Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

empé13 Creative Commons License 2012.12.17 0 0 8910

Tisztelt Mester Urak!

 

Egy kis segítséget szeretnék kérni.

Milyen 2K festéket tudtok ajánlani -motor vázához (öreg MZ)-  amit nem kell lakkozni, magában is fényes felületet ad?

 

Üdv: P.

Törölt nick Creative Commons License 2012.12.16 0 0 8909

Bútort is fényezek  meg wobblereket is :-))

Selyemfényű festett MDF-felületeknél tikkurila elastic primerrel alapozok, fedőrétegként tikkurila diccoplastot fújok egy rétegben (vagyis egy lépésben), ha magasfényű kell akkor a selyemre fújok 2-3 réteg 4CR lakkot, csiszolva - polírozva. Ha selyemfényű lakkozást kérnek (pl.fafelületre) arra tikkurila merit30-at használok. Sata Jet90-nel fújok mindent, így fejből meg nem mondom, talán 1.4 -es fúvókával, kb.2 barral, függőleges sávban fújva.

Előzmény: vasascnc (8906)
ArGa Creative Commons License 2012.12.16 0 0 8908

Én csak belekotnyeleskednék:

Két tartály esetén nem kell 3. tartály.Legalábbis szerintem.Mivel itt mindkettő légsűrítő 1 tartályba tud nyomni.

A 4 tartályos rendszernél a leghátsó nem tudott a legelsőbe nyomni, csak ha a 3. majd a 2. is engedte neki.

Cáfoljatok meg ha nem jól gondolom.

zlota Creative Commons License 2012.12.16 0 0 8907

Én is kipróbáltam azt amit te is írsz pisztolyt és azzal alig-alig haladtam!Eldugult, illetve sokat kellett csavargatni és tölteni.

Vettem egy nyomott tartályos homokszórót és kb tízszeresére gyorsult a munka vele.Ugyanazon kompresszorral.

Ha legközelebb szórásra van szükséged, akkor érdemes ilyennel csinálni.

El sem tudom képzelni, hogyha ezzel ilyen jó lett neked, akkor azzal mit csinált volna a rendszered.

Mindenesetre számomra biztató, mert tudom milyen nehéz a kis pirossal fújni...

 

Ha szerencsém van, és mindent be tudok szerezni, akkor holnap ki tudom próbálni mennyire vált be.

Majd jelzem.

Előzmény: vasascnc (8903)
vasascnc Creative Commons License 2012.12.16 0 0 8906

Olvasom egy régebbi hsz-ben hogy bútort fényezel...

Képzeld én is 40%ban azt fényezek...

Kérdésem:milyen festéket illetve mekkora fuvóka /levegő beállítást használsz??

Ködölve vagy sávban tertve festettessz??

Bocs ha sok a kérdés...

Előzmény: Törölt nick (8898)
vasascnc Creative Commons License 2012.12.16 0 0 8905

Számítás szerint bírni kellene a 25nek,de sajnos induláskor sokkal több kakó kell neki mint a valós áram felvétel..+ ugye az öszevisza elcsuszás a mocik indulása között,,,

Számolgatni kell és kiderül..P=UxI

Előzmény: zlota (8902)
vasascnc Creative Commons License 2012.12.16 0 0 8904

Ment válasz!

Előzmény: Steven 68 (8899)
vasascnc Creative Commons License 2012.12.16 0 0 8903

Ugyan már,ezért fórum...ezért regisztráltam, mert néha én is elakadok ,és jól jön a segitség olykor...

A rajzod jó,így volt bekötve!

ne gondold hogy vettem külön homokfuvót,hísz minden kompihoz adtak készletet (így 4db volt)és a benne lévő "képen szereplővel" fuvattam a tiszai fövenyt,,(közel van és ingyen)

Szerintem kell a 3.tarály+2 szelep,mert mivel nem tudod beállítani sehogy,hogy a 2 kompi ellentétesen nyomjon .... ugye nem tudod mikor melyik nyom stb...

Előzmény: zlota (8901)
zlota Creative Commons License 2012.12.16 0 0 8902

25A C-s van fent. 4,4KW a terhelés, + világítás hát nem tudom ezt bírni fogja-e

Kint az elektromos infrafűtés 1800W gondolom azt el lehet felejteni... :(

Előzmény: vasascnc (8897)
zlota Creative Commons License 2012.12.16 0 0 8901

Köszi!

Nagyon köszönöm, rendes tőled, hogy ezt leírtad!!!

 

Egyébként nekem is erre kellene, ezért kérdezném hányas fúvókát használtál hozzá, hogy "csak" 6 bár tudott?

Illetve mivel én csak 2 kompit szeretnék összekötni így szerinted van értelme egy 3. tartálynak vagy így talán nem fontos?

Mondjuk van egy 50?80? (pontosan nem tudom) liter körül tartályom...

Még annyi, hogy akkor kijön a cső rá a visszacsapó mind a 4 kompidból és a 4 cső  TTTT alakban összecsatlakozott és 1 rövid csővel be a tartályba ugye?

Valahogy így volt neked:

 

 

Előzmény: vasascnc (8896)
vasascnc Creative Commons License 2012.12.16 0 0 8900

Ebben igazad lehet,de nem is figyeltem igazán,akkor nem derült ki!

Bírta a kiképzést,azóta meg szétt hordtam a gépeket..

Előzmény: Törölt nick (8898)
Steven 68 Creative Commons License 2012.12.16 0 0 8899

Olvastad az emailt amit küldtem? Üdv!

Előzmény: vasascnc (8897)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.16 0 0 8898

Üdv!

A képen lévő visszacsapószelep nem a legjobb megoldás mert műanyag a belseje, nem nagyon bírja a nagy hőt, nálam egyszer megolvadt, aztán kicseréltem olyanra aminek réz a belseje , azzal nincs gond.

Előzmény: vasascnc (8896)
vasascnc Creative Commons License 2012.12.16 0 0 8897

Hopsz a lényeg:

a 4 kompit egyszerre nem bírta a 20A bizti..ezért a bekapcsoláskor cselesen kettesével kellet inditanom őket...

ennyi........

Előzmény: vasascnc (8896)
vasascnc Creative Commons License 2012.12.16 0 0 8896

Figyu:

Nálam pár éve a Baumaxos 19eft 2HP kompresszorokból volt 4 öszekötve,mert teljes kocsi (old timer)homok fuvatásához kelett a levegő,és ez volt gyorsan olcsón elérhető..

Gondoltam összekötöm és sluxx kész is...

De mégsem,,,tetü lassu volt és kevés...

Ekkor mondta az öregem:visszacsapó szelep +1 tartály...nem hittem neki,és szívtam még 2 napot mig kinem próbáltam az Ő ötletét.

És lőn világosság...azaz teljesítmény!!!

A lényeg:

4 kompi..úgy a hogy megvettem ,mind a 4 bele egy +80L tartályba(a végén lévő menetek a gáz csövekkel megeggyeznek) ,de a LÉNYEG hogy minden cső közé 1 visszacsapó szelep,én a vizes szerelvény boltban kaptam gyorsan olcsón,,vettem 4db-ot és be a csövek közé...

Láss csodát kb 2 perc és megvolt a 8Bár...és használat közben is hamar be és ki kapcsolt,,

+ ugye ezt mind egy külön nyom.szabályzóra kötöttem mert,a rajtuk lévők csak 6-8 álásban kapcsoltak,és ez nem volt okés...

Vettem olyat ami állítható és 7-8-ra beállítottam,így tudtam a folyamatos 6-bárt tartani munka közben...

A leg tutibb az lenne ha minden sűrítőt egy motor hajtana .akkor nem volna gond a süritési pont elcsusztatással ..

 

Előzmény: zlota (8893)
zlota Creative Commons License 2012.12.16 0 0 8895

Értem... nem gondoltam, hogy ezért írtad.Most már kapizsgálom ;)

Előzmény: mareczy (8894)
mareczy Creative Commons License 2012.12.16 0 0 8894

ezért irtam hogy a 2 tartályt kösd össze...

Előzmény: zlota (8893)
zlota Creative Commons License 2012.12.16 0 0 8893

Hopsz!Atyaég... csapkodom a fejem, hogy erre nem gondoltam amit írtál.

Lehet ez volt a gond tényleg!

Ugyanis úgy történt  a dolog, hogy a kisebb kompresszorból közvetlen dugtam a nagy tartályára csövet kihagyva a kicsinek a tartályát.

Mivel azonban nem volt csatim így ráraktam ezt is a tartály és a cső találkozásához felhasználva a menetegyezést:

Azt hittem ez csak egy könyök+legágazás a nyomáskapcsolóhoz!

Erre most nézem ez a visszacsapó szelep volt... ez még akkor jó is lett volna, de mivel a kis lyukon elment a nyomás azt ledugóztam.

Tényleg csak egy próbát akartam, gondoltam majd megveszem a csatikat, ha bejön.

Ezzel hogy azt a kis lyukat lezártam, lehet nem működött a visszacsapó szelep?Akkor most megszívattam magam?

 

Egyébként ha a két tartályt csatlakoztatom akkor a kettő közé már nem is kell a szelep, hiszen van minden kompresszor után.

Jól kapizsgálom?

Előzmény: vasascnc (8892)
vasascnc Creative Commons License 2012.12.16 0 0 8892

Az összekötésnél 1 lényeget kifelejtettél, kell közé egy viszacsapó szelep,hogy  a dugók ne egymás ellen dolgozzanak.

A 2-3 stb csillag dugósoknál is így működik, mint az autóknál is a motor, mikor az egyik nyom a másik szív és így tovább....

Mivel töb motort kötöttél össze így nem mindig ellentéstesen nyomnak ,és ilyenkor a dugókat terheled csak.

Előzmény: zlota (8891)
zlota Creative Commons License 2012.12.16 0 0 8891

Nincs 380 csak 220 :(

A 2 henger felettiek meg csak azzal mennek.

Mégha lenne is 380 akkor meg a mobilitás lenne oda...Egyetlen 1 létezik 3kw és az is 200e felett van, de raádásként csupán csak 1/3 dal tud többet mint a kis V2 hengeres.Gondolom azért, mert az "csak" 1000ret forog ez meg 2800at.

 

Ebből- majdnem ilyen- gondoltam a 2 dbot- csak nem lincos, hanem Erba, mert az kicsivel mégtöb levegőszállítást ír

http://www.lincos.eu/#product_details-660

 

Teljesítmény 2.2kW Áramforrás 220V Tartály 50l

Szívóteljesítmény 350l/perc 
Légszállítás 245l/perc

Üzemi nyomás 8bar

Hengerek száma  2

Min. üzemi hőmérséklet  10Co

 

ÁRA 62.000 2DB esetén: 124e 700L/perc és 500L/perc.

 

 

Ebből 1db esetén kevesebbet tud-ipari

http://www.lincos.eu/#product_details-1485

Teljesítmény 3kW Áramforrás 220V Tartály 150l

Szívóteljesítmény 525l/perc Levegőszállítás 367.5l/perc

Üzemi nyomás 8bar

Fordulatszám 1150f/perc

Hengerek száma  3

 

Ennek ára 224e  és csak 367l/perc

 

100e rel olcsóbb és mégis többet tud, ráadásul fél éve vettem az egyik 2hengerest és most csak a másodikat kellene vennem.

 

 

 

Előzmény: mareczy (8890)
mareczy Creative Commons License 2012.12.16 0 0 8890

Próbáld meg úgy hogy, nem a töltőcsőről viszed a nyomást hanem a 2 tartályt kötöd össze... úgy jó lesz bár a légszállításod nem hiszem hogy, fog emelkedni... olyan jelentős mértékben, így ha komoly a munka meg van rá bőven jelentkező, akkor építeni vagy venni kell egy olyan kompresszort ami birja...

Előzmény: zlota (8888)
zlota Creative Commons License 2012.12.16 0 0 8889

Legalább tudjuk mit jelent! ;)

Előzmény: Steven 68 (8887)
zlota Creative Commons License 2012.12.16 0 0 8888

A gond, hogy az 1db 2dugós nem termel eleget. :(

 

Tudnék venni még egy ugyanilyen 2 dugóst.

 

A 2db 2 dugós együtt elég lenne./talán

 

A 200literes tartály estén- ami nagyon nehéz és nem könnyen mozgatható- sem lenne elég tartalék 1db 2 dugóssal rajta mivel folyamatos üzem menne órákon át 13mm csövön folyamatosan megy az anyag - homok.

 

Én az egyik kompresszorból tartály kiiktatásával rögtön a másik tartályába nyomattam volna a levegőt. Így nem ment valamiért.

 

 

 

Nem akarok feleslegesen venni még egy 2 dugóst ezért is kérdeztem, hogyan tudom összekötni és mire számíthatok?

 

Előny lenne, mert könnyen szállítható maradna - szétkapcsolva őket- ráadásul nem találok 220v működő 800-900 légbeszívó képességű kompresszort a piacon.

 

Talán töredék áron jönne ki.

 

Hátrány, hogy ez 2850et forog. Az ipari tartósabb lehet, mert csak 1000ret.

 

Másik hátrány, hogy nem tudom megoldani :(

 

 

 

Mi volt a tapasztalatod mikor a 2db volt összekötve?

 

 

 

Azt nem tudja valaki, hogy mi is a működés elve?Pl a gyári kétdugós esetén hogyan oldják meg, hogy egymás erősítsék ne pedig gyengítsék?Vagy olyan nem fordulhat elő, hogy egymás ellen dolgozzanak?

Előzmény: Steven 68 (8886)
Steven 68 Creative Commons License 2012.12.15 0 0 8887

Mi is csináltuk ezt a dohányföldön, amikor még azzal foglalkoztunk. Már bánom,hogy írtam a pecut, mert lassan etimológiai topik-ba megyünk át.

Előzmény: pizo (8885)
Steven 68 Creative Commons License 2012.12.15 0 0 8886

Nekem is volt 2db 40l-es tartály összekötve ,de ilyen nagy nyomáskülönbség nem jelentkezett. Egy biztos,hogy akármennyi tartályt fogsz összekötni nyomáskülönbség lesz. Láttam már 5db 50l-est összekötve nagyon pocsék látvány. Minek bonyolitani a dolgot, a 2dugóst ráépíted egy 100-150-200L-es tartályra  és minden normális lesz,ez a legegészségesebb megoldás. Üdv!

Előzmény: zlota (8884)
pizo Creative Commons License 2012.12.15 0 0 8885

Saraboltuk a gajdeszben a pörgyét, majd viribültünk egy kicsit.

 

(pesti vagyok, de szülök vidékiek).

 

Na ki tudja hogy mit jelent?

 

Zoli 

Előzmény: Steven 68 (8874)
zlota Creative Commons License 2012.12.15 0 0 8884

Kis barkácsoláshoz kérnék segítséget...

Egy 2dugattyús 2,2kw 450l/perc 50L tartály félprofi-barkács kompresszorom van és egy 50l 1Kw 110l/perc os nagyonbarkács.

Gondolkodtam, hogy összekötném öket, vagy esetleg vennék még 70e körül egy güde, szintén 400-450l/percest és azt kötném össze a másik 450l/percessel és lenne egy 900l/perces szívóteljesítményű kompresszorom.

 

Aztám kipróbáltam , de nem értem, hogy miért nem jártam sikerrel???


Az 50L 2,2 2 hengeres tartályából hátul kicsavartam a csavart, és belecsatlakoztattam a másik kompresszorról a termelő ágró kijövő csővet.
Tehát az nem a saját tartályába ment, hanem a másikéba.

Bekapcsoltam a kisebb kompresszort és a nagy 2 hengeres tartályában elkezdett nőni a nyomás- jelezve a nyomásmérő órán.Kb 3 bárig ment fel, utánna megállt, hiába ment a kompresszor!Bekapcsoltam a másikat és azonnal felment 8 bárra.
Próbáltam tesztelni 7 bárnál leállítva, de akkor sem tudta 8 bárra felnyomni.
Nem is vettem észre semmit a teljesítményébe

Nem tudom miért volt ez?Nem dolgoznak egymásnak ellen így?

Ötleteket szívesen veszek!

vti00 Creative Commons License 2012.12.15 0 0 8883

És mit szóltok peceráj szóhoz, az is a pecu szinonímája felénk, Hajdú-Biharban.

Előzmény: Törölt nick (8877)
Steven 68 Creative Commons License 2012.12.15 0 0 8882

Én nem érzem magam ebben a dologban illetékesnek,hogy megmondjam.Esetleg ha kiváncsi vagy ,és netalán a többi mester is megnézné, akkor írjatok neki és biztos megmutatja. Azt előre elárulom,hogy megfogsz( megfogtok) lepődni mert én is ezt tettem.

Előzmény: Jason88 (8878)
Steven 68 Creative Commons License 2012.12.15 0 0 8881

Azt is vegyük figyelembe,hogy bár Magyarország kicsi de a tájszólások igen sokrétüek. A különbség a fészer,szín,és a nálunk Sz-Sz-B megyében pecunak ejtett építmény között a következő.  A pecu mint emlitettem =kis helyiség és itt a hangsúly a kis, kicsi szavakon van,míg a fészer,szín,vagy van olyan,hogy kocsiszín= ezek nagyobb,tágasabb,helyiségek ahol szalmát,szénát,lovaskocsit,szekeret tároltak.Én jártam ugynevezett sváb községben, és amikor bementem egy ilyen helyiségbe úgy éreztem magam mintha az ÓRIÁS barlangjába lennék. Ám én azt mondom ,térjünk vissza az eredeti témakörbe,akinek kétségei vannak az járjon utána a neten!

Előzmény: Törölt nick (8877)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!