Valóban nem kell nagy tudás ahhoz hogy egy sorját lereszeljünk, de a közbenső lehetőségeket átugorva, szélsőséges esetben akár művészi alkotások is készülhetnek reszelővel. Az sem tudás inkább kézügyesség,gyakorlat,és kitartás kérdése.
De nem is erről volt szó,hanem hogy a fiatalok nem kedvelik mert (feltételezem!) időigényes fizikai munka,és a siker nem garantált. Ha selejt lett a munkadarab,az idejét, hiábavaló fáradozását sajnálja.
De bizony fent ül a kúpon, nem tudom te milyen fényes valamit látsz, amit látsz az az M 8 csavar anyája. Még épp az a baj hogy attól féltem nem húzza fel a kúpra mert egy nagyon picit megbillent. Hézagolni kellett mert nem tudta felhúzni a tövig. Vagy azt látod? De az csak mérőórával volt látható.
"...elviekben a kúp megvezeti az egész tárcsát..."
Elviekben! Szerintem rövid az a hátlap. Ami azért nem kizárt hogy kúpos lehet,de a főorsón látszik egy kis fényes felület a kúp tövében,és nem a hátlap szélességében. Tehát szerintem nem vezeti meg a kúp.
Az is csak gányolás lenne. Most mi van? Fent ül a kúpon, 2 db 10 csavar és egy db 8.8-as M 8 csavar fogja, nem akar az szerintem lejönni onnan. De ha még is észre venném hogy engedne, még egy 0.5-1 mm-rt reszelek rajta. Így is már majdnem belekap a 10 menet, csak a csavarfejnél rondítanám el. Marad így.
Nem akarok belevaú, csak egy ötlet ötlött fel bennem: mondjuk olyan pasztával mint amivel tusíroznak vagy hasonlóval bekened a főorsót, hozzányomod a tárcsát, a közepét meg kifúrod a jelölésnek? úgysem kell passzosnak lennie, mert elviekben a kúp megvezeti az egész tárcsát Vagy egy kihegyezett csavart behajtasz, szegnyereggek a főorsóta nyomod a tárcsát, csavargatod a csavart és feljelöli a helyét a furatnak, továbbra sem kell szerintem tizedes pontosságnál több
csak annyi, hogy összejelölöd furkálás elött a főorsóval a tárcsát, nehogy belegabajodj Kifúrás után úgyis fel kell munkálni a felfogótárcsa tokmány felöli részét szerintem, főleg hogy ilyen helyzet állt elő De javítson ki valaki, ha nem jó a gondolatmenetem
Nem, a fiam azt mondta, ha nem boldogulok ezzel, akkor fúrjam hozzá a főorsón lévő tárcsát. Úgy néz ki hogy szerencsére nem kell. Akkor a keresztszánra kellene felfogatni valami fúróalkalmatosságot, és utána a helyszínen fúrni bele menetet, ha nem muszáj nem kísérleteznék vele. Hát ilyennek sikerült.
Igen, ez ilyen. Ez a kisebbik baj, a nagyobb hogy mind 3 furat egyedi, ha jól megnézzük mind a 3 különböző osztókörön van. Azért is fényképeztem le, hogy lássátok, az egyik csavarfejnél, középen még van 1 mm hézag, a másiknál alig van, a 3.- nál rá sem lép a kúpra. Na azután ehhez gyártsál tárcsát. Szerintem a tárcsát a kúphoz legyártották, és a helyszínen fúrták fel, ahogy sikerült.
Csináltam pár fotót. Túl nagy baj nincs. Egy kis reszelés már sokat javított. Egyelőre 2db M 10 csavarral, és egy 8.8-as M 8-as átmenőcsavarral raktam össze. Majd ha leszakad írok. Egyelőre csak próbálgatom.
Ki beszél itt tokmányról? A főorsón lévő tárcsáról van szó, amelyik a tokmányt felfogó hátlapot tartja. 3 db M 10 menettel ellátott furat, ezzel rögzítjük fel a tokmány tárcsát.
" Mekkorák a furatok a tokmánytartó lapon a 10 es csavarok részére ?"
Már korábban írtam: A csavaroknak 10.5, a csavarfejeknek 15 mm. De mindjárt csinálok is pár képet. Valami nagyon el van baQrintva.
Ha van egy tokmány ami gyári hibás mert az egyik furatot elfúrták, ez elég furcsa de végül is nem lehetetlen, akkor minek görcsölünk ennyit, vagy egy elfúrt tárcsát kell készíteni, vagy amit én tennék, fúrnék a tokmányra mondjuk 60 fokkal eltolva három pontos furatot, és ha nagyon ráérek akkor valami műanyag dugóval ledugóznám a rossz furatokat.
Szia! Csináltam egy Móricka rajzot. Az M 10 csavarokon mérve. De még az sem teljesen igaz, mert ez olyan AHS szabvány szerint készülhetett. De próbálj valamit kihozni belőle!
A méretekröl készitettem egy rajzot. Sokkal könnyebb mint kézzel skiccelni:
A furattávolságok közepét, abból is a kerek számot választottam. Látszik, hogy a szögfelezők metszéspontja az osztókör középpontja is.
A körben egy egyenlő oldalu háromszög van sarkára állítva. Ebbe bele lehet szerkeszteni 6 db egybevágó hármszöget. ezek mindegyikének az átlója az osztókör rádiusza is. A szögekkel ellátott egyikéből kell kiszámolni a rádiuszt.
A 60° legyen az Alfa, vele szemben lévő oldal az "a" ami 61,7 mm.
A 30° legyen a Béta, vele szemben lévő oldal a "b" amit nem ismerünk.
A 90° lesz a Gamma, vele szemben lévő oldal a "c" azaz az osztókör fele.
"Nagy részük ezek szerint ment a vasba:" 80-90 % igen. így is 2 lemezgarázst és még vagy 15 X 4,5 méteres melléképületet csináltam lemez, deszka, faház. Nagyjából minden tető alatt. De hogy mi, hol van azt soha sem tudom.
Pijepapa: Direkt vettem nagyobbat, gyárilag is 200-as volt rajta, van is egy Magyar tokmányom pofák nélkül. A 160-as Emcot meghagyom szerelésre, fúrásra, stb-re. Majd jelentkezem hogy sikerült megoldani. Csak ilyen hidegben nincs kedvem kint fagyoskodni a műhelyben.
De nem ezt akartam, hanem azt, aminek értelme is lenne, ha ki tudnád számolni (és amit a következő hozzászólásodban mondasz): hogy az egyes furatok a középponttól milyen távol és milyen szögek alatt vannak. Ezt bajosan tudod megtenni, ha a középponthoz képest nem mérsz semmit.
Mi új házat építettünk, de inkább építettünk. Nagyon elegem lett a végére. Anyagot hajtani, alkudozni, szakikat keríteni, náluk is a lehető legjobb árat elérni.
Amikor kész lett, akkor kezdett nagyon hiányozni egy műhely vagy egy garázs. A cuccaim szép lassan el-eltünedeztek a szülői házból. Van amit én raktam el valahova, van amit öcsémék.
Vettem egy lemezgarázst, belülről körbeszigetelem, már nagy része kész. Ide fogok beköltözni.
Van egy nagy telkem, rajta két nagy ól, ott ugyanaz van, mint nálad volt, csak fedett helyen vannak a cuccok. Alig várom már, hogy minden gépen egy helyen legyen. Mostanában van, hogy egy darab csiszolópapír is kihívás, vagy irány a telek/szülői ház/bolt.
Cserébe érdekelne a fordított pofás tokmány. 160-as jó állapotút de csak normál pofákkal adnék cserébe. A fordított pofák nincsenek. Ha érdekel küldök képeket róla. (Jókor, amikor már vettél egyett. De ez legalább kissebb lenne.)