Jut eszembe. Akkor most hogy is van ez a zöldkártyás móka? Mert uygebár arról volt szó, hogy a műszakival együtt csinálják. Namármost akkor az hogy lehet, hogy azt csak egy évre adták, a műszakit meg kettőre. Februárban mégis el kell vinni zöldkártya vizsgálatra? 2010 február 23-án volt a műszakin, a zöldkártya érvényessége meg 2011 február 23-ig szól.
Valamit ki kell találjak, mert szivaccsal szeretném mosni, az mégiscsak kíméletesebb mint a kefe, de ha más nem lesz, akkor az marad. Esetleg egy szivacs, ami egy nyélre van szerelve.
Szaktársak, hogy szoktátok mosni az autó tetejét? Sámliról, vagy létráról? Én nem érem el a tetejét. Az antennát is éppenhogycsak két ujjal tudom kicsavarni. :)
Én is Wagon tulaj vagyok, talán már írtam is ide régebben. Eddig talán tünetmentesen működött is, de most kezd rosszalkodni a kicsike. 135e km van benne, ebből az utolsó 42e gázzal volt(nagyrészt). Pár hete elkezdett játszadozni az alapjárat: 800 körülire "leesik" és ott ingadozik szinte teljesen rendszertelenül. A motor ilyenkor igen furcsán jár olyan, mintha ki- kihagyna valamelyik henger. Néha folyamatosan(ilyenkor a kasznit is képes hintáztatni egy kicsit), néha véletlenszerűen. Mikor produkálja a hibát, hallatszik valami szívó hang a légszűrőházből. Hibakód nincs, voltam vele Suzuki szervízben, de nem tudtak semmi érdemlegeset mondani délutánnyi vizsgálódás után sem. Mértek kompressziót, ami egységesen 10,5- 11 volt a hengerekben(azt mondták alacsony), semmi kirívó eltérés. A szelephézagokat is megnézték, arra azt mondták, hogy kicsik: 1,15. Elsőre hengerfej felújítást javasoltak -potom 200e Ft-ért- mondván, hogy beégtek a gáztól a szelepek. Én nem lennék ebben annyira biztos, mint ahogy ők sem voltak azok. Márcsak az ár miatt sem.
Olyasmit suttogtam, hogy magas a Map(vagy mi), de miután rákérdeztem mi az, csak hallgattak. Gondoltam hadititok.
Valakinek van valami ötlete vagy tapasztalata ezzel kapcsolatban? Ha tudom, szívesen pontosítom a hibát. :)
Ez még a korai Wagoné. Nem tudom, a tiéd melyik. De amúgy úgy rémlik, hogy ez a kémlelő nem a csaövön szokott lenni, hanem a hűtőn lévő valamelyik elemen.
Ha van a csövön egy ilyesmi, elektromos vezetékekkel, akkor az a nyomásérzékelő.
Kerestem, de ilyen buborék kukkol nyílást nem találtam:
Ha jól látom a rajzot, akkor ez a kémlelő nyílás a jobb első lámpa mellett elvezető csövön lenne. Nálam az a cső az autó orrafelé vezet, majd lefelé és a végén valami elektromos csatlakozás van, mert kábelek jönnek ki belőle.
Az eddigi tapasztalatom az, hogy akkor is lekapcsolgat egy idő után, ha kevés a gáz, és nem éri el a kivánt hőmérsékletet. Gondolom van benne egy time-out bármillyen hiba esetére.
Inkább azt venni észre először, hogy alapjáraton nem elég a hűtése, aztán majd később egyre nagyobb fordulaton sem...
De az enyémen van egy kémlelő ablak a klíma csövén, valahol ott a nyomáskapcsoló környékén, ami kkn képén látható. És az áramló buborékok méretéből állítólag megállapítható a nyomás mértéke, de már elfelejtettem a részleteket. :o) Sokkal egyszerűbb a befújt hőmérséklet alapján megitélni.
Megcsináltam már köszi.Tükör csere volt,elég könnyü feladat adta magát,elöször aaz ablakemelöt,majd az ajtonyito,és utána a tükör állito kapcsolot kiköttötem majd lepatintottam a kárpitot és kész.Csak az elektromos csatik elhelyezkedése volt kérdéses,de jol vannak elhelyezve.
Van nyomásérzékelő is a rendszerben ( a motortéri klímacsövön egy elektromos csati megy rá ), ha nem elég a nyomás, akkor sem indul el, és nem fog hideget fújni.
Ha túl van töltve, akkor működik hülyén, mert mindíg leoldja a kompresszort, így renszeres csattogást hallasz, és szintén nem fúj hideget.
Ott van a lámpa mögött kb.
Jól írta Tzl, ott van a fűtőegységben egy termisztor.
Kárpitot kell annyira elhúzni, amikor kipattintottad, hogy a kapcsolóból ki tudd húzni a csatit. kis csavarhúzó javallott, ha még nem szedted szét, de talán a tükörállítóhoz amúgy is.
Értem és így már világos a helyzet. Ha jól értelmezem, akkor ez a megoldás gyakorlatilag arra is jó, hogy az ember megtudja, rendben van-e a légkondi. (nem szökött-e el a gáz) Ugyanis ha nincs vagy nem kielégítő a hűtés, akkor a kompresszor nem fog kikapcsolni sosem, mivel nem tudja a levegőt arra a hőmérsékletre hűteni amikor ki kell kapcsolnia.
Majdnem így van. A beszívott levegő először átmegy a légkondi hőcserélőjén, ami után van a kompresszor ki/be kapcsolgatását vezérlő hőmérő, és csak ezután megy a levegő a fűtés keverő csappantyújához. Vagyis a légkondi elindulása független, hogy a fűtés tekerőjét hova állítottad. És ezért van, hogy 6-7 fokos külső hőmérséklet alatt, el sem indul.
Persze más a helyzet, ha belső keringetésre van állítva, és a meleg belső levegőt szívja be.
Az előbb mértem egy kis levegő hőmérsékletet. Kiinduló hőmérséklet 15 fok volt. Ennyit mutatott a hőmérő, mikor a ventilátort bekapcsoltam. Egy ideig így járattam, majd bekapcsoltam a légkondit. Pillanatok alatt lement 6 fokig, aztán 6-8 fok között váltakozott, ahogy akompresszor ki/be kapcsolt. Aztán ahogy hűlt a levegő a kocsiban, a kompresszor egyre kevesebbet ment és 9-10 fokon állapodott meg. KInt most jelenleg 11,4 fok van. Gondolom amikor nagyobb a hőmérséklet különbség, akkor ugyebár folyamatosabban megy a kompresszor és alacsonyabb hőmérsékletre hűti a levegőt. Már majd megfagytam a kocsiban. :)
A kompresszor ki/be kapcsolását egy utastérben (műszerfal alatt) elhelyezett hőmérséklet érzékelő kapcsolgatja? Magyarul a szabályzógomb egyfajta termosztát szerepét is betölti? Extrém példa, de mondjuk ha bekapcsolom a légkondit és a szabályzót közép helyzetbe állítom, akkor télen nem hűt, hanem fűt, (mert a kinti levegő is hideg, így gyakorlatilag a kompresszor be sem kapcsol) nyáron pedig uyganbebben az állásban beindul hűtés? (a kompresszor iylenkor meg többet megy, hiszen némi meleg levegő is beengedésre kerül és folyamatos üzem kell ahhoz, hogy a beállított alacsonyabb hőmérsékletet tartani tudja)
Na, a mai napon megtörtént az eredtiség vizsgálat és az átíratás. Mostantól hivatalosan is a nevemen van. Sikerült Karcagon virágporszűrőt is vennem, jó árban volt, mert 870 Ft-ért adták. :)
Jó a kép,erről van szó....bemegyek bótba veszak kffelnit bármire,a közepe nem biztos,hogy egyezik egy suzinak meg egy pugnak .attol függetlenűl,hogy az osztókőr lyuk kiosztás megegyezik.
Igen. :) A guglis térképpel nem boldogulok. Negye dóra után feladtam. Eygrészt nincs Szerkesztés gomb, másrészt nálam iszonyatosan lassú. Rövid időn belül szeretném ezt a számítógépet lecserélni, mert néhány oldalt gyakorlatilag lehetetlen megnézni.