Pár tömegközlekedéssel kapcsolatos topicban már láthattatok, de azt még csak kevesen tudják, hogy Maffia82 barátommal elég szépen foglalkozunk villamosmodellezéssel. Elég szép számú járműállományunk gyűlt össze. Ha megengeditek, föltennék pár képet a modelleinkről, a teljesség igénye nélkül.
A héten összecsaptam az I. ütem szerint a papírvázat, ez amolyan arány- és hibafelmérő munkadarab, ezután kiértékel(t)em a számos hibáját és jöhet a Cu. Hogy pontosan milyen vastagságú lesz a lemez, még nem tudom, egyelőre az anyagvásárlás és a megmunkálás sem úgy lesz ahogy terveztem, de nem túl hosszú távon megoldható...
Továbbá gondolkodni kell még azon, hogy miként lehet megoldani azt, hogy az alvázról a kocsiszekrény könnyen eltávolítható legyen. (Leginkább egy egyszerű bütykös, rápattintható megoldásra gondoltam, de ez még változhat...)
Íme akkor a papírváz és egy kis digitális elő-festés... :-)
Tisztelt modellezők! 2Tájékoztatlak benneteket, hogy amennyiben a Városi Tömegközlekedés Történeti Egyesület (VTTE) úgy dönt és felkér engem egy modell kiállítás megrendezésére.Abban az esetben megrendezésre kerül egy úgynevezett városi és elővárosi közlekedéssel kapcsolatos modell verseny.Bővebb infókat még nem tudok mivel ez csak terv. De az szinte biztos, hogy 2005. Szeptemberben lesz megrendezve.Akit érdekel a tavai kiállítás az, kérem, keresse fel a http://www.freeweb.hu/szfftkt2004/SZFFTKT/kiallitas1.html címet.Viszont aki velem szeretné felvenni a kapcsolatot a z írjon a bkvplus@c2.hu címre.Üdvözlettel: Ferencz Tamás BKVPLUS
Az elképzelés az, hogy először készítek egy prepo másolat oldalt és azt szétvágom, majd sok 4 szárnyú ajtót készítek...ezekután a szétvágott részeket összeállítom, csiszolom, majd ha jól néz ki, akkor azokról készül öntőforma...most nem sok időm jut rá, meg így hirtelen nem sok kedvem van 30E-t beruházni.
És köszi az ötletet a hajtással kapcsolatban, talán van akkora padlószintje a t5c5-nek, hogy akár egy kis csalás árán ezt a verziót bele lehessen préselni. :) Majd még számolgatok...
Az 1:50-es tátrával kapcsolatban annyit, hogy elkezdtem rajzolgatni, méretezni, először kartonpapírból fogom az egyes darabokat kivágni, ha nem lesz túl otromba, akkor jöhet a Cu! :)
E/E1es motorkocsi 14€ C2/C3as pótkocsi 11€ Motor az E/E1es modellbe 43€ Bécsben lehet kapni, a strassenbahn muzeumban, valamint a metróban az információs irodákban, pl:Stephansplatz, Westbahnhof. A motor ára az május 1-i adat, a többi tavalyi, de állítólag nem változott.
Sajnos nem tudok bejelentkezni rendesen, mert folyton technikai hiba lép fel meg egyébb hajmeresztő hülyeségek, ennek folytán a topic cím módosítást egyelőre nem tudom megoldani.Az 1:87-ben részt ki kellene töröltetni, vagy elé egy "nem csak"-ot beilleszteni.Írjatok a moderátornak :))
Holis és mennyiért lehet E1-t kapni? Pótkocsi van-é hozzá?Megy mostanság vki oda, ahol osztják?
A Deák féle MUKI-hoz az ellenállás beillesztése a zárlámpához tényleg jó ötlet, mert a lézerpointer feeling kiábrándító.Viszont ugyanez a fehér fénnyel pont jó lenne...a halovány sárga helyett.Még vmi: Én békebeli, igen-igen éltes PIKO síneken próbáltam ki a jószágot és amikor az áramfelvétel nem tökéletes, akkor egy rövid pillanatra előre is vörösen világít...
Ha minden jól menne, akkor egy prefo építőkészlet szétvagdalásával öntőgyantázással T5C5-készülne...anyagbeszerzés miatt áll a dolog.Ha vki tud olyan helyet, ahol lehet kapni 2 komponensű kristálytiszta öntőgyantát, valamint jó penetrációjú sziloplastot írja meg a címet s'il vous plait.KÖFI!
Itt van a másik kép is ez valamiért nem ment fel. Ja és mivel ez ugye csuklós villamos a motor csak az egyik forgóvázat hajtja a másikat egy másik motor, de a motornak mind a két oldalára lehet kardánt rakni, tehát ez a megoldás ideális lenne a Tátrádhoz. Láttam múltkor összeragasztos BKV-s festésű Tátrát, de nem azt amelyiknek nem jó az első és hátsó ajtaja. Megkérdeztem van-e hozzá motor erre azt modták, hogy Bécsben lehet kapni, de nem kifejezetten ahoz gyártják, gondolom erre a hajtásra gondoltak.
Inkább itt részletezném, hogy kicsit fellendüljön a topic forgalma. :-) Van egy motor a forgóváz mellett, az alvázban, egy teknőben. Onnan kardánnal hajtja a forgóvázat. A forgóváz hasonlóan kapcsolódik a Piko taurusok forgóvázához. A kardán egy csigakereket hajt ami az egyik tengelyt és fogaskerekekkel megy tovább a hajtás a másik tengelyhez. Itt van képekben.[image2]
Ha már a hétvégén szóba került ez a topik, akkor itt és most pontosítanék a Tátra ügyében:
Az első cél egyelőre egy T5C5 (vagy -K) próba- és mintamodell elkészítése. Ez valószínűleg 1:50 arányú vitrinmodell lesz, meghajtást nem tervezek bele, inkább a belső tér kialakítását részesítem előnyben.
Ha ez elkészült, a tapasztalatok alapján ugyanezt elkészítem 1:87-ben, itt viszont már érdemes gondolkozni egy motor és erőátvitel elhelyezésén is, de ez még a jövő zenéje.
H.! Nem akarod módosítani a topik címét oly módon, hogy elveteted belőle az "1:87-ben" kifejezést? Talán többen lennénk... :)
Jó hogy tegnap találkoztunk, beírom ide a tapasztalatot, nomeg kicsit fölhozom a topikot :-))).
Kezemben a Muki, némi ényerőcsökkentés céljából. A gyártó ezt szétszerelhetetlenre építette! A kapcsolószerkezetet le kell hajlítani ahhoz, hogy a két összerögzítő csavarhoz hozzáférj. 4-5 ilyen húzás és garantáltan letörik. Egy-egy 470 ohmos soros ellenállást kéne tenni még a zárjelző LED-ekkel sorba és akkor megoldódna a probléma.
A másik: szép dolog hozzá a lóré, de Gags kocsikkal is lehet élethűen modellezni. A sörgár iparvágányán dupla Muki vitte régen a tehervagonokat, amíg le nem bontották a felsővezetéket.
Akkor ketten vagyunk, akik ilyesmivel foglalkoznak...
Le kell szögeznem, hogy még nagyon az elején vagyok...de komolyan gondolom. Ha minden jól megy, akko márciustól lesz egy városi és elővárosi modellező klub a Frenc átalakítóban. ha vi 2000 HUF a tagdíj+600 éves... elég korrektnek néz ki a történet, ráadásul sok céges kollega lesz benne: valszeg lesznek tanulmányi kirándulások is :)