A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Autista? Fogkefével? Ajjaj. Akkor én rosszabb vagyok :-) Szerintem a fogkefe karcol :-))))))
Amúgy igen, én ettől nyugodt leszek. Új motoron is meg fogom nézetni már a 10ezres szervíznél.
Amúgy EKO is, Feri is említette, hogy nem csak hátul, hanem elől is össze tud gyógyulni úgy a kardán, hogy nem lehet szétszedni.
Ha tényleg a haverodé az összerohadt kardános gép és ő a fórumos tapasztalatok alapján kérte az ellenőrzést, akkor Laferinek mondom, hogy volt értelme a "blogodnak", mert lám eredmény mutatkozik...legalábbis bontakozik :-)
Barátom vitte múlt héten három éves GS-ét éves szervizre (24 ezer km), kérésére megnézték a kardánt. Szerintem az övéről mondta Kelemen, hogy bonthatatlanul összerohadt, pénteken nem is tudták kiadni a motort, e hétre ígérték. A srác autista, fogkefével fényesíti, nagynyomású kizárt.
Viszont nézzük a jó oldalát: ez egy egyszerű hiba, nem agysebészet elhárítani, ha ezentúl szervizek alkalmával ránéznek, rendben lesz a motor várható élettartamára.
Értem, hogy nincs rá gyári utasítás, de ha ilyen sok fogy egy adott alkatrészből, csak meg kéne nézni, hogy mijjjé. Meg talán márkakereskedők is jelzik, hogy
sz*r van a palacsintában. Vagy nagyon naiv vagyok?
De a legjobb, hogy javasolni fogják az ügyfélnek, végeztesse el (of course, saját költségen). Meg tud lódulni a fantáziám:
"- Jó napot, szervizeltetni szeretném a 3 éves, 26e km-t futott BMW GS-emet.
- Jó napot. Köszönöm, elvégezzük a szervizt. Egy apró megjegyzést megenged, uram?
- Természetesen.
- Kérem, hogy a motorja érdekében végeztesse el a kardán ellenőrzését és utólagos zsírzását.
- Nem láttam nyomát a szervizfüzetben, ez kötelező ilyen fiatalon?
- Utánanéztem, Ön a nyilvántartásunk szerint nagyon párás környéken lakik, és a gyári zsírzás ilyen esetben nem biztos, hogy megfelelő védettséget ad prémium motorjának."
Minden hasonlóság a véletlen műve, és természetesen csak vicceltem.
Nézegettem, fogdostam, nyomogattam. Érzem a kardáncsuklót - sőt, látom is a gumiharangon - ahogy forog. A középső bordában van merevítés, de a két szélső alatt nem érzem, és a harangot nyomogatva nem is érzem, hogy ott bent lenne valahol leesve - de ettől még ott lehet. Hangot sem hallok, hogy esetleg hozzáérne a forgó alkatrészekhez valami.
Néztem az alkatrészről képeket, és több videót a témában, de nem látszik a képeken, hogy mi lenne, ami a hátsó borda alakját megadná.
Mindenképpen rendbe akarom rakatni. Ahogy a videókat nézem, nem nagy kunszt szét- és összerakni, de nem akarom kockáztatni a garanciát azzal, hogy nekiállok. Pedig kíváncsi lennék, mennyi zsír van odabent így (szinte) újonnan, és ha úgy nézne ki, természetesen tunkolnék oda kis kenőanyagot.
Hogy mit mond a gyártó a mundér becsületének védelmében , az már ismerős nekem . Mikor a Garmi , inkább vissza vásárolta a 2. 590-est , csak hogy ne szidjam tovább a fórumokon... Nekem is azt mondták " pedig mindenkinek jól működik , a Garmin nem önnek való ! " Aztán csak kiderült , hogy szar volt a szoftvere , azért fagyogatott ! Érdekes módon , az első frissítés után , nem volt semmi baja ( a 3. 590-esemnek ) amit már nem a márka kereskedésből vettem , és azóta is használom...
Szóval hogy milyen rizsával próbál a gyártó kimosakodni , annak vajmi kevés köze van a valósághoz :(
Igazad van, de most a hozzászólásomban és a Feri mondásában azt lásd meg, hogy zavarja őket a dolog, hogy nincs előírva, de ő mégis megoldást akar rá.
Amúgy állítása szerint a BMW válaszolta neki azt, hogy északi országokban jellemző ez a hiba, nem ő találta ki.
Egyébként meg elképzelhető, hogy ő nem találkozott sok ilyen problémával, mert az újabb gépeket nem bontja le, mert nincs rá előírás, így nem is látja, hogy néz ki a gumi alatt. A korosabb gépeket meg már gyakran nem márkaszervízbe hordják, igy amikor már előjön a probléma, akkor már nem hozzá viszik. Gondolom én.
De azért most már csak rászánom magam , hogy megnézzem az RS hátulját . Ez lassan olyan lesz mint a Dácsia ! :) Vásárlás után első művelet , a kimaradt zsírzások elvégzése ! :)
Én mikor a hátsó paralever csapágyat cseréltem (kb. 3 éve) akkor bontottam szét. Teljesen rozsdátlan, száraz és enyhén zsíros volt - beavatkozást nem igényelt, de egy kis grafitos tapadós szerelőzsírt adtam neki.
1100S, 2001 évj.
Ui: a para csapágyai viszont be voltak állva :(( mégis kotyogtak. kb. 50 ekm volt a motorban.
Ha tanácsot elfogatsz tőlem akkor le kellene bontanod, hogy mi történt, mert nem szabadna ilyennek lennie. Van benne belülről drótrugó ami szerintem azt a célt szolgálja, hogy kimerevítse a gumiharangot és a bordáját, lehet, hogy az került ki helyéről valamilyen külső behatás végett. Az biztos, hogy nem áll jól ez a harang. Ne hagyd így.
" Azt mondta, hogy itthon alig találkozott ilyen problémával, viszont magasabb páratartalmú országokban gyakoribb. "
Kelemen Janit is és Ferit is nagyon jól ismerem, így ez nagyon érdekes és meglepő megjegyzés. Több külföldi BMW-s fórumon vagyok fenn és ez a probléma az egész világon ott van csak valahogy éppen Magyarországot kerülte el. Persze.......
" viszont magasabb páratartalmú országokban gyakoribb "
Az én motorom porszáraz-fűtött garázsban áll, magasnyomású mosót soha nem látott, soha nem patakoztam vele és a túráimat próbálom esőmentes időpontban lebonyolítani és ennek ellenére mégis borzalmas állapotban nézett ki. Talán 1 kezemen megszámolom hányszor áztunk meg vele és abból is csak egyszer volt, hogy 600 km-en keresztül esőben jöttünk haza a többi kisebb zápor volt. A kezelési könyvben nincs arról megjegyzés, hogy ezt a motort esőben ne használjuk. Akkor hogy is van ez........
Mivel sokat olvastam erről a problémáról kíváncsiságból bontottam le, ugyan milyen lehet az enyém, hát ez fogadott a 2018-as motoromban és mindössze 26482 km-nél.
Erre szavak nincsenek csak annyi, hogy Gratulálok BMW. Igen, jól érzitek, betelt a pohár, minőségi gyártás a holdban. Mi jön még.......
Az ominózus helyen a gumiharmonika nem olyan szépen ül a helyén, mint az elején, hanem be van horpadva, ahogy a fotón látni. A középső borda alatt érzek egy merevítőt, de a két szélső alatt nem. Egyébként úgy tűnik, hogy fekszenek a szélek a peremekben. Mitől lehet ez? Godolom helyre kell hozni. A korábbi fotókat visszanézve még nem így állt. Ha nem középtámaszon áll a gép, akkor sincs érdemi változás.
Hogy miért, miért nem, de a szerviz alkalmával nem kérdeztem rá - nyilván hiba volt, de már késő.
Voltunk ma Wallisnál, vittük szervízbe a cimborám K-ját.
Beszélgettünk Kelemen Ferivel, szóba hoztam a kardán problémát is. Azt mondta, hogy itthon alig találkozott ilyen problémával, viszont magasabb páratartalmú országokban gyakoribb. Mondta, hogy nem gyári előírás, így nem végezheti el, csak ha a tulaj is kéri, de azt mondta, hogy eldöntötték, hogy ajánlani fogják a tulajdonosoknak, föleg, hogy volt, hogy ügyfél kérte, de nem tudták szétszedni, mert már annyira össze volt rohadva.
Szóval Kelemen Feri is ajánlottnak tartja az időszakonkénti ellenőrzést, kenést.
Köszönöm, de mégse fáradjatok vele, a gyárit nem néztem először, mert, hogy biztos horror áron lesz, de nem. A gyári BMW 26eFt, az teljesen korrekt. Csak érdekességképpen, az eredeti akksi exide márkájú.