Keresés

Részletes keresés

hamvasat Creative Commons License 2021.03.09 0 0 77394

Autista? Fogkefével? Ajjaj. Akkor én rosszabb vagyok :-) Szerintem a fogkefe karcol :-))))))

 

Amúgy igen, én ettől nyugodt leszek. Új motoron is meg fogom nézetni már a 10ezres szervíznél.

 

Amúgy EKO is, Feri is említette, hogy nem csak hátul, hanem elől is össze tud gyógyulni úgy a kardán, hogy nem lehet szétszedni.

 

Ha tényleg a haverodé az összerohadt kardános gép és ő a fórumos tapasztalatok alapján kérte az ellenőrzést, akkor Laferinek mondom, hogy volt értelme a "blogodnak", mert lám eredmény mutatkozik...legalábbis bontakozik :-)

Előzmény: R100 (77393)
R100 Creative Commons License 2021.03.09 0 0 77393

Barátom vitte múlt héten három éves GS-ét éves szervizre (24 ezer km), kérésére megnézték a kardánt. Szerintem az övéről mondta Kelemen, hogy bonthatatlanul összerohadt, pénteken nem is tudták kiadni a motort, e hétre ígérték.  A srác autista, fogkefével fényesíti, nagynyomású kizárt.

Viszont nézzük a jó oldalát: ez egy egyszerű hiba, nem agysebészet elhárítani, ha ezentúl szervizek alkalmával ránéznek, rendben lesz a motor várható élettartamára.

Előzmény: hamvasat (77388)
Lbx Creative Commons License 2021.03.09 0 0 77392
Előzmény: Lbx (77390)
Molnar_Nobby Creative Commons License 2021.03.09 0 4 77391

Értem, hogy nincs rá gyári utasítás, de ha ilyen sok fogy egy adott alkatrészből, csak meg kéne nézni, hogy mijjjé. Meg talán márkakereskedők is jelzik, hogy 

sz*r van a palacsintában. Vagy nagyon naiv vagyok?

 

De a legjobb, hogy javasolni fogják az ügyfélnek, végeztesse el (of course, saját költségen). Meg tud lódulni a fantáziám:

 

"- Jó napot, szervizeltetni szeretném a 3 éves, 26e km-t futott BMW GS-emet.

- Jó napot. Köszönöm, elvégezzük a szervizt. Egy apró megjegyzést megenged, uram?

- Természetesen.

- Kérem, hogy a motorja érdekében végeztesse el a kardán ellenőrzését és utólagos zsírzását.

- Nem láttam nyomát a szervizfüzetben, ez kötelező ilyen fiatalon?

- Utánanéztem, Ön a nyilvántartásunk szerint nagyon párás környéken lakik, és a gyári zsírzás ilyen esetben nem biztos, hogy megfelelő védettséget ad prémium motorjának."

 

Minden hasonlóság a véletlen műve, és természetesen csak vicceltem.

 

 

 

Előzmény: hamvasat (77388)
Lbx Creative Commons License 2021.03.09 0 0 77390

Nézegettem, fogdostam, nyomogattam. Érzem a kardáncsuklót - sőt, látom is a gumiharangon - ahogy forog. A középső bordában van merevítés, de a két szélső alatt nem érzem, és a harangot nyomogatva nem is érzem, hogy ott bent lenne valahol leesve - de ettől még ott lehet. Hangot sem hallok, hogy esetleg hozzáérne a forgó alkatrészekhez valami.

Néztem az alkatrészről képeket, és több videót a témában, de nem látszik a képeken, hogy mi lenne, ami a hátsó borda alakját megadná.

Mindenképpen rendbe akarom rakatni. Ahogy a videókat nézem, nem nagy kunszt szét- és összerakni, de nem akarom kockáztatni a garanciát azzal, hogy nekiállok. Pedig kíváncsi lennék, mennyi zsír van odabent így (szinte) újonnan, és ha úgy nézne ki, természetesen tunkolnék oda kis kenőanyagot.

 

Előzmény: laferi (77384)
HorváTH 69 István Creative Commons License 2021.03.09 -1 4 77389

Hogy mit mond a gyártó a mundér becsületének védelmében , az már ismerős nekem . Mikor a Garmi , inkább vissza vásárolta a 2.  590-est , csak hogy ne szidjam tovább a fórumokon... Nekem is azt mondták " pedig mindenkinek jól működik , a Garmin nem önnek való ! " Aztán csak kiderült , hogy szar volt a szoftvere , azért fagyogatott ! Érdekes módon , az első frissítés után , nem volt semmi baja ( a 3. 590-esemnek ) amit már nem a márka kereskedésből vettem , és azóta is használom...

 Szóval hogy milyen rizsával próbál a gyártó kimosakodni , annak vajmi kevés köze van a valósághoz :( 

Előzmény: hamvasat (77388)
hamvasat Creative Commons License 2021.03.09 0 0 77388

Laferi!

 

Igazad van, de most  a hozzászólásomban és a Feri mondásában azt lásd meg, hogy zavarja őket a dolog, hogy nincs előírva, de ő mégis megoldást akar rá.

 

Amúgy állítása szerint a BMW válaszolta neki azt, hogy északi országokban jellemző ez a hiba, nem ő találta ki.

 

Egyébként meg elképzelhető, hogy ő nem találkozott sok ilyen problémával, mert az újabb gépeket nem bontja le, mert nincs rá előírás, így nem is látja, hogy néz ki a gumi alatt. A korosabb gépeket meg már gyakran nem márkaszervízbe hordják, igy amikor már előjön a probléma, akkor már nem hozzá viszik. Gondolom én.

 

Ő is olvasott róla más fórumokon.

Előzmény: laferi (77384)
HorváTH 69 István Creative Commons License 2021.03.09 -1 5 77387

Látod ? Inkább vettél volna Hondát ! 

 Ja !? Hondában nincs túramotor :((( 

 

De azért most már csak rászánom magam , hogy megnézzem az RS hátulját . Ez lassan olyan lesz mint a Dácsia ! :) Vásárlás után első művelet , a kimaradt zsírzások elvégzése ! :) 

Előzmény: laferi (77383)
mlas45 Creative Commons License 2021.03.09 0 0 77386

Én mikor a hátsó paralever csapágyat cseréltem (kb. 3 éve) akkor bontottam szét. Teljesen rozsdátlan, száraz és enyhén zsíros volt - beavatkozást nem igényelt, de egy kis grafitos tapadós szerelőzsírt adtam neki. 

1100S, 2001 évj.

 Ui: a para csapágyai viszont be voltak állva :(( mégis kotyogtak. kb. 50 ekm volt a motorban.

Előzmény: laferi (77383)
Quetzalcoatlus Creative Commons License 2021.03.09 0 0 77385

Ezt a videót én is néztem már, de nem nagyon segített. Ráadásul valamiért azt az érzést keltette bennem, hogy nagyon el akarja "adni" a zsinórost.

Előzmény: Horpa1 (77382)
laferi Creative Commons License 2021.03.09 0 0 77384

Ha tanácsot elfogatsz tőlem akkor le kellene bontanod, hogy mi történt, mert nem szabadna ilyennek lennie. Van benne belülről drótrugó ami szerintem azt a célt szolgálja, hogy kimerevítse a gumiharangot és a bordáját, lehet, hogy az került ki helyéről valamilyen külső behatás végett. Az biztos, hogy nem áll jól ez a harang. Ne hagyd így.

Előzmény: Lbx (77379)
laferi Creative Commons License 2021.03.09 0 4 77383

" Azt mondta, hogy itthon alig találkozott ilyen problémával, viszont magasabb páratartalmú országokban gyakoribb. "

Kelemen Janit is és Ferit is nagyon jól ismerem, így ez nagyon érdekes és meglepő megjegyzés. Több külföldi BMW-s fórumon vagyok fenn és ez a probléma az egész világon ott van csak valahogy éppen Magyarországot kerülte el. Persze.......

 " viszont magasabb páratartalmú országokban gyakoribb "

Az én motorom porszáraz-fűtött garázsban áll, magasnyomású mosót soha nem látott, soha nem patakoztam vele és a túráimat próbálom esőmentes időpontban lebonyolítani és ennek ellenére mégis borzalmas állapotban nézett ki. Talán 1 kezemen megszámolom hányszor áztunk meg vele és abból is csak egyszer volt, hogy 600 km-en keresztül esőben jöttünk haza a többi kisebb zápor volt. A kezelési könyvben nincs arról megjegyzés, hogy ezt a motort esőben ne használjuk. Akkor hogy is van ez........

Mivel sokat olvastam erről a problémáról kíváncsiságból bontottam le, ugyan milyen lehet az enyém, hát ez fogadott a 2018-as motoromban és mindössze 26482 km-nél.

Erre szavak nincsenek csak annyi, hogy Gratulálok BMW. Igen, jól érzitek, betelt a pohár, minőségi gyártás a holdban. Mi jön még.......

Emlékeztetőül: 26482 km !!!!!!!!!

 

 

Előzmény: hamvasat (77374)
Horpa1 Creative Commons License 2021.03.09 0 0 77382

Hétvégén néztem ezt a vidit, pont ezen morfondírozom én is, vegyek, ne vegyek. 
https://m.youtube.com/watch?v=N2jZryt607U

Előzmény: Quetzalcoatlus (77381)
Quetzalcoatlus Creative Commons License 2021.03.09 0 0 77381

Sziasztok,

 

Légzsákos mellénnyel van valakinek tapasztalata? Erősen foglakoztat a gondolat, hogy venni kéne egyet, na de milyet?

Mechanikus kioldásút, vagy elektronikusat? Mik lehetnek az előnyök, hátrányok, és milyen szempontból?

Yager001 Creative Commons License 2021.03.08 0 0 77380

Sajna!? Mással nem is vittem volna. Gyönyörű :) 

Előzmény: hamvasat (77373)
Lbx Creative Commons License 2021.03.08 0 0 77379

Ha már kardán...

Az ominózus helyen a gumiharmonika nem olyan szépen ül a helyén, mint az elején, hanem be van horpadva, ahogy a fotón látni. A középső borda alatt érzek egy merevítőt, de a két szélső alatt nem. Egyébként úgy tűnik, hogy fekszenek a szélek a peremekben. Mitől lehet ez? Godolom helyre kell hozni. A korábbi fotókat visszanézve még nem így állt. Ha nem középtámaszon áll a gép, akkor sincs érdemi változás.

Hogy miért, miért nem, de a szerviz alkalmával nem kérdeztem rá - nyilván hiba volt, de már késő.

Molnar_Nobby Creative Commons License 2021.03.08 0 0 77378

Hoppá, megint tanultam valamit. Akkor nem szóltam, Gyuszikám.

:)

 

Előzmény: hamvasat (77377)
hamvasat Creative Commons License 2021.03.08 0 0 77377

Kelemen Ferinek hívják. Jani tesója :-)

Előzmény: Molnar_Nobby (77376)
Molnar_Nobby Creative Commons License 2021.03.08 0 0 77376

Ha Kelemen Janit leFerized, nem haragszik meg, mert nem olyan típus, de biztos körbenéz, hol lehet Feri.

:)

 

Előzmény: hamvasat (77374)
hamvasat Creative Commons License 2021.03.08 0 0 77375

Ja...és láttam élőben az új ledlámpás R1250RT-t. Gyönyörű....

hamvasat Creative Commons License 2021.03.08 0 0 77374

Voltunk ma Wallisnál, vittük szervízbe a cimborám K-ját.

 

Beszélgettünk Kelemen Ferivel, szóba hoztam a kardán problémát is. Azt mondta, hogy itthon alig találkozott ilyen problémával, viszont magasabb páratartalmú országokban gyakoribb. Mondta, hogy nem gyári előírás, így nem végezheti el, csak ha a tulaj is kéri, de azt mondta, hogy eldöntötték, hogy ajánlani fogják a tulajdonosoknak, föleg, hogy volt, hogy ügyfél kérte, de nem tudták szétszedni, mert már annyira össze volt rohadva.

 

Szóval Kelemen Feri is ajánlottnak tartja az időszakonkénti ellenőrzést, kenést.

hamvasat Creative Commons License 2021.03.08 0 0 77373

Mortoff!

 

Az eredeti fehér idomokkal kelt el sajna...

Előzmény: Mortoff (77370)
zöld_I Creative Commons License 2021.03.08 0 0 77372

Nitrohigítót tudok olcsón :D

Előzmény: zöld_I (77371)
zöld_I Creative Commons License 2021.03.08 0 0 77371

Nálam van, de feketére van fújva.

Eladó :D

Előzmény: Mortoff (77370)
Mortoff Creative Commons License 2021.03.08 0 0 77370

Juteszembe, a fehér idomszettet használod?

Rágtam Hamvasat fülét miatta, de nem adta el.

Ha esetleg megválnál tőle, akkor engem érdekelne...:)

Előzmény: Yager001 (77366)
HorváTH 69 István Creative Commons License 2021.03.08 0 0 77369

Én Exide-t vettem bele pár éve . 

Előzmény: hamvasat (77367)
Toxic11 Creative Commons License 2021.03.07 0 0 77368

"A gyári BMW 26eFt, az teljesen korrekt."

 

Ha ez valoban igy van, akkor tényleg az. En tavalyelött vettem az R1200RT-mbe, 198 euro volt. Es tényleg Exide, csak rajta van a BMW logo is.

 

Előzmény: hamvasat (77367)
hamvasat Creative Commons License 2021.03.07 0 0 77367

Köszönöm, de mégse fáradjatok vele, a gyárit nem néztem először, mert, hogy biztos horror áron lesz, de nem. A gyári BMW 26eFt, az teljesen korrekt. Csak érdekességképpen, az eredeti akksi exide márkájú.

Előzmény: hamvasat (77364)
Yager001 Creative Commons License 2021.03.07 0 0 77366

Ez de jó cucc... Elég jó alternatíva a gyári navi mellett. 

Előzmény: bojsziwww (77363)
Yager001 Creative Commons License 2021.03.07 0 0 77365

Köszönöm. Megtaláltam

Előzmény: Mortoff (77361)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!