Egyszer nekiálltam egy leírás készítésének, de félbemaradt. Gordikonhoz van leírásom illetve van egy Multikon leírásom valaki mástól. Azt esetleg átdobhatom...
Ami jobb a Multikonban a SimSighez képest, hogy a csehek vasútépítési struktúrája sokkal jobban hasonlít a magyarhoz, így jobban bele tudja magát élni az ember. :)
Hehe, az angolok vasútépítési stratégiája viszont az angolokéhoz hasonlít nagyon : )
Nincs valami magyar leírás ehhez a Multikon-cucchoz? Vagy angol... Vagy német... Esetleg román... Talán olasz...
Nálam kilépéskor a felbontást is úgy hagyta 640x480-on :)
Heló! Hazaszabadultam, megnéztem a bétákat, és rájöttem, hogy ezek már egy jó ideje rajta vannak a gépemen. :D
Ezzelszemben aminek én személy szerint örülök, hogy 3.03-as verzió Win alá jelent meg a Multikonból és a Multi-4-ből. Ami észrevehető különbség, hogy a színezés kicsit más, illetve hogy van egy kis méret gomb is. Ami viszont néha zavaró, hogy egyes esetekben elpiszkálja a képernyő frekvenciáját, és már háromszor nyomtam vissza öt játék alatt 85 Hz-re. Amúgy jó azzal is játszani, ötös tehervonatsűrűséggel a sima pályán igen izgalmas, főleg az egyvágányos szakasz, meg lehet sok nyíltvonali előzést csinálni (120-as teher előzi a 120-as személyt, amíg az megáll a megállóban).
Ami jobb a Multikonban a SimSighez képest, hogy a csehek vasútépítési struktúrája sokkal jobban hasonlít a magyarhoz, így jobban bele tudja magát élni az ember. :)
Salisbury, az ex - L&WR fő vonalon található, Waterlo-Exeter egy fontos vasúti csomópontja, a Westbury-Southampton közötti mellékvonal keresztezi a fő vonal-forgalmát.
Ez a szimuláció az 1963 előtti alaprajzon alapul, miközben bemutatja a gőzösök korát, amikor a forgalom sokkal összetettebb volt mint ma.
Az 1952 menetrend, ami teljes részleteket tartalmaz, jellemezően a GWR vonatok.
Difficulty level: 7 Current Version: 5.01 (02/09/08) Standard timetable: 1952 SX, 206 trains (12.8 hours)
2007-esek, de a frissebbik változat. Szerintem a verziószám mellett a (jobb egér tulajdonságok) az utolsó frissítést is nézni kell. De a hálózati rész újnak tűnik. A simsig fórumon találtam.
Egyébként biztos, hogy erre gondoltál? Ez már több, mint 1 éves... Különös módon ebben is a 2.102-es Peterborough és 2.111-es KX van (egyik 2005-ös, a másik 2006-os), ami a Downloads oldalról közvetlenül is elérhető.
Tehát vagy elfelejtették módosítani az exe-k verziószámát, vagy csak a menetrendek módosultak...
Egyáltalán honnan lehet megtudni egy feltelepített progi verziószámát? Kissé nagy a "cockup" a SimSig csapat verziókövetései körül : ) Ez egy szép feladat lenne nekünk: csinálni kéne a magyar honlapon egy verziókövetéses táblázatot, ami valahogy tartalmazná a hálózati kompatibilitásokat is........ Nosza PHP-guruk :)
A King's Cross és Peterborough kisebb változáson estek át.
A Cambridge-nek van két jelentős változása: -Shepreth Branch Junctiont VW1 és VW2 a képernyőkön is látható; -Cambridge (Peterborough-i csatlakozásnál) egy új képernyőn keresztül (VW6-os) egy mellélvonal kezelése. Ez a képernyő egy leegyszerűsített nézet és különféle korlátozásai vannak.
Van kettő, amit automatizáltak miközben jellemzőket igazított rá a képernyőre, (csak ami közül az egyik tudják használni egy időnél): - MAIN LINE Az útvonalakat a fő vonal felé fogja beállítani. Ezt használhatjuk olyan menetrendeknél, ahol nem kell leágazásokkal törődni, ugyanis mindkét fővonalra teljes szabadot ad.
- AUTÓS FCFS megpróbál utat beállítani vonatnak, hogy rendben megérkeznek a March területére. Ez nem holtbiztos, úgyhogy szükséges figyelni a gépészek telefonhívásaira.
Hálózat: Ezek a béták használnak egy új hálózati rendszert. Azért nem tudunk (chained) kapcsolódni az eredeti prg-vel (valamint a King's Crosst nem tudja chained-i NLL-el).
A képen valószínűleg egy összesítő táblázatot látunk, ki hol áll, vagy tartózkodik. Az alsó csíkon látszik, hogy több ablak is meg van nyitva. Ezt a képet találtam az orosz irányító panelról:
Azért az érdekes, hogy Windows oprendszer alatt működik!
Nos, a "forgalomirányító" kifejezés még mindig egyértelműbb, mint a "signaller" : )
OFF
Az angolok pedig tényleg ritkán magáznak, nincs is náluk olyasmi, hogy magázás... vagyishogy már túl van a kihaláson.
Való igaz, hogy manapság rohamosan terjed a tegezés (nem utolsó sorban az angol hatás miatt), fokozottabban a számítástechnikában, és még fokozottabban az Interneten. És innen visszahat a közéletbe is. Ennek megfelelően a magázás sok területről egyre inkább kiszorul és egyre furábban kezd hatni. És bezárult a kör.
Weblapokon tényleg fura lenne a magázódás. A webes felület annyira újkeletű, hogy ezen a felületen sosem magázódtunk.
Egyéb számítógépes programok esetén a kérdés határeset. Kb. a magázódás háttérbe kerülésével egy időben kezdtek áradni felénk a mindenféle számítógépes programok, így azok még elég vegyesek. Viszont én még mindig azt tartom, hogy egy gép ne tegezzen egy embert :)
ON
hogy csak vadbarmok interneteznek -- nem végletekben kell gondolkodni szerintem. Nem csak vadbarmok, de nem is csak vérprofik. Én már kerültem olyan helyzetbe, hogy egy honlapról (vagy akár programról) nem tudtam eldönteni, hogy mi az ördög akar lenni. Mert első lépésben volt ott minden: oldaltérkép, letöltések, hogy megjelent az új ZF32 a GH8-hoz, meg hogy az új 6B88 mennyivel gyorsabb/élesebb/csendesebb/nagyobb, mint a régi 6B70. Csak éppen az nem volt leírva, hogy "Ez a honlap azért készült, hogy az XY téma iránt érdeklődőket / Z-rajongókat / T-fanokat összefogjuk. Bővebben katt ide".
Mindig nagy kihívás úgy összeállítani egy oldalt, hogy a vadbarmok is megértsék, és a vérprofik se únják halálra magukat. A megoldás a strukturálás. De egy menekülőútvonalat mindig kell hagyni a vadbarmoknak, hogy rögtön az elején, a "miafrancez?" után rákattintva egy linkre egy kvázi szájbarágós leírást kapjanak.
A "Köszöntjük a honlapunkon" viszont tényleg gáz :) Főleg ha világos háttéren vastag kék betükkel írják, fekete árnyékkal. Mellette meg ott a java-s óra :)
A fordítás szerint azt kellett volna írni, hogy: (Ba an armachair signaller!) Legyél te is karosszékes híradós! Legyél te is karosszékes jelzőkezelő! A mostani sem tökéletes, mert: -ha magában olvasom (Legyél Te is forgalomírányító!) a légiforgalom is forgalom. De ugye a logó mindent elárul, ha felismered sínenvagy, ha nem kiderited.
Az angolok ritkán magáznak és hülyén hangzana az Legyen ön is ... (milliomos)? A weblap pedig mentes lesz minden személyes megszólítástól. Utálom amikor szájbarágósan írják: Köszöntjük a honlapunkon... látogasson el a ..oldalra. Azt hiszik azok akik ilyeneket írnak, hogy csak vadbarmok interneteznek.
Vagy egy menünévből megérti, hogy mit tartalmaz, vagy ne is nézze meg. Feltételez egy alapIQ-t a net.
Igen, nyelvtanilag kisbetűsek. Viszont ez aféle megszólítás... Sőt, még az Ön is megfordult a fejemben (ilyen szempontból elég konzervativ vagyok), de végülis egy weblap tegezhet. (Programok esetén nem bírom a tegezést:)...
Biztos, hogy bug? Ha van tolatásjelző is a bejáratin, akkor nem azzal kell megjönnie a call-onnak? (Amint hazaérek, kipróbálom.)
Viszont jelen esetben valami miatt borult a menetrend, nem? Ránézésre az 1E16 fentről érkezett és lefele kéne távozzon, tehát nyilván a 2. peron alsó végéig elgurul. Így viszont eléje nem igazán fogadhatsz szerelvényt. Még ha a 3E26 előbb is indulna vissza lefelé, nem biztos, hogy az 1E16 "tudja", hogy még eléje és a kijárat közé be kellene férnie egy 3E26-nak...
Amúgy a túllógás nem szokta zavarni a vonatokat, elég, ha az elejük a peron mellett van : ) Így van ez a MÁV-nál is:
- a celli gyors Pest felől beér Győrbe, legurul a peron Hegyeshalom felőli végébe.
- A csöresz leakad és levonul a színről (így a peron végén lesz egy mozdonnyi hely).
- A soproni rész megjön, átmegy az állomáson Pest fele, majd visszatol a celli szakasz mögé.
- Összerakják a kettőt, az utasok megrohamozzák. De a soproni rész mozdonya már nem fér be a peron elejére, túllóg a kijáraton.
- Amint csillapodik az utasok ostroma, az egész szerelvényt visszatolják lefele az egy csörgőnyi hosszal, ami a végén felszabadult, így a mozdony is befér a kijárat elé és meneszthető :)