De ahogy a tőkések nemzetköziek, és az ilyen munkaerő áramlás is, abban nemzetközi a relációban - ahol az értékesítés zajlik plusz még - a munkások is veszítenek az alacsonyabb bérekkel.
Ma még ki lehet játszani egymással szemben a különböző országok munkásait. De mi lesz, ha együtt lépnek fel és azt mondják, hogy most ne alacsonyabb bérér vigyétek ide vagy oda a munkát, hanem adjatok magasabb bért? Mert ha együtt, egyszerre lépnek fel, az mindegyiküknek jó. Míg külön-külön igyekeznek kijátszani őket egymással szembe, a tőkés hasznára.
Egyébként, ha így megy, akkor jönnek az ember helyett a gépek, és a tőkejövedelmek - egy vélhetően apró részének - segélyén/nyugdíján fognak élni az emberek, egy olyan pénzrendszerbe, ami mögött fedezet sincs, és mindenféle bemondáson alapul majd csak a legtöbb szám. Aztán aki nem tetszik - s ezt gépesített lehallgatásokkal és megfigyelésekkel, megfigyelt levelezéssel és telefonálásokkal, utcai kamerákkal (is) figyelik -, azt orvosi eszközökkel teszik el lába alól, a nagyobb konfliktusokat meg természeti katasztrófáknak álcázva igyekeznek rendezni. Nagyon errefelé tendálunk.
"Ha ez így lenne, akkor nem így csinálnák az autógyárak."
Má' megin cső- és rövidlácc... ez a kiegyenlítődési folyamat eltart úgy 10-egynehány évig, viszont addig is remek növekedési rátákról, kőccségcsökkentésről, illesmirő' lehet bészámolni a közgyűlésnek a negyedéves, éves értékelések során... ennek a részvényesek örűnnek, és újabb prémijumot vehentek fel a managgerek... A gond csak az, hogy a kicsi sárga biorobot összeszerette Hondát miből fizeti ki a detroiti munkanélküli?
Ez a mostani válság kicsit arról is szól, hogy má' mutatták a számlát... a nagyobbik baleset majd abbó' kerekedik, amikó' ki is köllene fizetni...
De, nagyon hasonló. A jövedelemátrendeződés során a tőkés a saját hasznára van és a munkások kárára (alacsonyabb bérek), akár csak a bóvli kötvénynél, ahol "állam" címszó alatt szintén a munkásokkal fedeztetik a bankok "kárát".
Persze tudom, Soros is az egyik legnagyobb USA alapkezelők közé tartozik. Attól még egy gennyláda, mint "ember" szerű lény, és aligha tesz olyant, ami a köz javát szolgálja. (ezt se tartanám annak, amit vázoltál, csak elodázni akarják a kapitalizmus által folyamatosan képzett olló szélesedésének látványát)
Dehogynem csinálnák. Csinálták az egymásba csomagolt bóvli kötvényeket is, meg minősítettek elsőrendűnek csőd előtti bankot is hitelminősítők. A magyar pannon pumáról is volt mikor azt mondták ugrik. Aztán a valóságban lába se volt, nem, hogy ugrott volna...
Itt rövid távú haszonszerzésért mindent megcsinálnak, hosszú távon meg vagy a törvény évül el, vagy változik, vagy olyan pozícióba kerül a törvénytelen amivel védeni tudja a törvénytelenségét. (ezek a gyakori esetek, a felelősségre vonás a ritka)
A kocsikkal is így ugyanúgy van, mint a hitelekkel, amíg még megy, adják, azt nem megy, akkor játszanak egy kis válságosdit és újra kezdik. A pénz mögött már ma sincs semmi, az egyes számok sokszor bemondáson alapulnak. Pl. 263 képviselői hely, 63%-os népszerűség, és a többi...
Tehát azt mondod, hogy a tőkések - jobb híjján - a saját hasznukat fogják a nyugdíjasok finanszírozására vissza fordítani? Magyarul fizetünk valami szart, csak légy nyugdíjas és hallgass?
Sőt, ami érdekes, hogy annak az olcsóbb munkaerőnek kevesebb Hondára lesz pénze is. És aki meg felhalmozza az olcsóbb bérből származó hasznot nem fog annyival több Hondát venni, lehet egy darabbal se vesz többet, hanem vesz helyette luxusjachtot. És így lehet pl. túltermelési válság. Ha meg hitelekből fedezik a lakosságnak, hogy meg tudja venni a többlet Hondákat, akkor meg hitelezési válság.
"Engem az érdekel, hogyha hiányozni fog Európában 100 milliónyi aktív a következő évtizedben, akkor az én elvonásaim lesznek nagyon magasak."
Ezzel jár az, hogy a munkaerőt elviszik.
"Ha be tudják kapcsolni a Világ más pontján a hiányzó munkaerőt"
Ugyanis, az a bekapcsolt munkaerő, az kevesebbért dolgozik, azért viszik el. És a saját, meg a te nyugdíjadra is kevesebb pénze lesz ebből kifolyólag.
A munkabérek világszerte való csökkentése (ami egy tendencia, hisz a kiszervezés olcsóbb felé elég régóta folyik), az nem jó se a munkásnak, se a nyugdíjasnak (ezt a bérből fedezik, vagy abból gyűjti magának évtizedek alatt), se a segélyesnek (ez aligha kap több segélyt, mint a másik bért).
Má nem azér, de ha a Hondát 100 euróér szerelik össze, és azok az emberek adják a te nyugdíjadat is, akkor igen sivár világ vár a túlnyomó többségre és vagy a Honda ára fog esni, vagy ritka lesz. Arról nem is beszélve, hogy ha a Hondát valahol száz euróér szerelik, akkor nem fogják idehozni 1000ér. Tehát te vagy olcsóbbér szerelsz vagy maradsz a 100 eurós munkás segélyén/nyugdíján, ami nyilván még kevesebb lesz.
"Nem kell, és nem is lehet ezzel versenyezni. A foglalkoztatás összetételét kell megváltoztatni, hogy minél kevesebben legyenek kitéve a rabszolgamunkások konkurenciájának."
Erről ne felejcs el szónni a GATT-nak, OECD-nek, WTO-nak, valamint számtalan egyéb szervezetnek és juniónak... bittos hallgatni fonnak mély bölcselmedre...
Hmmm...Harmincezerért nem szerelnek össze több Hondát
A Honda foshani gyárában csütörtökön dolgozók százai vonultak fel fehér munkaruhában, piros-fehér sapkában béremelést követelve – sokan maszkot is viseltek. A Kuangtung tartományi üzemben egy dolgozó átlagosan 800-1.000 jüant (26-32 ezer forintot) keres havonta. [totalcar.hu]Ez ollan 100-120€... ezzel köll versenyre kelnünk a nem luxus 1 200€ fizuval... ha nem tűnt vóna fel...
Visszaélések? Konkrétan a Győri Textil abba rokkant bele, hogy a "gazdája" "irányítási költség" címén annyit vett ki belőle, amennyi ahhoz kellet, hogy összeroppanjon. Persze közbe amit lehetett folyamatosan adtak el belőle. Így naná, hogy nem lesz versenyképes a hazai gazdaság. Ellenben kurva jól meggazdagodnak belőle az "irányítási költség" felvevői és a gazdaság kiárusítói, a felső állami menedzserek. Nem véletlen, hogy azokon a posztokon 20-25 éve max. tologatás megy ide-oda, vagy még az se.
Nyugalom majd a kínaiak is így járnak. Már tervbe is van véve. Beviszik nekik a demokráciát, szólásszabadságot és cselekvési szabadságot, leoldják a kínaiakat vasmarokkal szorító posztkommunista bilincseket és a kínai csoda pillanatok alatt semmivé válik. Az emberek többsége elmerül a kabítószerek, szerencsejátékok, korlátlan fogyasztás és olcsó média örömök - Cheng Monikung show - élvezetében. Az angolok megcsinálják az ottani tesco-t, az amerikaiak birtokba veszik a bankokat és már kész is a lovetta szállítószalag, ami szépen nyugatra traszportálja a kínai nemzeti vagyont.
Csak be kell lengetni a privatizációs lovettázás örömeinek mézesmadzagját a komcsi pribékeknek és már indulhat is a demokratizálódás...
Kapitalista Kína az már más téma, Taiwan és a kínai tőkés emigráció persze tovább regnálhat, de a kínai komcsikkal könnyű elbánni