Pár H0e vonatkozású kép a hétvégi bécsi kiállításról. Fentről lefelé: a mi standunk, a Ferro Train standja, alul pedig Mr. Halling standja, nem tudtam értelmes képet lőni a Wiener Kroess Modellbau és a Stängl standjáról, majd kérek valakitől.
OFF Nincs az ő hagyatékából semmi nálam egy Ganz motorvonat tervrajzán kívül /az is egy másolat/. Azt mondta legutóbb Marika, hogy minden náluk van, majd az egyik unoka örökli. ON
Igen akkor mindketten jól emlékszünk, de hát még most is fiatalok vagyunk! Legalábbis én ;-))) Már 5 éve nem utazom ,nekem jobb így. Akadt más munkám a személyszállításnál.
Örülök hogy Karcsi Bácsi hagyatéka nem veszett el. A többi kincse is nálad van? Igen? Bárcsak úgy lenne. Volt idő amikor sokat foglalkoztam a pécsi villamossal.
OFF Ifjú korunkban sokat utaztunk együtt Pécs-Budapest között, én utasként te meg kalauzként és később ellenőrként /ha jól emlékszem/. Volt/van egy közös ismerősünk, a két éve eltávozott K.Károly, akinek a segítségével sikerült úgy-ahogy elkészíteni a Pécsi 8 -as villamost /teteje nem jól lett elkészítve/ és a Mukit. Amíg élt nála voltak, talán láttad is, tavaly meg a családja döntött úgy, hogy visszaadja nekem. Rólad mindig úgy beszélt, hogy az egyik legjobb szakértője vagy a Pécsi Villamos történetének. ON
Ha érdekel ez a műfaj -amit én is ajánlok figyelmedbe- a weblapunk utolsó oldalán találsz a linkeket. A lap alján keresd a mikro terepasztalok és a terepasztal tervek hivatkozásokat. Az előbbi ámerikai, az utóbbi svájci. // erről eszembe jut Lali és Mogyoró Kálmán párbeszéde az üveg ízű gombáról és a svájci bubiskanálról. Hahahahahahahahahahahaha ha.
Köszönöm a link-eket! Az utolsó nagyon jól jött. Nagyon tetszik mindegyik. A fantáziámat nagyom megmozgatta a pizza,mert kis helyen elfér,viszont látványos. Lehet,hogy én is............................................. :-))))
A felajánlást nagyon köszönöm! Most fogok megnézni mindent,mert lopva írtam Neked bentről és ebben a pillanatban értem haza. A modellezéssel,illetve modulokkal,asztalokkal kapcsolatban csak elfogult véleményt tudok mondani,mert én még nagyon messze állok attól,hogy az első képeket felrakjam. Sajnos a helyhiány és az adott lehetőségek miatt csak a plafonra szerelve tudom megvalósítani az álmomat,mert minden fal foglalt,tehát még a felhajthatós lehetőség sem jöhet szóba. :-( Ehhez viszont kell vásárolnom két darab 6m-es gerendát,mert a nagyszüleim 70éves vályogházát örököltem és a legnagyobb gond,hogy koszorú sincs a falakon. masszív kis ház,de a gerendákat keresztbe is meg kell erősíteni,hogy elbírják a súlyt. (a tetőt nem szeretném leszedni) :-) Tehát nekem minden munka megbecsült és szép,amit látok.
Múlt szombaton, Pörbölyön a kisvasúti napon láttam én is TTe modelleket. Jonácsik Attila és fia készítette, Ő Kalocsáról érkeztek. Talán nem baj, hogy beírtam a nevüket, de a modelljeik nagyon szépek, nagyon ügyes munka, talán megbocsájtják. :-))))) 1. TTe, H0e, 0e
A sok-sok mosoly a hozzászólás végén azt jelzi, nem sértődtem meg, inkább jót nevettem. Itt a topokon -valamennyin- bevett szokás a tegeződés, természetesen így is megadva a kölcsönös tiszteletet. Én is tegeztelek a válaszomban. Most pedig tisztelettel felajánlom a tegeződést! :-))))) Mit szólsz a belinkelt német H0e modulhokhoz??? Szerintem az egyik legszínvonalasabb munka.
üdv! Szépen megújult a honlapunk sok új képet töltöttem fel: www.pecsigyors.atw.hu
A megszólítás nem gúnyból volt,hanem nehéz lett volna nick alapján említeni Őnt,az Ernőbá' meg (szerintem) személyeskedő lett volna és úgy éreztem,hogy ez az általam legtiszteletteljesebb utalás az Őn személyére.
Az almamelléki kisvasút 600 mm nyomtávolságú, ennek ellenére mi H0e -ben (1:87, 9mm) modelleztük. A PIZZA terepasztalunk is H0e-s.
Sőt, Almamelléket 0e -ben, 1:45, 16,5mm -ben is :-)))))
Igen ha szigorúan ragaszkodtunk volna az előírásokhoz H0f és 0f lett volna, de a H0f műszaki problémák, és a Z vágányok, váltók csillagászati ára miatt, a 0f pedig azért nem valósult meg, mert akkor senkihez sem tudtunk volna csatlakozni a moduljainkkal.
H0e vágány:
Van a TILLIG-nek, a ROCO-nak, sőt a PECO-nak is.
TILLIG: minőségi termék, készletről nem rendelhető.
PECO: a legjobb minőségű vágányokat gyártja európában, szinte minden építési nagyságú modellvasúthoz. Magyarországon senki sem forgalmazza, nem rendelhető.
ROCO: szintén kiváló minőségű, készletről rendelhető.
Én ez utóbbit használom, kifogástalan. Az árakról, szálítási határidőkről tájékozódj a magyar kereskedők honlapjain.
A gyári talpfák műanyagos csillogását, és a sínszálak sárgaréz színét jól orvosolja a modellfesték. Ha saját magad készíted a vágányt modellező lécből, nyáklemezből, szeggel, sínszállal, azt ugyanúgy festeni kell, mint a műanyag ízű gyári, kész vágányt. A saját vágányépítés szakmai ismereteket, gyakorlatot, szerszámokat és komoly elszántságot igényel, de nem lehetetlen, sok FAKÍR választja ezt a megoldást.
Én nem ajánlom az N-es vágány használatát, mert ugyanúgy hozzáférhető a H0e, és ez nagyságrendekkel jobban néz ki, szakmailag helyes, és a saját elvárásaim szerint is megfelelőbb -nekem. Vesd össze az igazi kisvasúti pályáról és a modellvasúti vágányokról készült fotókat.