Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

h.c.s Creative Commons License 2010.04.22 0 0 23687
A zöldkártyát fogd meg és szabd ketté. nem kell már...
Előzmény: landsmann (23686)
landsmann Creative Commons License 2010.04.22 0 0 23686

Nincs tetősín. :)

Jut eszembe. Akkor most hogy is van ez a zöldkártyás móka? Mert uygebár arról volt szó, hogy a műszakival együtt csinálják. Namármost akkor az hogy lehet, hogy azt csak egy évre adták, a műszakit meg kettőre. Februárban mégis el kell vinni zöldkártya vizsgálatra? 2010 február 23-án volt  a műszakin, a zöldkártya érvényessége meg 2011 február 23-ig szól.

Előzmény: _Brazil_ (23685)
_Brazil_ Creative Commons License 2010.04.22 0 0 23685
Állj rá a gumira, fél kézzel meg kapaszkodj a tetősínbe :) A mosóban így csinálják a srácok, télen meg a havat szedtem le így kefével :)
Előzmény: landsmann (23684)
landsmann Creative Commons License 2010.04.22 0 0 23684
Valamit ki kell találjak, mert szivaccsal szeretném mosni, az mégiscsak kíméletesebb mint a kefe, de ha más nem lesz, akkor az marad. Esetleg egy szivacs, ami egy nyélre van szerelve.
Előzmény: ugyörgy (23683)
ugyörgy Creative Commons License 2010.04.22 0 0 23683
én nyeles kefével, de a biciklik rögzítéséhez van egy kis sámlim :) :)
Előzmény: landsmann (23682)
landsmann Creative Commons License 2010.04.22 0 0 23682
Szaktársak, hogy szoktátok mosni az autó tetejét? Sámliról, vagy létráról? Én nem érem el a tetejét. Az antennát is éppenhogycsak két ujjal tudom kicsavarni. :)
jakacs Creative Commons License 2010.04.22 0 0 23681
Sziasztok!

Én is Wagon tulaj vagyok, talán már írtam is ide régebben. Eddig talán tünetmentesen működött is, de most kezd rosszalkodni a kicsike. 135e km van benne, ebből az utolsó 42e gázzal volt(nagyrészt).
Pár hete elkezdett játszadozni az alapjárat: 800 körülire "leesik" és ott ingadozik szinte teljesen rendszertelenül. A motor ilyenkor igen furcsán jár olyan, mintha ki- kihagyna valamelyik henger. Néha folyamatosan(ilyenkor a kasznit is képes hintáztatni egy kicsit), néha véletlenszerűen. Mikor produkálja a hibát, hallatszik valami szívó hang a légszűrőházből. Hibakód nincs, voltam vele Suzuki szervízben, de nem tudtak semmi érdemlegeset mondani délutánnyi vizsgálódás után sem.
Mértek kompressziót, ami egységesen 10,5- 11 volt a hengerekben(azt mondták alacsony), semmi kirívó eltérés. A szelephézagokat is megnézték, arra azt mondták, hogy kicsik: 1,15. Elsőre hengerfej felújítást javasoltak -potom 200e Ft-ért- mondván, hogy beégtek a gáztól a szelepek. Én nem lennék ebben annyira biztos, mint ahogy ők sem voltak azok. Márcsak az ár miatt sem.

Olyasmit suttogtam, hogy magas a Map(vagy mi), de miután rákérdeztem mi az, csak hallgattak. Gondoltam hadititok.

Valakinek van valami ötlete vagy tapasztalata ezzel kapcsolatban? Ha tudom, szívesen pontosítom a hibát. :)

Előre is köszönöm
t.lantos Creative Commons License 2010.04.22 0 0 23680

szerintem a huton levo hengeren van (de lehet, hogy keverem a regi swifttel, olyan reg lattam mar wagon klimat, felejtek.

 

Előzmény: kkn (23679)
kkn Creative Commons License 2010.04.22 0 0 23679

Ez még a korai Wagoné. Nem tudom, a tiéd melyik. De amúgy úgy rémlik, hogy ez a kémlelő nem a csaövön szokott lenni, hanem a hűtőn lévő valamelyik elemen.

 

Ha van a csövön egy ilyesmi, elektromos vezetékekkel, akkor az a nyomásérzékelő.

Előzmény: landsmann (23678)
landsmann Creative Commons License 2010.04.21 0 0 23678

Kerestem, de ilyen buborék kukkol nyílást nem találtam:

 

 

Ha jól látom a rajzot, akkor ez a kémlelő nyílás a jobb első lámpa mellett elvezető csövön lenne. Nálam az a cső az autó orrafelé vezet, majd lefelé és a végén valami elektromos csatlakozás van, mert kábelek jönnek ki belőle.

Előzmény: kkn (23677)
kkn Creative Commons License 2010.04.21 0 0 23677

Már el is felejtettem, hogy régen ezt a buborékot kellett lesni, hány látszik.

 

 

Előzmény: Tzl (23675)
Tzl Creative Commons License 2010.04.21 0 0 23676

És ha már online vagyok akkor leirom:

Nemrég vettem egy ilyet: http://www.aventron.hu/index.php?tid=r_con2 Még nem építettem be, de nagyon kiváncsi vagyok rá.

Jót tesz a komfort érzetnek is, meg a hiresen szar ablakemelő kapcsolók kímélésének is. Szerintem tuti lesz. :o)

Tzl Creative Commons License 2010.04.21 0 0 23675

Az eddigi tapasztalatom az, hogy akkor is lekapcsolgat egy idő után, ha kevés a gáz, és nem éri el a kivánt hőmérsékletet. Gondolom van benne egy time-out bármillyen hiba esetére.

Inkább azt venni észre először, hogy alapjáraton nem elég a hűtése, aztán majd később egyre nagyobb fordulaton sem...

 

De az enyémen van egy kémlelő ablak a klíma csövén, valahol ott a nyomáskapcsoló környékén, ami kkn képén látható. És az áramló buborékok méretéből állítólag megállapítható a nyomás mértéke, de már elfelejtettem a részleteket. :o) Sokkal egyszerűbb a befújt hőmérséklet alapján megitélni.

Előzmény: landsmann (23670)
Tzl Creative Commons License 2010.04.21 0 0 23674

Persze, így teljes a rendszer.

Ez az "elgőzölögtető" nagyon kemény fordítás! :o)

Előzmény: kkn (23672)
ruja67 Creative Commons License 2010.04.21 0 0 23673
Megcsináltam már köszi.Tükör csere volt,elég könnyü feladat adta magát,elöször aaz ablakemelöt,majd az ajtonyito,és utána a tükör állito kapcsolot kiköttötem majd lepatintottam a kárpitot és kész.Csak az elektromos csatik elhelyezkedése volt kérdéses,de jol vannak elhelyezve.
Előzmény: kkn (23671)
kkn Creative Commons License 2010.04.21 0 0 23672

Van nyomásérzékelő is a rendszerben ( a motortéri klímacsövön egy elektromos csati megy rá ), ha nem elég a nyomás, akkor sem indul el, és nem fog hideget fújni.

Ha túl van töltve, akkor működik hülyén, mert mindíg leoldja a kompresszort, így renszeres csattogást hallasz, és szintén nem fúj hideget.

Ott van a lámpa mögött kb.

 

Jól írta Tzl, ott van a fűtőegységben egy termisztor.

 

 

 

Előzmény: landsmann (23670)
kkn Creative Commons License 2010.04.21 0 0 23671
Kárpitot kell annyira elhúzni, amikor kipattintottad, hogy a kapcsolóból ki tudd húzni a csatit. kis csavarhúzó javallott, ha még nem szedted szét, de talán a  tükörállítóhoz amúgy is.
Előzmény: Törölt nick (23667)
landsmann Creative Commons License 2010.04.20 0 0 23670
Értem és így már világos a helyzet. Ha jól értelmezem, akkor ez a megoldás gyakorlatilag arra is jó, hogy az ember megtudja, rendben van-e  a légkondi. (nem szökött-e el a gáz) Ugyanis ha nincs vagy nem kielégítő a hűtés, akkor a kompresszor nem fog kikapcsolni sosem, mivel nem tudja  a levegőt arra a hőmérsékletre hűteni amikor ki kell kapcsolnia.
Előzmény: Tzl (23669)
Tzl Creative Commons License 2010.04.20 0 0 23669

Helló!

Majdnem így van. A beszívott levegő először átmegy a légkondi hőcserélőjén, ami után van a kompresszor ki/be kapcsolgatását vezérlő hőmérő, és csak ezután megy a levegő a fűtés keverő csappantyújához. Vagyis a légkondi elindulása független, hogy a fűtés tekerőjét hova állítottad. És ezért van, hogy 6-7 fokos külső hőmérséklet alatt, el sem indul.

Persze más a helyzet, ha belső keringetésre van állítva, és a meleg belső levegőt szívja be.

 

Üdv:

Tzl

Előzmény: landsmann (23668)
landsmann Creative Commons License 2010.04.19 0 0 23668

Az előbb mértem egy kis levegő hőmérsékletet. Kiinduló hőmérséklet 15 fok volt. Ennyit mutatott a hőmérő, mikor a ventilátort bekapcsoltam. Egy ideig így járattam, majd bekapcsoltam a légkondit. Pillanatok alatt lement 6 fokig, aztán 6-8 fok között váltakozott, ahogy akompresszor ki/be kapcsolt. Aztán ahogy hűlt a levegő a kocsiban, a kompresszor egyre kevesebbet ment és 9-10 fokon állapodott meg. KInt most jelenleg 11,4 fok van. Gondolom amikor nagyobb a hőmérséklet különbség, akkor ugyebár folyamatosabban megy a kompresszor és alacsonyabb hőmérsékletre hűti a levegőt. Már majd megfagytam a kocsiban. :)

A kompresszor ki/be kapcsolását egy utastérben (műszerfal alatt) elhelyezett hőmérséklet érzékelő kapcsolgatja? Magyarul a szabályzógomb egyfajta termosztát szerepét is betölti? Extrém példa, de mondjuk ha bekapcsolom a légkondit és a szabályzót közép helyzetbe állítom, akkor télen nem hűt, hanem fűt, (mert a kinti levegő is hideg, így gyakorlatilag a kompresszor be sem kapcsol) nyáron pedig uyganbebben az állásban beindul hűtés? (a kompresszor iylenkor meg többet megy, hiszen némi meleg levegő is beengedésre kerül és folyamatos üzem kell ahhoz, hogy a beállított alacsonyabb hőmérsékletet tartani tudja)

Előzmény: RetteNETes Lalyos (23651)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.19 0 0 23667
Sziasztok VVT elsöajto kárpit levételénél a kapcsolok könyöklöt kell kikötni vagy csak a lepattintás után a csatlakozot széthuzni?
RetteNETes Lalyos Creative Commons License 2010.04.19 0 0 23665
Először meghívót kell kérni... De ezt a honlapon inkább!
Előzmény: landsmann (23659)
landsmann Creative Commons License 2010.04.19 0 0 23664
Na, a mai napon megtörtént az eredtiség vizsgálat és az átíratás. Mostantól hivatalosan is a nevemen van. Sikerült Karcagon virágporszűrőt is vennem, jó árban volt, mert 870 Ft-ért adták. :)
Fushibt Creative Commons License 2010.04.19 0 0 23663
Jó a kép,erről van szó....bemegyek bótba veszak kffelnit bármire,a közepe nem biztos,hogy egyezik egy suzinak meg egy pugnak .attol függetlenűl,hogy az osztókőr lyuk kiosztás megegyezik.
Előzmény: ugyörgy (23641)
kkn Creative Commons License 2010.04.19 0 0 23662
Lényegében minden szervízkönyvben ugyanaz az ábra van erről a karról, a mostaniaknak is.
Előzmény: foldimogyoro (23661)
foldimogyoro Creative Commons License 2010.04.18 0 0 23661
Végülis sikerült megoldani a problémát, tényleg csak egy textilt kellett mozgatni, és lejött a biztosító gyűrű, és le lehetett venni az ablaktekerőt.

Üdv. minden Wagon tulajdonosnak!
Előzmény: foldimogyoro (23652)
gadoros Creative Commons License 2010.04.18 0 0 23660
Topika1, köszi!
landsmann Creative Commons License 2010.04.18 0 0 23659

Igen. :) A guglis térképpel nem boldogulok. Negye dóra után feladtam. Eygrészt nincs Szerkesztés gomb, másrészt nálam iszonyatosan lassú. Rövid időn belül szeretném ezt a számítógépet lecserélni, mert néhány oldalt gyakorlatilag lehetetlen megnézni.

 

ugyörgy: 1.3-as.

 

Előzmény: RetteNETes Lalyos (23656)
ugyörgy Creative Commons License 2010.04.18 0 0 23658
Gyors vagy :) :) az előbb még nem volt
Előzmény: RetteNETes Lalyos (23656)
ugyörgy Creative Commons License 2010.04.18 0 0 23657
lehet, hogy lemaradtam. Végül-is melyik motor van benne ?
Előzmény: landsmann (23655)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!