Keresés

Részletes keresés

etomcat Creative Commons License 2019.05.31 -8 1 128423

> nem tudok olyan műszaki okot elképzelni, ami a műszaki kialakítása okán - ennyire veszélyes más szereplőkre

 

Szerintem ez a Viking kiránduló hajó valami "tolt uszály" (bárka) hajótest alapra lett tervezve, mivel azokat gyártják nagy számban, kész a sablon és úgy olcsóbb. A bárkák eleje meg ilyen széles és lapos, hogy tudják mivel egymást tolni (általában 2x2, néha 2x3 bárka megy együtt, mögöttük a tolóhajó az erőforrás).

 

Olyasmi lehet ez, minthogy az amcsiknál a közismert narancssárga iskolabuszok csőrös teherautó alvázra épülnek - ami közel sem ideális, de olcsón rengeteget gyártanak belőle és a kapitalistáknál a pénz a minden.

Előzmény: névtelen (128419)
zjakabfi Creative Commons License 2019.05.31 0 2 128422

Az azer matróz ital, mert aroma es nem valódi rum.

Előzmény: etomcat (128415)
guberavera Creative Commons License 2019.05.31 0 3 128421

A hajoregiszter.hu látogatottsága:

 

 

21 May 2019    347    4,807    36,095    928.34 MB

22 May 2019    379    8,342    55,542    1.65 GB

23 May 2019    348    6,709    47,277    1.33 GB

24 May 2019    310    3,957    30,628    860.74 MB

25 May 2019    292    5,234    30,793    820.21 MB

26 May 2019    327    4,889    34,812    871.01 MB

27 May 2019    373    7,124    44,380    1.25 GB

28 May 2019    472    7,669    53,618    1.48 GB

29 May 2019    7,222    58,212    587,060    14.57 GB

30 May 2019    15,303    236,624    1,892,868    53.12 GB

 

Töck Jenő Creative Commons License 2019.05.31 0 2 128420

Ennek a megoldásnak az az előnye, hogy az üzletileg hasznosítható fedélzet így a legnagyobb. Más meg nem számít. Autóiparban az autó megvásárlójánál nem elsődleges (és egyetlen) szempont a profit.

Előzmény: névtelen (128419)
névtelen Creative Commons License 2019.05.31 0 2 128419

Egy kérdés, gondolat:

A Viking hajók orrának a kiképzése olyan, hogy minden, ami kisebb nála kisebb, azt begyűri maga alá, ráadásul az orra is olyan, hogy hát, igen jelentős a holttér előtte.

Ez nekem egy életveszélyes megoldásnak tűnik.. ráadásul ezek a hajót igen nagyok a többi dunai hajóhoz képest (állítólag a Viking utasai észre se vették, hogy eltiporták a másik hajót).

 

Józan ésszel (és a hajózáshoz nem értve) nem tudok olyan műszaki okot elképzelni, ami a műszaki kialakítása okán - ennyire veszélyes más szereplőkre. Az autóiparban már régóta trend, hogy olyan legyen a kialakítás, hogy másra ne legyen veszélyes, pl, az autó orr kialakítása már rég nem szögletes és rég nincsenek rajta pl, élesen kiálló elemek.

 

Szóval, a hajózásban van ilyen szempontrendszer, szabály?

Törölt nick Creative Commons License 2019.05.31 0 0 128418
jakyg Creative Commons License 2019.05.31 0 0 128417

Szerintem meg nem.

Előzmény: gigabursch (128412)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2019.05.31 -2 5 128416

Darlin' , te mégis honnan szeded ezt a rengeteg sületlenséget?

Előzmény: etomcat (128415)
etomcat Creative Commons License 2019.05.31 -10 0 128415

Már Churchill is mondta vala, mint az Admiralitás első lordja, hogy a brit flottát három dolog tartja össze: a grog, a korbácsolás és a szodómia. A középső időközben megszűnt, a modernebb hajókra már az asszonypajtást is viheti magával a személyzet, így az utóbbi is megszűnt, úgyhogy marad az alkoholizálás.

 

Gondolom a szintetikusan előállított rum utánzatot nem véletlenül "Matróz ital" címkével forgalmazza a kannásbor ellátó vállakozás.

Előzmény: gigabursch (128412)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2019.05.31 -2 2 128414

Ezek azért nagyon komoly vádak...

Előzmény: gigabursch (128412)
paca664 Creative Commons License 2019.05.31 -1 0 128413

Nem Európa, de ezen volt indulás előtt safety video és mentőmellény is az ülés alatt.

http://www.histarmar.com.ar/MarinaMercanteExtr/MarinaMercanteUruguay/Mercantes/BuenosAiresExpress.htm

Előzmény: gabor144 (128357)
gigabursch Creative Commons License 2019.05.31 -3 4 128412

Mondjuk már régóta vallom, hogy a vodkológiai vizsgálatot a hazai vizirendészet vastagon gyakorolhatná.

Kis odafigyeléssel a hazai folyamszakaszon előforduló mindenféle lobogó alá tartozó patentek 30-40%-át egy éven belül ki lehetne szűrni.

Ekkora tömegeknél és utasszámnál meg az életveszélyeztetés nem kérdés.

 

Gyanítom a fél hajózó személyzet szó szerint boldog delíriumban volt, hogy végre elhagyják Budapestet és ebben az esőben egy darab rendőr nem vegzálja őket, tehát lehet inni.

Előzmény: riversea (128408)
gigabursch Creative Commons License 2019.05.31 0 1 128411

Foci, világgazdaság, kül- és belpolitika és konteó ügyben fejlett a kis hazánk nagy publikuma. Mégis mit vársz?

:-/

Előzmény: Mwin (128410)
Mwin Creative Commons License 2019.05.31 0 4 128410

Az.
De hogy mi megy a Fb-n ez ügyben, hát az maga a keserves atyaég. Kiderült, hogy mindenki ért a hajózáshoz, és véleményt is nyilvánít.

Előzmény: HG. (128409)
HG. Creative Commons License 2019.05.31 0 3 128409
riversea Creative Commons License 2019.05.31 0 9 128408

Egyetértek, hagyjuk a sajtót, elé fordulásról nem lehet beszélni. Az egyik a bal, a másik a jobb pillér felől készült behajózni a kijelölt hídnyílásba, mindkettő középre tartott, a Hableány volt elől, a Viking mögötte, a hátsó gyorsabb hajó lassítás nélkül még a hídnyílás előtt utolérte, szerencsétlen módon ráfutott a farára, befordította és maga alá gyűrte. Szinte biztos, hogy a Viking hajóvezetője észre sem vette a jobbról előtte haladó hajót, különben lassított, vagy megállt volna. Ha elveszi az erőt, hajója szinte azonnal meg tudott volna állni ekkora sodrásban, még csak arra sem hivatkozhat, hogy a hídnyílásban már nem volt lehetősége manőverezni, mert egyértelműen, még a híd előtt volt az első kontaktus a felvétel alapján, aztán tolta be.  Arra lennék igazából kíváncsi, hogy végül mikor állt meg?

 

Az látszik még a rendőrségi videón kb. 0:16-nál, hogy a Viking kormányállása előtt áll valaki, úgy tűnik a hajóvezetővel beszélget, a másik szögből is látszik. Lehet, hogy ez vonta el a kapitány figyelmét, de persze ez csak spekuláció…

 

 

Előzmény: FOMA (128402)
gigabursch Creative Commons License 2019.05.31 0 7 128407

Te nem vagy véletlenül wmiki klónja???

Vagy csak szimplán elgurult a gyógyszer...

Előzmény: etomcat (128367)
gigabursch Creative Commons License 2019.05.31 -1 5 128406

Emlékeim szerint pont neked magyaráztam el és pont ezen a topicon.

 

A kabinosok járó motorjaival vastagon megy a hőkisajtolás is.

- fűtenek (pláne ilyen időben)

- hőt termelnek használati melegvízhez

- aztán hajótól függően a füstgázból még lehet korlátozott mennyiségben forró víizet is levenni

- plusz áramot is termelnek.

 

Tetszik - nem tetszik ebben az esetben a rendszernek a termikus hatásfoka és a füstgázképzésből adódó környezetterhelése kisebb, mint bármilyen szenes/atomos/szeles/napos energiatermelésnek.

 

 

Úgyhogy tedd meg, hogy leszállsz a hülyeségről.

Előzmény: etomcat (128340)
uni-cum-laude Creative Commons License 2019.05.31 -2 1 128405

(Off: 41 esztendeje folyamatosan "vasutazok". Ebből 29: vontatás, végrehajtó szolgálat) Üdv :D

Előzmény: FOMA (128404)
FOMA Creative Commons License 2019.05.31 0 1 128404

Vétel, értem mire gondoltál. Az én emlékeimet még igyekszik a munkáltatóm ébren tartani.:-)

Előzmény: uni-cum-laude (128395)
mindenev Creative Commons License 2019.05.31 0 1 128403

A technika csak akkor ér valamit, ha rendeltetésszerűen használják, azaz a radarképernyőt nézik is és az ott (is) látottaknak megfelelő döntést azonnal meghozzák. Igaza van valamelyik előző hozzászólónak: az esetleges időbeli lemaradást nem a zsúfolt városi szakaszon kell behozni -  és pláne nem egy híd alatt, ahol eleve szűk a hely ez esetleges manőverezésre, vadabb áramlatok vannak a pillérek miatt, stb, stb,

Előzmény: Mopat (128401)
FOMA Creative Commons License 2019.05.31 0 1 128402

Így igaz. A hírek szerint a sajtótájékoztatót a rendőrség részéről a budapesti főkapitány bűnügyi helyettese tartotta, aki nem vízirendészeti szakember. Nyilván a DVRK vezetője precízebben tudott volna fogalmazni, így a sajttájból valóban nem lehet pontos információkat kapni.

Előzmény: smith (128396)
Mopat Creative Commons License 2019.05.31 0 0 128401

Sőt, ha ezt a videót megnézitek, 0.:14 és 0:15 között közeli képek vannak az egyik testvérhajó orr árbocáról.

Jól látni a radart, a távvezérelt kereső fényt, a navigációs fényt, hangszórót/kürtöt, és bizony a bal oldalon a kamerát. Egy forgatható "gimbalba" van szerelve, mint a nagyobb felderítő drónokon. A kamerán ez is látható: IR. Lehet, hogy az FLIR lenne, ami drón kamerás körökben a FORWARD LOOKING INFRA RED, vagyis éjjellátó kamera rövidítése?

Vagyis nem kell oda jelzőmatróz, csak a képernyőre nem árt néha nézni, mivel a kamera még forgatható is.

 

https://www.vikingrivercruises.co.uk/video/ships/play.html?videoId=y-3JtlYSqUs

 

 

Előzmény: Mopat (128399)
siófoki35 Creative Commons License 2019.05.31 0 0 128400

Hévíz/Keszthelyen bírom még a mentőpadot, vagyis a felső fedélzet padjai alatt van egy "hordó" ami a vízfelszínen tartja a padot, és lehet kapaszkodni bele...

Előzmény: HG. (128383)
Mopat Creative Commons License 2019.05.31 0 0 128399

Üdv!

 Ahogyan nézem, a hajó orrára szerelt árbocon három dolog is van. Elsőnek a tetején a radar. A menetirány szerint jobb oldalon egy nagyobb méretű fényszóró, a bal oldalon meg egy kisebb valami-talán az is navigációs fény, de szerintem inkább kamera...

Előzmény: mindenev (128397)
sualsidal Creative Commons License 2019.05.31 0 4 128398

Igazad van a sebességet illetően, ha az autóbusznak/üdülőhajónak sietni kell, időre érkezni valahová, akkor sem lakott területen/kishajóktól nyüzsgő területen kell tolni a gázt, hanem az autópályán/nyílt, kihalt Dunán. Ráadásul én a videókon semmiféle keresztbe fordulást nem látok egészen addig, míg a Viking neki nem megy a Hableánynak és jobbra nem tolja a hátulját, ennek hatására fordult keresztbe és nem a kormányzás miatt. A V. gyorsan ment, és mint a vak ló legázolta az előtte lévő kisgyereket/Hableányt. Erre az se mentség ha a vezetőállásból rossz a kilátás, akkor a vezénylő tiszt éjszaka, ilyen sűrű forgalomnál állítson figyelőt a hajóorrba egy talki-walki-val/telefonnal a kézben (vannak erre elegen a hajón), hogy időben kiabálj fiam mielőtt nekimennénk valakinek.

Előzmény: HG. (128387)
mindenev Creative Commons License 2019.05.31 0 0 128397

Ebből a képből (is) látható, hogy a Viking parancsnoki/kormányos kabinjából irtózatosan nagy a holttér a hajó előtt - lehet, nem is látta (eső, sötétség, "közeledő" hídnyílás, stb) az előtte levő, jóval kisebb hajót. Az előzésnek, keresztezésnek, egyéb hajómozgásoknak pontos szabályai vannak, a kötelezően előírt távolságok mellett hang-, fényjelzés, rádióforgalmazás a hajók között, stb. Úgy tűnik, mindezek nem voltak betartva a hátulról jövő hajó részéről...

smith Creative Commons License 2019.05.31 0 0 128396

Magam is hasonlóan gondolom. Másrészt a sajttájok és az újságírás nyelve ritkán elég cizellált ahhoz, hogy az alapján a történést a cselekvéstől meg lehessen különböztetni. Itt is keveredik az ok és a következmény.

Előzmény: HG. (128385)
uni-cum-laude Creative Commons License 2019.05.31 -1 0 128395

Igazad van.

Én csak az emberi "közreműködésre" (vagy annak hiányára) utaltam.

Az emlékeim alapján.

Előzmény: FOMA (128356)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2019.05.31 -2 0 128394

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!