Keresés

Részletes keresés

torqmatic Creative Commons License 2015.10.05 0 1 45288

Az Evopro nem a piac igényeinek akar megfelelni - ez ebből a miditenderből is látszik - hanem a saját agymenését akarja ráerőltetni mindenkire. Az állam ott valóban hibás, hogy nem csak hogy nem támogatja, de tiltja  is a cégeinek a buszbeszerzést, viszont a jelenlegi járműparkból, illetve az elmúlt 10 év beszerzéseiből azért egyértelműen látható egy trend, hogy mire lenne, és előbb-utóbb mire lesz igény. Egy jó ár/érték arányú helyközi szólóból például pár száz darabot rögtön fel tudna szívni a piac, na ilyen nincs, de szerencsére van már például midi-troli, ami a három hazai üzem közül biztosan nem kell majd egyiknek sem. Szóval lehet mutogatni az államra, de egy ilyen önfejű cég normál piaci körülmények között sem lenne sikeresebb, sőt.

Előzmény: Itoérambolafoci (45285)
MCA-001 Creative Commons License 2015.10.05 0 0 45287

Nem gondoltam volna, hogy a Kravtexnek volt energiája arra, hogy egy image videót forgasson:)

Svatopluk Creative Commons License 2015.10.05 0 0 45286

"Harmadrészt pedig azért nem, mert az efféle "hobbit" Európában korrupciónak hívják."

 

Európában mint minden, ez is relatív. Ha jól műveled a korrupciót (értsd, a világgazdaság legmeghatározóbb multijaival mutyizol), akár még az Európai Bizottság elnöki székéig is felbuktathatod magad... :)

 

ON

Előzmény: Itoérambolafoci (45285)
Itoérambolafoci Creative Commons License 2015.10.05 0 0 45285

Ha az ország működéséhez jó pénzügyminiszter Varga, akkor el kell néznünk, hogy hobbiból, haveri kapcsolatok ápolása miatt pár száz milliót (na jó 1-2 milliárdot) beáldoz Mészáros támogatására.

 

Csakhogy Varga egyáltalán nem jó pénzügyminiszter.

 

Egyrész azért, mert nem is pénzügyminiszter.

Másrészt azért, mert mégcsak nem is jó gazdasági miniszter, hanem csak egy bólintó jános.

Harmadrészt pedig azért nem, mert az efféle "hobbit" Európában korrupciónak hívják.

Márpedig a korrupció nem igazán fér össze a jó pénzügyminiszterséggel.

 

Ha Varga jó gazdasági miniszter volna, akkor nem engedné, hogy a buszbeszerzések ilyen kaotikusan történjenek.

 

Hanem az egész kormányciklusra buszbeszerzési ütemtervet készíttetne, és előre rögzíttetné a műszaki követelményrendszert.

 

Ezzel tudná a legnagyobb segítséget adni Mészárosnak, mivel akkor Mészáros évekre előre tudhatná, hogy pontosan milyen buszt kéne kifejlesztenie, és abból várhatóan mennyit lehet itthon eladni.

 

Jelenleg viszont Varga csak szivatja Mészárost, mivel nem tesz semmit a hazai buszbeszerzések átláthatóvá és kiszámíthatóvá tételére.

 

Tehát pillanatnyilag Varga miniszternek és havernak egyaránt kutyaütő.

Előzmény: trizs77 (45284)
trizs77 Creative Commons License 2015.10.05 0 1 45284

nagy haverok Varga Mihállyal

 

 

-------------------

 

Add meg a császárnak ami a császáré..............

 

Ha az ország működéséhez jó pénzügyminiszter Varga, akkor el kell néznünk, hogy hobbiból, haveri kapcsolatok ápolása miatt pár száz milliót (na jó 1-2 milliárdot) beáldoz Mészáros támogatására.

 

Még mindíg tized annyiba kerül így Varga hobbija - elektromos autóbusz - mint egy másodosztályú kiscsapatnak épített szép új stadion, amit meg másik miniszter társa támogat.

 

 

Varga és a magyar elektromos busz ügyet, meg fogjuk fel úgy, hogy nem kettőjük barátsága oka miatt lesz (de azért) hanem mondjuk a Tudományos akadémia egyik kísérlete.

 

Mindjárt jobban hangzik, más a kicsengése.

 

 

Előzmény: AegonT (45282)
kristoof Creative Commons License 2015.10.04 0 0 45283

Hát ja. Sokáig úgy nézett ki, hogy a Karsan sem jön, mondjuk jobb lett volna, aztán egyszer csak az utolsó nap reggel 8:30-kor rábólintottak.

Előzmény: AegonT (45282)
AegonT Creative Commons License 2015.10.04 0 0 45282

Igen, az addig oké, de nagy haverok Varga Mihállyall, attól, hogy nincs napirenden, még nem feltétlen kell örülni.

Előzmény: kristoof (45281)
kristoof Creative Commons License 2015.10.04 0 0 45281

Jó okom van azt feltételezni, hogy a 20 darab Modulóból semmi sem lesz. De legkésőbb e hónap végén kiderül, hogy igazam van-e.

Előzmény: AegonT (45280)
AegonT Creative Commons License 2015.10.04 0 0 45280

Ha a hozzáállás az, hogy hadd tudják ők jobban, mi kel az üzemeltetőnek, ne legyen már annak beleszólás, hogy mit vesz, aki használni fogja, nos, az megérdemli. A V127 kevésbé, de ha az a kocsi azon az áron bukik, hogy a 20 Modulonál ne legyen több - akkor végül is megéri. 

Előzmény: Itoérambolafoci (45279)
Itoérambolafoci Creative Commons License 2015.10.04 0 0 45279

Kezd hasonlítani az ember Széles Gáborra. :-)

 

És ez egyáltalán nem mulatságos.

 

Szélest a kutya se sajnálta, ha rácseszett a sunnyogásra.

Mert Széles egy fillért nem fektetett termékfejlesztésbe.

Megérdemelte, ha eltaknyolt a saját hülyeségében.

 

De Mészáros komoly pénzt, időt és energiát fektetett ebbe az elcseszett projektbe.

Ha ő odáig süllyed, hogy már csak blöffölni tud, azon inkább sírni lehet, és nem röhögni... :-(

Előzmény: kristoof (45277)
EsztergomiZoltán Creative Commons License 2015.10.04 0 0 45278

Azért a trolikban az a bizonyos Sedulitas-akkufelügyelet nem igazán akar működni. Sem az általuk átalakított Solaris GST-ben, sem a 412GT-ben. Csak az arcuk nagy.

Előzmény: MCA-001 (45276)
kristoof Creative Commons License 2015.10.04 0 0 45277

Egy kommentelő az imént felhívta arra figyelmemet, amit már régóta be akarok írni ide én is, hogy Mészáros hiába dobálja a moszkvai nagyobbnál-nagyobb számokat a Modulóval kapcsolatban, az elmúlt két évben egyetlen egy hír jelent meg az orosz sajtóban, mégpedig az, hogy egy orosz cég készíti a modulokat. De vásárlási szándék, vagy teszt, esetleg bármi hasonló még véletlenül sem jelent meg.

 

Kezd hasonlítani az ember Széles Gáborra. :-) 

MCA-001 Creative Commons License 2015.10.03 0 0 45276

Jó kérdés:)

 

Az is érdekes, hogy Dunai Repülőgépgyár Zrt. egyik nagy partnere a Sedulitas Pro, aki a BKV-s trolik nagy tuningolója.

Előzmény: AegonT (45275)
AegonT Creative Commons License 2015.10.03 0 0 45275

Ezek vajon mivel akartak indulni - már  a villamosukból kiindulva - a villany 412-essel? XD

Előzmény: MCA-001 (45274)
MCA-001 Creative Commons License 2015.10.03 0 0 45274

Nem egészen!

 

V.1.2) Ajánlatokra vonatkozó információk

A beérkezett ajánlatok száma: 2

.

.

.

V.1.3) A nyertes gazdasági szereplő neve és címe
BYD Europe BV
Vareseweg 53
3047 AT Rotterdam
HOLLANDIA

.

.

.

VI.2) További információk:

Nyertes ajánlattevő kis- és középvállalkozásokról, fejlődésük támogatásáról szóló törvény szerinti besorolása: nem tartozik a törvény hatálya alá.
Ajánaltot benyújtó ajánlattevők: Dunai Repülőgépgyár Zrt. (2316 Tököl, Hrsz. 0323/24.).

Előzmény: kristoof (45272)
norbee601 Creative Commons License 2015.10.03 0 0 45273

Speciel ebben nem vagyunk lemaradva sehonnan, bőven van még idő elektromos buszt fejleszteni...

 

Egyelőre az összes elég korlátozott használati értékű, mindenhol még csak próbálgatni jók...

Előzmény: Itoérambolafoci (45271)
kristoof Creative Commons License 2015.10.03 0 0 45272

Senki más nem indult rajta. Csak a BYD.

Előzmény: Törölt nick (45265)
Itoérambolafoci Creative Commons License 2015.10.03 0 0 45271

Ugyan miért nehezítené?

 

Ez csak egy kis mennyiségű, durván túlárazott busz beszerzés, tapasztalatszerzés céljára.

De ilyen buszokkal nem lehet gazdaságosan lecserélni a BKV meglevő járműparkját.

 

Ha volna ennél jobb (nagyobb hatótávú, nagyobb befogadóképességű és alacsonyabb árú) elektromos busz, akkor abból a BKV-nak még sok száz darabot el lehetne adni.

 

Arról nem is beszélve, hogy egy igazán versenyképes elektromos buszból európaszerte másutt is rengeteget lehetne eladni.

 

Előzmény: MCA-001 (45270)
MCA-001 Creative Commons License 2015.10.03 0 0 45270

Igaz, jelenleg nincs ilyen magyar busz.

De tervek vannak, a BYD sikere az ő dolgukat megnehezíti.:-(

 

Előzmény: Zahnrad (45269)
Zahnrad Creative Commons License 2015.10.03 0 0 45269

Má' mer' ki sírna és miért?

Úgy érzed létezik olyan hazai szállító, aki: ,,új, egyszintes, szóló, kéttengelyes, az álló utasok rendelkezésére álló felület 100 %-ában alacsonypadlós, kerekesszékkel közlekedő utasok fel- és leszállására is alkalmas, városi kivitelű autóbusz"-szal rendelkezik? Szerintem nincs ilyen. Akkor miről beszélünk?

 

Térségbeli akadna, de az importőréről inkább megtartom a személyes véleményem...

Előzmény: MCA-001 (45264)
Adamis Gábor Creative Commons License 2015.10.03 0 2 45268
  • Több okból nem szívesen mondok árakat. Először, mert a tapasztalatom, hogy sokan nem értik, önmagában egy szám nem jelent semmit. Mondhatok egy nagyon magas számot és lehet az összességében sokkal jobb árat jelent, mint egy alacsonyabb. Másrészt, mert nem mindegy, hogy mennyi lesz a megrendelés (ha lesz). Az is nyilvánvaló egy nagy gyár kereskedelempolitikai szempontból sokkal könyebben ad egy olcsó árat, mint egy kis, kevésbé tőkeerős cég. Az első megengedtheti, hogy egy ajánlaton akár még bukik is és majd a többin behozza. Egy kis cég nem igen. Gondolom mindenki emlékszik arra, hogy az S91-ről az a hír járja 80 millió Ft felett van az ára,holott soha ilyen árat a buszra nem adtunk ki. Az tény, hogy volt olyan tender amiben a buszon kívül sok egyéb anyag és szolgáltatás is volt és aki ezt nem vette figyelembe annak tényleg nagyon magasnak tünhetett az ár... Az elektromos buszoknál talán még bonyolultabb lesz a helyzet, hiszen két autóbusz ami ugyan azokkal a főegységekkel van szerelve nagyon különböző minőségü szolgáltatást nyújthat. A határ szinte a csillagos ég. Persze nyilván a gyártok ezek egy részét forintosítani fogják.  Ez egy kicsit olyasmi mintha két gyümölcs kívülről teljesen alma lenne, de az egyik belülről körte...
Előzmény: AegonT (45263)
Dante001 Creative Commons License 2015.10.03 0 0 45267

Má' nem azé, de amikor kiíródott a tender már akkor tudni lehetett hogy az nyer.

Előzmény: MCA-001 (45264)
Törölt nick Creative Commons License 2015.10.03 0 0 45266

Viszont a dízeles tender szóló részét behúzta a MABI. Így jöhetnek az első nem PKD Ikarus V127 Modulo 108D-k :)

Előzmény: MCA-001 (45264)
Törölt nick Creative Commons License 2015.10.03 0 0 45265

Kik voltak még esélyesek?

Előzmény: MCA-001 (45264)
MCA-001 Creative Commons License 2015.10.03 0 0 45264

Kezdődhet a sírás.

Kínai busz nyert a BKV szóló elektromos busz tenderén.

BYD:-(

 

 

 

AegonT Creative Commons License 2015.10.02 0 0 45263

Lenne egy kérdésem: A villany S91-es tervezett ára a Modulo/Rampini elvil árától (150-180 millió) nagyjából merre keresendő? Persze ha kaphatok rá választ. Köszönöm!

Előzmény: Adamis Gábor (45262)
Adamis Gábor Creative Commons License 2015.10.02 0 1 45262

Van olyan gyártó, amelyik már akkor kezdi a hirverést, mikor még nincs kész a terméke és van olyan, amelyik akkor jelentkezik a nyilvánosság előtt, ha elkészült vele. ;-)

Előzmény: Dante001 (45204)
Adamis Gábor Creative Commons License 2015.10.02 0 1 45261

Még nem kezdődött meg a gyártás és még nem szólt senki, hogy nem érvényes a szerződés, így kitartóan várunk :-) :-(

Előzmény: MCA-001 (45203)
Dante001 Creative Commons License 2015.10.02 0 0 45260

Van nekik elvileg szóló kocsit kiváltó 10.5 méteres is, bár a most kiadott prospektusokban ez sehol sem szerepel, csak a 6.5,8,meg 9.5 méteres.

Előzmény: Törölt nick (45259)
Törölt nick Creative Commons License 2015.10.02 0 0 45259

Valóban így van, jó és egyedül álló ötletet valósítottak meg, hitvány esztétikával és kivitelezéssel.

Én azt sajnálom, hogy Midiben gondolkodik minden új gyártó. Sajnos - ez kifejezetten szubjektív véleményem - a midik amúgy is nyomorúságosnak tűnnek a normál 10-12 métereshez képest, az aránytalanságok miatt, főleg ha még esztétikailag is okádás az egész.

 

Normál ajtó képlettel, elhelyezkedéssel kellene ezt újra megpróbálni és valódi buszt gyártani ami illeszkedik a magyar nagyvárosok igényéhez, az első ajtós felszálláshoz.

Ilyen elrendezésű buszt csak kényszerből vesz meg valaki, vállalkozó Tesco-s járatra, stb...

 

Előzmény: kristoof (45245)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!