Keresés

Részletes keresés

Enzo Creative Commons License 2020.01.29 0 1 130876

Szerintem a közlekedés többi alágazatának megőrzött tárgyi emlékei egy kicsit bővebben vannak mint a hajózásnak.

Pl. üzemképes gőzmozdony több is van az országban, az egyéb gördülőállományról nem beszélve. Autóbuszból is akad azért. Nem állítom, hogy ne lenne még jogos igény erre-arra, de a hajózás ehhez képest egyetlen üzemképes hajót tud felmutatni: a Sopront. Slussz-passz. És van még néhány üzemképtelen vas itt-ott, egy rendezvényteremnek átalakított utolsó Duna-tengerjáró, mi vicc, ahogy kinéz. De egyetlen működő gőzhajó nincs az országban lassan 40 éve. Egy se.

 

Innen induljunk, ne onnan, hogy mindenkinek jár 15 milliárd (tényleg honnan vetted ezt a számot?)

Előzmény: trizs77 (130874)
Enzo Creative Commons License 2020.01.29 0 4 130875

Az, hogy a Közlekedési Múzeumnak mennyi a költségvetése és főként, hogy ebből mennyi jut a hajózásra az önmagában egy tragédia, nem volna szabad összehasonlítani semmivel. A tárgyi emlékek esetén ez kb. arra elég, hogy a maketteken letörölgessék a port (a raktárban persze, merthogy a hajózási gyűjteménynek az eddig kiállított része jelen állás szerint nem lesz már egyben kiállítva sosem).

Szóval ha a múzeum költségvetéséből kigazdálkodhatóval összemérhető költségű tárgyi eszköz megmentéséről vagy felújításáról szabad csak értelmesen beszélgetni, akkor nincs mit tenni, nincs miről beszélni. (Persze lehet, hogy néhány autóbusz azért belefér majd, mert az Vitézy szívügye, de a repülésnek és a hajózásnak a raktárban a helye.)

 

Nem tudom, hányadszor írod le, hogy 15 milliárd.

Ez a szám honnan van?

 

 

Előzmény: trizs77 (130872)
trizs77 Creative Commons License 2020.01.29 -6 1 130874

Mondtam már, írtam már, semmi bajom ha No.1. ad erre 15 md Ft.-t.

( gumidani most polkorrekt voltam? )

 

De akkor a közlekedés másik négy alágazata is kér 15-15-15-15 milliárdot a saját kivételes emlékei megmentésére.

Nem beszélve a műszaki emlékekről hisz a Közlekedési Múzeum nem csak Közlekedési Múzeum, hanem Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum is.

 

 

Előzmény: Mlle. Grenelle (130873)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2020.01.29 0 0 130873

Kivételes esetről van szó, Mr. Trizs.

Előzmény: trizs77 (130872)
trizs77 Creative Commons License 2020.01.29 -5 1 130872

A Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum éves költségvetése kb. 1,2 milliárd forint.

 

https://www.mmkm.hu/download/aDc1GzvwlxoxbeCVjtvVCNFQSqbLPz01

 

Igencsak potentátnak minősülő akárkit kell meggyőzni ahhoz, hogy a kb. 8-9 alágazat egyikének (hajózás) ugyan adjon már kb. 15 milliárd forintot pluszban, az egész múzeum (valamennyi alágazat) éves költségvetésének kb. tízszeresét, hogy az épített/műszaki kulturális örökség egy darabját megmentésék.

Előzmény: Mlle. Grenelle (130871)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2020.01.29 0 1 130871

Ez nem hobbi.

Ez az "épített/műszaki kulturális örökség megmentése" kategória. 

Mint ilyen, az állam kiemelt támogatására tarthat igényt.

Előzmény: trizs77 (130869)
tehtube Creative Commons License 2020.01.29 0 3 130870

Érdekes hobbinak minősíteni egy muzeális technikai emléket, amely megőrzése, helyreállítása felmerül. A Kossuth vagy a Kelén is csak egy hobbihajó? 

Előzmény: trizs77 (130869)
trizs77 Creative Commons License 2020.01.29 -6 3 130869

Vettem.

Jogos.

 

Bár rajta kívül nem tudok most olyan élő magyarról, akinek joga lenne kb. 15 milliárd forintot kiutalni, bárkinek, bármilyen hobbijára.

 

 

Előzmény: gumidani (130862)
gepesz Creative Commons License 2020.01.29 0 0 130868

Érdekes. Azt hittem, hogy cucilista találmány.

Előzmény: gumidani (130865)
gepesz Creative Commons License 2020.01.29 0 0 130867

Legyen! És legyen sikerük is.

Nem befolyásol semmit, hogy mi az én véleményem.

(nem én mínuszoltalak)

Előzmény: TAYFUN (130864)
tehtube Creative Commons License 2020.01.29 0 0 130866

A svájci példák alapján mégcsak nem is pakurával fűtenek, nemhogy szénnel. Könnyűolaj. Márcsak az egyszerűsg kedvéért. 

Megnyugtató lenne ha az alkatrészek Budapestre vándorolnának.

Ja, hol lehet most a Vértes gépe, lapátkerekei a Városligetből?

Előzmény: gepesz (130861)
gumidani Creative Commons License 2020.01.29 0 0 130865

Szerintem akkor is ugyanez.

Egy példa:

 

 

 

---------

https://www.reptar.hu/nyitvatartas.html

A Reptár a téli nyitvatartási rend szerint 9 órától van nyitva.

De, nekem is kényelmesebb lenne 11-re odaérni.

 

 

Előzmény: gepesz (130863)
TAYFUN Creative Commons License 2020.01.29 -1 4 130864

Csodás a csapat !

 

gepesz Creative Commons License 2020.01.29 0 0 130863

Akkoriban ennek mi volt a mozgató rugója?

Amikor én csináltam, akkor a pénzek "pántlikázása"volt az ok. Ettől jobb szót nem találok rá. Már akkor is így hívták.

Előzmény: gumidani (130862)
gumidani Creative Commons License 2020.01.29 -1 4 130862

Nem lehetne leszállni a kormányfőről? Semmi köze sincs az témához, teljesen oktalan már rövid időn belül másodszor olyasmivel kapcsolatban előrángatni, ami nem tartozik ide. Tiszteletben tartja mindenki a másik véleményét mondjuk a papagájok énekhangjával kapcsolatban, de nem kell a hajós topikban ezen lovagolni.

 

Egyébként az "álfelújítás" gyakorlata is igen régi. Már a két világháború közötti időből is ismertek ilyen trükközések. De hajós témaként a BKV törpéivel is ilyesmi történt.   

Előzmény: trizs77 (130853)
gepesz Creative Commons License 2020.01.29 0 0 130861

Akkor ennek még más vonzata is lesz. Szenelő, salakoló. :-)

Jelentkezz csak a projekthez. Szerintem bármennyi pénzt elfogadnak.

Buktassátok meg a pesszimista hozzáállásom.

Nem vagyok ellendrukker.

El is hiszem a sikert, csak a f......omcsóválja a fejét.

Előzmény: Mlle. Grenelle (130860)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2020.01.29 0 0 130860

Sajnos nem vagyok benne - legőszintébb sajnálatomra.

Igen. Gőzhajót. Nem ez fogja bedönteni a klímát - de egy ilyen műszaki emléket korhűen kell helyreállítani.

Előzmény: gepesz (130859)
gepesz Creative Commons License 2020.01.29 -1 0 130859

Csináljuk? Te benne vagy? :-))

Gőzhajót? Hát a klíma védelem? :-)

Előzmény: Mlle. Grenelle (130857)
gepesz Creative Commons License 2020.01.29 0 0 130858

Nem tartok fel senkit. Csinálják és tévedjek!

Előzmény: guberavera (130856)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2020.01.29 0 0 130857

Ha már csináljuk - akkor mindent eredetiben.

Előzmény: trizs77 (130853)
guberavera Creative Commons License 2020.01.29 0 6 130856

guberavera Creative Commons License 2020.01.29 0 0 130855

:)

gepesz Creative Commons License 2020.01.29 0 1 130854

Legtöbben a mennyit tudunk lenyúlni belőle?  .... realista gépész.

Bár még mindig mondom, hogy nem lesz ebből semmi.

Attól függetlenül mondom, hogy nem tudom ki állta az eddigi nem kicsi költséget.

Előzmény: trizs77 (130853)
trizs77 Creative Commons License 2020.01.29 -7 2 130853

Semmi baj nincs azzal ha I.Viktor odavág kb. 15 milliárd forintot ahhoz a társasághoz amelyik most partra húzta a roncsot : Tessék építsétek újra.

 

Onnantól szakmán belüli lesz a harc.

 

 - Lesznek a mindent eredetiben álláspont hívei.

 

 - Lesznek a kinézetre eredetiben, műszaki tartalmában korszerűt hívei.

 

 - S lesznek a olyat építsünk amit gazdaságosan fenn is tudunk tartani hívei.

Ők lesznek a kisebbség.

 

 

Előzmény: HG. (130850)
gepesz Creative Commons License 2020.01.29 0 0 130852

Ahhoz, hogy bárki felelősségre vonjon, régi történet. Még akkoriból, amikor a pénzek fel voltak pántlikázva.

Új építés, vásárlás rubrika üres.

Javítás, felújítás X millió.

B-III test dokumentációja ment a hajójavítóba.(nem is B)

Készült egy új, felújítás címszó alatt. Régi test ment a MÉH-be.

Előzmény: trizs77 (130845)
gepesz Creative Commons License 2020.01.29 0 0 130851

1. sz. módosítás:

11:00

:-))

Előzmény: Zoltika (130841)
HG. Creative Commons License 2020.01.29 0 4 130850

Ebből a 2% köré építenek egy új Szőke Tiszát, ami jogilag nem új, csak a régi felújítása, rekonstrukciója.

 

Nagyjából.

 

Kérdés, mi ennek a helyzetnek az alternatívája?

 

B. Szétvágják a 98%-ot, a 2%-ot meg beteszik egy múzeumba (ha a Közlekedési nem szarná le teljes egészében a hajózást, de ezt most hagyjuk...), és mutogatják, hogy ezek a szép emlékű Szőke Tisza gépei, korlátai, díszei, ennyi maradt...

 

C. Azt mondjuk, ezt elb....tuk, hagytuk szétrohadni, de építünk egy vadiúj gőzhajót - a hitelesség minimális alapja nélkül (azaz kifelé is bevalljuk azt, ami amúgy tirivális: hogy csalunk...)

 

D. Azt mondjuk, ezt elb....tuk, hagytuk szétrohadni, megy a kukába minden, ez van, Mo-on nem lesz már soha gőzhajó.

 

E. Ha már a figyelem a témára irányult, akkor "hajóbb" állapotú gőzhajóba ölünk pénzeket, hogy csak legyen valami gőzhajónk.

 

 

Azt hiszem, a hajóbarát az A és az E között gondolkodik.

Az E-re nyilván a Kossuth és a Petőfi lenne alkalmasabb, azok sokkal kisebbek, olcsóbbak, ennélfogva kevésbé exkluzívak is. Viszont azok felújítása autentikusabb lenne.

De a pénz fog dönteni.

 

Egy biztos: most pénzbőség van. De már nem sokáig. Ami most nem támad fel / épül újjá, stb., az a belátható jövőben 99,99...99%, hogy nem is fog.

 

Előzmény: trizs77 (130845)
trizs77 Creative Commons License 2020.01.29 -4 0 130849

 

 

 A cikk írásakor az 1415 utasból kb. 100 főt mentettek ki.

 

https://index.hu/bulvar/balmoral3491/

 

Mi lett a vége.

Amikor befejeződött a mentés, mennyi túlélőt vittek partra ?

 

 

gigabursch Creative Commons License 2020.01.29 0 0 130848

Ez vajon "A" Toszogány?

Vagy az teljesen el lett bontva?

Előzmény: csecsaba2 (130846)
Mwin Creative Commons License 2020.01.29 0 0 130847

Engem is érdekel ( és itt kb mindenkit), de mivel nincs egyéb információnk, nem tehetünk egyebet, mint várunk. 

Előzmény: tehtube (130843)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!