Keresés

Részletes keresés

Szentendre Creative Commons License 2007.01.20 0 0 879

Szívesen, nem kötöszködés miatt írtam.

Tetszik ez a történeti oldal, úgyhogy elkezdem lementeni ha nem baj.

 

Ha valamit találok akkor még jelentkezek.

Előzmény: **BPO-700** (877)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.01.20 0 0 878
Nagyon szépen köszönöm a segítségedet!
Előzmény: Szentendre (876)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.01.20 0 0 877

Igen, onnan valóban hiányzik a 8A járat megszűntetése, illetve a 8-as busz meghosszabbítása.

 

Köszönöm!

Előzmény: Szentendre (875)
Szentendre Creative Commons License 2007.01.20 0 0 876

Ehhez is lenne egy apró megjegyzésem:

 

 

 

Előzmény: BPO-700 (255)
Szentendre Creative Commons License 2007.01.20 0 0 875

Bocsánat, most nézegettem néhány viszonylatot és nem láttam kiegészítést, úgyhogy tennék egy apró észrevételt.

 

 

 

Ez azt jelentette, hogy megszűnt a 8A buszjárat.

 

Üdv.

Előzmény: BPO-700 (107)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.01.20 0 0 874

1930-as évek végén 1932.07.01.

A 17-es autóbuszok a Liget tér és Újhegyi út között közlekedtek.

/Ezen a vonalon korábban 23-as autóbuszok közlekedtek./

Előzmény: **BPO-700** (862)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.01.20 0 0 873

A 23-AS AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉSTÖRTÉNETE 1929-TŐL NAPJAINKIG:

 

1929.08.01.

A 23-as autóbuszok Rákosfalva, Olajgyár - Fehér út - Liget tér útvonalon közlekedtek.

 

1929.08.15.

A 23-as autóbuszjárat megszűnt.

 

1930.12.

A 23-as autóbuszok Liget tér és Újhegyi út között, Gyömrői úton át közlekedtek.

 

1932.06.30.

A 23-as autóbuszjárat viszonylatjelzését 17-es jelzésre módosították.

 

1933.

Az alábbi forgalmi változás történt:

~ A 23-as autóbuszok Hűvösvölgy és Máriaremete között közlekedtek;

~ A 23A jelzésű autóbuszjárat megszűnt.

/A 23-as és a 23A jelzésű autóbuszok Hűvösvölgy környéki útvonaláról sajnos nincsenek adatok./

 

1938.07.01.

A 23-as autóbuszok Boráros tér - Soroksári út - Kossuth Lajos utca - Jókai utca útvonalon közlekedtek.

 

1939.09.01.

A 23-as autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat katonai célokra használták fel.

 

1939.09.06.

A 23-as autóbuszok ismét közlekedtek.

 

1940.08.24.

A 23-as autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat ismét katonai célokra használták fel.

 

1940.09.09.

Ismét közlekedett a 23-as autóbusz.

 

1941.04.03.

A 23-as autóbuszok közlekedése szünetelt, mert az autóbuszokat harmadszorra is katonai célokra használták fel.

 

1941.04.20.

Ismét közlekedett a 23-as autóbusz.

 

1941.10.06.
A 23-as autóbuszjárat - párhuzamos közlekedés miatt - megszűnt.

 

1948.07.01.

223-as jelzéssel Boráros tér és Pesterzsébet, Magyar utca között közlekedtek.

 

1948.09.01.

A 223-as autóbuszjárat viszonylatjelzését 23-as jelzésre módosították.

 

1949.

A 23-as autóbuszok immár Ady Endre térig közlekedtek.

 

1970.12.01.

123-as jelzéssel gyorsjárat közlekedett Boráros tér és Pesterzsébet, Ady Endre tér között.

 

1974.09.02.

23Y jelzéssel Ady Endre tér és Vécsey utcai lakótelep között közlekedtek az autóbuszok.

 

1977.01.01.

Az alábbi viszonylatszámváltozás történt:

23Y -> 123

123 (gyorsjárat) -> 23

 

1980.03.30.

Az alábbi forgalmi változás történt:

~ A 123-as autóbuszjárat megszűnt.

~ A 123-as autóbuszok Határ út és Jahn Ferenc Kórház között közlekedtek.

/Gyakorlatilag a vonalat gyorsjárattá szervezték át./

 

1981.02.16.

A 123-as járatot ismét alapjárattá szervezték át.

 

1983.01.25.

A 23-as és a 23-as autóbuszok az új Boráros téri végállomásról indultak Pesterzsébet felé.

 

1991.

A 123-as autóbuszok Köves utcán, és Újtelepi úton át Mezsgye utcáig közlekedtek.

 

2005.09.01.

923-as jelzéssel éjszakai autóbuszjárat közlekedik Délpesti Autóbusz Üzemegység és Békásmegyer, HÉV-állomás között Pesterzsébeten, Nagykörúton át.

/Az éjszakai járat óbudai szakász korábban szintén éjszakai 42É jelzésű autóbusz közlekedett./

 

---

 

Ha valakinek pontosabb adata van, kérem írja meg!

 

Köszönöm!

 

**BPO-700**

Előzmény: **BPO-700** (850)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.01.20 0 0 872
Na ez jó! Köszönöm! :)
Előzmény: r_tamas (869)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.01.20 0 0 871

Szia!

 

Rég találkoztunk! Az általad keresett buszjáratokat ezen hozzászólásban megtalálod!

Előzmény: ARIBOY (870)
ARIBOY Creative Commons License 2007.01.20 0 0 870
Sziasztok!


Lehet már volt téma,érdekelne a 13-as 13A,101-es,113 as autóbuszok közlekedés története.
Üdv:Ariboy
r_tamas Creative Commons License 2007.01.20 0 0 869

Már az átszámozások elött megszünt a járat. A 117A már 1973-as térképen már

nincs feltüntetve.

Előzmény: **BPO-700** (868)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.01.20 0 0 868
A 117A jelzésű gyorsjárat nem az átrendszámozáskor szűnt meg?
Előzmény: r_tamas (866)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.01.20 0 0 867

A 65-ÖS AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉSTÖRTÉNETE 1950-ES ÉVEKTŐL NAPJAINKIG:

 

1950-es évek második felében

A 65-ös autóbuszok Szabadsajtó út (Ferenciek tere) - Andrássy út - Béke utca - Thallman utca - Gyöngyösi út - Váci út útvonalon közlekedtek.

 

1960.07.31.

A 65-ös autóbuszjárat megszűnt.

/Szerepét a 4-es autóbusz vette át./

 

1960-as évek első felében

A 65-ös autóbuszok Szépvölgyi út és Fenyőgyöngye között közlekedtek.

/Ezen a vonalon korábban 30-as autóbuszok közlekedtek./

 

1963.05.13.

A 65Y jelzésű elágazó autóbuszjárat Szépvölgyi út és Mátyáshegy (Bányászati Kutató Intézet) között közlekedtek.

 

1960-as évek közepén

165-ös jelzéssel gyorsjárat közlekedett Hármashatárhegyre.

/Sajnos a belső végpontja ismeretlen, valamint a járatot később kevés igénybevétel miatt megszüntették, ami csak szabadnapokon közlekedett./

 

1970-es években

A 65A jelzésű betétjárat Szépvölgyi út és Szélvész utca között közlekedett.

 

1977.01.01.

A 65Y jelzésű autóbuszjárat viszonylatjelzése 165-ös jelzésűre változott.

 

1984.10.01.

A 65A jelzésű autóbuszjárat megszűnt.

 

1987.01.01.

Az alábbi forgalmi változás történt:

~ A 65-ös autóbuszok Kolossy tér és Hármashatárhegy között;

~ A 65A jelzésű autóbuszok Kolossy tér és Fenyőgyöngye között közlekedtek.

/A 65-ös autóbuszok új szakaszán korábban 129-es autóbuszok közlekedtek./

 

1996.03.01.

Az alábbi forgalmi változás történt:

~ A 65-ös autóbuszok Kolossy tér és Fenyőgyöngye között közlekedtek;

~ A 65A jelzésű autóbuszjárat megszűnt.

 

---

 

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

 

Köszönöm!

 

**BPO-700**

Előzmény: **BPO-700** (850)
r_tamas Creative Commons License 2007.01.20 0 0 866

17-es buszokhoz még egy kis kiegészítés:

 

1970-es évek elején:

- 117A busz megszünt. (32-esek tere - Gyömrői út, régi vám)

Előzmény: **BPO-700** (862)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.01.20 0 0 865

A 87-ES VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1920-AS ÉVEKTŐL NAPJAINKIG:

 

1920-as évek végén

A 87-es villamosok Újpest, vasúti híd és Megyer (Fóti út) között közlekedtek.

 

1944.

A 87-es villamos közlekedése - Budapest ostroma miatt - leállt.

 

1945.05.21.

A 87-es villamosok ismét Újpest, vasúti híd és Megyer között közlekedtek.

 

1947.08.20.

Az alábbi forgalmi változás történt:

87 Újpest, vasúti híd - Megyer Csárda;

~ 87A Újpest, vasúti híd - Megyer, Fóti út.

 

1954.09.06.

A 87-es és a 87A jelzésű villamosjárat megszűnt.

 

---

 

Akinek pontosabb adata van, kérem írja meg!

 

Köszönöm!

 

**BPO-700**

Előzmény: **BPO-700** (850)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.01.20 0 0 864

Köszönöm kiegészítésedet!

 

A fővárosi autóbuszközlekedés 75 éve (1990.) kiadványának 58. oldalán ez áll:

 

A kőbánya-újhegyi lakótelep és Kőbánya központja között 1977. január 1-tól a meghosszabbított 117-essel lehet utazni.

 

Más forrásból olvastam, hogy a betűjelzéses betűjáratokat számozták át 117-esre.

Akkor hogy is van ez?

Előzmény: r_tamas (863)
r_tamas Creative Commons License 2007.01.20 0 0 863

17-es buszokhoz egy kis kiegészítés:

 

1960-as évek végétől:

- 17Y  Pataky István ttér - Új köztemető között közlekedtek (munkanapokon közl.)

 

1977 év eleje:

- 17Y buszt átszámozzák 117-es buszra. ( Új köztemető - Pataky István tér )

 

1978-ban:

- 117-es busz Újegyi lakótelep - Kőbánya Városközpont közlekedik.

 

????

- 117-es busz Újegyi lakótelep, Gumigyíár - Kőbánya Városközpont közlekedik.

Előzmény: **BPO-700** (862)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.01.20 0 0 862

A 17-ES AUTÓBUSZ KÖZLEKEDÉSTÖRTÉNETE 1930-AS ÉVEK ELEJÉTŐL NAPJAINKIG:

 

 

1930-as évek elején

A 17-es autóbuszok Mechwart tér - Keleti Károly utca - Marcibányi tér útvonalon közlekedtek.

/Ezzel csatlakozva az erre közlekedő 9-es autóbuszhoz, azonban később megszűnt./

 

1930-as évek végén

A 17-es autóbuszok a Liget tér és Újhegyi út között közlekedtek.

/Ezen a vonalon korábban 23-as autóbuszok közlekedtek./

 

1944.

A 17-es autóbusz közlekedése - Budapest ostroma miatt - leállt.

 

1946.10.09.

A 17-es autóbuszok ismét a Liget tér és az Újhegyi út közötti szakaszon közlekedtek.

 

1947.02.10.

A 17-es autóbuszok immár Erdész (Csévéző) utcáig közlekedtek.

 

1947.12.

17A jelzéssel betétjárat közlekedett Pataky István tér és Erdész utca között.

/A 7 kilométeres szakaszon 20 perc alatt tették meg az útjukat./

 

1949.

A 17-es autóbuszok immár az Üllői útig közlekedtek.

 

1950-es évek második felében

17B jelzéssel új betétjárat közlekedett Pataky István tér és Gyömrői úti régi vám épülete között.

 

1961.06.15.

17C jelzéssel újabb betétjárat közlekedett Pataky István tér és Újhegyi út között.

 

1965.

117-es jelzéssel már gyorsjárat is közlekedett 32-esek tere és Gyömrői úti régi vám épülete között.

 

1968.01.03.

A megnövekedett utasigény miatt az alábbi forgalmi változás történt:

~ 117 (gyorsjárat) 32-esek tere - Erdész utca;

~ 117A (gyorsjárat) 32-esek tere - Győmrői út, régi vám épület.

 

1976.04.15.

A 17A jelzésű autóbuszok útvonala Gumigyárig rövidült le.

 

1977.01.01.

Az alábbi forgalmiváltozások történtek:

~ 17A jelzésű autóbuszjárat megszűnt;

~ 17B jelzésű autóbuszjárat megszűnt;

~ 17C jelzésű autóbuszjárat megszűnt;

~ 117-es jelzésű autóbuszok Pataky István tér és Újhegyi lakótelep között közlekedtek;

~ 117-es autóbusz(gyors)járat viszonylatjelzését 17-es jelzésre módosították;

~ 117A jelzésű autóbusz(gyors)járat megszűnt.

/A 117-es autóbuszvonal az "A", a "B", és a "C" jelzésű autóbuszvonalak összevonásával jött létre./

 

1977.12.01.

A 17-es autóbuszok már a Fedezék utcáig közlekedtek.

 

---

 

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

 

Köszönöm!

 

**BPO-700**

Előzmény: **BPO-700** (850)
paca664 Creative Commons License 2007.01.19 0 0 861
Válasz akart lenni a #829-re.
Előzmény: paca664 (860)
paca664 Creative Commons License 2007.01.19 0 0 860
2007.II.1.-től.
**BPO-700** Creative Commons License 2007.01.18 0 0 859

Amúgy az 55-ös nem állt meg a Népfürdő utcánál.

 

Sőt, most hogy említed, 84 sem állt meg ott. :P

Előzmény: Bati80 (857)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.01.18 0 0 858

Najó! Megmondom: 1V

 

:)

Előzmény: Bati80 (857)
Bati80 Creative Commons License 2007.01.18 0 0 857
A kérdést úgy is feltehetjük, hogy megállt-e a 55-ös a Népfürdő utcánál? Szerintem nem, de ez nem mérvadó, nagyon másfelé laktunk akkoriban. És különben is, voltam vagy 5 éves...
Előzmény: **BPO-700** (856)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.01.18 0 0 856

Kettő közül valamelyik igaz. De melyik? Ha 55-ös, akkor?

 

:))

Előzmény: Bati80 (855)
Bati80 Creative Commons License 2007.01.18 0 0 855
Hát, kissé megváltozott a város azóta, és nem állítanám, hogy jó irányba... Egyébként ezek szerint a tábla kizárásos alapn 1984 novembere és 1985 májusa között készült, gondolom, az 55-ösre, esetleg a V1-re.
Előzmény: **BPO-700** (854)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.01.18 0 0 854

Előfordul! Eredetileg én is hetet számoltam, de valahogy soknak találtam, hogy ennyi szűnt volna meg? Hát utánaszámoltam aztán 6 lett! :))

 

Azért így se semmi!

Előzmény: Bati80 (853)
Bati80 Creative Commons License 2007.01.18 0 0 853
Igazad van, nem figyeltem eléggé.
Előzmény: **BPO-700** (846)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.01.18 0 0 852

A 13-AS VILLAMOS KÖZLEKEDÉSTÖRTÉNETE 1955-TŐL NAPJAINKIG (2001):

 

 

1955.10.16.

A 13-as villamosok a Bihari úton az Üllői út és a Mázsa tér között közlekedtek.

/Korábban ezen a vonalon 13-as autóbuszok közlekedtek./

 

1959.11.21.

A 13-as villamosok Sörgyár és Pesterzsébet, Nagysándor József utca között közlekedtek.

 

1963.05.01.

A 13-as villamosok Örs vezér tere - Élessarok - Pesterzsébet, Nagysándor József útvonalon közlekedtek.

 

1974.10.05.

A 13-as villamosok már Pacsirtatelepig közlekedtek.

 

1980.03.29.

A 13-as villamosok Örs vezér terétől a Nagykörösi úton át a Használtcikk piacig közlekedtek.

 

1983.07.06.

A 13-as villamosok - a Nagykörösi út építése miatt - Örs vezér terétől Határ úton át Gubacsi útig közlekedtek.

/Ezzel a változással a Nagykörösi úton megszűnt a villamosközlekedés./

 

2001.10.02.

A 13-as villamosjárat megszűnt.

/A szerepét a 63-as villamosvonallal egyesített 3-as villamos vette át./

 

---

 

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

 

Köszönöm!

 

**BPO-700**

**BPO-700** Creative Commons License 2007.01.18 0 0 851

A 4-ES VILLAMOS KÖZLEKEDÉSTÖRTÉNETE 1910-TŐL NAPJAINKIG:

 

 

1910.06.10.

A 4-es villamosok Akadémia - Jászai Mari tér - Nagykörút - Boráros tér - Eskű (Március 15-e) tér útvonalon közlekedtek.

 

1910-es évek közepén

A 4-es villamosok északi végállomása Petőfi térre került.

/Az útvonal megszűbtetésének időpontja ismeretlen./

 

1920-as évek végén

A 4-es villamosok Új Szent János Kórház - Nagykörút - Boráros tér útvonalon közlekedtek.

 

1930-as évek végén

A 4-es villamosok csak a Nyugati pályaudvarig közlekedtek.

 

1944. végén

A 4-es villamosok közlekedése - Budapest ostroma miatt - leállt.

 

1947.11.16.

A 4-es villamos ezúttal ingajáratként közlekedett a Margit hídon, két hídfő között.

 

1948.

A 4-es villamos közlekedése - a Margit híd teljes szélességben való megnyitása után - megszűnt.

 

1951.04.30.

A 4-es villamosok ismét közlekedtek, ezúttal Margit híd, budai hídfő (Török utca) - Nagykörút - Mester utca - Közvágóhíd útvonalon.

 

1952.11.22.

A Petőfi híd megnyitása után az alábbi forgalmi változás történt:

4 Margit híd, budai hídfő - Nagykörút - Fehérvári út - Budafok, Dózsa György (Városház) tér;

Moszkva tér - Nagykörút - Móricz Zsigmond körtér

/A 4É vonalon korábban 6É jelzésű villamos közlekedett./

 

1950-es évek második felében

A jelzésű villamosok immár Déli pályaudvartól közlekedtek.

 

1959.04.30.

Az alábbi forgalmi változás történt:

4 Margit híd, budai hídfő - Nagykörút - Fehérvári út - Budafok, Forgalmi telep;

megszűnt.

/A 4É viszonylatjelzése ismét 6É jelzésűre változott./

 

1962.

Az alábbi forgalmi változás történt:

4 Margit híd, budai hídfő - Nagykörút - Budafok, Varga Jenő tér;

4A Margit híd, budai hídfő - Nagykörút - Petőfi híd, budai hídfő

 

1970.10.15.

A 4A jelzésű villamosok már Lágymányosi lakótelepig közlekedtek.

 

1971.03.07.

A szentendrei HÉV-vonal meghosszabbításának építési munkálatai miatt az alábbi forgalmi változások történtek:

4 Császárfürdő - Nagykörút - Budafok, Varga Jenő tér;

4A Császárfürdő - Nagykörút - Lágymányosi lakótelep.

 

1972.12.31.

Az alábbi forgalmi változás történt:

4 Moszkva tér - Nagykörút - Lágymányosi lakótelep

4A megszűnt.

 

---

 

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

 

Köszönöm!

 

**BPO-700**

**BPO-700** Creative Commons License 2007.01.17 0 0 850

EBBEN A TOPICBAN OLVASHATÓ

NÉHÁNY BUDAPESTI TÖMEGKÖZLEKEDÉSI JÁRAT

KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE IS

 

Az adatok

42-es villamos,

valamint

a Budakeszi és Budaörs közötti összekötő út tömegközlekedésének

történetével bővültek!

Kiegészült az 55-ös, a 84-es autóbusz,

illetve a 80-as villamos közlekedéstörténete is!

 

Az adatok száma eddig:

163

Érdemes a történetek után elolvasni a hozzászólásokat!!!

 

Autóbuszok:

A történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a gyorsjáratok is találhatók!
(Pl.: 55gy => 55; 101 => 1; 47A => 47)

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9

10 11 12 13 14 15 16 17 18 19

20 21 22 23 24 25 26 27 28 29

30 31 32 33 34 35 36 37 38 39

40 41 42 43 44 45 46 47 48 49

50 51 52 53 54 55 56 57 58 59

60 61 62 63 64 65 66 67 68 69

70 71 72 73 74 75 76 77 78 79

80 81 82 83 84 85 86 87 88 89

90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100.

 

Villamosok és trolibuszok:

A történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a trolibuszok is találhatók!
(Pl.: 16A => 16; 29Y => 29; 72 troli => 72)

 

1 2 35 6 7 8 9

10 11 12 13 14 15 16 17 18 19

20 21 22 23 24 25 26 27 28 29

30 31 32 33 34 35 36 37 38 39

40 41 42 43 44 45 46 47 48 49

50 51 52 53 54 55 56 57 58 59

60 61 62 63 64 65 66 67 68 69

70 71 72 73 74 75 76 77 78 79

80 81 82 83 84 85 86 87 88 89

90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100.

 

Csepeli gyorsvasút

Ráckevei HÉV

Fogaskerekű vasút

 

1948. augusztus 1. - Margit híd átadása (Csak villamos!)

XI. kerületi villamosok

Az egyvágányú villamosok

A zugligeti villamos

Budakeszi és Budaörs közötti összekötő út

Mező Autóbusz Üzemegység záróállománya.

 

**BPO-700**

Előzmény: **BPO-700** (849)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!