Keresés

Részletes keresés

smith Creative Commons License 2020.02.01 -1 3 130936

"A hajónak nincsen kora, csak állapota"
Te folyamatosan bizonyítod, hogy ezt (sem) érted a hajózással kapcsolatban.

Előzmény: trizs77 (130934)
trizs77 Creative Commons License 2020.02.01 -6 1 130935

Mindegy.

 

A gőzgépek (legyen az mozdony, présgép, arató masina, vagy hajó) üzemeltetése :

     - drága,

     - munkaerő igényes,

     - nem létező alkatrész függő, (mindent le lehet hozzá gyártatni, aranyárban)

 

Nem véletlenül váltották le a XX:század második felében az ilyen eszközöket, az őket követő, korszerűbb, olcsóbban, kevesebb emberrel üzemeltethető új, újabb mozdonyok, hajók, gépek.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Tehát ha van egy politikai akarat ilyen dolog üzemeltetésére akkor a körítést majd a muzeológusok megírják hozzá.

 

Onnantól csak pénz kérdése az ügy.

 

Egyben biztos vagyok:

Ha a politika pénzt ad ilyen hajó helyreállítására és éves üzemeltetésére, akkor a hajót igénybe vevő utasok kevesebb mint 0,001% fogja megkérdezni, hogy kazán szegecselt vagy hegesztett ?

 

 

 

 

 

Előzmény: Zoltika (130932)
trizs77 Creative Commons License 2020.02.01 -8 1 130934

És ez a szakember?

Milyen lehet akkor egy kontár balfék?

 

-------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

Attól szak-ember, hogy megtudja különböztetni a célt az odavezető út költségeitől.

 

Míg a laikus a maga hurráoptimista lelkesedésével csak a csinálják meg-t tudja harsogni, és ha számokat lát akkor szédülés fogja el és olyan rosszul lesz, hogy mentőt kell hozzá hívni.

 

 

Előzmény: smith (130928)
gigabursch Creative Commons License 2020.02.01 0 1 130933

Tehát akkor az, hogy maga a kazánkérdés az egész kérdés veleje, akkor adott.

 

 

Replika esetében édesmindegy, milyen a kazán, csak jó legyen.

(Teljesítmény, emisszió, fűtőanyag, stb.)

Értelemszeráen a fedélzeti segédüzemet is ezzel kell összhangba hozni. => Turbó-elektromos rendszer.

 

Utángyártott kazán esetében (Kossuth, Petőfi, Bakony) szerintem a lőtéri kutyát nem érdekli, hogy hegesztett-e a kazán. A lemezelést sem szegecselt lemezekkel javítják. Akkor ezen a kérdésen felesleges rágódni. 

Zoltika Creative Commons License 2020.02.01 -1 1 130932

Vajon szegecselt replika kazánra nem futja, vagy hegesztettre?

Szvsz.az elsőt ha vállalja is valaki, legfeljebb csak horror áron. A második nem horror, bár a nosztalgia üzemvitel mellett soha meg nem térülő beruházás. Egy kisebb vároka stadionjának gyepfűtéséből az összes szobormozdony vadonatúj hegesztett kazánt kaphatna.

 

Előzmény: Ep128 (130931)
Ep128 Creative Commons License 2020.02.01 -1 2 130931

Készülget a 424-009 is. Aztán van még üzemképes, ami "csökkentett módban" az és csak a Vasúttörpéneti Parkon belül mocoroghat. (Szinte mindnél (és a szobormozdonyoknál is) ugyanaz a probléma: Kazán, kazán, kazán... A többi gubancuk általában kisebb-nagyobb ráfordításokkal helyrehozható volna. De neki sem állnak, mert kazánra "nem fussa".)

Előzmény: trizs77 (130915)
Ep128 Creative Commons License 2020.02.01 -1 0 130930

Az nem végzetes probléma... :-) Könnyebben megoldható, mint az új kazán.

Előzmény: tehtube (130908)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2020.01.31 -1 0 130929

Remélem, nem vágtok hozzám semmit, de ez egy gyönyörű hajó volt...

Előzmény: M(a)ukita-ta (130922)
smith Creative Commons License 2020.01.31 -2 1 130928

"Sólyatérben telelnek"

 

Aha, hol máshol... :-D

"így a szakemberek úgy látják, a már igencsak elöregedett, korszerűtlen vízi járműveken értelmetlen volna költséges felújítást végezni"

Helyes! Szórjuk ki a nosztalgiaflottát! Ja, ne.
És ez a szakember? Milyen lehet akkor egy kontár balfék?

 

folytatódik a Kisfaludy komp felújításának második üteme

Khmmm...

Aztán lejjebb csak kiderül, hogy a nosztalgiaflotta MARAD.
De akkor mit fognak kiszórni? A kéttestűeket? Az oroszokat? A törököt? A svájcit?
Dehogy. Az igásló vízibuszokat. Hogy aztán nem marad a kisforgalmú járatokra egyetlen ésszerű méretű hajó sem? Kit érdekel? Majd kukázzuk a járatot is.
Ostobenkó.

Előzmény: zjakabfi (130926)
zjakabfi Creative Commons License 2020.01.31 0 0 130927

13 éve cseréltek.☺

Előzmény: zjakabfi (130926)
zjakabfi Creative Commons License 2020.01.31 0 0 130926

https://magyarnemzet.hu/gazdasag/mar-tervezik-az-uj-balatoni-hajokat-7726442/

 

Gépcsere a Szechenyiben vagy valaki félreértett valamit?

 

13éve cserepeltek, előtte 33 évet bírt az Skl. 

gumidani Creative Commons License 2020.01.31 0 1 130925

Arról nem írnak, hogy hány fő dolgozott ott. Az sem derül ki, hogy a "pontonhíd alatt mekkora szerkezetre kell gondolni. A negyedéveként egy ilyesmi _

megépítése azért nem nagy csoda.

Előzmény: trizs77 (130924)
trizs77 Creative Commons License 2020.01.31 -6 0 130924

Ha ma gyártana egy kisvállalkozás ennyi mindent egy év alatt, jövő év március 15-én a tulaj megkapná a naaaaagy érdemkeresztet a lombokkal+kardokkal+gyémántokkal.

 

 

Előzmény: gumidani (130923)
gumidani Creative Commons License 2020.01.31 0 0 130923

"1959-ben gyártottak 4 db pontonhídat, 4 db 30 személyes átkelőhajót"

Név szerint?

Előzmény: Tomcat55 (130917)
M(a)ukita-ta Creative Commons License 2020.01.31 0 0 130922
gigabursch Creative Commons License 2020.01.31 0 0 130921

HIÁNYPÓTLÓ

 

Ráadásul épp - ha jól emlékszem - én linkeltem be egy oldalt, amin ez az úszó öntözőhajó látszik.

 

Most persze az istennek se találom.

Előzmény: Tomcat55 (130917)
zjakabfi Creative Commons License 2020.01.31 0 3 130920

Így elsőre 8, ami tudtommal megy, vagy nincs ki vagy leállítva.

 

Bp2

Csömöder

Debrecen

Gemenc

Mátra

Nagycenk

Szilvasvarad

Kiralyrét?

 

Előzmény: FOMA (130918)
gepesz Creative Commons License 2020.01.31 0 0 130919

Kösz!

Előzmény: Tomcat55 (130917)
FOMA Creative Commons License 2020.01.31 0 2 130918

Mármint normál nyomközűből van három (de inkább négy, csak a 242 001 egyéb okokból nem igen fog már közlekedni). A kisvasútaknál is van néhány üzemképes gőzös, de hogy pontosan mennyi, azt nem tudom.

Előzmény: trizs77 (130910)
Tomcat55 Creative Commons License 2020.01.31 -1 3 130917

Egy kis örökzöld frissítés... Helyi kutatásból pár információ:

Mohácsi Gép-és Fémgyár Hajóépítő Részleg 1959-1964 Az 1963-as évvel bezárólag a vállalatnak mûködött egy hajóépítõ részlege is, ahol kishajókat, dunai kompokat, és úszóházakat gyártottak.Javítottak, átépítettek kishajókat, készítettek pontonokat, hajóbejárókat is. 1959-ben gyártottak 4 db pontonhídat, 4 db 30 személyes átkelőhajót, 1960-ban két Mohács 130 típusú vízibuszt-Iluska, János Vitéz-,4 db kikötőpontont és 9 db mentőcsónakot. 1961-ben készült el a harmadik vízibusz-ez volt a Piroska-,majd 1961-1962 az Attila hajó átépítésére került sor. 1962-ben lett legyártva a Szabadság úszóház, amit egy évvel később -1963-ban-követett a Béke úszóház, mindkettő Szegedre került.1963-ban felújították az Ilonka nevű hajót Mohács tanácsának megrendelésére, a Mahajosz Ságvári Endre kotrógépét, a paksiak Katikám kisvontatóját, a Bajai Vízügyi Igazgatóság 220 sz. 190 tonnás uszályát. Paksi megrendelésre készült a Vásárhelyi Pál nevű strandhajó és úszó öntözőmű is készült a Felsőszentmártoni Tsz számára. Az utolsó jelentősebb munka a Gyöngy nevű kishajó javítása volt, ez 1964-ben történt, ezután megszűnt a hajórészleg működése. 1960-1961-ben Burján Ervin volt a hajós részleg vezetője.
Jogutód:
Mohácsi Vasöntöde Ipari és Kereskedelmi Kft

Mindjárt kitűnik ebből, hogy az Iluska nem 1955-ben készült (Hajóregiszter), és "csak" 88 LE volt az egy motorban.A másik észrevételem-sajnos-, hogy a Gyöngy nem Mohácson készült, javításon volt csak itt.

Viszont felmerültek kérdések is: az egyik régi újságcikkben szerepel egy Kanda nevű (Mohács-sziget része) 40 személyes kishajó neve, egy másik cikkben pedig a Vásárhelyi Pál nevű strandhajó (paksi megrendelésre)-ezekről tudni-e valamit?

Egy újságkép és egy cikk vezérmondata az egyidőben (1960. december 14 szerda) vízre bocsájtott két vízibuszról:

Dunántúli Napló 1960. november 29

János vitéz és Iluska, a Mohácsi Gépgyár újszülötte

Dunántúli Napló 1961. május 13

 

 

gigabursch Creative Commons License 2020.01.31 0 1 130916

Szándék, akarat és kitartás.

Előzmény: trizs77 (130914)
trizs77 Creative Commons License 2020.01.31 -4 0 130915

OFF

 

Listáról beszélni barokkos túlzás 3 db-nál.

 

 - 424-247 pakurás

 - 204 (220) Annamari,

 - 109 109 Déli vasút,

 

Az üzemképesség esetleges,

Szezonban igyekeznek 1-2 db-t üzemkészen tartani

 

 

ON

 

Előzmény: Mlle. Grenelle (130912)
trizs77 Creative Commons License 2020.01.31 -3 0 130914

Ehhez ugyanaz a három dolog kell mint a háborúhoz.

Előzmény: Mlle. Grenelle (130913)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2020.01.31 -2 0 130913

Akkor mi a cél velük?

Hogy egy kupacban csámcsogjon rajtuk a rozsda az ég alatt? És hogy megmutassák a nagyközönségnek, mi volt régen a magyar vasúton - de nem egy múzeumi színvonalon?

Félre ne értsd, nagyra értékelem a leletmentő tevékenységet - de ezek a műszaki emlékek többet érdemelnének.

Előzmény: Zolcsi67 (130911)
Mlle. Grenelle Creative Commons License 2020.01.31 -2 0 130912

Összesen van három üzemképes gőzmozdony Magyarországon?

Esetleg van róluk egy lista?

Előzmény: trizs77 (130910)
Zolcsi67 Creative Commons License 2020.01.31 0 0 130911

Egy sem, nem is az volt a cél.

Előzmény: Mlle. Grenelle (130905)
trizs77 Creative Commons License 2020.01.31 -4 0 130910

3 db

Előzmény: Mlle. Grenelle (130905)
tehtube Creative Commons License 2020.01.31 -1 0 130909

Van elég. Hajóból nincs elég.

Előzmény: Mlle. Grenelle (130905)
tehtube Creative Commons License 2020.01.31 0 0 130908

Több vezérlő tolattyú rúd pl a padlón volt.

Előzmény: Ep128 (130907)
Ep128 Creative Commons License 2020.01.31 -1 0 130907

Miért nem...?

(Mondjuk (hozzá hasonlóan) a KOSSUTH is "csak" új kazánra vár, más nagyobb hiányossága tudtommal nincs.)

Előzmény: tehtube (130904)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!