Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2007.10.28 0 0 223

Az M0 új szakaszain számolhatsz 110et is....

személyautóval meg 130-at...

Előzmény: Rooger Preed (222)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.10.28 0 0 222
Pontosan. Nem szabad elengedni a sebességet (szerintem a max 50 cserébe a folyamatos haladásért totál jó dolog), így a tranzitnak nem éri meg bejönni (-10 km cserébe 40 km/h-val lassabban halad).
Az M0 az 51-es és az M31 között 30 km lesz, a KKK (kb e két pont között fog menni) tényleg max 10 km rövidítés. Ha bejönnek, akkor azzal

a) 90 vs 50 átlagsebességgel számolva 4 perc bukta (ez több, mert azért lenne benne egy-két csomópont, lámpa)
b) 90 vs 70 átlagsebességgel 3 perc nyereség. Ennyit nem ér meg.
Előzmény: Törölt nick (219)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.28 0 0 221

1. az M0(déli sz.!) elspórolása, ill. bővítésének halogatása politikai döntés volt, nem szakmai.

(a szakma évek óta veri a tamtamot, hogy "bővíccsünk mán bazzeg, merezígy nonszensz")

 

 

2. csömörnél meg eddig sem volt külön gyalog és kerékpárút. tehát a helyzet nem lett rosszabb, bár jobb sem.

 

amúgy itt is kettőn áll a vásár:

az önkormányzat volt a fasz, hogy szart az egészbe, és nem kért gyalog/kerékpárutat (pedig ez bagatell összeg egy ekkora beruházás mellett), de a beruházónak (nif) is lehetett volna annyi esze, hogy aztmondja: "figyejjvazze, ne kő ide neked 1-2 gyalogátjáró?"

 

a lényeg viszont az, hogy veszve nincs semmi sem, mert ilyen felüljárók utólag is építhetők.

 

persze a feszültséget kelteni sokkal jobb buli, mint a megoldást keresni...

 

 

3. ez a komposztdolog nem tudom micsoda, de azért azt ne akard bemesélni, hogy a KKK csak a komposztos teherautók miatt épül...

Előzmény: compó (220)
compó Creative Commons License 2007.10.28 0 0 220

Imádom amikor a hozzáértők évtizedes munkával építenek egy kalap szar 0-ást. Csak az út szélességét b-ták el, nem készítettek leálló sávot, alábecsülték a várható forgalmat, stb. Tegnap láttam a TV-ben, hogy csömörnél csak a gyalogos közlekedést hagyták ki az útépítéskor, de gyorsan közölték, hogy a lakosság a hibás, mert nem szólt, hogy ő is van nemcsak gépjárművek. Ezek után a civilek tényleg húzzák meg magukat, mert ekkora baromságokra ők nem képesek.

Tessék hinni a szakmának és a politikának, mert ők csak a javunkat akarják mégha bele is döglünk.

Ha a nagybecsű szakma egy kicsit elgondolkodott volna hamar rájön, hogy a komposztálóhoz az iszapot helikopterrel a leggazdaságosabb szállítani és nem egy még meg nem épült úton, vagy uram bocsá vasúton ami nagyrészt a rendelkezésükre is áll.

Előzmény: Törölt nick (217)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.28 0 0 219

örülök, hogy érdeklődsz a munkásságom iránt... :-)

 

nincs ott semmi ellentmondás, kár keresgélned:

 

így röviden "0ás" alatt az elfuserált déli szektort értem, aminek a kapacitása messze a forgalmi igény alatt van. azt már régen (kb. 10éve) a duplájára kellett volna bővíteni...

 

az M0 többi részével M5-M3-11 utak között viszont nincs semmi baj, azt eleve elválasztó- és leállósávos autópályának építik, az bőven bírni fogja a következő 20-30 évben várható forgalmat...

 

a KKK-ra csak a célforgalmú kamionokat kell beengedni (amik a városban lévő áruházakhoz, üzemekhez tartanak), a tranzitkamionokat értelemszerűen nem.

 

ezen korlátozás ellenőrzése a rendőrség feladata.

 

bár igazából kétlem, hogy az M3<->M5/M6/M7/M1 viszonylatban közlekedő tranzitkamionok a KKK-n akarnának rövidíteni, mert csak max. 10km-t tudnának megspórolni, azon az áron, hogy városi főúton mennek autópálya helyett...

Előzmény: Törölt nick (218)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.28 0 0 218
köszönöm, valóban egy "hozzá nem értő", viszont itt lakó vagyok. Szerencsére, te mindenhez értesz, végignéztem sok hozzászólásodat más topicokban is...

Nem kell, hogy egyetértsünk, de idéznélek:

" nullást ne hozd fel példának, mert az egy kalap szar, keskeny, nincs leállósáv, és mindemellett brutálisan forgalmas."

tehát, a kamion szerinted is be fog jönni, hogy ne a nulláson kelljen mennie, így ezen kijelentésed értelmetlen:

"a KKKn annak a forgalomnak max. 4ede, 3ada várható..."

Jan
Előzmény: Törölt nick (217)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.28 0 0 217

imádom, amikor hozzánemértő civilek belekontárkodnak olyanba, amiről gőzük sincs...

 

szerinted hol menjen a 3,5 tonna feletti, ha nem egy városi főúton???

esetleg a mellékutcákban?

 

a nullást ne hozd fel példának, mert az egy kalap szar, keskeny, nincs leállósáv, és mindemellett brutálisan forgalmas.

a KKKn annak a forgalomnak max. 4ede, 3ada várható...

 

néhány felüljáró az "árok" felett, oszt mindjárt meg van oldva a "fizikai kettévágás"...

Előzmény: Törölt nick (216)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.28 0 0 216
Szerintünk meg, amíg ki nem jelentik, hogy 3,5 tonna felettiek kizárva az útról, addig nincsen miről beszélni!

A hetes kamion baleset, mint, amilyen a nulláson volt pénteken, milyen lehet egy alagútban vagy mélyvezetésben?? Hogyan daruznak ott vagy oltanak tüzet?

A fúrt alagút akár szóba is jöhetne, de senki nem végzett geodézia feltárást, hogy lehetséges e egyáltalán. A rajzokon szerepelt 6 méter mélyen betonteknőben futó, felül nyitott, össze nem érő zajvédő falas út meg csak arra jó, hogy fizikailag kettévágja a kerületnek ezt a részét.

Jan
Előzmény: Rooger Preed (215)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.10.28 0 0 215
Hogy ne legyen KKK szerintem az hibás húzás lenne.

Hogy ne a felszínen menjen a lakott területeken, kettévágva a kertes övezetet megérthető és támogatom is. Ott legyen kéregvezetés, még akkor is, ha 2-3 évig áskálás lesz.
Előzmény: Kazi2 (210)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.27 0 0 214
köszi...
Előzmény: Törölt nick (213)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.27 0 0 213
Kedves Laci!

Köszönjük az irónikus hurrázást... Korábbi jókívánságaimat feléd fenntartom.

Jan
Előzmény: Törölt nick (211)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.27 0 0 212
Azért voltak tisztázatlanul maradt dolgok bőven:

- ki hagyta jóvá az első ütem első szakaszát a 18. kerület részéről és miért nem volt lakossági fórum után vétó??
- ki hagyta jóvá a szennyvíz iszap komposztálót a 18. kerület részéről és miért nem volt lakossági fórum után vétó??
- miért nem ismerik és fogadják el a főváros és a kerület részéről - az általam nem is ismert - 1998-as 10 ezer aláírással nyomatékosított egyezséget az útról??
- miért nem tartalmazza az alapkoncenpció a kamionok kitiltását az útról??
- és még van ezer kérdés van bennem...

Nekem az a véleményem, hogy ha sikerülne (sikerült volna) megvétózni a komposztálót, akkor nem erőltetnék az utat, illetve annak első szakaszát.

Az Auch*n féle érdekeltségbe én nem is gondoltam eddig bele, de érdekes felvetés volt, hogy Au***tól Au***ig ér az út érintve további 3 Au****t...

Jan
Előzmény: Kazi2 (210)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.27 0 0 211

Hurrá! Ha összefogunk, BÁRMIT megakadályozunk!

 

vajon meg tudjuk akadályozni a megakadályozást is?

na mind1...

 

Hajrá Magyarország! Hajrá Magyarok!

Előzmény: Kazi2 (210)
Kazi2 Creative Commons License 2007.10.27 0 0 210

A tegnapi "bulit" 1/4 8-ig tiszteltem meg a jelenlétemmel: a majd 2 és 1/2 óra helyett 10 perc alatt végezhettünk volna.

A tények: kedden helyi, önkormányzati döntés, ez a döntés pedig képviselve lesz a novemberi fővárosi közgyűlés keretein belül, ahol vétójoggal is rendelkezik a kerület.

Én ahogy láttam, az eddigi s.z.a.r. (árokásás, zajvédő fallal) és a kevésvé s.z.a.r. (alagút) helyett most talán felcsillanhat a "nem lesz semmi" verzió is, bár itt azért elég komoly szakmai (útvonaltervezések) elképzelések készültek már 1978-tól ahhoz, hogy ne legyen semmi...

 

Mindenesetre elnézve a tegnapi közhangulatot, zsúfoltságot: lesz a kerületben elég erő ahhoz, hogy ne menjen minden simán és a közeljövőben ne legyen KKK :))

Szaki Danee Creative Commons License 2007.10.25 0 0 209
Megmondják ott helyben a portán, hogy hol lesz, emiatt nem marad le senki, nem olyan nagy hely az :)
Előzmény: Kazi2 (206)
Kazi2 Creative Commons License 2007.10.24 0 0 208
"Pénteken 17h-kor az önkormi tanácstermében Lakossági fórum lesz a Külső Keleti Körúttal kapcsolatban."
Előzmény: Törölt nick (207)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.24 0 0 207
Negatív...

De gyanítom, hogy nem fogjuk eltéveszteni. Csak sodródni kell majd a tömeggel. Legalábbis, úgy sejtem, nem kevesen lesznek ott.

Kellene egy kultúráltan beszélő szóvivő, mert hangoskodással nem lehet eredményt elérni.

Jan
Előzmény: Kazi2 (206)
Kazi2 Creative Commons License 2007.10.24 0 0 206

Köszi, ott leszünk!

Konkrét helyszín, emelet esetleg?

Előzmény: Törölt nick (205)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.21 0 0 205
Ma találtam egy szórólapot a postaládában:

A 18-ik kerületi Polgármesteri Hivatalban
2007. október 26-án pénteken 17 órakor
lakossági fórum lesz a KKK ügyében.

A sórólapon ez áll: "Adjunk hangot a nemtetszésünknek"

Szerintem az út mindenképpen meg fog épülni, tehát csak azt lehet kiharcolni, hogy érdekeink a legkevésbé sérüljenek:

1/ Mindenképpen a föld alatt menjen
2/ A félig kész állapotban semmiképpen ne hozzák ki a forgalmat a Fiume/Körös/ Flór Ferenc/stb utcákra.
3/ Az építese alatt a legkevesebb kellemetlenséget okozzák (teherautók mozgása és útvonala, ne legyen éjszakai munkavégzés, stb)

Jan
paca664 Creative Commons License 2007.10.19 0 0 204

Mert a belátható időn belül megépülő szakaszokat mind egyéb beruházásokhoz kapcsolódva építik meg.

Előzmény: Yoral (202)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.19 0 0 203

Megnyugtatlak: a KKK-t is elég régóta tervezik...

 

amúgy nem tudom, hogy a KKK konkrétan mennyire sürgős.

 

szvsz a munkáskörút sürgősebb lenne, különösen, hogy az 2 újabb dunai átkelési lehetőséget biztosít majd és jelentősen tehermentesíti a hungáriát...

 

(igazából a KKK nem is körút, inkább harántút, tekintve, hogy csak egy negyed körcikket alkot, azt is inkább egyenes, mint íves nyomvonalon...)

 

a KKK-nak talán a területfejlesztő/beruházásvonzó hatása a jelentősebb, a jelenlegi forgalmi igény nem túl nagy...

...bár ez is relatív, hisz az a kevés forgalom is óriásinak tűnhet a helyi mellékutakon.

 

 

 

 

Előzmény: Yoral (202)
Yoral Creative Commons License 2007.10.19 0 0 202

KKK-0

 

Ezért nem értem, hogy mi a fenéért lett most fontoss a KKK?!?!?! Én nem tudom mióta tervezik a nullást de nem most kezdték. Nagy nehezen, megcsinálgatják, még át se adják, de már nyomják a rizsát a KKK-ról!?!?!

Demszky bácsi elvileg már nem akarja a következő évadot, akkor meg minek csinája a feszkót?

Előzmény: Törölt nick (198)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.18 0 0 201

alternatívát?

dehogynem: ott a fogad, lehet harapni is, nem kell mindenáron vágni.

legalább olyan jó alternatíva, mint a tk.

Előzmény: Bal (200)
Bal Creative Commons License 2007.10.18 0 0 200
Már milyen alapon ne kellene beleszámolni a korrupciós veszteségeket? A képlet egyszerű: van autó -> van autópálya -> van korrupció. Nincs autó -> ... satöbbi. Az útépítés korrupciója az útépítés velejárója. Sírhatsz, hogy nulla költségű államot szeretnél, attól még a miniszter mindig megveszi az audiját.

Legyen a karbantartás 100 milliárd, akkor megegyezhetünk, hogy a könnyen számszerűsíthető, útépítéssel/karbantartással kapcsolatos kiadások 2003-2010 között kb. évi 500 milliárdot tesznek ki? A többit mennyire becsüljük?

A késeléses példád akkor lenne helyes, ha a kés használatát csökkenteni lehetne, tehát tudnál a kés helyett egy alternatívát, ami nem vágja el a nyakat. Autó helyett van a tk.
Előzmény: Törölt nick (199)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.18 0 0 199

hüjeségeket nemhogy huszadszor, de 1x is felesleges leírni...

 

visszamehetünk régebbre is, de az átkosban más vót a gazdasági rencer azt nem akartam belekeverni. meg akkor nem is sarcolták ennyire az autósokat.

 

az igazi sarcolás a rencerváltással kezdődött. (a benzint felemelték majd a duplájára. taxisblokád. emléxel?)

 

naszóval azóta igen keményen és számszerűsíthetően sarcolnak, viszont nagy ívben szartan építeni. ciklusonként összehoztak 50-100km-eket.

 

az előző ciklusban épp ezt a kibaszott nagy semmitevést próbálták ellensúlyozni a felpörgetett építési tempóval.

de ilyen ütemre nem lett volna szükség.

Pl. ha 1990 óta csinálnak évi szaros 50km-t, akkor az 17 év alatt 850km lenne, több, mint amit a 17 év alatt ténylegesen megcsináltak.

 

a költséges műtárgyakat VALÓBAN bele kell számolna. 

de csak ha indokolt.

pl. a VIADUKTOT nem számolnám bele, mert ott lett volna sokkal olcsóbb megoldás is, csak a helyi nagyszájúak nem engedték.

a kettő különbözete az úgynevezett DEMOKRÁCIA FELÁR.

 

másrészt a kartellezés, nem megfelelő pályáztatás, korrupció okozta költségnövekedést sem az útépítés költésgeként számolnám...

a 1,5mrd/km átlagban (mai áron) egy nagyon nagyvonalú ár, ami e felett van az máshova számolandó.

 

a karbantartás kb. 100mrd körül van. cakompakk.

 

 

A KGFB-d fedezi azt a kárt is, amit az elgázolt tizenéves halála jelent?

 

nem.

de pl. a kések árában sincs benne a késekkel elvágott nyakú/leszúrt tizenévesek (és felnőttek) képezte kárérték.

pedig szerintem bele kellene rakni.

legyen a neve: KÉSELÉSI illeték.

kiskésnél legyen 100Ft/db. nagy, bivalyölőknél és jatagánoknál 9.999Ft/db

 

Előzmény: Bal (197)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.18 0 0 198

sok olyan ráfordítás van egy budgetben ami nem arányos a felhasználó és annak befizetései között, de állami feladat...

 

hát tulajdonképpen én is ezt mondom: az alap mellékúthálózat az közszolgáltatás kéne hogy legyen, központi adókból (szja, áfa), és csak a főút- és ap. hálózat kellene, hogy menjen az autóssarcból, ami lehetne egy külön kassza, pl. ÚTALAP. (volt ilyen, csak valami seggfej megszüntette...)

 

namost, ha így lenne, akkor én sem szarakodnék egy vaczak 2-3 km-es síkvidéki alagút miatt, mert lenne pénz dögivel, alagutakra, hidakra, meg jó minőségű és megfelelő kapcitású főút és ap. hálózatra.

 

csakhogy nem így van, és emiatt vagyok azon a véleményen, hogy azt a kevés pénzt, amit könyöradományként kegyeskednek visszacsorgatni az ágazatba, azt nagyon takarékosan kellene felhasználni, hogy minél több helyre jusson.

 

Én azt sem értem igazán - bár átolvastam az alábbiakat is - hogy mért nem várják meg míg a nullás KKK-val párhuzamos szakasza el nem készül.

 

az M0 keleti szakasza MOST épül.

(elvileg év végére kellett volna elkészülniük, de jövő nyárra csúszik az átadás)

 

mindenesetre bőven készen lesz, mire a KKK nemhogy megépül, de egyáltalán elkezdik építeni...

 

 

Viszont totál homály, hogy az észak(-keleti) végét hova fogják csatlakoztatni, ill. bekötik-e az M0-ba?

 

az első ábra az M0 nagytarcsai csp.ját ábrázolja.

Ezen jól látható, hogy a naplás-tó felé van egy kiágazás a csp-i körforgalomból.

 

a 2. ábrán meg a KKK északi része látható (meg az M0 is), ami nagyjából efelé a csp. felé kanyarog.

 

elég logikus lenne, ha ide kötnék be.

 

viszont a múltkor, szétnézvén az épülő nagytarcsai csp-nál, láttam, hogy ezt a csonkot nem építették ki a körforgalomban.

 

bár nem mintha egy ilyen becsatlakozást utólag nehéz lenne megvalósítani, de az, hogy a tervhez képest elhagyják ezt a becsatlakozást, arra utal, hogy mégse karják eddig elhozni...

 

 

Előzmény: Yoral (196)
Bal Creative Commons License 2007.10.18 0 0 197
Leírom huszadjára is, hogy én is azt mondom, hogy a tömegközlekedést is emelni kell, mert túl olcsó. De ez nem indok arra, hogy a közösből költsünk az autódra.

Nekem kicsit más számok jönnek ki. Először is, miért mennénk vissza 17 évre, ezzel az erővel az utóbbi 1 millió évben még kevesebb autópálya épült, de az autóforgalom is kicsit máshogy alakult. Az az érdekes, hogy most mi a helyzet. A jelenlegi trendeket a kormányzati ciklusok szerint osztva, 2003-2007 között 500 km autópálya épült, lásd

http://index.hu/gazdasag/magyar/m3070731/

2006-ban 254 km épült 624 milliárdért:

http://index.hu/gazdasag/magyar/ppenz050810/

magyarán a szorzó 2.5 milliárd/km ezen nagy minta alapján, a költséges műtárgyakat is bele kellene ám érteni. A kormány további 274 km átadását tervezi 2010-ig, ami 686 milliárd, közútfejlesztésre csak EU-s pénzekből közben 440 milliárdot szánnak:

http://index.hu/gazdasag/magyar/kzp070808/

Csak ezek az összegek hét év alatt 2400 milliárdot tesznek ki, ami évi 340 milliárd.

És akkor nem beszéltünk a létező közúthálózat felújításáról, karbantartásáról, amit most már lusta vagyok megkeresgélni, de évi százmilliárdos tételekről lehet szó. Ellentétben veled, ezeket a számokat nem a kisujjamból szoptam, hanem legalább egy index cikket rakok melléjük. Na de innentől meguntam forrást keresgélni, van jobb dolgom is, ennyiből is látszik, hogy nyilvánvalóan hazudsz.

Azért a teljesség kedvéért, környezeti károk: hát ez a nap vicce. Szerinted a gépjárműforgalom nem okoz jelentős károkat az emberek egészségében, az épületekben, a környezetben? A Lukács-féle tanulmány egyenesen a GDP 5-8%-a köré teszi. Nem mondom, hogy ez szentírás, de ha esetleg mostanság pl. a globális környezeti problémák tönkrevágnák a világgazdaságot és így a magyart is (amiben az autóforgalom jelentős százalékkal vesz részt), akkor hogyan fordítod le ezt majd a jövedéki adódra?

A KGFB-d fedezi azt a kárt is, amit az elgázolt tizenéves halála jelent? Évente kb. 1000 ember, egy ember életében 20-30 milkát pengetne adóban. Vagy amíg áll két karambolos kamion miatt a forgalom? A közlekedési beruházások megtérülését utaspercekben mérik. Vajon mennyi időt rabolsz el másoktól azzal minden nap, hogy százezernyi honfitársadhoz hasonlóan autóba ülsz busz helyett? Mennyit állsz a dugóban, és mennyi az órabéred? Számold ki egyszer. Mint leírtam, az a megoldás nem működik, hogy rohadt nagy utakat építünk, és így csökkentsük a várakozást, nincs rá helyg.

Olajszőkítés: a kiesés itt azt jelentette, hogy valaki nem járult hozzá az úthasználatához a benzinen keresztül. Ez pedig bizony kár, mert valaki helyett valaki más fizet. Nem azzal van baj, ha mindenki egységesen nem fizet, hanem ha az autósok gazdagodnak a többiek javára.

És tényleg, a te autód a sajátod, vagy egy cégé? Nettó fizudból pengetted ki a vételárát, vagy elszámoltad költségként? A benzint egy cég írja-e le, vagy te adod fizetésből? Vajon miért érzem ezt a kérdést költőinek?
Előzmény: Törölt nick (194)
Yoral Creative Commons License 2007.10.18 0 0 196

Ja és a gát, tudom hogy nem akkora hüjeség.

Nem lehet szerintem úgy nézni az összes kiadást (még a kapitalizmusban sem) hogy "attá 20 forintot, nesze 20 ft-ért út". Nagyon sok olyan ráfordítás van egy budgetben ami nem arányos a felhasználó és annak befizetései között, de állami feladat ( pld te fizeted az anyagyilkos uzsikáját, meg kábeltévé előfizetését is valahol). Ha már csinálnak valamit, és belefér csinálják meg rendesen. Én azt sem értem igazán - bár átolvastam az alábbiakat is - hogy mért nem várják meg míg a nullás KKK-val párhuzamos szakasza el nem készül. (Egyébkén arról is beszéltek, hogy a Naplás tó környékén egy Francia logisztikai multi vásárolta fel a földeket - nem az osán -  és neki ilyen sürgős. De ha neki sürgős - aki ha lejár az adómoratóriuma úgy is odébbáll keletbre - mért az én napalimon keresztül rodeózzon. Perkáljon - amire már kilátás is van mert nagyon csinálná a dolgokat - és csinálják meg azt a bánatos alagutat)

Előzmény: Yoral (195)
Yoral Creative Commons License 2007.10.18 0 0 195

Sípálya odébb van, nem a falunk keresztül kell Postalmba menni, de végül is mindegy a dolog. Tudom nem lehet a két dolgot (KKK-St. W.) összehasonlítani, meg tudták volna ők is oldani hogy pár házat legyalulnak és a többi között vezetik a visszatérőt, csak fura hogy egy kis faluba ezt megcsinálták, nálunk meg fővárosi viszonylatban is már összekapnak az elméleten is.

Egyébként engem még mindíg foglalkoztat a dolog az első szakaszról, ahol teherautókon akarják a dunából kihalászott dolgokat a városba behurcolni!!!! Szerintem ez se normális dolog, és ez már nagyon a nyakunkon van....

Előzmény: Törölt nick (193)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.18 0 0 194

én meg azt mondom, hogy NEM.

amíg pl. a tömegközlekedés közszolgáltatás és fel sem merül, hogy teljes egészében a használó fizessen (felét sem fizeti a költségeknek), addig az alap úthálózat is KÖZSZOLGÁLTATÁS.

 

forrás kell? nesze:

 

1990be volt kb. 320km ap. most van kb. 1020km

vagyis 17 év alatt épült 700km, azaz évi 41km.

mai áron számolva ez kb. évi 60mrd huf.

(főutakból még kevesebb épült, néhány elkerülő, kb. 100-200km hosszban, vagyis évi 5-10 km.)

 

namost ezzel szemben áll a benyadó évi 500milliárdja, amire rájön még kb. ugyanennyi egyéb autóssarc: vám/regadó, átírási illeték, súlyadó, ap.matrica, eredetvizsgálat, vizsgáztatás, stb.

 

simán megvan itt a 10x-es szorzó is...

 

a felsorol kapcsolódó költségek 1től 1ig hüjeségek:

környezeti károkról: ez pl. mi?

a balesetekről: ezeket fizetik az autósok KGFB formájában

az autóhasználathoz kötődő állami kiadásokról (pl. közúti rendőrség fenntartása):

a közúti rendőrség önfentartó: 40estáblánálfotózásból beszediknek annyi pénzt, ami nekik kell. hasznuk persze nulla.

a kapcsolódó bűnözésről (olajszőkítés): na ez a legnagyobb baromság, amit eddig mondtál... :-)

az olajszőkítés nem az autózáshoz kapcsolódik, hanem ahhoz a fassághoz, hogy állambácsi megpróbál olcsón is adni olajat (HTO) meg drágán is (gázolaj). és bizonyos "élelmes üzletmberek" rájöttek, hogy a két lötyi konvertibilis.

 

ezzel az erővel azt is lehet mondani, hogy a zemberek több ezer mrd kárt okoznak az országnak, mert ennyi adót nem fizetnek meg.

LE a rohatt emberekkel!!!

Előzmény: Bal (191)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!