Hmm... gondolkodtam, es lehet, hogy vegkepp el kene adnom a Pentax MZ50-esem. Szerintetek hol es mennyiert lehet eladni a vazat + egy Tamron 28-80(3.5-5.6) es egy Tamron 80-210 (4.5-5.6) obival? Igazabol alig hasznlat, szerintem nincs meg a 20 tekercs film sem. Szoval igy kompletten, papirokkal, taskaval, kicsivel tobb mint 1 eves.
A Pentax ugyebár nem csak K bajonettes SLR gépeket csinál/csinált, mégis legtöbbször ezekről beszélünk. Van itt a klubban esetleg más is? Néhány jóféle Asahiflex, M42-esek (S/H széria, Spotmatic, Takumar objektívek), 110, 67, 645, Espio?
Magam részéről egy öreg S3 1.8/55 Auto Takumarral és egy Espio 928. Nem a legextrábbak, de indításnak elmegy... ;-)
"Mibe kerül mostanság egy 1,4/85-ös Pentax obi? Másik kérdésem: Mennyire jó szerinted az 1,4/50-es SMC-A obi? "
Két verziója van (A* és FA*), utóbbi AF, egyébiránt azonosak. Mindkettő igen jó portéobjektív, de másra nemigen ajánlják őket, mert az egész optika néhány méteres tárgytávra van optimalizálva, tehát messzire és közelre relatíve gyenge, pláne az árához képest. Portrézni viszont egy csoda! 150eFt alatt ne reménykedj...
Olcsóbbak és szintén jók a mindenféle 1.8 és 2.8 közötti SMC 85mm-esek (a 2/85 kivételével), illetve ott van a limited 1.9/77 is.
Jómagam egy átalakított M42-es Zeiss Pancolar 1.8/80-at használok.
"nem tudsz eladó 4/300-as Pentax optikát emberi áron?"
Az eredetiek 80 és 110eFt között mennek (mármint a legegyszerűbb SMC 4/300, az újabbak drágábbak), néha látni bizóban vagy hirdetésben.
(Nekem van egy eladó Soligor 4.5/300-am, bővebben magánban.)
Nekem van hozzá RC is meg nem RC is. A nem RC fejnek alul-felül trükkös menete van. Ez úgy néz ki, hogy van egy cső, ami kívül 3/8"-os (a vastagabb), belül 1/4-es. A cső egy rugós szerkezet segítségével becsúszhat az állványfejbe, ha a szükség azt kívánja. A fényképezőgép felőli oldal alapvetően 3/8-nak néz ki, de ha megpróbálod belehajtani egy 1/4-es kamera foglalatba, a külső 3/8-os héj szépen visszacsúszik, és csak az 1/4-es csap hatol bele a kamerába. Tanúja voltam, amikor egy eladó megtréfált egy vevőt. Az illető bejött a dédelgetett kamerájához, gömbfejet keresett hozzá. Eladó elővette a #352-est. A vevő látta, hogy vastag a csavar, szólt, hogy az nem lesz jó. Jó lesz az, csak egy kis erő kell hozzá, válaszolta az eladó, és kivette a vevő kezéből a kamerát, elkezdte vehemensen belehatani. Szerencsétlen vevő levegő után kapkodott, amíg meg nem mutatták neki a trükköt.
A Manfrotto cuccok tele vannak ilyen ötletekkel, legtöbbjükre eleinte rá sem jön az ember. Ez a fazon tudja, mi kell a gizmo-rajongónak :-). Gratulálok az állványodhoz, szerintem jó választás volt. Az RC fej ugyan nagyobb, de ha jön életed nagy pillanata és gyorsan le kell kapni a gépet az állványról, több esélyed lesz így.
Mellesleg sok középformátumú gép is az 1/4-es csavart használja.
Hű, már szinte a kérdésre is alig emlékszem! Köszi a részletes választ!
slr:
Egy másik topikban állványokkal kapcsolatban adtál tanácsot.Köszi. Jelntem, a vívódás végeredménye egy Manfrotto 190CLB+308RC gömbfej lett. Most egyenlőre csak dédelgetem, babusgatom és gyúrok bicepszre. (Mint említettem, egy 500g-os Hama állványt vált föl a kicsike).
A StudioLine-ban vettem az Aranyhéten. Ott az eladó srác azt mondta, hogy kisfilmes kamerához csak RC fej jó, mert a sima betekerős középformátumhoz van menetezve. Ez igaz? Nem akarom elhinni!
grizli
Ui: MZ5N-hez keresek elemtarót. Nincs vkinek eladó?
bizony,bizony, én is epekedve várom a kinyilatkoztatásokat :)
Legalább az a kevés magyarországi pentaxos tartson össze, erősítsük állásainkat, zárjuk sorainkat, stb.
Hát csak így tovább!
kloroform
Mibe kerül mostanság egy 1,4/85-ös Pentax obi?
Másik kérdésem: Mennyire jó szerinted az 1,4/50-es SMC-A obi?
Harmadik: nem tudsz eladó 4/300-as Pentax optikát emberi áron?
"Pentax optikáknál mit jelentenek az M, A, F,FA betűk?"
"K": Az első K bajonettes objektívek jelölése simán SMC Pentax volt. Nagyrészt azonosak az M42-es SMC Takumarokkal.
M: (SMC Pentax-M) Ezek új tervezésű, jóval kisebb és könnyebb objektívek.
A: A blendegyűrűn van "A" állás és az objektív elektromos érintkezőkkel jelzi a váznak a nyitott rekeszértéket, így időprioritásos és program módokhoz is jók.
F: Az első AF széria.
FA: Az újabb AF lencsék. MTF program, PowerZoom (nem mind!).
Aztan persze meg van ez is variálva egy keveset.
Az M széria óta léteznek a * "csillagos" objektívek, amely jel az ED üveg használatára utal. (Pl. SMC Pentax A* 1.4/85) Ezek igen jó és drága dolgok.
A K bajonettes Takumarok viszont pont ellenkezőleg: ők az olcsósított, gyengített darabok (pl. Takumar A 3.5-4.5/28-80).
Mostanában újak (az FA szérián belül) a "limited" objektívek, amik megint kompromisszumok nélküli minőségi lencsék, ennek megfelelő áron.
28 éves múltam, Budapesten élek, szakmám szerint programozó vagyók. Kb. 15 éve fényképezek, szinte mindent.
Kb. 1 éve vagyok Pentaxos, azelőtt Zenitem (E, 12, 19), Prakticám (MTL5, VLC3), majd egy már K bajonettes Chinon CE5 jött.
Mostani Pentax gépeim: LX, K2, SFXn, S3, mindez töméntelen sok objektívvel (17-500mm), vakuval, egyéb kacattal. E mellett tartok még egy Kiev88 készeletet is, de a Pentax cucc jobb... ;-)
Tagja vagyok a PDML-nek, ami az általam ismert egyetlen valóban működő nemzetközi Pentax levlista. Sok okosságom nagyrészt onnan jön. ;-)
Elsősorban a hagyományos (nem AF) rendszerekben és a fix gyújtótávú optikákban vagyok otthon, de más is előfordul.
Már láttam 28-200-as Pentax objektívet. Nem új konstrukció ezért nem rajzol élesen 200mm-nél. Én 115.000 vettem a vázat. Amit írtál, a kettő együtt nagyon megéri, ha nem nagyon támasztasz minőségi követelményket.
Szervusz Vazul, ne aggasszon a K inkompatibilitás. Az én Chinon lencséimmel tényleg nem működne az MZ-50-ed, de már nagyon régóta elektromosak a Pentax és vele kompatibilis objektívek. Mindazokat az objektíveket, amelyeken a blendegyűrűnek van 'A' állása, nyugodtan használhatod az 50-eshez.
Azt nem tanácsolnám, hogy nem kompatibilis lencsével, számolgatással fényképezz. Meg lehet csinálni, de macerás.
No még egyszer belekottyantok. Talán nem volt elég egyértelmű abból, amit írtam: az 5N nagyon jó kamera. Ha megpróbálod összehasonlítani mondjuk egy Minolta Dynax 505 SI-vel, a fókuszálást összehasonlítani sem lehet. Az 5N nagyon gyors, kemény gép. Kicsi a mérete, talán kategóriájában a legkisebb, ebben is hasonlít a régi, mechanikus slr-ekre.
Amikor a csere gondolata felmerült bennem, akkor a Canon felső kategóriás objektívjei lebegtek a szemem előtt. Azokkal AF tekintetében senki nem veheti fel a versenyt. Teljesen hangtalan, semennyi idő alatt állít élességet, sokkal gyengébb fényviszonyok között is működik, szóval az egy más világ. (majdnem olyan jó, mint a kézi élességállítás :-) Ha megvettem volna, a Pentax akkor is megmaradt volna, mert makrofotózáshoz valószínűleg továbbra is az 5N-t használnám, nomeg egy csomó régi cuccommal is remekül együttműködik.
Nem váltottam rendszert. Valójában nem váltani akartam, hanem szerettem volna Canont IS. Volt egy jó promo, amibe majdnem belementem. Sajnos a filmek kidolgozásával nem vagyok megelégedve, a tutijó helyek, amik a fórumon szerepelnek, mind számomra megközelíthetetlen helyeken vannak. Nézem a digit gépeket is, de még nem tetszenek, nézem az objektíveket is, és a Canon AF-je nagyon megtetszett. Arra gondoltam, veszek egy EOS33-at egy jobb optikával, aztán mikor elkezd zuhanni az ára, veszek hozzá egy D30 vázat is.
Végiggondoltam, letettem róla. Azóta lőttem pár szép képet az MZ5-tel és a meglévő optikáimmal. Nem cserélek.
az kb. 1 blende (fényérték :c)))
viszonyítani mindig a max. nyitott blendéhez kell. (zoomosnál ált a legkisebb gyújtótáv blendéit vésik a gyűrűre, tehát számoláskor viszonyítási alapnak is azt a blendét használd)
itt a képlet: 2ttő alapú log((beállított blende/max. blende) a négyzeten)
no persze azt gondolom, hogy csak exponálás közbenre csukja a blendét a beállítottra, azért kell számolni vele.
Az pontosan mit jelent? Menni tulexpo kell egy lepeshez a blenden? Marmint 4.5 -rol 5.6-ra lepve szukitem a blendet, akkor mennyi tulexpot kell raraknom?
miért? sok esetben műx.
szerintem csak a blendegenerátort spórolták ki belőle (ne tudja a váz, h mekkorára állítanád a blendét), tehát amennyivel szűkíted a blendét, annyi túlexpot beállítva jól exponál. Ha nem tagadja + a műxést.
Tudom, fapad a fullautomat párnázott világában.
Compatible Lens: Pentax KAF2-, KAF-, and KA-lenses are usable. Autofocus is possible using AF Adapter with KA-mount lenses. With the K-mount lens attached, only the maximum aperture can be used.
Nekem is Pentax MZ-50-esem van, ha lehetne, szivesen lecserelnem en is.
De addig lenne egy kerdesem! Olvastam itt, hogy a Pentax MZ-30-as nem tud K bajonettes obikkal mukodni, csak KAF2, KAF es KA bajonettesekkel. Ez vajon igaz az 50-esre is? Mert akkor tenyleg lecserelem a gepet! Nincs kedvem meregdraga uj obikat venni, ha van nagyon jo minosegu olcso(bb) regi K bajonettes objektiv is.
Hol tudnák én eladni egy Pentax MZ50-et 28-80-s Tamronnal. Alig egy évesen, kb 15 tekercsel, abszolut hibátlan, karcmentes állapotban, UV szűrővel. Minden gyári dobozával, leírásával, papírjával???
Tudom, hogy nem egy bajnok gép de ennyire nem kellene senkinek? :(
Vagy a végén tényleg egy fotosboltnak kell eladnom? Ott max 50-et adnak érte.
Kössz a válaszokat.
Nemrég kezembe akadt (illetve a Palvolgyis srác idegeit cincálva kikértem még ezt a gépet is a vitrinből) az MZ5N, s hát iszonyúan tetszett, ezért kérdeztem mi a véleményetek róla. Pont az amit SLR is írt, hogy régivágású, s elsőre tudod mi hol van, mi mire jó. Ilyen szempontból szimpatikusabb, mint pl. a Minolták kialakítása, bár kétségtelen, hogy az több beállítási lehetőséget biztosít. Ami viszont nem tetszik, az az ára. Enyhén szólva is sokallom (az általam ismert legolcsóbb ár is 155e Ft 28-80-sal, bár tény, hogy itthon az összes Pentax SLR túl van árazva), főleg, ha azt nézem mennyiért lehet EOS33-t kapni a F2000-nél. Szép dolog az egyszerűség, meg hogy kevesebbet mutat kifelé, mint amennyit ér, de drága. Illetve ami még így szemet szúrt SLR beszámolójában, hogy nem valószínű, hogy ezt venné mégegyszer, s a rendszerváltást is vállalná. (Lecseréled, vagy ez csak elméleti síkon mozog?)
Tényleg, a képek megtekinthetők vhol a neten?
Szervusz Haja, sajnos nem vagyok mérvadó ezen a téren. Igen, MZ-5N-em van, de alig használom. Nagyon szeretem ezt a gépet, csk mostanában a fotózás háttérbe került, és nem tudtam annyi figyelmet fordítani a témára, amennyit ez a kamera megérdemel.
Szerintem nagyon jó gép, pontos a fénymérése, és nagyon jól kézben tarthatók a beállításai. Alapvetően eltér mondjuk a Minolta automatáktól. Kezelése teljesen a régivágású manuális kamerákra hasonlít. Nincsenek rajta tematikus programok. Kevés kivétellel mndent magad választasz ki. Nem választhatod meg, hogy az autofókusz egyszeri vagy követő legyen, ezt ő maga dönti el aszerint, hogy a téma mozog-e vagy áll. Ha többpontos autofókuszt választasz, akkor nem tudod, melyik pontot választotta a kamera (viszont elég jól választ), ellenben van rajta spot AF is, ami nagyon pontos. Más hasonló jellegű gépekhez képest (hasonló = az AF motor a gépvázban van) nagyon gyors az AF-je, viszont nyomába nem ér a Canon USM-nek. A zár nem a leggyorsabb, ami a felső tartománynál nem zavar, 1/2000-nél gyorsabbat ritkán exponálnék, derítő vakuzásnál viszont jobb lenne egy gyorsabb zár. Nem lehet úgy kivenni a filmet, hogy a végét kilógatva hagyja. Ezektől eltekintve a kameráról csak szuperlatívuszokban beszélhetek. Ha megtanulod a kezelését, olyan, mint egy kezesbárány. Én a Canon EOS 50-hez szoktam hasonlítani. Szerintem az EOS jobb kamera, több dolgot be lehet állítani rajta, az MZ-5N-nek a viszonylagos egyszerűsége az értéke. AZ EOS-sal szemben azért ezt választottam, mert voltak kompatibilis tartozékaim. Ma már nem biztos, hogy így választanék, a Canon nagyobb objektívválasztéka valamint hihetetlen gyors és csendes AF-je miatt vállalnám a rendszerváltást is.
Igazából egy alkalom volt, amikor az 5N-nel rendesen elmentem fényképezni és oda is figyeltem. Annak az estének az eredményét (naplemente utáni Párizs-sorozat) több topictárs ismeri, és eddig nem volt panasz rá.
Sziasztok!
Lenne kilatasba egy alig hasznalt (15 tekercs?) MZ3-as vaz, 28-200-as objektivvel (Pentax ez is), + szuro, és egy hozzavalo vaku. Mindez 180eFt-ra tartva, de talan meg 150eFt-ert is el lehetne hozni, mert nagyon elado.
Kiprobaltam egy 12-es filmmel este szobaban vakuval, es nappal szabadban. Egy problemam van vele. 200-as allasnal a tavolba eleg homalyos rajzot adott (nappal). Vagyis nem nagyon tetszik az objektivje. Vagy ne legyek ennyire finnyas?
Nem vagyok egy adok-veszek tipus, ezert nagyon zavar, hogy ha meg is vennem, azzal kellene kezdenem a dolgot, hogy objektivet arulok (raadasul egy olyat, ami erzesem szerint nem valami forgalom kepes), majd termeszetesen vennem kellene egy jobbat, kevesbe univerzalisat, esetleg meg egy normalisabb tele't.
Ilyen arert erdemes-e belevagni ebbe a torturaba, vagy inkabb hagyjam, es egy eleve megfelelo(?) kombinaciot probaljak valasztani? Pl. nagyon tetszene seges Sigma 28-105-e. :)
Az is zavar, hogy nalunk a Pentax marka nem annyira elterjedt, mint pl. a Nikon, Canon, ami eleve szukiti eselyeimet az objektivcsereben.
Elnezest ha nagyon lama a kerdes, de az vagyok. :)
Pitor
Nekem MZ3-am van, csak a záridőben különbözik (1/4000). Ha megfelelő objektívvel használod, én sigma 28-105 2,8-4el akkor rendkívül gyors és PONTOS. A fénymérése hibátlan, teljesen sötétben is tud helyeset exponálni.