszert. Ha ezt megbontod, megszünteted a 80%-át, és a maradék elhelyezkedését nem optimalizálod földrajzi és domborzati adottságokhoz, hanem hagyod a régi helyén akkor az egész a hatékonysága nagyon drasztikusan leromlik. Jelenleg 1000 méter alatt igencsak foghíjas a lefedettség, és a légvédelemben ez a legkritikusabb tartomány. Azon lehet elmélkedni, hogy mennyire okos dolog Nato un. gerincradarokra épülő szisztémája, de tény, hogy a domborzatai adottságokat kihasználva 4-5 mérőpontól is megközelítőleg hasonló lefedettséget lehet biztosítani, mint amit a 23 század tudott. Mecsek tetejéről a horvát Papuk hegységtől a Bakonyig egy radarral megoldható az egész, a Kisalföldre meg ott van Kup. Bükk tetejéről a Magas-Tátrától az Alföld nagy részén át ugyancsak jelentős terület belátható, a déli-délkeleti határvidékre meg ott van Békéscsaba. (Ha rajtam állna a Duna-Tisza közén beleférne egy további mérőpont és a délnyugati csücsökben is elférne egy) A NATINADS-ben egy adott légirendészeti körzetért egy ország felel. Ebbe beletartozik az ország légtere és a határon túli is 50-150 km mélységig. Az adatok amikor megjelennek mondjuk a jutai P-37-es indikátorán gyakorlatilag abban a pillanatban ott vannak Poggio Renaticoban is. A Gripennel mint repülővel semmi bajom, igaz legalább még egy századnyi kellene belőle. Viszont ahhoz, hogy ne ne csak a parádézni legyen jó ahhoz kellenek fegyverek és különféle "sallangok" (nem, nem a légi utántöltési képességre gondolok), és itt kezdődnek problémák... ON
a hetvegen volt szerencsem meglatogatni a satoraljaujhelyi erdei bobpalyat-a Magas hegy oldalaban van.Hazafele tartva vettem eszre a Sator hegy tetejen levö antennakat, közvetlenül a varos felett levö hegyen szerintem katonai antennak lehetnek,lenntrol többet nem tudtam lattni, raadasul a googel earth meg mindig rossz felbontast ad ott