Vagyok. Egész nap tanulok. Most fordulok a célegyenesbe ilyenkor megáll körülöttem a világ. Pillanatnyilag 15 és 22 is jó. Még nem tudom mikor kell dolgoznom, én is szoktam hétvégén. Akkor legyen 22, arra koncentrálok igyekszem szabaddá tenni magam, hogy legyen egy tiziano vörös is.
Kedves JuanPablo! Én is nagyon sajnálom, hogy nem lehetek ott a találkozón, de 21-én utazunk, ezt már nem lehet lemondani. Remélem, jól fog sikerülni,és a köv. talin már ott lehetek.
Soroksár XXIII. ker., igy vmivel rövidebb.
Érezzétek jól magatokat a hétvégén, jó utat!
Sziasztok! Éreztem, hogy az olajcserét nem kellene emlitenem, mert ettől tejlesen felizgultok fiúk! Szerintem is hagyjunk az egészet a francba, mindenki akkor cseréltessen, amikor ugy érzi szüksége van rá. A Fordnál is elfogadtam a szerelőm véleményét, soha nem volt vele semmi gondom,pedig 6 évesen több mint 1oo ooo km-rel adtam el. Ha most ráfázom a 10-15ezres cserére, akkor megszivtam ennyi...Erről jut eszembe: Miért van csőre a harkálynak???Hogy bele ne verje a fejét a fába... Szóval remélem, 1 év mulva nem kell csőrt növesztenem :)
Nash C3 Budapest Füredi út 22
HelgaPataki Budapest Soroksár INF 555
Bandikut Budapest XXII. INF 134 22
8.utas Budapest X,XX IPS nem jó időpont
Garry_ C3 Budapest XV IKS 22
H.Betty Kalocsa IGJ 841 22
JuanPablo Budapest VII ILD 973 22
ensign Nagykanizsa IPS
gt_guri Sződ ILV 561
VGV Budapest IIU
j2smith Budapest X IIL 643 22
C 3 Budapest XIII ICP 513 15
zsuzsuzsu Szfehérvár IJN 404 15
Skót Béka Budapest I IID
El Robotnyk Várpalota IIJ-783 22
15-e 2 db C3
22-e 7 db C3
Nem jó időpont HelgaPataki(de sajnálom)
8.utas (szintén)
Skót Béka, VGV, GT_Guri, Ensign jelentkezzetek majd az időpont miatt.
Mit szóltok a Velencei tó környékéhez? Valaki már korábban felvetette azért vagyok oly bátor megismételni.
Jó hétvégét, én Jászapátiba megyek megáztatom hab testem a gyogyóvízbe.
Sziasztok!
JP
Lemaradt az én rendszámom is. IIL 643 Nekem inkább a 22.e jó.
Más
Nem lehetne azt az olaj témát átvinni valami olajos topicba? Olyan uncsi. Mindenki ott sz...ja el az autóját, ahol akarja. Van egy ajánlás, meg van aki ért hozzá. Döntsön mindenki maga.
Nash C3 Budapest Füredi út 22
HelgaPataki Budapest Soroksár INF 555
Bandikut Budapest XXII. INF 134 22
8.utas Budapest X,XX IPS
Garry_ C3 Budapest XV IKS 22
H.Betty Kalocsa IGJ 841 22
JuanPablo Budapest VII ILD 973 22
ensign Nagykanizsa IPS
gt_guri Sződ ILV 561
VGV Budapest IIU
j2smith Budapest X
C 3 Budapest XIII ICP 513 15
zsuzsuzsu Szfehérvár IJN 404 15
Skót Béka Budapest I IID
El Robotnyk Várpalota IIJ-783 22
Ááááá ! Faterom lenyúlta a C3-ba szánt patkányomat ! Ilyen nincs !
Időpont meg nekem teljesen mind1 ,szerintem jó mind a kettő (Bár ha lekell tenni egyikre ,akkor inkább 22).
JuanPablo lehagytad a rendszámomat (IKS) ,amit már egy oldallal előbb javítottam ,de azért vedd bele te is. :)
Nash C3 Budapest Füredi út 22
HelgaPataki Budapest Soroksár INF 555
Bandikut Budapest XXII. INF 134 22
8.utas Budapest X,XX IPS
Garry_ C3 Budapest XV
H.Betty Kalocsa IGJ 841 22
JuanPablo Budapest VII ILD 973 22
ensign Nagykanizsa IPS
gt_guri Sződ ILV 561
VGV Budapest IIU
j2smith Budapest X
C 3 Budapest XIII ICP 513 15
zsuzsuzsu Szfehérvár IJN 404 15
Skót Béka Budapest I IID
El Robotnyk Várpalota IIJ-783 22
SOkan nem válszoltak az időpontra!
8.utas, Garry_c3, Ensign, Gt_guri, VGV, J2smith, Skót Béka legyetek szívesek letenni a voksot 15-e vagy 22-e a megfelelő időpont. Bármelyik legyen hiányozni fognak páran.
Hát azt érdekes lenne tudni, hogy hány OFFTOPIC márka rajongót sikerült a PSA-hoz csábítani a 30.000 km-es olajcserével. Én biztosan nem vennék OFF-Opelt vagy VW-t-ON akkor sem, ha 50.000 lenne az olajcsere. Az előző autóm PuG206 volt, abban is cseréltettem 5.000-nél.
Amit írtam, csak egy lehetséges magyarázat volt az eredeti kérdésre. Nem állítom, hogy így van és főleg nem tartom jó gyakorlatnak, magam is az 5e km, majd évenkénti (vagy 15e km) cserét alkalmazom (fullszint olaj, átlagos igénybevétel).
Az új Berlingoban is 30.000 km a periódus....
pedig mint mondtad,az is nagyobb terhet cipel,
meg légellenállás meg ilyenek...
mondom, az egész egy marketingfogás....
te sem vennéd meg ha ki lenne írva...
ajánlott csere 10.000 km-enként....
A OFF-HONDA-ON a világon az egyik,ha nem a legjobb motorgyártó...
anyám OFF-Civicjébe-ON mégis max.15.000 a csereperiódus...
pedig elhiheted jobb motor van benne,mint a C3 ba..
csak leszarják a marketinget,inkább a megbízhatóságra mennek...
meg is látszik,évek óta japán autó az első három....
Tudom, hogy ugyanaz a motor, csak azt próbálom magyarázni, de úgy látszik nem sikerül, hogy ugyanaz a motor két különböző autóban különböző terhelésnek lehet kitéve és ez magyarázhat más előírt olajcsere-periódust.
A Berlingóban is ugyanaz a moci van, mint a C3-ban, de 700 kg-val nagyobb súlyt mozgat (ha meg van pakolva, még többet), a légellenállás is nagyobb, biztos hogy a motor abban többet szenved, ami az olajat is jobban igénybe veszi.
Egy példa...
a C3 exlusive ben nincs olajhőfokmérő....
a 260 XS sportban van.
stabil 170 felett az olaj hőfoka 135-140 fok!!!!
szerinted meddig bírja ezt egy olaj???
átlag hőfok....110 fok.
város,tél...
hidegindítás,rövid szakaszok,stb...
30.000 km en keresztül???
tudod mi lessz az olajból???
szirup...
Köszi, elsőre is értettem, nem is mondtam, hogy van. Csak arra próbáltam rávilágítani, hogy két azonos motornál sem feltétlenül azonos km után lehet javasolt az olajcsere.
Pl. PuG206 1,4 kíméletesen, hosszú 130-as autópályamenetekkel vs. PuG307 1,4 padlógázzal, rövid városi utak, gyakori hidegindítás stb. Biztos, hogy nem lesz egyforma az olaj a két autóban 10.000 km után.
Még egyszer hangsúlyozom nem azt állítom, hogy így van, csak azt, hogy ilyen magyarázata is lehet a dolognak.
A legvalószínűbb szerintem is az (mint ahogy írtam), hogy amikor a Xsara kijött, 20.000 km volt a szokás, amikor a C3, akkor 30.000. A C4-nél biztosan legalább 30.000 lesz.
Érdekes, mégis eltér a fogyasztás, gyorsulás, végsebesség etc. Például az egyik esetben nagyobb terhelésnek van kitéve (nagyobb súly, légellenállás stb), az elektronika máshogy szabályoz -> jobban és tovább pörög és lehetne sorolni. Ha most hoznák ki a Xsarat valószínűleg szintén 30.000 km lenne a szervízperiódus, gondolom a modell ciklusváltása közben nem módosítanak.
Hangsúlyozom, nem vagyok a kérdés szakértője, de ilyen magyarázatok is elképzelhetők.
Abban egyetértek, hogy a CH-t nem akarom közelebbről megismerni!
2001 vége óta a PSA semmilyen változtatást nem eszközölt az 1.6 16V verzión.
semmit.
a két motor teljesen azonos,ugyanaz.
amióta behozták a Papírszűrős megoldást,azóta semmi változás nincs.
A motorszám a motor egyedi azonosítója, két motor két különböző számon fut, de az nem azt jelenti, hogy minden különböző (sor)számú motor előtt a gyártószalag melletti munkás gyorsan fejleszt egyet rajta...
A motorszám felépítése viszont egzakt, igazad van, és pontosan ez az, ami alapján kijelenthető, hogy milyen típusú a motor.
1,6i 16 V motorod van? Ha igen, fogadjunk egy klubmatricában, hogy az első 10 (vagy 12, nem is tudom pontosan)karaktere megegyezik a Xsarám motorszámának ugyanazon karakterhelyen lévő karaktereivel.
Már bocs, de ilyen nincs. A számok, motorkódok meglehetősen egzakt dolgok, vagy eltérnek egymástól vagy nem. Ha eltérnek, az azt jelenti, hogy nem azonos a két motor, valamit fejlesztettek, változtattak rajta.
Mi köze az olajnak az elektronikához? 2002. aug. a C3-unk, 2002. szeptemberi a Xsaránk.
U.az a motor van benne!!! U.az a teljesítmény,nyomatékgörbe, minden. Még a motorszámok sem nagyon térnek el... Az sem véletlen, hogy a motorszámok úgy kezdődnek: PSA....
Modulokból építik ezeket a kocsikat... A motor u.az., ezt higgyed csak el...
Egyetlen racionális választ látok csak: MARKETING...
De én őszintén remélem,hogy nem csak erről van szó, csak még senki nem tudott választ adni...
CH-ról meg nem vagyok különösebben jó véleménnyel, sajnos, nem vagyok ezen a topicon egyedül, akinek már valamilyen módon meg kellett velük mérkőzni. Nem kívánom senkinek azt az élményt....
Jelentéktelen, de mégis mutat valamit: Nézzétek meg a honlapjukat pl., botrányos, hogy a Xsara árlista html verziója 2002. áprilisi. Közben legalább féltucatszor módosult, nemcsak az árban, hanem felszereltségben is, motorizáltságban is a kocsi stb... Mellette a pdf verzió 2003. februári. Igaz, a valóságban már létezik egy 2003. áprilisi verzió is, de azt nem osztja meg velünk a cég, csak hát az alapján tudnál ma dönteni.. Néha még arról is kétségeim vannak, hogy akarnak eladni egyáltalán kocsit... Logisztikájuk borzasztó: Bécsi regionális raktárból két-három hét alatt lehet valamit megszerezni, persze a márkakereskedő mindent onnan rendel... Velkám Juróp, XXI. század...
JP! nyilatkoztam, csak nem vetted észre :) most mégegyszer:
Nash C3 Budapest Füredi út 22
HelgaPataki Budapest Soroksár INF 555
Bandikut Budapest XXII. INF 134 22
8.utas Budapest X,XX IPS
Garry_ C3 Budapest XV
H.Betty Kalocsa IGJ 841 22
JuanPablo Budapest VII ILD 973 22
ensign Nagykanizsa IPS
gt_guri Sződ ILV 561
VGV Budapest IIU
j2smith Budapest X
C 3 Budapest XIII ICP 513 15
zsuzsuzsu Szfehérvár IJN 404 15
Skót Béka Budapest I IID
El Robotnyk Várpalota IIJ-783
időpont mindegy, vizsgadőszak mindkettő, de ennyi időt lehet rá szakítani. :)
a motor semmit nem változott,a váltó szintén zenész.
az olaj ugyanaz,total Quartz 9000...
nincs változás.
megmondom mi a változás...
a konkurencia bevállalta,s ezt nem hagyhatták szó nélkül...
ma már korszerűtlennek számít az az autó,amelyre
nem 30000 km a szervizciklus.
nem 12 év az átrozsdásodási garancia
nem 3 év vagy 100 ezer km.
utóbbit nem meri bevállalni a Citroen,vajon miért???
ad kettőt,áprilistól,azt is.
húzta amíg lehetett.
mellesleg kívánom nektek,soha ne kelljen bármi panaszotokkal a Citroen Hungáriához menni...
mert elképzelhető,hogy át fogjátok gondolni a Citroen autó vásárlását legközelebb....
maga a Citroen Hungária egy nagy SZEMÉT cég,
ezeket semmi sem érdekli.
s ha esetleg panaszod van,vagy komolyabb kérdésed,elhajtanak mint a magzatvizet.
na ennyit erről.
Hát én mint kibic /anyukámat képviselem a c3 fanclubban :-))/
Szóval nem sok cég ajánl 30000-es olajcserét, Citroen/peugeot, opel, nagyából ennyi. Nekem egy új fordom van arra "csak" 20000-es olajcserét javasolnak.
Valószinünek tartom a technikai feljődés és az olajok fejlődésének köszönhető a hosszabb olajcsere intervalum. /No meg a marketingnek/ Azért nem árt résen lenni! Azelött volt egy lada motoros alekonk az 6-8 ezer km-nél mindig lenyomta az olajszüröt.... orosz automata olajcserevisszajelző :-))) Mint utolag rájöttem, valoszinüleg a motorban lévő lesurlodott fémrészecskék, illetve az üzemanyaggal bekerülő mindenféle szutyok miatt besürüsödött az olaj, eltömitette a szüröt, és a sürü olaj nem tudott keringésnek indulni.
Ennyi.
Üdv.
Tényleg, muszáj lekacsázni a C3-ast?? Szerintem nem retro kacsa, egyszerüen csak golyó, gömböc :-)) Külön egyéniség