Na ja, és még itt nincsen belevéve a pályakialakítás költsége (autópálya vs. vasút), annak a környezetterhelése, ésatöbbi ésatöbbi. Ameddig a minél többet fogyaszt, annál jobban pörög a gazdaság és a nem mérjük az ökológiai terhelést együtt fut, addig egyértelmű, hogy az autópálya nyer.
"egy átlagos vasútvonal létesítésének és fenntartásának költségei még a közutakét is meghaladják"
Az attól függ.....(hogy mennyit lopnak el belőle:-)
"Egész egyszerűen van egy méretgazdaságossági korlát, egy olyan forgalom, amely alatt a világon nem létezik, hogy a vasút ne csak a masszív ráfizetést termelje. "
Most ment a Travel tv-n a svájci vasutakról egy sorozat. Nnna, ott aztán vannak szárnyvonalak. Meg hozzá fenntartási költségek.
Oszt valahogy mégse akarják bezárni őket.
(Egyébként néhány szárnyvonalat valóban át kellene adni az önkormányzatoknak. Sztem úgy kellene üzemeltetni őket, hogy egyetlen vonat (max. kettő) jár a végállomástól végállomásig egyszerre. És nincs váltóállítás, meg állomásfőnök, semmi sincs, csak sin. Azon meg el lehet döcögni egy kis piroskával egész addig, mig valakik el nem lopják a sineket.)
Ez csak duma! Az arrogancia is mindig akkor nyer teret, ha labilissá válik a társadalom értékrendje! A társadalmi idomítás, a szocializáció az eredeti természetével ellentétes dolgokra idomít mindenkit születése pillanatától, vagyis légy másokkal méltányos, légy segítőkész, légy alázatos, légy tisztelettudó, légy szorgalmas, légy szófogadó, vagyis igazodj a társadalmi szabályokhoz és mindezekért majd valamikor boldog lehetsz, miközben persze ott áll a bibliában az is, hogy nézzétek meg az ég madarait...:( Az ég kivételezett madarai meg itt a földön az emberek között ugye mindannyian gazdagok, ők a másokon élősködők is, bár érdekes módon mégsem lehetnek boldogok igazán, mert az önzetlenség a valódi csoda és talán éppen az a keskeny ösvény, amit öntudatlanul annyian keresnek! :P A lényeg meg mindig ugyanaz, mert a természet közömbös és kicsit sem érdeklik az emberek által érdekvezérelten jónak és rossznak vagy etikusnak, és etikátlannak titulált dolgok. Az egyetlen célja a hatékonyság szempontjából az élet továbbadása, a fajfenntartás parancsa és csak ebből a szempontból kell, hogy sikeresebb legyen az egyik egyed a másiknál. Az ember is a természet műve, és a természet programozta(vagy épp a Teremtő), de a program létezése szempontjából ez totál mindegy. Az ember meg a társadalmi kényszerek hatására, az alkalmazkodást megtanító nevelés hatására hiába tud valamennyire uralkodni a gyári programján, mert ha nagyon nem éri meg, akkor bizony nem teszi. Márpedig jelenleg ebben az új világban nagyon nem éri meg...:( Nem vettétek még észre, hogy a világon minden változik és tényleg semmi sem vész el, csak átalakul?
A vállalkozások „helyzetbe hozását” várják az új kormánytól
Az új kormány megalakulása után az Országos Érdekegyeztető Tanácsban (OÉT-ben) is folytatódik a munka, napirendre kerülhet többek között a Munka Törvénykönyvének átfogó módosítása, a sztrájkról szóló szabályozás áttekintése, valamint a korkedvezményes és korengedményes nyugdíj szabályozása, de a gazdasági konzultáción elhangzott javaslatokat is megvitathatják.
"Igényelhetek én vissza akát 5 millát is, nálam, egyéni vállalkozónál csak "
nem erdekes milyen vallalkozo vagy, aszonnya akkor kaphatsz vissza ha a visszaigenylendod:
"b) az abszolút értékben kifejezve eléri vagy meghaladja: ba) havi bevallásra kötelezett esetében az 1 000 000 forintot, bb) negyedéves bevallásra kötelezett esetében a 250 000 forintot, bc) éves bevallásra kötelezett esetében az 50 000 forintot." (afatv 186§)
ezek az ertekhatarok asszem rendben is vannak; ennel kevesebb penzert tenyleg kar lenne tornaztatni a t. hatosagot.
Egy adott összeg felett visszaigényelhetsz te is, csak nem éred ezt el. Másfelől a mostani szisztémában vannak cégek, amelyek adott időszakban, vagy tartósan üzemszerűen ténylegesen visszaigénylési pozícióban vannak. Ilyenek a re-exportáló kereskedelmi vagy gyártó cégek, akik itthon vesznek árut-nyersanyagot (ami után visszaigényelhetik az árut), de azt exportálják, ahol az ÁFÁ-t nem kell megfizetniük. Ők elvileg üzemszerűen mínuszban vannak állandóan, csalás nélkül is.
De ilyen egy több évre elhúzódó beruházás is, ahol az építkezés alatt csak kiadások vannak, bevételek meg majd később lesznek. Ezek a cégek is üzemszerűen visszaigénylési pozícióban vannak. És természetesen ezzel csúnyán vissza is lehet élni, amit utólag vesz csak észre a hivatal - már, ha egyáltalán észrevesz...
"Csak hát sajnos össz-EU-s szinten érdekeltek elég magas döntéshozói körökig bezárólag abban, hogy ne legyen a rendszer átlátható..."
Azér' lyó Veled vitázni, Ürdüngös Barátom, mer' idővel megválaszolod a felvetett kérdéseket... nem köll fárasztanom magam karaktercséplésssel... nekem mindössze annyi feladat marad, hogy a rencer beépített hiányosságit kiaknázzam... Ők akarták: ha nem illen fasságokat pikkelyenek törvénybe, esélyem se lenne... pontosabban, más hanxeren jáccanék... mind1...
Legyen neked, működjön ez a rendszer, csak valaminek valóban történnie kellene, ténylegesen bosszant, hogy engem megfingathatnak pár százezerért. s közben tízmilliárdok kicsúsznak a költségvetésből a csalóknak .... vagy mi is ezt csináljuk? :)))
Jövedelmezőbb lenne, eléggé küszködök a kerékpárokkal, keressek hajléktalanokat, csak öltönyt kell rájuk rakni, s már nyalom is fel a milliárdokat?
Éppen most, az utóbbi két hónapban áfavisszaigénylő voltam 70 és 80e, nem komoly, de nem is kaptam vissza, levonható a következő bevallásnál.
Ez miért nem működik máshol? Igényelhetek én vissza akát 5 millát is, nálam, egyéni vállalkozónál csak hozzácsaphatom a következő hónaphoz ....
Ezt irkalom mar evek ota. Ilyen modszerekkel nem lehet az EU-ban egy elfogadhato szintre jutni. Vagy kifeheredik (kivilagosszürkül) a gazdasag, vagy elakad a felzarkozas.
Nem feltétlenül az APEH a hibás minden ilyenért - ők sok esetben csak kullognak az események után. A disznóságok már megtörténtek, amikor ők egyáltalán tudomást szereznek róla. Ha folytatólagosan zajlanak - akkor persze előbb-utóbb képbe kerülnek ők is.
A baj a szabályokkal van, ezen busongtunk a megyei hivatalvezetővel is a papírokat rendezgetve: az egész EU-s ÁFA rendszer egy faxsághalmaz, ami kizárólag a latroknak kedvez. Be kellene vezetni egy fordított szisztémát, amelyben az ÁFA kizárólag a végfelhasználó megjelenésekor lenne ténylegesen kifizetve, itt viszont nem lehet elsinkofálni. Amikor valaki úgy vásárol valamit, hogy nem igazolja a levonásra jogosító adószámmal a jogosultságát (amit nyilván adott gazdasági területre lehetne csak érvényes), akkor meg kell fizetni az ÁFÁ-t és kész. Ha igazolja, akkor meg nem. Visszaigényelni ebben a szisztémában egyáltalán nem lehetne, ÁFA csak egy irányba mozoghat. Az, hogy a kis cégek saját személyes fogyasztásukra vett holmikat is elszámolnak - az persze ebben a szisztémában is igaz lenne, de ez ma is pontosan így van. Viszont innentől fogva az ÁFA elsikkasztására létrehozott átláthatatlan cégláncolatok puszta léte értelmetlenné válna.
Csak hát sajnos össz-EU-s szinten érdekeltek elég magas döntéshozói körökig bezárólag abban, hogy ne legyen a rendszer átlátható...
Nem igaz. Nincsenek el. Akkor vannak el, ha van a kis vonal mentén mondjuk egy jelentős vállalat, amelyik önmagában nagy forgalmat generál. Vagy gennyesre kell ott is támogatni azt a kis vonalat.
Sok szempontból jól lemérhető az az USA-n, ahol nem szokás a közlekedést direkt támogatni. Ott egyértelműen látható, hogy a valóban nagy forgalmat generáló hosszú távú, ipari központokat, nagyvárosokat összekötő országos vasúti gerinchálózat az megél. A többi meg nincs is, mert nem él meg.
A vasútnak mint személy- és áruszállítási gerincnek nagy tömegek nagy távolságra, az ipari és lakóközpontok közötti megmozgatásban mindig lesz létjogosultsága.
A bivalyrettenetes és seholmocsolád közötti szárnyvonalnak, amin napi átlagban utazik öt nem fizető nyugdíjas - pedig nincs, és soha nem is lesz.
Hozd rám itt a frászt, tudom hopgy sok hülye jogszabály van, de még nem is hallottam ..... s mi az, amiről nem is tudunk, persze ugye ajog nem ismerete nem mentesít annak betartása alól, de azért tudunk ugye egy kalap törvényt és joxabályt hozni úgy, hogy a vidéki kis köcsög vállalkozó még csak nem is hallott róla ....
Az egész gazdaság kínlódik, a kisvállalkozások görcsölnek, s tízmilliárdos áfacsalás???
Mi a faszért van az Apeh? A sarki cipész baszogatása bizonyára kielégítő foglalatoskodás, de nem inkább a nagy ügyekre kellene rámozdulni?
Már a tételekkel is baj van, Zalatnay 3 évet ült, a köcsög Zuschlagot 10 év fegyházra próbálják lecsukni, Kulcsár meg láthatóan megússza, Princz meg kapott 3,5 millát.
Agyam eldobom ettől az országtól .....
Ez az Áfa-biznisz ilyen kideríthetetlen? Nincs erre valami okos faszfej társaság, aki naponta rámozdul a kérdésre és nem kell az adót bukni?? Nem értem, valami hibát érzek a mátrixban, mint annak idején az olajszőkítésnél ... mintha felsőbb érdekek is játszanának .... vagy legyen szigorúbb a büntetés, áfacsalás 20 év fegyház és kész .... tudomisén ... s ilyenkor jön a szokásos, hogy a kisvállalkozók adócsalók ....
Valamit nagyon rendbe kellene rakni itt. Azt már láttuk, hogy a szocik kalap xart sem érnek, majd látjuk a fijjúkat .... eddig olyan felemás, de majd később ...
Na most nyugaton az úgy működik,hogy a fuvarszervező megnézi hogy melyik szállítási mód a legideálisabb. Ha a vasút az akkor vasúttal szállítanak. Nálunk meg úgy működik,hogy a fuvarszervező megnézi melyik fuvarozó adja a legtöbb jattot.És a vasút ebből a szempontból komoly versenyhátránnyal indul.
"Olyan elmebeteg szabályokat sértünk meg nap, mint nap, amelyek létéről nem is tudunk"
hja, vegyuk peldaul a munkaltatas nevu kihivast egy vallalkozonal: felvesz egy adatlapot. kot munkaszerzodest. csinal hozza munkakori leirast. csinal hozza egy extra tajekoztatot. delikvenst elkuldi uzemorvoshoz. bejelenti. kioktatja balesetvedelmileg es kioktatja tuzvedelmileg. munkabaallas, dolgozo vezeti a jelenleti ivet mint a zallat. aztan jon a munkaugyi ellenor es megbunteti vallalkozonkat mert hianyzik a munkahelyi kockazatertekeles, hiszen lehet hogy ez a munkakor tul stresszes a k. munkavallalonak... es ez meg ecceru eset, probaljon meg valaki legalisan munkaltatni eltero munkarendben vagy munkaerokolcsonozve vagy mas nemszokvanyos konstrukcioban:-(
Hát ha nem költessz rá, akkor nem is lesz az soha...
Valóban te sem fizetsz külön, de a MÁV pl. fizet. Ha iylen feltételekke lkel lversenyezni, az azt jelenti, hogy valakik ne makarják, hogy a vasút győzzön...
nincs gond a vasúttal, csak valakinek meg kell fizetni, mert ahogy nagyon helyesen mondod, kurva drága
nálunk meg a népség aztat várja el hogy ugyan 80%-a az utasoknak kedvezménnyel vagy ingyen utazik, de azért legyen kb orient express színvonalú a szolgáltatás
A vasútnál nagyon sokan - láthatóan te is közéjük tartozol - azzal sincsenek tisztában, hogy egy átlagos vasútvonal létesítésének és fenntartásának költségei még a közutakét is meghaladják. A vasútvonal-útpálya egész egyszerűen drága. Sőt, qrva drága, rettenetesen drága. Abból a pénzből, amiből egy faluba a biztosítóberendezésekkel együtt egy jó állapotban lévő és fenntartott szárnyvonalat lehet kiépíteni és fenntartani - abból egy jó minőségű 2*2 sávos bekötőútvonalat lehet építeni és fenntartani!
Csak amíg az utat szó szerint mindenki használja-használhatja, a biciklistől, szekerestől kezdve a buszig, teherautóig - addig a vasútvonalon csak vonat mehet.
Egész egyszerűen van egy méretgazdaságossági korlát, egy olyan forgalom, amely alatt a világon nem létezik, hogy a vasút ne csak a masszív ráfizetést termelje. Az ilyen helyeken azt igenis meg kell szüntetni, a megtakarított pénzből rendbe tenni a közutat, gondoskodni a buszjáratokról - és mindenki jobban jár.
Hát, nem is tudom Ingyán... Éppen ülök a gép előtt, és egy közel tízmilliárdos exportÁFA csalásban szakértgetek Apehéknek. Olyan dolgokat látok, hogy komolyan mondom: a pofám leszakad. Folyamatábrát kellett gyártani, hogy átlátható legyen a hajléktalanokból szervezett beszerzési cégláncolat, fellelhetetlen nímandok vették ki aztán a pénzt készpénzben a bankokból - a határ túlfelén meg tökugyanez. Szégyen-gyalázat az egész, az adófizetők meg futhatnak a pénzük után.
Közben meg az ezért a munkáért kapott szakértői díjat meg magától értetődően minden létező törvényes módszerrel én is úgy fogom megtekergetni, hogy az lehetőleg nagyobbrészt az én zsebemben maradjon, ne az derüljön ki a végére, hogy jóformán ingyen dolgoztam, még jó, ha nem én fizettem érte... A jövő hétre mehetek egy hasonló, csak éppen már tízéves ügyben szakérteni bírósági tárgyalásra - a tisztelt bíróság már előre jelezte, hogy az ezzel kapcsolatos költségeim megtérítését inkább ne is kérjem, tekintsem társadalmi munkának...
A faxom ki van már ebből az országból így, mindenki lop, csal hazudik, de nem is tud mit csinálni, mert a hivatalok semmivel sem kisebb gazemberek, mint akiket üldöznek, mert a szabályok zöme túl azon, hogy méltánytalan, fizikálisan betarthatatlan. Én itt tojáspatkolással nem látok megoldást, itt egyszerre kell a szabályozókat, a szankciókat és a hatósági fellépést új alapokra helyezni. Ebből az országból normális akkor lesz, ha betartható, ésszerű, normális szabályokat, megfizethető adókat léptetünk januártól életbe - és ezzel egyidejűleg elkezdjük azokat tényleg vaskézzel be is tartatni.
Teljesen felesleges hangulatkeltés a felderítés-végrehajtás szigorításával fenyegetőzni, nincs az országban olyan élő, nagykorú állampolgár, akit valamiért ne lehetne elővenni. Olyan elmebeteg szabályokat sértünk meg nap, mint nap, amelyek létéről nem is tudunk. Az ország nagyban pont olyan, mint a fővárosi parkolás és közlekedés: az egész totális gazdátlansága, szervezetlensége, átláthatatlansága miatt a szabályok valóban szigorú, szó szerint értelmezett betartása és betartatása mellett egyszerűen a város egyik végéből a másikba átjutni, és ott szabályosan megállni sem lenne lehetséges. Egy disznóól az egész, úgy, ahogy van, a törvénykönyv itt legfeljebb arra jó, hogy ne billegjen az asztal lába...
"...a VPOP éppen elég alkalommal lép fel közigazgatási szervként..."
Szereptévesztés... a zeccségsugarú júzernek rencerint fel sem tűnik, de egy főtt-tárgyaláson ügydöntő körülmény lehet...
"Ebből a szempontból azt tartottam jónak, ha a rendőrség keretén belül van gazdasági rendőri szervezet."
Mérsékelten elfogad6ó szemlélet... egy mezei összeadási hiba alkalmából, ne rabosíccsák a má' a póggárt... lehet, télleg csak hülye vótt... többekközt ezé' célszerű nem összemosni a dóggokat...