Kőbányai utcák, terek - képekben. Ha van kedves (régi vagy új) kőbányai fotód, tedd be ide. Ha gondolataidat szeretnéd megosztani a témával kapcsolatban, azt is megteheted itt :-)
1994-ben megszüntették a 36-ost. Utána csak néha egy-egy alkalommal használták a vonalat a villamosok, pl:ha baleset. Én 1999-ben utaztam a vonalon utoljára, mikor szintén a kápolna térre terelték terelték a 13-és a 28-as villamosokat.
Mikor bemondta a vezető, hogy a kápolnáig közlekedik, akkor egyből rajta maradtam. Tök jó volt. :-)
Találtam egy két fantasztikus képet a neten ( képek: www.villamosok.hu )
A http://metros.hu/ -ról töltöttem le ezt a térképrészletet, amit Kovács Ádám készitett az akkori tervek alapján. Nagyon érdekes a honlap. A térkép c. alatt hasonlókat találhatunk. Lehet nézegetni, hogy mik voltak a tervek és az álmok.
Szentendrén, a Városi Tömegközlekedési Múzeumban van egy, a 70-es évekből származó Budapest-térkép, azon rajta vannak az akkor tervezett metróvonalak, többek közt ez is.
Eleinte próbáltak neki valami kulturált formát is adni, még egy kis élelmiszerbolt is volt odalent. A "lecsúszás" akkor indult meg, amikor (talán 90-ben?) a rendőrök razziáztak, és egy nekik támadó gyanúsítottat lelőttek.
Csak közvetlenül a romok eltakarítása idején, pár hónapig. Nem volt túl humánus módszer, de az ostrom alatt meghalt (általában azonosíthatatlan) katonákat és civileket csak így lehetett elföldelni, nagy volt a járvány kitörésének veszélye.
Koromnál fogva talán elsőként haladtam át rajta. Már akkor sem használta senki. A frász rázott ki, sok csöves meg stb. Előszőr és utoljára mentem arra. A Körösi Csoma egy részét sétánnyá nyilvánitották és a fogalmat ide terelték. Még valami nagy-nagy tervek voltak, de az idő szele elfujta őket. Az aluljáró ezeknek az el nem készült épitkezéseknek volt egy része. Az épitése is hanyagul történt. Ami lepotyoghatott, az le is potyogott.